Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 1, Myllypuro

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Harkat ja AA Auto #2: Miina, mutta otin siitä mielestäni kaiken irti mitä pystyin. Cmoneyn #2 ajoista jäin vajaat puolisekkaa muistaakseni, joka sitä tasoa mitä meidän välillä yleensäkin on ollut.

C-finaaliin auto #6: Oli hyvä pito ja kovempaakin olisi päässyt, jos olisi mahdollisuus ajaa puhtaita kierroksia, mutta ohiteltavaa edessä riittä, Alpusta Totkeen.

C-finaalin nopeinkierros kertomaan totuutta vauhdista. Paremmalla AA-autotuurilla olisin ollut B-finaalissa, mutta nyt kävi näin.

Tyytyväinen kuin C-finaalin tulokseen, vaikka radalla tulikin aika törnöilyä harrastettua. Harmisttavasti sekoitti finaalia tuo Alpun väärinkäsitys ohituskieltomutkasta. Alppuhan siis oli ymmärryksessä, että ohittaa ei saa siihen ekaan nopeaan, kun varsinainen kielto olikin sinne neulansilmään saakka.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Noi turvallisuussäännöt on asia erikseen ja mun puolesta voidaan noudattaa niissä heidän ohjeistustaan. Toisilla radoilla toki ymmärretään että asiakaskin voi joskus olla varsin fiksu kaveri ja jopa tietää mitä radalla tekee. Mutta mun puolesta tuo heidän sääntö radalla käyttäytymisestä on OK.
joo siis on se sääntö ok mullekin, ja mustavalkoisen ymmärrän toki koska hehän ei siinä kohtaa tienneet asiasta.
mutta kun kerroin että väistin törmäystä, niin senkin jälkeen sitten vielä urputettiin aiheesta, sitä en oikein sulattanut.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
joo siis on se sääntö ok mullekin, ja mustavalkoisen ymmärrän toki koska hehän ei siinä kohtaa tienneet asiasta.
mutta kun kerroin että väistin törmäystä, niin senkin jälkeen sitten vielä urputettiin aiheesta, sitä en oikein sulattanut.
Juu, suhtautuminen järkiperusteisin tehtyyn liikkeeseen oli outo.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mutta sen sijaan heidän höpötykset siitä, että kone arpoo autot, jolloin henkilökunta ei voisi niihin muka vaikuttaa EI PIDÄ PAIKKAANSA! Käsin he siellä niitä autoja numeroi sinne ruutuihin, kuten kaikki paikalla olevat pystyivät screeniltä toteamaan. Ilmeisesti heitä ei yksinkertaisesti vain kiinnosta muuttaa mitään toimintatapaansa, edes asiakkaan pyynnöstä, vaikka se olisi kuinka pieni homma heille. Tyyliin autojen valitseminen meidän laatimalta paperilistalta versus heidän tapansa vaan lätkiä järjestyksessä aina samat autot ensimmäisestä viimeiseen.

Hinnan puolesta OK kisa, mutta kyllähän tuohon pettyi taas.
Tämä oli seikka, mikä kait sai heidät kyrpiintymään. Cm:llä kun oli käsittääkseni sähköpostikeskustelut paikan pomon kanssa printattuna mukana. Eli tällä sopimuksella mennään. Tuo Folloon kohdistunu möykkä oli ihan vaan vittuiliua sen johdosta. Jostain täytyy mussuttaa näköjään. Koskas Lahden rata muuten aukeaa?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tämä oli seikka, mikä kait sai heidät kyrpiintymään. Cm:llä kun oli käsittääkseni sähköpostikeskustelut paikan pomon kanssa printattuna mukana. Eli tällä sopimuksella mennään. Tuo Folloon kohdistunu möykkä oli ihan vaan vittuiliua sen johdosta. Jostain täytyy mussuttaa näköjään. Koskas Lahden rata muuten aukeaa?
Nyt meni vähän ohi, siis mikä sai kyrpiintymään? Se että meillä oli printattu faktaa?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Nyt meni vähän ohi, siis mikä sai kyrpiintymään? Se että meillä oli printattu faktaa?
Ratahenkilökunnalla oli ilmeisesti väärää tietoa, tai sitten heitä ei vaan kiinnosta tavallisesta linjasta poikkeavat työsuoritukset.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Joo. Surullista että nämä samat keskustelut joudutaan käymään joka vuosi kisan jälkeen.

