Veidt
Well-known member
- Liittynyt
- 19.11.2008
- Viestit
- 3292
Voisitko suositella muille?Ikinä en ole juonut tai syönyt mitään kauppakeskuksien maistiais "kojuista".
Voisitko suositella muille?Ikinä en ole juonut tai syönyt mitään kauppakeskuksien maistiais "kojuista".
Tietenkin!.Voisitko suositella muille?
Armotonta meininkia nämä Rekkamiehen hommat...Rekkamiehillä paljon ajoaikarikkeitä
STT 9.4 2011 05:06:11
Raskaan liikenteen kuljettajat jäävät yhä useammin kiinni lepo- ja ajoaikarikkomuksista.
Poliisin tietoon tulleiden rikkomusten määrä on yli kaksinkertaistunut viimeisen kuuden vuoden aikana. Vielä julkaisemattomien tilastojen mukaan rikkomuksia kirjattiin viime vuonna 5舁100, joka on kaikkien aikojen suurin määrä.
Liikenne- ja viestintäministeriön mukaan kärähtämisten kasvu ei välttämättä kerro lisääntyneestä huijaamisesta, vaan enemmänkin valvonnan parantumisesta.
Rikkomukset havaitaan ajoaikapiirtureista, jotka tallentavat muun muassa kuljettajan työajan sekä kuljetun matkan. Vanhanaikaisia piirtureita pystyy huijaamaan helposti esimerkiksi magneettien avulla.
Suomessa alettiin vuonna 2006 käyttää digitaalisia piirtureita, mikä hillitsi huijaamista. Ensi syksynä rekkoihin on tulossa EU-asetuksen myötä uudenlaiset tarkemmat digipiirturit, joiden uskotaan vaikeuttavan ajo- ja lepoaikojen vääristelyä entisestään.
Melko paljon.rikkomuksia kirjattiin viime vuonna 5舁100
Koittaa kovat ajat kilometripalkkalaisille.Ensi syksynä rekkoihin on tulossa EU-asetuksen myötä uudenlaiset tarkemmat digipiirturit, joiden uskotaan vaikeuttavan ajo- ja lepoaikojen vääristelyä entisestään.
Aiemmin tuli kiekkohin jo yks juttu, mutta mikään ei parantunut. Ei pakolta nyttenkään, tuon uuden säännön myötä vaikka niin luullaankin.Koittaa kovat ajat kilometripalkkalaisille.
Niin ja mahtaako noihin Suomen sisäistä liikennettä ajaviin virolaisten firmojen Eesti-poikiin juuri sakot tehota. Villiä on touhu.Aiemmin tuli kiekkohin jo yks juttu, mutta mikään ei parantunut. Ei pakolta nyttenkään, tuon uuden säännön myötä vaikka niin luullaankin.
Poliisi julkisti taannoin joitain lukemia noista ongelmatapauksista liittyen rekka-autoiluun. Silmiinpistävän pieni oli ero kotimaisten ja ulkolaisten rahtarien välillä, mitä tuli kaluston kuntoon ja muihin rikkeisiin. Ero oli jotain viiden prossan luokkaa kotimaisten hyväksi. Aika olematon, kun miettii käsityksiä ja julkisia kommentteja.Niin ja mahtaako noihin Suomen sisäistä liikennettä ajaviin virolaisten firmojen Eesti-poikiin juuri sakot tehota. Villiä on touhu.
Niin onko tuossa sitten verrattu suomalaisia ja ulkomaisia kuskeja vai suomalaisia ja ulkomaisia firmoja. Monilla suomalaisilla firmoillakin on esim. virolaisia kuskeja. Isomman suomalaisen kuljetusliikkeen torpparina saattaa olla virolainen firma ja autossa on kuitenkin suomalaisen firman teippaukset. Saattaa jollain ulkomaille rekisteröidyllä firmallakin olla suomalaisia kuskeja. Ei noista ota selvää.Poliisi julkisti taannoin joitain lukemia noista ongelmatapauksista liittyen rekka-autoiluun. Silmiinpistävän pieni oli ero kotimaisten ja ulkolaisten rahtarien välillä, mitä tuli kaluston kuntoon ja muihin rikkeisiin. Ero oli jotain viiden prossan luokkaa kotimaisten hyväksi. Aika olematon, kun miettii käsityksiä ja julkisia kommentteja.
