Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 1, Myllypuro

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
348
Tulokset:

Koodi:
[U]Harkat[/U]                          [U]Aika-ajot[/U]
Ajaja       Aika    Auto Ajor.  Ajaja       Aika    Auto Ajor.
Haikki      31,202  4    1      Haikki      31,087  4    1
4stroke     31,418  1    1      4stroke     31,144  1    1
Nasty       31,597  7    1      Nasty       31,293  7    1
WoPe        31,697 10    1      WoPe        31,759 10    1
lfb         31,837  6    1      Nipsu       31,791  9    1
Nipsu       32,269  9    1      lfb         31,815  6    1
PeePee      32,412  6    2      DickW       31,851  3    1
Cmoney      32,455  2    1      Andy        32,036  1    2
Andy        32,624  1    2      PeePee      32,074  6    2
DickW       32,630  3    1      Sue_me      32,310  9    3
PbBMW       32,790  7    2      Cmoney      32,717  2    1
Albert Oil  33,070  1    3      PbBMW       32,733  7    2
Jacques     33,076  6    3      Howdy       32,826  3    3
Jonkki      33,148  4    2      Jonkki      32,837  4    2
FO110K      33,162  3    2      Totke       32,839  9    2
Williams-   33,532 10    2      FO110K      32,895  3    2
Totke       33,601  9    2      Albert Oil  32,905  1    3
Dominic     34,091  2    2      Dominic     32,937  2    2
JNF         34,155  7    3      Jacques     32,974  6    3
Sue_me      34,182  9    3      FW08        33,402  4    3
FW08        34,475  4    3      Williams-   33,565 10    2
Howdy       34,918  3    3      JNF         33,581  7    3
öö ruz      35,051 10    3      öö ruz      34,169 10    3
Antti       37,179  2    3      Antti       35,345  2    3
Koodi:
[U]Kilpailu[/U]
A:                      Nopein Auto Pisteet kisasta
 1. Haikki      18krs   [B]30,918[/B] 10   101
 2. Nasty        +4,65  31,064  1    80
 3. 4stroke      +5,26  31,062  4    65
 4. WoPe        +16,26  31,904  7    55
 5. DickW       +16,62  31,746  6    50
 6. Nipsu       +18,18  31,901  3    45
 7. lfb         +27,97  31,877  9    40
 8. PeePee       -1krs  32,872  2    36
B:
    PeePee      17krs   [B]32,117[/B]  1
 9. Sue_me       +7,76  [B]32,117[/B]  4    33
10. Cmoney      +10,16  32,171  6    29
11. Andy        +12,12  32,389 10    27
12. PbBMW       +17,17  32,128  9    25
13. Jonkki      +20,94  33,087  3    23
14. Howdy       +29,15  32,821  7    21
C:
    Jonkki      17krs   32,806  1
15. Totke       +12,31  33,717  2    19
16. Dominic     +12,88  [B]32,790[/B]  6    18
17. FO110K      +13,48  33,237  3    15
18. Jacques     +22,26  33,633  7    14
19. Albert Oil   -1krs  33,145  4    11 *
D:
    Jacques     17krs   [B]33,259[/B]  1
20. FW08        +24,60  34,166  2     9
21. öö ruz      +25,08  34,673  6     7
22. JNF         +29,38  33,273  4     5
23. Antti        -1krs  35,246  7     3
24. Williams-    -1krs  34,407  3     1
Nopeimmat kierrokset lihavoituna. B-finaalin osalta nopeimmasta kierroksesta tulee piste sekä PeePeelle että Sue Me:lle, koska ajoivat tuhannesosalleen saman ajan.

Kaikki tulokset PDF-tiedostoina

-------------------------------------------------

* = C-finaalissa Albert Oil ei noudattanut ensimmäisen kierroksen ohituskieltoa ensimmäiseen neulansilmään. Tästä tulee -1 krs rangaistus kisatuloksiin.

