Formula 1 – 2011 – Australia: Ennakkointi & VH

Eetoss

Aloittelija
Liittynyt
28.7.2009
Viestit
113
Ihan kuin Massa ois unohtanu palauttaa takasiiven oikeaan asentoon
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Veikkaanpa, että tuollaisia lipeämisiä tullaan vielä näkemään tänä viikonloppuna enemmänkin. ARW:llä ja KERSillä varmaan ainakin jotain osuutta asiaan.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Ihan kuin Massa ois unohtanu palauttaa takasiiven oikeaan asentoon
Meinaat, että Massa unohti jarruttaa? Kyseinen viritys kun palautuu automaattisesti jarrua painettaessa. Siipi kyllä palautui ihan normaalisti. Itse veikkaisin enemmänkin KERSsin aiheuttamaa huonoa jarrubalanssia syyksi. Selkeästi takarenkaat meni lukkoon.

Ompahan muuten todella isoja eroja noissa takasiiven profiileissa. Red Bullissa jää tuo ylempi siipiprofiili todella kapeaksi tuota DRSää käytettäessä. McLarenissa selkeästi isompi.
 
Viimeksi muokattu:

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Nyt näkyy Katsomo. On myös kuvalaatu parantunut, ellen erehdy.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ihan kuin Massa ois unohtanu palauttaa takasiiven oikeaan asentoon
En ole varma, mutta saattaa olla, että se (siipi) myös vapaissa ja aika-ajossa palautuu normiasentoon jarrutuksen alkaessa. Joka tapauksessa siiven aukipitäminen pidentää jarrutusmatkaa, mikä hankaloittaa kuljettajia.
 

Eetoss

Aloittelija
Liittynyt
28.7.2009
Viestit
113
Meinaat, että Massa unohti jarruttaa? Kyseinen viritys kun palautuu automaattisesti jarrua painettaessa. Siipi kyllä palautui ihan normaalisti. Itse veikkaisin enemmänkin KERSsin aiheuttamaa huonoa jarrubalanssia syyksi. Selkeästi takarenkaat meni lukkoon.

Ompahan muuten todella isoja eroja noissa takasiiven profiileissa. Red Bullissa jää tuo ylempi siipiprofiili todella kapeaksi tuota DRSää käytettäessä. McLarenissa selkeästi isompi.
Ok, tuo olikin uutta tietoa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ompahan muuten todella isoja eroja noissa takasiiven profiileissa. Red Bullissa jää tuo ylempi siipiprofiili todella kapeaksi tuota DRSää käytettäessä. McLarenissa selkeästi isompi.
Sallittu nostomäärä on muistaakseni 5 cm. Todellinen (visuaalinen) lopputulos riippuu siitä kuinka jyrkässä kulmassa ylempi profiili alunperin on ja siitä käytetäänkö koko sallittua mittaa (mutta vaikea kuvitella miksi ei).

-Edit- Ei kyllä ihmetyttäisi lainkaan, jos Newey olisi tuonkin säännän osannut hyödyntää muita paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Meinaat, että Massa unohti jarruttaa? Kyseinen viritys kun palautuu automaattisesti jarrua painettaessa. Siipi kyllä palautui ihan normaalisti. Itse veikkaisin enemmänkin KERSsin aiheuttamaa huonoa jarrubalanssia syyksi. Selkeästi takarenkaat meni lukkoon.
Jos aloittaa jarruttamalla voimakkaasti, takapään pito ei ehkä ole vielä palautunut.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Virgin-kuski on aika kaukana kisaan pääsemisestä tuolla 12 sekunnin erolla kärkiaikaan. 107% on noin 6 sekuntia tällä hetkellä, joten parantaa saa aika reilusti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Virgin-kuski on aika kaukana kisaan pääsemisestä tuolla 12 sekunnin erolla kärkiaikaan. 107% on noin 6 sekuntia tällä hetkellä, joten parantaa saa aika reilusti.
No ei näistä ensimmäisen harjoituksen ajoista kannata mitään johtopäätelmiä vielä vetää. Kukaan noista ei ole oikeasti 12 sekuntia hitaampi.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Näytti kyllä Red Bull todella helpolta ja vaivattomalta ajettavalta, kun äsken näytettiin Vettelin onboardia.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Näyttäisi videokuvan perusteella Mercedes edelleen käyttävän varsin yksinkertaista ratkaisua pakokaasujen suhteen. Näytti samalta miltä viimeisissä testeissä.
 
Ylös