Poliisin ratsaamiin tapauksiin se kai perustui. Vois vielä olettaa, että ulkomaisella autolla joutuu helpommin ratsattavaksikin. Saattas se juttu löytyäkin, jos viittis kaivella.Niin onko tuossa sitten verrattu suomalaisia ja ulkomaisia kuskeja vai suomalaisia ja ulkomaisia firmoja. Monilla suomalaisilla firmoillakin on esim. virolaisia kuskeja. Isomman suomalaisen kuljetusliikkeen torpparina saattaa olla virolainen firma ja autossa on kuitenkin suomalaisen firman teippaukset. Saattaa jollain ulkomaille rekisteröidyllä firmallakin olla suomalaisia kuskeja. Ei noista ota selvää.
Meillä on kalusto uutta ja kuskit suomalaisia. Huonoin firma minkä tiedän kuskien osalta on ollut Experant, siellä kuskit vaihtuu useaan otteeseen ja joltain osin samaa voi sanoa Kiitolinjan osalta.Monilla suomalaisilla firmoillakin on esim. virolaisia kuskeja. Isomman suomalaisen kuljetusliikkeen torpparina saattaa olla virolainen firma ja autossa on kuitenkin suomalaisen firman teippaukset. Saattaa jollain ulkomaille rekisteröidyllä firmallakin olla suomalaisia kuskeja. Ei noista ota selvää.
Sellasestakin systeemistä kuullut, että suomalainen kuljetusliike perustaa henkilöstönvuokrausfirman viroon. Vuokrausfirma palkkaa kuljettajat ja kuljetusliike ostaa vuokrausfirmalta kuljettajapalvelut, joten virolaiset kuskit ajaa Suomen kilvissä olevaa autoa, mutta ovat kuitenkin virallisesti virossa töissä ja täällä vaan komennushommissa muutaman kuukauden. Taitaa rakennusalalla olla samankaltaisia virityksiä.Poliisin ratsaamiin tapauksiin se kai perustui. Vois vielä olettaa, että ulkomaisella autolla joutuu helpommin ratsattavaksikin. Saattas se juttu löytyäkin, jos viittis kaivella.
Onhan noissa viritykset monet. Tiedä sitten niiden vaikutusta kokonaisuuteen mainitussa asiassa.Sellasestakin systeemistä kuullut, että suomalainen kuljetusliike perustaa henkilöstönvuokrausfirman viroon. Vuokrausfirma palkkaa kuljettajat ja kuljetusliike ostaa vuokrausfirmalta kuljettajapalvelut, joten virolaiset kuskit ajaa Suomen kilvissä olevaa autoa, mutta ovat kuitenkin virallisesti virossa töissä ja täällä vaan komennushommissa muutaman kuukauden. Taitaa rakennusalalla olla samankaltaisia virityksiä.
Joo varmasti niitä lainrikkojia löytyy yhtä lailla suomalaisista ja ulkomaisista kuskeista. Pakko kai se on tulkita lakia vähän oman mielensä mukaan, jos tuntipalkka on reilusti alle TES:n tai palkka juoksee ainoastaan silloin, kun pyörät pyörii. Yleensä sillä työnteolla pitäis kuitenkin itsensä elättää.Onhan noissa viritykset monet. Tiedä sitten niiden vaikutusta kokonaisuuteen mainitussa asiassa.
Venäjällä firmat omistavat yleensä ne rekat. Suomessa toisinpäin, vaikka onhan täälläkin niitä firmoja joilla Rekkoja on (esim kaukokiito, tosin niissäkin hommissa ajaa yksityisiä).Kalustohan näyttää ainakin venäläisillä firmoilla olevan tänä päivänä jo vähintään samalla tasolla, kuin suomalaisillakin.