Ote kisatopicista:
Ohituskielto:
Ensimmäiseen neulansilmään asti on viime vuoden tapaan starteissa ohituskielto. Eli lähtöruudukosta ensimmäiseen 180-asteen oikealle kääntyvään mutkaa asti ei saa ohittaa poislukien tapaus jos kaverin auto hyytyy täysin.
Ohituskiellon rikkomisesta -1krs penaltti.
HUOM! Vastaisuuden varalta: Lukekaa sekä säännöt että kisatopicin alustus H U O L E L L A. Ei ne tekstit turhaan siellä ole.
Päivän nopein kaikilta:
30,91 Haikki
31,06 Nasty Boy & 4stroke
31,69 WoPe
31,74 DickW
31,79 Nipsuhuuli
31,81 lfb
32,03 Andy
32,07 PeePee
32,11 Sue_me
32,12 Powered by BMW
32,17 Cmoney
32,79 Dominic
32,80 Jonkki
32,82 Captain Howdy
32,83 Totke
32,89 FO110K
32,90 Albert Oil
32,97 Jacques
33,27 JNF
33,40 FW08
33,53 Williams-
34,16 öö ruz
35,24 Antti

-------------------------------------------------

Tänne sitten raportteja.
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
C:n nopeimman ajoi ainakin tulosliuskan perusteella Domppari eikä Jonkki. Rapoja sitten, kun jaksaa enempi ihmetellä.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
toisesta topikista:

B-Finaalissa tokavika, tiimikaveri PBBMW:stä vain yhden sijan perässä on paljon enemmän ku osasin odottaa. Varovainen ennakkoarvio oli jonnekin C:n top 3:een, mutta parempi näin :). Taakse jäi iso liuta "sisäradan spesialisteja" :).

Kisat noin muuten oli aika tylsiä, C:ssä paalulta voittoon ilman mitään kamppailua ja B:ssä Howdyn kämmin jälkeen ajelin yksikseni tokavikalla sijalla maaliin.

B-Finaali kypärästä: http://www.youtube.com/watch?v=x9LnL5wfDRw&hd=1
Highlight: Captain Howdy kolauttaa sisämutkassa ja kissamaisen nopeilla reflekseillä sain väistettyä ulkopuolelle
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo

Ennakko:

Olen kyllästynyt ajamaan suunnilleen viimeisenä, joten tarkoituksena on parantaa omaa ajoa enemmän tai vähemmän intensiivisen talviharjoittelun kautta. Tulokset nähdään jos nähdään sitten keväällä.
Näin juhlallisesti lausahdin talviharjoittelutoikin avauspostauksessa.

Kauteen 2011 valmistautuminen sisälsi seuraavaa:
-1 karting GP (Powerpalace)
-2 harjoituskertaa (Jyväskylä, Suzukart)
-painon pudotus n. 10kg
-Mielikuvaharjoittelua ajamisesta ja miettimistä mikä meni pieleen viime kaudella
-netin ajo-opetusvideoiden opiskelua

Entä ne tulokset sitten?


Harjoitukset:

Sain alleni auton #9 josta Follo oli edellisillan ennakkoharkkojen perusteella jo pelotellut, ettei se käänny mihinkään. Sain vahvistuksen tähän hyvin nopeasti: Jarrutus mutkaan + kääntäminen mutkaan = keula edellä seinään.

En saanut minkäänlaista kunnon otetta autosta harjoituksissa. Muutama kurvi saattoi mennä hyvin, muttei koskaan samalla kierroksella. Aika oli tyrmistyttävä 0:34.182. Kaikki keskittyminen talven aikana ja lopputuloksena samanlaista kämmellystä kuin viime vuonna. Tuumasin, että lähden kotiin jollei aika-ajoissa tule aikaa joka on alle 0:34:n.


