Ahveniston Vauhtipäivät 11.-12.6.2011

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Kyllä se vaan oli. Kukaan ei tajua sitä. Se on sama kun joku tekis musiikki albumin ja ampuis ne 1 risti 2 ja loput peruutettu. Ei toimi. Sama juttu tämän kohdalla.
Suomennatko vähän? Minun kielitaidollani en ymmärtänyt yhtään mitään viestistäsi..
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Olen sitä mieltä, että nykypäivän GT3-autolla pitää parhaimmillaan pystyä ajamaan 1.17 alle. Sitä olisi kiva päästä koittamaan R:llä, uudella Bemarilla, Ferrarilla tai vaikka Ford GT:llä.
Olisi katsojienkin kannalta (sikäli kuin sellaisia penkalla on) kiva jos Markus, Severi ja vaikka Vilanderin Tonikin olisivat aina silloin tällöin kotomaan kiertueella näyttämässä ajamisen mallia top-of-the-line kalustolla. Valitettavasti nyt kun Lappalaisenkin R-Possu palautui keskemmälle Eurooppaan ei Suomesta löydy oikeastaan minkäänlaista vastusta...
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Suomennatko vähän? Minun kielitaidollani en ymmärtänyt yhtään mitään viestistäsi..
Sama täällä.

Luokkien väliset tauot oli suht lyhkäsiä ja ajojärjestyskin oli suht fiksu. Ja taisivat olla vielä suht kohdallaan käsiohjelman kanssaki.

Eli mikä siellä niinkun mätti sit noin lujaa?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Hyvä pointti. Mitähän V1600 jengi ajattelee, kun rinnalle tulee hyvin samankaltainen luokka, 1,4 turbo. Varmaan sekin vie osan noista 1600 kuskeista, ettei sekään pääse kunnolla kehittymään.
Ihan normaalia AKK:n meininkiä, ei mitään uutta auringon alla. Vuosi tai kaksi mennään jollain konseptilla ja sit lyödään pakka jälleen uusiksi eikä vanhalla kalustolla ole mitään virkaa....

Kunnon ratasarja kilpailijoineen aiheuttaa sen, että promoottorikin menestyy. Ei päinvastoin.
Olin torstaina Ahvenistolla muissa asioissa ja ei nuo Camarot mitään maanjäristystä aiheuttaneet. Ihan kiva luokka, hakkaa varmasti 100000 - 0 Legendsit, mutta ei riitä.
Pitää täysin paikkansa. Legendojen lyömiseen ei paljon vaadita. Jopa Locostit riittää siihen. Mutta tuo 1400-kuutioinen (vaikka kuinka olisi ahdettu) uusi luokka on kyllä niin /C:stä kuin olla saattaa. Vain AKK:n pösilöt saattavat keksiä jotain tuollaista. Teknisesti tiukkaan rajatun yksityyppiluokan puitteissa Camarot nyt ovat varsin onnistunut konsepti, mutta noin yleisemmällä tasolla en erityisemmin ilahdu noin tiukasta teknisten innovaatioiden kahlitsemisesta.
 

LeTo

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
59
Vitoo kun tuntuu Suomen hiljaset ratatouhut vielä kiinnostavan ja mielipidettäkin löytyy, niin pistä ihmeessä omat luonnokset luokista, kilpailukonseptista, ratojen parantamisesta ja yleisen mielenkiinnon nostattamisesta julki. Ja mikäli ne on toimivia niin kannattaa pistää vinkkiä ihan sinne idioottien keskittymään missä koitetaan vaan tappaa autourheilu Suomesta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Vitoo kun tuntuu Suomen hiljaset ratatouhut vielä kiinnostavan ja mielipidettäkin löytyy, niin pistä ihmeessä omat luonnokset luokista, kilpailukonseptista, ratojen parantamisesta ja yleisen mielenkiinnon nostattamisesta julki. Ja mikäli ne on toimivia niin kannattaa pistää vinkkiä ihan sinne idioottien keskittymään missä koitetaan vaan tappaa autourheilu Suomesta.
Yksinkertaisuudessaan konsepti on 1)kiinnostavat luokat ja 2)kiinnostavat (siis nimekkäät) kuskit ja 3)kuljettaja-ystävälliset säännöt ja ehkä jopa 4)mielenkiintoista oheisohjelmaa.

Nyt ei oikein ole mitään noista. Asioista päättävän tahon olisi myös ymmärrettävä että rata-autoilu Suomessa ei ole eikä siitä tule mitään kultakaivosta jollekin "promoottori"-firmalle.
 

LeTo

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
59
Yksinkertaisuudessaan konsepti on 1)kiinnostavat luokat ja 2)kiinnostavat (siis nimekkäät) kuskit ja 3)kuljettaja-ystävälliset säännöt ja ehkä jopa 4)mielenkiintoista oheisohjelmaa.

Nyt ei oikein ole mitään noista. Asioista päättävän tahon olisi myös ymmärrettävä että rata-autoilu Suomessa ei ole eikä siitä tule mitään kultakaivosta jollekin "promoottori"-firmalle.
Siinä on hyvä pohja. Seuraavana sit pitää miettiä miten mikäkin osa toteutetaan. Ja sen perään pikku maili promoottorille, että näin helpolla ne asiat voi muuttaa. Siis nyt kaipaisin ihan konkreettisia muutos ehdotuksia, sellasia millä itteni vois saada muutakin kun Grand Racen katteleen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Siinä on hyvä pohja. Seuraavana sit pitää miettiä miten mikäkin osa toteutetaan. Ja sen perään pikku maili promoottorille, että näin helpolla ne asiat voi muuttaa. Siis nyt kaipaisin ihan konkreettisia muutos ehdotuksia, sellasia millä itteni vois saada muutakin kun Grand Racen katteleen.
Sama vika rahikaisella, paitsi että en viitsi lähteä edes tuonne Grand Raceen. Ahveniston katsomofaciliteetit yhdistettynä suljettuun varikkoon eivät yksinkertaisesti houkuttele. Eikä tuon HGR:n taso ole mitenkään ratkaisevasti parempi kuin HRF:n kerho-/kalenterikilpailujen taso muilla radoilla. Jos HGR olisi edes PM-tason osakilipailu, jossa olisi top-of-the-line Historic kalustoa (5-ryhmän Capreja ja Bemareita esim.) ja asialliset katsomofasiliteetit, niin asiaa sietäisi harkita uudelleen.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Mun mielestä edelleenkin näitä voisi näyttää televisiosta ilmaiskanavalta suorana. Varmasti lisäisi kiinnostusta jos tehtäisiin kunnolla.
 

LeTo

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
59
Sama vika rahikaisella, paitsi että en viitsi lähteä edes tuonne Grand Raceen. Ahveniston katsomofaciliteetit yhdistettynä suljettuun varikkoon eivät yksinkertaisesti houkuttele. Eikä tuon HGR:n taso ole mitenkään ratkaisevasti parempi kuin HRF:n kerho-/kalenterikilpailujen taso muilla radoilla. Jos HGR olisi edes PM-tason osakilipailu, jossa olisi top-of-the-line Historic kalustoa (5-ryhmän Capreja ja Bemareita esim.) ja asialliset katsomofasiliteetit, niin asiaa sietäisi harkita uudelleen.
HGR:n vetovoima omalta osin on harrasteluokan laitteet, jotka nekin on viime vuosina toki vähentyny, muutama ss-luokan kirppu, harjun näyttely ja se että sinne ollaan menty isolla sukuporukalla nauttiin yhdessäolosta. Ja kun ei kilpailulta itteltään odota mitään muuta ku hienoja pirssejä niin ei siinä paljoo petykkään.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tuleehan ne ilmaiskanavilta myös.
Ilmaiseksi näkee vain puolen tunnin makasiiniohjelman viikon viiveellä kisasta. MAXukanavalta tulee tunnin mittainen kisakooste vähän aikaisemmin. Suoraa lähetystä ei tule miltään kanavalta.

Mitä taas tulee yleisen mielenkiinnon kasvattamiseen, niin huomattavast suoraa TV-lähetystä tehokkaampaa olisi luultavasti mahdollisuus lyödä vetoa kisojen tuloksesta. Näin pienissä piireissä sopupelin todennäköisyys tosin taitaa olla vielä potku- ja pesäpalloakin suurempi, joten riski saattaisi olla Veikkaukselle liian suuri :eek:
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Mitä taas tulee yleisen mielenkiinnon kasvattamiseen, niin huomattavast suoraa TV-lähetystä tehokkaampaa olisi luultavasti mahdollisuus lyödä vetoa kisojen tuloksesta. Näin pienissä piireissä sopupelin todennäköisyys tosin taitaa olla vielä potku- ja pesäpalloakin suurempi, joten riski saattaisi olla Veikkaukselle liian suuri :eek:
Varmaan molemmat toimisi aika hyvin, voisi sitten jännätä televisiosta. :D
 

Mikey

Active member
Liittynyt
11.6.2011
Viestit
39
Niin vois. Esim. Ruotsissahan nuo ovat (tai ainakin pari vuotta sitten olivat) mukana osassa STCC-kisoja. Huimaa menoa! Knutstorpissa menevät jotain 0,5-1 sekkaa nopeempaa kuin Radicalit.

Melkein yhtä nopea? Sittenhän Antti ajaa Lambolla aika huonosti. Apparalla nopeimmat Camarot menivät suunnilleen samaa vauhtia Formula Fordien kanssa, ja kyllähän GT3:n pitäisi olla vielä huomattavasti nopeampi.
Joo väsymysteki vanhalle tepposet.. vertasin F3 aikoihin...

Lambolla Ana ajoi muistaakseni 1.14,6 ja Viperilla @ .8 sekkaa hitaammin ja ne onkin nopeinta mitä molemmilla oli vedetty siihen asti, silloin aluekupissa.
 

Mikey

Active member
Liittynyt
11.6.2011
Viestit
39
Yksinkertaisuudessaan konsepti on 1)kiinnostavat luokat ja 2)kiinnostavat (siis nimekkäät) kuskit ja 3)kuljettaja-ystävälliset säännöt ja ehkä jopa 4)mielenkiintoista oheisohjelmaa.

Nyt ei oikein ole mitään noista. Asioista päättävän tahon olisi myös ymmärrettävä että rata-autoilu Suomessa ei ole eikä siitä tule mitään kultakaivosta jollekin "promoottori"-firmalle.
mä voin hoitaa ton osasto 4sen. jos vaan saan vapaat kädet siihen :tongue:.. ja vois sitä osasto 2eenkin pari kolme entistä tähdenlentoa saada innostumaan...epäilen kyllä. jo nykyään...kuhan nyt ensin saan omat romunikin Kallion entiseen talliin ;)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
mä voin hoitaa ton osasto 4sen. jos vaan saan vapaat kädet siihen :tongue:.. ja vois sitä osasto 2eenkin pari kolme entistä tähdenlentoa saada innostumaan...epäilen kyllä. jo nykyään...kuhan nyt ensin saan omat romunikin Kallion entiseen talliin ;)
Mitä sää niitä romujas taas siirtelet? Joko se vanha peltihalli ruostu maantasalle tai romahti muutoin vain lumikuorman alla ?
 
Ylös