En pysty ymmärtämään. :(
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Raporttia:

Ennakkotunnelmat:
Vaikka koitin hieman jopa psyykata itseäni innostumaan kauden alkamisesta, ei se onnistunut. Myllypuro ei ole koskaan suosikkeihin kuulunut tai tuottanut edes menestystä ja nyt ei ollut edes jälkipelejä odotettavana. Joka tapauksessa oli ihan mukava lähteä reissuun ja nähdä vanhat tyypit, joskin tiimin talvisissa "strategiapalavereissa" nähtiin jos jonkinmoista hiihtäjää. :D

Meidän kaudenavauksesta oli selkeästi joku ilmoittanut liikkuville, koska joka nurkalla kuhisi poliisiautoja napsimassa innokkaimpia KKWCS-kuskeja tien sivuun. Onni onnettomuudessa, kun en kuhissut intoa.

Harjoitukset #9:
Auto oli saanut haukut puskemisestaan, mikä ei tiukkoja mutkia sisältävälle liukkaalle radalle hirveästi lohtua tuonut. Harjoitukset menivät aivan penkin alle, kaikki pelot meikäläisen soveltuvuudesta tälle radalle kävivät toteen. En vain keksinyt miten sen auton saisi nopeasti niiden mutkien läpi vietyä.

Aika-ajo #9:
Vailla odotuksia lähdettiin aika-ajoihin. Harjoituksissa oli tullut pahasti takkiin, ja niillä otteilla oltaisiin oltu D-finaalissa. Aika-ajosetin parilla viimeisellä kierroksella hoksasin kuitenkin edes pariin mutkaan toimivanoloiset ajolinjat ja suurkatastrofilta säästyttiin. Tuloksena vain odotustenmukainen pettymys, ja sija 15/24. Eniten varmaan harmitti se, että hävisin Jonkille kahdella tuhannesosalla, etenkin siinä kohtaa kun näin miten se vaikuttaa kisa-autoon...

...tämä liike laittaa mut poikittain keskelle shikaania, keula joitakin asteita tulosuuntaan...
Käänsin auton ensimmäisen rengasvallin suuntaan, rengasvallin taakse koska suoraa pitkin tuli muita täysi höyrypäällä
-> sain auton reilusti sivuun, ja muiden mentyä ohi kiepautin auton ympäri.
Hyvin toimittu. Itse olin seuraavana mutkassa, ja vaikka sainkin vauhdin aika hyvin kuoletettua, pääsin tuon ansiosta kiertämään teidät.

Hieman myöhemmin ammuin itse tuohon liian kovaa, minkä seurauksena spinnasin. Nostin eka kättä pystyyn (koska kovavauhtinen letka tuli kohti). Keltaisten viuhuessa katsoin, ettei ketään ollut tulossa n. puolen radan matkalta ja pyöräytin auton menosuuntaan ja jatkoin matkaa. Seurauksena mustavalkoinen lippu. Olisiko se ollut sitten parempi, että se kaveri olisi itse tullut kekkaloimaan sinne keskelle mutkaa jalkaisin, kun pystyin itsekin äkkiä jatkamaan matkaa ja purkamaan tilanteen? Ei siellä nyt metritolkulla vastakarvaan ajeltu. Ratahenkilökunnalle tilanteenlukutaidottomuudesta ja tiukkapipoisuudesta pitkä miinus. Ymmärrän toki, että ovat vastuussa turvallisuudesta, mutta ei siellä mitään hazardiliikkeitä tehty ja olihan siellä keltaiset liput varottamassa.

Kisa #2
Kisa-auton selvittyä tavoitteeksi tuli pitää mahdollisimman moni takana, kakkonen kun oli selvästi muita heikompi. Hyödyin suuresti Alpun aiheuttamasta hämmennyksestä, vaikka itsekin sain ensimmäiseen neulansilmään tuuppaisun, sillä keskijoukon nahistellessa sain ajaa puoli kisaa jotakuinkin rauhassa. Keskityin mahdollisimman virheettömään ajoon liukuvalla autolla ja en edes yrittänyt puristaa pysyäkseni Jonkin perässä, vaan laskin sen mahdollisuuden kaverin mahdollisen ajovirheen piikkiin.

Kisan loppuvaiheilla Dominic ajoi meikäläisen kiinni ja aloitti armottoman, mutta reilun painostuksen. Muutama pieni osuma tuli, osin johtuen meikäläisen puolustavista ajolinjoista ja selvästi hitaammista mutkien läpi menemisistä. Ruutulipun heiluminen oli suuri helpotus, sillä ohi olisi tultu väkisin ihan kohta, niin heikoilla olin. Aika-ajosijoitus pidettiin ja lopputuloksiin kirjattiin 15. sija ja 19 pistettä.