Aika-ajot:

Jotain kummallista tapahtui harjoitusten ja aika-ajojen välillä, koska sain samaisesta autosta (#9) niskalenkin saman tien. Enää ei ollut mitään ongelmia mutkiin kääntämisen kanssa. Salaisuutena oli vain hullu sladittelu kovilla jarrutuksilla ja vastaheitoilla hitaissa mutkissa. Muuten autoa ei saanut kääntymään mihinkään. Rata varmasti myös parani pidoltaan koko ajan ja tämä auttoi osaltaan.

Aika löi ällikällä allekirjoittaneenkin: 0:32.310 Tuntui, että "nyt meni hyvin", mutta en uskonut että meni noinkin hyvin. Tuloksena 10:ksi nopein aika-ajoaika, joka on omalla mittapuullani uskomaton suoritus, varsinkin kun peilaa viimevuotisiin ajeluihin.


B-finaali:

Olin jo tyytyväinen aika-ajoihin joten ajattelin, että kaikki mitä kisasta tulee, on plussaa. Ajattelin, että lähdön jälkeen takaa tullaan molemmin puolin ohi koska en ole tottunut puolustamaan sijoitustani kisoissa.

Autona oli tällä kertaa #4.

Startti meni hyvin, pysyin sittenkin letkassa samalla sijalla jolla lähdinkin kisaan. Edelläni ajaneet Andy ja PeePee kisasivat tiukasti keskenään, mutta PeePee pääsi aika nopeasti kylmästä autosta kärsineen Andyn ohi. Sitten alkoi oma hyökkäykseni. Itse jouduin odottamaan muutaman kierroksen ennenkuin paikka aukesi. Andy osui hieman radan reunukseen ennen ekaa neulansilmää ja vauhti kärsi -> väkisin rinnalle ja ohi. Taistelun aikana tein pari kertaa kardinaalimunauksen shikaaneissa ja osuin lähes kiinteästi paikallaan olleisiin renkaisiin sillä seurauksella, että vauhti hyytyi melkein kokonaan ja takanatulija törmäsi ainakin kertaalleen perään tämän johdosta.

Cmoneykin pääsi myöhemmin Andyn ohi, mutta loppukisa oli käytännössä vain aika-ajoa koska erot olivat jo niin suuret eteen ja taakse. PeePee pääsi karkuun kun jäimme kamppailemaan Andyn kanssa kakkossijasta. Yritin kuitenkin ajaa sen minkä pystyin ja tuloksena oli sentään PeePeen kanssa jaettu nopein kierrosaika kyseisestä finaalista 0:32.117.


Mietteitä Myllypuron jälkeen:

Kauteen valmistautuminen onnistui hyvin tulosten valossa. Jyväskylä seuraavana, jossa on ainakin näennäinen kotikenttäetu. Se, että kuinka pitkälle se riittää, nähdään Jyväskylässä. Koska Mylliksessä meni minulle aiemmin tuntemattomalla radalla noin hyvin, odotan Jyväskylästä myös hyvää tulosta.

Ratana Jyväskylä on huomattavasti helpompi ajaa kuin Myllypuro. Ylitiukat mutkat loistavat poissaolollaan ja ohitusmahdollisuuksienkin uskoisin olevan paremmat kuin Myllypurossa. Jyväskylän rata on hyvin liukas, mutta ainakaan tähän mennessä en ole koskaan kärsinyt aliohjautumisesta siellä. Ongelmana on ollut enemmänkin ylenpalttinen yliohjautuminen nopeissa mutkissa.

Mutta tästä on hyvä jatkaa.

*EDIT
Kiitokset niille joille se kuuluu, eli erityisesti järkkäreille ja myös kanssakilpailijoille!

Ratahenkilökunta hoiti toki hommansa, siitä kiitos. Mutta asenne oli harvinaisen jäykkä ja tyly asiakasta kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
No niin, Myllypuron murjottajahenkilökunta nosti taas itsensä asiakkaiden yläpuolelle. Minkä takia sitä täytyy olla asiakaspalvelualalla, jos naama on jatkuvasti norsun vitulla, ja on jonkinlainen tarve kyykyttää asiakasta? Vastakohta näille on esimerkiksi Forssan radan yrittäjät. Kaverit tsemaa ihan täysillä, että meidän olisi kiva ajaa ja olla.