En ymmärrä tätä "kaikesta pitää valittaa"-mentaliteettia. Virheitä sattuu kaikille, mutta kun tässä ei edes tapahtunut mitään vahinkoa. Mummo ei edes huomannut että rahat olivat kadonneet ja kaikki rahat saatiin takaisin. Pitäisikö pankin korvata vahingosta jota ei tapahtunut?Sadan euron sijasta iäkkään naisen tililtä lähti lähes 28 000 euroa.
89-vuotias salolainen nainen sai helmikuun lopulla öljykattilan huollosta sadan euron laskun.
Nainen allekirjoitti laskun ja antoi sen pankin maksupalvelun hoidettavaksi.
Salon Osuuspankissa tapahtui kuitenkin virhe, ja naisen tililtä laskutettiin lähes 28 000 euroa, Salon Seudun Sanomat kertoo.
Virheen huomasi lämpökattilan huoltanut yrittäjä, joka otti yhteyttä lopulta naisen tyttäreen, kun ei tavoittanut heti asiakastaan.
Tytär on tyrmistynyt pankin suhtautumiseen asiaan. Anteeksipyynnön lisäksi pankista tarjottiin mukia, kahvipakettia ja keittiöpyyhettä.
Pankista kommentoidaan lehdelle, että kyseessä oli inhimillinen erehdys, joita voi sattua, kun työ tehdään manuaalisesti.
Tuostapa oiva pollin aihe.http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040913518202_uu.shtml
En ymmärrä tätä "kaikesta pitää valittaa"-mentaliteettia. Virheitä sattuu kaikille, mutta kun tässä ei edes tapahtunut mitään vahinkoa. Mummo ei edes huomannut että rahat olivat kadonneet ja kaikki rahat saatiin takaisin. Pitäisikö pankin korvata vahingosta jota ei tapahtunut?
Mistä lähtien ulkomaiset firmat ovat saaneet ajaa Suomen sisäistä liikennettä? Siis että tavaran lähtöpaikka on esim. Helsinki ja menee Ouluun?Niin ja mahtaako noihin Suomen sisäistä liikennettä ajaviin virolaisten firmojen Eesti-poikiin juuri sakot tehota. Villiä on touhu.
Kuinkahan tilin koron kanssa käy kun raha on ollut poissa jonkin aikaa.En ymmärrä tätä "kaikesta pitää valittaa"-mentaliteettia. Virheitä sattuu kaikille, mutta kun tässä ei edes tapahtunut mitään vahinkoa. Mummo ei edes huomannut että rahat olivat kadonneet ja kaikki rahat saatiin takaisin. Pitäisikö pankin korvata vahingosta jota ei tapahtunut?
Mä sitä itsekin mietin, tuliko tuo jo lailliseksi vai onko se vasta tulossa. Käytännössä sitä tapahtuu varmasti, mutta se voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että virolainen firma ajaa suomalaisen firman alihankkijana tai jotain muuta porsaanreikää käyttäen. Itse olen töissä nähnyt kuinka meiltä on lähdetty viemään tavaraa asiakkaalle toiselle puolelle Suomea rekalla, jonka ovessa on virolaisen firman nimi ja kuski taisi olla jostain Viroa etelämpää.Mistä lähtien ulkomaiset firmat ovat saaneet ajaa Suomen sisäistä liikennettä? Siis että tavaran lähtöpaikka on esim. Helsinki ja menee Ouluun?
Just. Oli ainakin ennen kiellettyä. Ei kai Matxikaan saa pistää pystyyn linjaa Hampurin ja Berliinin välillä?Mä sitä itsekin mietin, tuliko tuo jo lailliseksi vai onko se vasta tulossa. Käytännössä sitä tapahtuu varmasti, mutta se voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että virolainen firma ajaa suomalaisen firman alihankkijana tai jotain muuta porsaanreikää käyttäen. Itse olen töissä nähnyt kuinka meiltä on lähdetty viemään tavaraa asiakkaalle toiselle puolelle Suomea rekalla, jonka ovessa on virolaisen firman nimi ja kuski taisi olla jostain Viroa etelämpää.