Jälkitunnelmat:
Odotusten mukainen pettymys, valopilkkuna sentään hyvä puolustustaistelu selvästi hitaampana kisassa. Kisassa otettiin, mitä saatavilla oli, mikä on lähes poikkeuksellista meikäläisen suorituksissa, yleensä kun tulee kisassa sijoja takkiin. Henkilökunnan asenne otti hieman pattiin, onneksi mulla ei ole kyseisessä radassa mitään menetettävää. Vihdin kanssa oli toisin, kun rata ja kalusto olis kummiskin ihan toista maata.

Kisan jälkeen käytiin vielä Andyn kanssa syömässä ja ei paljoa kisatapahtumista juteltu.

Järjestäjille kiitokset ja Jyskälässä nähdään! Ulkokautta odotellessa...
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Ennakko

Myllikassa pari kertaa treenanneena oli viime aikoina löytynyt melko hyvä vauhti ja odotuksissa oli että aika lailla kärjen tuntumaan pitäisi päästä.

Harjoitukset

#1 31.418
Rata oli melkoisen liukas, mutta ei kuitenkaan niin järjettömän liukas kuin vielä viime keskiviikkona, joten ajamaankin pystyi. Auto tuntui myös ihan hyvältä ja aika oli toiseksi nopein vain Haikki edellä.

Aika-ajot

#1 31.144
Ennen aika-ajoja tuumailin Haikille että näyttää siltä, että paalua voi olla vaikea ottaa jos kerran harkoissa eroa pari kymppää mutta taistelemaan lähdetään aina. Onnistuin kuitenkin mielestäni ajamaan omien taitojen rajoilla ja otin mielestäni kaiken irti autosta: tuloksena toinen sija vain 6 sadasosaa Haikin paalusta. Parannusta harkkoihin 3 kymmenystä. Pakko olla tyytyväinen kun vertaa edelliseen sisärata-aika-ajoon turussa.

A-finaali

#4 31.062

Voitosta oli tarkoitus lähteä tappelemaan. Lähtö sujui hyvin ja Haikin perään ekan oikean jälkeen. Onnistuin kuitenkin ryssimään shikaanin jälkeisessä kinkissä, koska siinä tuli eroa monta metriä! Sisäinen epätoivo ja raivo nosti päätään mutta se ei auttanut koska eroa tuli hieman lisää seuraavilla kierroksilla. Nastykin alkoi näkymään sivusilmällä. Kierroksilla 11-12 otin kuitenkin Haikkia melkein sekunnin kiinni ja olinkin taas mukana voittotaistossa!

Yritin siinä sitten puristaa mutta Nasty alkoi jo kummittelemaan siinä että haikki pääsi taas hieman karkuun. Sitten tokavikalla kierroksella viimeisessä oikeassa Nasty hyökkäsi sisämutkassa rinnalle, yritin pitää ulkokautta paikkani ja mentiin rinnakkain vielä seuraavaan vasuriin mutta ei vaan voinut mitään.:jaska: Hieno ohitus Nastyltä!

Hienot kisat oli taas, kiitos järkkäreille! epäkiitos henkilökunnalle!
 
Viimeksi muokattu:

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Taustalla tosiaan 15 vuotta sitten 1 ajokerta JKL:ssä. Että en liiemmin odottanut tältä debyytiltä. Hioimme naapurini kanssa jaloviinan voimalla ajolinjoja pe iltana siinä määrin, että odotukset olivat la aamuna vieläkin matalammalla kuin aiemmin.

Harjoitukset. Tutustuin rataan ja varsinkin autoon. Ajelin ja kokeilin juttuja. Tuntui 'ihan hyvältä'.

Aika-ajo. Päätin, että se yksi hyvä kierros riittää ja kun kokemusta kisoista ei ole, mun tulos tehdään aika-ajoissa. Kokeilin muutamia kikkoja agressiivisesti aikajoissa ja yhdellä kierroksella kaikki tuntui natsaavan. 32,8 ajalla suoraan B-finaaliin oli yllätys.

Kisa. Lähtöruutu toiseksi viimeinen ja päätin vaan ajella ja fiilistellä. Yllättäen pysyinkin letkan vauhdissa ihan hyvin ja ahneus iski. Aloin ottamaan mutkia aika-ajotyyliin ahnaasti ja heti kohta kolisi. Loppukisan köröttelin maaliin viimeisenä.

Autojen eroista en osaa sanoa mitään, taidot eivät ole autojen tasolla vielä. Samalla tavalla ajoin molempia autoja ja sama aika tuli sekä kisassa, että aika-ajoissa. Tärkeintä oli kuitenkin se, että alppu jäi taakse.