Kisasta ei jäänyt juuri kerrottavaa, mutta tiimimielessä oli hyvä että saatiin yksi ukko A-finaaliin. Livestrong ja Hämeet -tiimien yhdistyminen oli mielestäni ihan parsaa! Tiimin sisäinen, hyväntahtoinen kilpailu, kuten esim. oman aika-ajoryhmän nopein aika (tänään Andy - PeePee -akselilla) jeesaa kaikkia eteenpäin. Tiimipeli meni muutenkin ihan nappiin. Aluksi sovittiin PeePee:n kanssa että hän jää hidastelemaan muita koska saa paskemman auton. Sitten kun asetelma kääntyikin toisinpäin, päätimme salamannopeasti että PeePee ajetaankin A-finaaliin. Tämä hyvä yhteistsemppi tuottaa tuloksia niillä radoilla, joilla olemme samalla senkuntiluvulla kärjen kanssa.

Livestrong Korville on myös ihan oikea F1-Forum-tiimi, jonka jäsenet ovat vaikuttaneet Foorumilla vuosia, postaavat muuallekin kuin karting-toikkeihin, ja ovat vieläpä ihan mukavia hahmoja. Meistä ei ainakaan voi sanoa, että olemme Foorumilla pelkästään kartingin takia.

Edit: ja tämä siis oli kisaraportti :)
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Plussat

+ Sue_me: Tallikaveri vetänyt todella hienon kisan! Ihan hyvää suoritusta kyllä odotinkin, mutta 9. sija on jo aivan loistava.
+ Captain Howdy: Hieno debyytti!
+ Haikki: Voitto sisäradalta tietää hyvää mestaruustaistelun kannalta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Los Raportasos

Harkat ja A-A, auto #4:

Nelonen oli ihan hyvä ajettava kuskikin pahimmat ruosteet karistettuaan paransi aikaa yli (?) sekunnilla aika-ajoon. Sija 19 oli jopa hieman parempi kuin olin odottanut, koska:

a) en ole kovin hyvä
b) tiesin useampien treenanneen* hullun lailla

Kisa, auto #2

Kakkosella oli kyllä helppo ajaa, mutta sillä oli vain vaikea ajaa lujaa. Heti kisan alussa tajusin, että Jacquesin vauhtiin ei ollut mitään asiaa. Keskityin pitämään JNF:n takana. Eihän se tietenkään onnistunut. Jonkin (heh) mutkan ajoin pitkäksi ja ohihan se meni. Perässä en pysynyt.

Pääsin takaisin ohi kun JNF:llä oli jotain omaa kivaa ykkösmutkan ulostulossa ja ihmeekseni öö ruz:kin pysyi takana. Öö ruzin kommentti kisan jälkeen: "sä teit ihan pirusti virheitä". Vaikea sitä on kiistää, ei riitä taito ajamaan sladissa läpi radan hallitun näköisesti.

Loppukaneetti: Ihan hyvä, ei paha, tästä on hyvä jatkaa.





* Eivätkö herrat ja neiti tiedä, että harrastuksia ei harjoitella?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
rapo kopsattu tänne...

...tuolta

Kisaraporttiani:
Mulle osui harkka- ja aika-ajoautoksi #2. En tiennyt auton tasoa, vain tämän etukäteen:
Quote:
Sitten kokeilin hyväksi osoittautunutta #2sta mutta sillä 30,00. Perkele(en) seliseliä mutta siinä oli suoraan kaasujalan kantapään alla teräväreunainen reikä pohjassa (popniitin vaimikäsiinäon kohdalla), ja ajokengän musta pohjakumi kantapään takana nappasi siihen vähän väliä kiinni ja on nyt muutaman sentin matkalta repsottaen irti kengästä.
Noh, harkan kuitenkin kokeilin ajokengilläni mutta samanlaiseksi polven taaksepäinnykimiseksi se meni kuin helmikuussakin kun nappaili kiinni. Tulos 32,4 ja toiseksi hitain ryhmässä, vain DW (kruisaili vasta) takana. Myös Domppa ja Antti hukassa tällä autolla.
Toiveena että tuollaisiin tavallisiin käppäilykenkiin vaihtamalla ajo paranee. Vtut. Aika-ajossa 3 kymmenystä hitaammin ja kaikista muista noin sekunnin-puolitoista hitaampi ajoryhmässä. Kantapää ei nappaillut näillä kengillä kiinni mutta äimistys oli... äimistystä oudosta tuloksesta. Ehkei noilla kengillä saanut sen vertaa tuntumaa autoon, tai sitten yhtäkkiä unohdin miten ajetaan vrt harkkaan. Domppa pääsi tosi lähelle, 0,2sek päähän.

D- ja C-finaaleiden jälkeen #2 otettiin pois kisa-autojen joukosta kun se oli aina kaukana kärjestä (tosin PeePeelle jäi vain se A:han ja kärkikuskien kierroksellaväistelyksi se meni). B-finaaliin sain 4-ruutuun #6n (joten ajokengät jalkaan kun tässä ehjä pohja). Kisa oli jännää, Andy paalulla mutta tippui pian PeePeen taakse. Tämä sai muutaman sekunnin kaulaa ennenkuin Sue_me nousi takaa-ajoon. Taas muutama sekka kun minä nousin Sue_men takaa-ajoon. PeePee-Sue_me-minä mentiin aika tasatahtia muutaman sekunnin välein eikä erot enää kuroutuneet kiinni. Heille tuhannesosalleen sama nopein kierros, ja mulle muutama sadasosa hitaampi. Tiukkaa.

Että semmoinen ajo, B-finaali kutsui mielestäni kyllä autoista hitaimmalla. Liukkaimmalla ennenkaikkea.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
No niin, Myllypuron murjottajahenkilökunta nosti taas itsensä asiakkaiden yläpuolelle. Minkä takia sitä täytyy olla asiakaspalvelualalla, jos naama on jatkuvasti norsun vitulla, ja on jonkinlainen tarve kyykyttää asiakasta? Vastakohta näille on esimerkiksi Forssan radan yrittäjät. Kaverit tsemaa ihan täysillä, että meidän olisi kiva ajaa ja olla.
Juu kyllä sen yhden kaverin kanssa piti vähän varoa, mitä uskaltaa sanoakaan. Muutteli sovittuja tekemisiä ihan yllättäen (kuten autojaot kisaan) ja kun asiasta kysyi, rupesi melkein huutamaan...
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
No niin, Myllypuron murjottajahenkilökunta nosti taas itsensä asiakkaiden yläpuolelle. Minkä takia sitä täytyy olla asiakaspalvelualalla, jos naama on jatkuvasti norsun vitulla, ja on jonkinlainen tarve kyykyttää asiakasta? Vastakohta näille on esimerkiksi Forssan radan yrittäjät. Kaverit tsemaa ihan täysillä, että meidän olisi kiva ajaa ja olla.
Esimerkiksi Follo siirsi autoa ulosajon jälkeen hyvin perustelluin syin, mutta vastaukseksi henkilökunnalta tuli vaan urputusta.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
KISARAPO MYLLYPURO 2011

ENNAKKOTUNNELMAT

Sisärata....jee

KISAPAIKALLA

Karu totuus paljastuu. Ei mitään saumaa podiumtaistoon. Vähän yllättäviäkin nimimerkkejä siellä. No A-finaalipaikka sentään ja parin sijan nousu radalla, missä ohitukset ovat todella työn takana. Lipulla sentään 5.sija. Ihan jees.

JÄLKITUNNELMAT

Jyväskylässä ralli jatkuu. Ei mulla oikein enempää sanottavaa ole...
 

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
348
Kilpailun tuloksia päivitetty.
Albert Oilille -1krs rangaistus ohittamisesta ensimmäisen kierroksen ensimmäisessä neulansilmässä. Tästä oli maininta kisatopicissa, joten sen säännön ei pitäisi olla yllätys kenellekään. Lisäksi asiasta muistutettiin info-tilaisuudessa ennen kisaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Rapoa hieman....

Ennakko
Ajotaukoa itsessään oli kestänyt kauan, viimeksi Marraskuussa käynyt ajamassa Suzukartissa yhden setin joka sekin oli aika syvältä kun autot ei toimineet, jotenka suuntasin varmuuden vuoksi radalle jo Perjantaina ajamaan yhden lämmittelysetin...
Tuloksena katastrofi, #9 ei osunut mun hanskaan ollenkaan valtavan aliohjautumisensa vuoksi, keulassa ei ollut nimeksikään pitoa.

Harjoitukset
Pääsin keskimmäiseen ryhmään jossa tasokin oli suhteellisen kova, ja autoksi valikoitui #3, josta ei ollut mitään hajua...
Harkka alkoi ihan hyvin, auto tuntui kääntyvän mutkiin hyvin, perän ollessa hieman liukas.
Voimaa ei tuntunut suorilla olevan, edessä ajanut Jonkki repäs suorilla aina 1-2m. lisää kaulaa kun kiihtyvyys tuntui omassa olevan vähän kateissa...
DickW sitten vahvisti myös saman tuntemuksen, eli ei ilmeisesti ollut pelkästään itsestä kiinni :)
Ajaksi muistaakseni 33.105, eli 1,6sek paremmin kuin Perjantain harkoissa mutta silti valovuoden kärkeä perässä....

Aika-ajo
Autoksi tuli sama #3 kuin harkoissa, jotenka oli tiedossa että hirveän hyvää, joskaan ei huonoakaan, aikaa ole tulossa...
Parin kierroksen jälkeen pitkällä takasuoralla shikaania lähestyttäessä huomaan Wilzkun olevan poikittain shikaanissa, jotenka hätäjarrutus ja ohjaus oikealle seinän viereen etten osu Wilzkuun =
tämä liike laittaa mut poikittain keskelle shikaania, keula joitakin asteita tulosuuntaan...
Käänsin auton ensimmäisen rengasvallin suuntaan, rengasvallin taakse koska suoraa pitkin tuli muita täysi höyrypäällä
-> sain auton reilusti sivuun, ja muiden mentyä ohi kiepautin auton ympäri.

Tästä tuloksena sitten musta-valkoinen lippu ja reilusti huutoa varikolta = olisi kuulemma pitänyt jäädä radan nopeimpaan kohtaan keskelle poikittain ja nostaa kädet ylös ennemmin kuin väistää ajolinjalta sivuun.
OK, ymmärrän toki että ajoin siinä metrin tulosuuntaan, joka on ankarasti kielletty, mutta mieluummin siirryn alta pois kuin otan 200kg kartingautoa kylkeen vapaaehtoisesti.

Tuloksena aika-ajosta ajaksi 32,8xx ja sija #3 C-finaalista....

C-finaali
Autoksi tuli taas #3, järjestäjät kun nerokkaasti sekottivat autot pitämällä ne numerojärjestyksessä ekaan kahteen finaaliin :jaska:
Noh, Totke edessä #2:lla oli hitaampi, jotenka hyvät saumat Totken painostamiseen olivat mutta takaa tiesin tulevan kuitenkin Albertin, nopeammalla #4:llä...

Lähdössä Totken auto hyytyi aika kivasti ja jäin peesaamaan, ekaan neulansilmään tullessa otin vasemman laidan parasta mahdollista ulostuloa varten suoralle....
Sitten tunkeekin Älbääärt rinnalle, puskee mut mutkassa ajolinjalta sivuun ja tuloksena sekä Alppu että Domppari menevät heittämällä ohi.
(toim. huom., Domppari meni puhtaasti suoralla paremman ulostulonsa takia ohi, eli fair play siinä)
Kihisin aika hyvin kiukusta tuossa kohtaa, 2 sijaa takkiin ja alla auto jonka huippunopeuden tiesin ongelmaksi = kiitos vaan Älbärt.
Ekojen kierrosten aikana yritin asiaa viittilöidä Cmoneylle varikolle, mutta miesolikin ollut tarkempi ja huomannut jo heti ekalla kierroksella tuon sääntörikkomuksen, kiitokset haukansilmistä hänelle.

Seuraavien kierroksien aikana Alppu ja Domppari sitten nahistelivat urakalla sijoituksesta, Dompparin ollessa nopeampi ja Alpun puolustaessa kuin kivimuuria...

Loppuvaiheilla sitten ekassa 180-asteisessa oikeassa Älppu teki pienen virheen mutkassa, ja Domppari osui hänen peräänsä, joka taas aiheutti sen että mä osuin Domppariin jonka voiman ansiosta Domppari taas osui Älppuun uudestaan = tuloksena Älpun perän irtoaminen mutkan ulostulossa ja keula kohti vallia.
Domppari sai tuosta mustavalkoisen lipun, mutta en sanoisi sen olleen senkään arvoinen, tuossahan oli osuutta kaikella kolmella kohdalla = Älpun virhe mutkan sisääntulossa, Dompparin eka törmäys ja mun törmäys sen seurauksena dompparin perään, niin lähekkäin siinä kuitenkin oltiin.

Loppukisa menikin sitten ajellessa, otettiin Dompparin kanssa Totke vielä kiinni, mutta ohi ei päästy, aika & kierrokset loppui kesken, eikä tuolla uudella rataprofiililla enää oikein missään ohi meinaa päästäkään :thumbfh:

Tulos ei ollut NIIN katastrofi kuin pelkäsin alkuun, mutta surkea silti.
Tästä päästään vain ylemmäs, eikös niin? Noh, tiimikaveri yllätti kuitenkin positiivisesti, hyvä Sue_me! :thumbup:

After race
Jäinkin sitten vielä Helsinkiin, käytiin pelaamassa snookeria hieman ja hauskaa oli :thumbup:
Sen jälkeen vielä hemaisevaa naisseuraa ja päivän kokonaissaldo kääntyi kuin kääntyikin plussalle :D
Kiitokset kaikille osallistuneille, nähtäneen sitten Jyskälässä! :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Plussat & Miinukset

:thumbup:
- Haikin ajo #10:llä A-finaalissa, varikolta katsellessa kovaa menoa, samoin tulosliuskiakin tutkiessa = kovaa jälkeä autolla joka vaikutti suht hitaalta muissa finaaleissa.
- Tallikaverin pärjääminen, hieno sijoitus ja kova yllätys
- Nastyn ohitus 4strokesta kierros ennen loppua, hienoa työtä, puhdasta ajoa
- lfb:n sijoitus, aika-ajo kovassa ryhmässä ja tuloksena kova aika ja A-finaalipaikka Wopen edellä

:thumbdown
- Autojen tasoerot / henkilökunnan sekoilu
- Radan nykyprofiili = ohituspaikkoja entistä vähemmän ja pitkän suoran päässä potentiaalinen vaarapaikkakin kun näkyvyys estetty isolla renkaalla shikaaniin + joillakin autoilla se jarrupaikka on aivan tappoliukas
- Alpun sekoilut C-finaalissa, yhdellä aikasella virheellä pilasi 3:n kisan, el itotuus kisaa ei voiteta ekassa mutkassa on aika pätevä
- Wilzkun virhe D-finaalissa (mistä johtui? Ei näkynyt varikolle...)
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Rapo

Harkka- ja aika-ajoautoksi sain numeron 6, joka oli ilmeisesti pakan nopeimpia. Hyvinhän se kulkikin, lähtöruutu 6 oli yli odotusten, joskin tiesin hyvällä autolla A-finaalipaikan olevan mahdollisen.

Kisassa autoksi tuli numero 9, joka oli itselleni täysi arvoitus. Alussa se tuntui erittäin liukkaalta ja sitä pitikin viedä snadisti eri tavalla kuin kuutosta. Aivan alussa tiukassa neulansilmässä en saanut autoa kääntymään sisään ja Dick pääsi sisäpuolelta ohi. Ei juurikaan harmittanut, sillä mies olisi mennyt varmastikin ohi ennemmin tai myöhemmin. Pito tuntui paranevan kisan edetessä, mutta tein alussa niin järkyttävän määrän isoja virheitä, että edelläajaneet pääsivät kauas karkuun. Takana tulleella PeePeellä oli paska auto, joten terveisien ajeluksihan kisa pitkälti meni. Nopein kierrosaikani oli samaa luokkaa kuin edelle sijoittuneilla ja hyvin lähellä aika-ajoaikaani, joten ei tuokaan auto ihan susi voinut olla. Maalissa siis sijalla 7, johon täytyy olla erittäin tyytyväinen.

Hyvä avaus siis kaudelle, positiivisilla fiiliksillä seuraaviin kisoihin. Jyväskylä jää erittäin todennäköisesti väliin, mutta johan tässä alkaakin tehdä mieli ulkoradalle. Onnea palkintopallille ajaneille ja muillekin, ja kiitoksia jälleen järkkäreille. Nähdään taas.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
'-- poikittain keskelle shikaania, keula joitakin asteita tulosuuntaan...
Käänsin auton ensimmäisen rengasvallin suuntaan, rengasvallin taakse koska suoraa pitkin tuli muita täysi höyrypäällä
-> sain auton reilusti sivuun, ja muiden mentyä ohi kiepautin auton ympäri.

Tästä tuloksena sitten musta-valkoinen lippu ja reilusti huutoa varikolta = olisi kuulemma pitänyt jäädä radan nopeimpaan kohtaan keskelle poikittain ja nostaa kädet ylös ennemmin kuin väistää ajolinjalta sivuun.
OK, ymmärrän toki että ajoin siinä metrin tulosuuntaan, joka on ankarasti kielletty, mutta mieluummin siirryn alta pois kuin otan 200kg kartingautoa kylkeen vapaaehtoisesti.
What are you, chicken? Kyllähän se auto pitää ottaa miehekkäästi syliin kun kerran tarjotaan. Varsinkin nopeimmassa kohdassa.

Harvinaislaatuisen sitruunanaamaista oli henkilökunta kyllä. Olinko muuten ainoa, joka ei meinannut kuulla siitä finaalilähtöjä edeltäneestä infosta mitään kun se kaveri hiukan mumisi?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Esimerkiksi Follo siirsi autoa ulosajon jälkeen hyvin perustelluin syin, mutta vastaukseksi henkilökunnalta tuli vaan urputusta.
Noi turvallisuussäännöt on asia erikseen ja mun puolesta voidaan noudattaa niissä heidän ohjeistustaan. Toisilla radoilla toki ymmärretään että asiakaskin voi joskus olla varsin fiksu kaveri ja jopa tietää mitä radalla tekee. Mutta mun puolesta tuo heidän sääntö radalla käyttäytymisestä on OK.

Mutta sen sijaan heidän höpötykset siitä, että kone arpoo autot, jolloin henkilökunta ei voisi niihin muka vaikuttaa EI PIDÄ PAIKKAANSA! Käsin he siellä niitä autoja numeroi sinne ruutuihin, kuten kaikki paikalla olevat pystyivät screeniltä toteamaan. Ilmeisesti heitä ei yksinkertaisesti vain kiinnosta muuttaa mitään toimintatapaansa, edes asiakkaan pyynnöstä, vaikka se olisi kuinka pieni homma heille. Tyyliin autojen valitseminen meidän laatimalta paperilistalta versus heidän tapansa vaan lätkiä järjestyksessä aina samat autot ensimmäisestä viimeiseen.

Hinnan puolesta OK kisa, mutta kyllähän tuohon pettyi taas.
 
Ylös