Aivan mielettömän hienoa oli. Katsotaan josko osallistuisi uudestaan!
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
What are you, chicken? Kyllähän se auto pitää ottaa miehekkäästi syliin kun kerran tarjotaan. Varsinkin nopeimmassa kohdassa.
:D niin, näinhän sen voi hyvinkin tulkita, otetaan aina kaikki mitä tarjotaan :D

Harvinaislaatuisen sitruunanaamaista oli henkilökunta kyllä. Olinko muuten ainoa, joka ei meinannut kuulla siitä finaalilähtöjä edeltäneestä infosta mitään kun se kaveri hiukan mumisi?
Mä en meinannut kuulla sen kakaran muminaa siinä ekassakaan infossa, vaikka taisin olla yks lähimmistä siinä eturivissä.
Siellä kuitenkin on selkeesti puhuvia kavereita duunissa niin miks pitää kaikkein heikoiten puhuva pistää pitämään infoja isolle porukalle?
Tai jos täytyy, niin hommaisivat sille mikrofonin ja voucherin äänenkäyttökurssille.

Hyvin toimittu. Itse olin seuraavana mutkassa, ja vaikka sainkin vauhdin aika hyvin kuoletettua, pääsin tuon ansiosta kiertämään teidät.
Kiitos, ja tämä oli tilanteesta omakin näkemys. Kerkesin näkemään sivusilmällä että muutama auto tulee aika lähellä, sain keulan vedettyä sen verran nopsaan sivuun että tilaa jäi hyvin. Ja kun olin kaiteen & renkaan takana niin ei pitänyt olla mitenkään vaarallinen tilanne edes.
Toki hyväksyn mustavalkoisen siitä syystä että menin väärään suuntaan sen metrin-pari, mutta sen jälkeistä höpinää en.

Hieman myöhemmin ammuin itse tuohon liian kovaa, minkä seurauksena spinnasin. Nostin eka kättä pystyyn (koska kovavauhtinen letka tuli kohti). Keltaisten viuhuessa katsoin, ettei ketään ollut tulossa n. puolen radan matkalta ja pyöräytin auton menosuuntaan ja jatkoin matkaa. Seurauksena mustavalkoinen lippu. Olisiko se ollut sitten parempi, että se kaveri olisi itse tullut kekkaloimaan sinne keskelle mutkaa jalkaisin, kun pystyin itsekin äkkiä jatkamaan matkaa ja purkamaan tilanteen? Ei siellä nyt metritolkulla vastakarvaan ajeltu. Ratahenkilökunnalle tilanteenlukutaidottomuudesta ja tiukkapipoisuudesta pitkä miinus. Ymmärrän toki, että ovat vastuussa turvallisuudesta, mutta ei siellä mitään hazardiliikkeitä tehty ja olihan siellä keltaiset liput varottamassa.
Jep, samat fiilikset jäi omasta kokemuksesta, ja erikseen kysyttäessä henkilökunta oli sitä mieltä että pitää olla kädet pystyssä keskellä rataa, kolahtakoot jos kolahtaa :thumbfh::nope::thumbfh:
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
joo siis on se sääntö ok mullekin, ja mustavalkoisen ymmärrän toki koska hehän ei siinä kohtaa tienneet asiasta.
mutta kun kerroin että väistin törmäystä, niin senkin jälkeen sitten vielä urputettiin aiheesta, sitä en oikein sulattanut.
Kuvittelen että olisin jumankauta itsekin vain refleksinä halunnut ehdottoman nopeasti pois radan nopeimman kohdan(/vaikeimman jarrutuksen) ajolinjalta. Pirun pätemistä pakko jatkaa vaikka asiakas valaisee tilanteen.

Pistän palautetta radalle, ei oikein oltu infottu hlökuntaa siitä mitä OLI MAILISSA sovittu.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Siitä mökeltäjästä voisi kans huomauttaa, että sen puheesta ei saa selvää ! Ei siis sanaakaan.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
En osaa ilmaista asiaa herkkäsanaisesti joten jätän sanomatta oman mielipiteen, Ajattelutapa ilman sääntökirjan sanoja olis varmaan noillekkin hyvä juttu.. Karting kokemusta omaava staff ihminen on aina plussa radalle, näin on muutamassa paikassa.

Radan säännöillä toki ajetaan, en vain silti sulattais tollasta vastakitinää staffilta jossa olisin toiminut samalla tavalla kuin Follo. Ja huudoista huolimatta tekisin radalla täysin oman pään mukaan JOS se estää kolarin taikka pelastaa vaaratilanteen.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Odotin että menee päin helvettiä mutta meni ehkä vieläkin huonommin. Himassa oli sillä aikaa ollut pieni maanjäristys, vähän harmitti kun se jäi kokematta:wink:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Mähän tein aivan saman harkoissa kuin Follokin, kun jäin sinne hitaaseen shikaaniin jumiin. Se oli toki hidas paikka, mutta olin ihan keskellä rataa ja kun sain pyöräyttämällä auton taas kohti oikeaa suuntaa, en näe siihen mitään estettä.

Oma pyöräyttämiseni tapahtui vielä sellaisessa paikassa, että jos joku sinne saa autonsa niin onneksi olkoon vaan. Siinä olisi pitänyt ajaa takasuoran jälkeinen oikea pitkäksi ja tulla radan reunuksesta läpi.

Ja mullehan ei siis heiluteltu mitään lippuja, paitsi muutama kaveri radalla, jonka kierroksen pilasin. :D
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Pientä raporttia

Harjoitukset ja aika-ajo

Pakasta arvottiin, tai siis ei arvottu vaan jaettiin aakkosjärjestyksen mukaan auto #9. Perjantaina Follo oli valitellut järkyttävää aliohjautumista, joten odotukset ei ollut tässä vaiheessa korkealla. :nope: Harjoituksissa huomasin, ettei mun ajotyylillä auto olekaan kovin aliohjautuva ja pystyin viemään autoa melko luonnollisesti. :ahem: Aika hitaalta se kuitenkin tuntui, mutta hieman parani mielestäni aika-ajoon.

Aika-ajosta tuli ykkösryhmässä ainakin mun osalta todellinen jännitysnäytelmä! :cool: Vilkuilin aika-ajon aikana aina sivusilmällä takasuoran tv-ruudulta oman sijoituksen ja huomasin, että se näytti vaihtelevan kierroksesta toiseen, kun kaikki parantelivat aikojaan koko ajan. Esim. yhdellä kierroksella huomasin olevani 7. ja seuraavalla olinkin pompannut kolmanneksi! Eli siis aika-ajo oli tiukkaa taistelua välillä minä-Wope-lfb-DickW-Nasty. Nasty vetäisi lopussa muita selkeästi kovemman kierrosajan, mutta meidän muiden erot oli laskettavissa sadasosissa! :ahem: Lopussa aloin puristamaan normaalia rajummin ja siitä tuntui olevan apua. Aika-ajon viidenteen sijaan olin tosi tyytyväinen, varsinkin kun lähtökohdat ei ollut helpoimmasta päästä. :ahem:

Kisa

Kisan ekoilla kierroksilla autossa ei tuntunut olevan pitoa tarpeeksi ja jäin parin sekunnin päähän Wopesta. :dunno: Samaan aikaan Dick oli parin sekunnin päässä mun takana. Meidän erot alkoi kapenemaan hiljalleen eli aloin saavuttamaan Wopea, mutta Dick sai myös mua kiinni tasaisesti. Kisan puolivälin jälkeen ero eteen ja taakse oli enää puolisen sekuntia. :cool:

Vaikka Dick alkoi nyt painostamaan takana, niin päätin keskittyä kunnolla omaan ajamiseen ja ajolinjoihin, jotta rytmi ja vauhti säilyisi niin hyvänä, ettei Dick pääsisi yrittämään ohitusta. Joissain mutkissa saatoin hieman vilkaista taakse, että mikä on ero. Useimmiten ero oli sellainen, että ohitusta ei pystyisi tekemään kunnolla. Siksi hieman yllätyin kun Dick tuli vikassa mutkassa ohi vikojen kierrosten aikana. :eek: Dick jätti jarrutuksen myöhäiseksi ja pääsi rinnalle ja ohi puhtaasti. Hieno ohitus! :ahem: Tämän jälkeen rytmi katosi ja ero hieman kasvoi Wopeen ja Dickiin. Vikalla kierroksella katsoin, että Dick oli niin lähellä Wopea, että osasin odottaa ohitusyritystä vikassa mutkassa. Wope kuitenkin peitti sisälinjan ja ohitusta ei tapahtunut.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoiset karkelot saatiin aikaiseksi, vaikka autoerot olikin odotettua suuremmat! :cool:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Arvostan tietysti järkkärin ja hallituksen työtä ja valintoja korkealle, mutta kannattaako tuonne palata kerta toisensa jälkeen kun niin moni tuntuu olevan pettynyt palveluun, kalustoon ja rataan?

Itselle jäi kaikesta huolimatta Pyllymurosta ihan hyvä maku suuhun pitkälti varmaan sen ansiosta, että autot sattui napsumaan aika nätisti kohdalle.
C-Finaalin urakkaa helpotti vielä merkittävästi se että Totke sai sysipaskan #2:n.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös