Ittehän massa autonsa ja pasmansa pasko ku Lewiksen kylkeen tunki jouduttuaan ohitetuksi, olis vaan antanu nopeemman mennä, kuten nico teki rehdisti schumille samas paikas.Felipe ei osannut ajaa tunnelissa kun joku oli törmäillyt sen auton mäsäksi.
Ittehän massa autonsa ja pasmansa pasko ku Lewiksen kylkeen tunki jouduttuaan ohitetuksi, olis vaan antanu nopeemman mennä, kuten nico teki rehdisti schumille samas paikas.Felipe ei osannut ajaa tunnelissa kun joku oli törmäillyt sen auton mäsäksi.
Voihan se olla, että Massan auto sai pientä damagea jo aiemmin, mutta minusta se tunnelitilanne näytti siltä, että Massa yritti ajaa kuminpalasten päällä kilpaa Lewistä vastaan...Felipe ei osannut ajaa tunnelissa kun joku oli törmäillyt sen auton mäsäksi.
Hamilton kumminkin mahtui ja kerkes kääntymään yli 90 astetta kurviin ennen osumaa. Ovi oli vähintäänkin auki iskulle. Eri asia jos Hamilton olis jarrutuksessa mutkan alkuosassa törmännyt takapyörään. Ja muutenka tossa osumassa ei kummallekaan mitään tapahtunut eikä Hamilton edes päässyt ohi vaikka ehkä olis pitänyt, joten mikä on ongelma? Ihan aiheeton rankku. Jos olis päässyt ohi tai Massa joutunut keskeyttämään, ni sit olis voinu asiaa harkita tarkemmin.Vika oli kyllä Loewsin tilanteessa yksin Hamiltonin. Hän oli jarrutuksessa aivan liian kaukana
Sitä kyllä useimmiten kutsutaan kolariksi, sillä se siitä useimmiten seuraa kun tuuppaa vain keulansa edellä olevan takarenkaiden tasalle. Kuten ystävämme Lewis "ne vihaa mua ku mä oon musta" Hämilton suorituksillaan todisti.Massa kiersi kurvissa niin ulkoa, että Hamilton mahtui kääntämään sisälle. On se ennenki riittäny että eturenkaan saa toisen auton puolväliin. Sitä kutsutaan sisälinjan eduksi.
Aivan, kun olisi edes päässyt edelle. Kannattanee puskea tyylikkäämmin vastustajat edeltään kuten Koba niin ei tule dt:tä: http://www.youtube.com/watch?v=ApoXq41ZK5UHamilton kumminkin mahtui ja kerkes kääntymään yli 90 astetta kurviin ennen osumaa. Ovi oli vähintäänkin auki iskulle. Eri asia jos Hamilton olis jarrutuksessa mutkan alkuosassa törmännyt takapyörään. Ja muutenka tossa osumassa ei kummallekaan mitään tapahtunut eikä Hamilton edes päässyt ohi vaikka ehkä olis pitänyt, joten mikä on ongelma? Ihan aiheeton rankku. Jos olis päässyt ohi tai Massa joutunut keskeyttämään, ni sit olis voinu asiaa harkita tarkemmin.
Toivottavasti yrittää jatkossakin.
Ja et yhtään epäile Massan auton vaurioituneen Hamiltonin kanssa otetusta kontaktista? Todennäköisesti se aiheutti Massan ulosajon...Jotkut tuntuivat syyttävän Hamiltonia siitä että felipe ajeli seinään ?Sitä en saa kyllä minkäänlaisten lasien läpi laitettua hamiltonille. Felipe ei osannut ajaa tunnellissa ja sit kävi pipi
![]()
Eikä ollut. Hamiltonin keula oli jarrutuksessa hädin tuskin Massan takarenkaan kohdalla silti yrittäen ohitusta kaventuvasta raosta. Sitä paitsi Hamilton ehti kääntymään reilusti vähemmän kuin 90 astetta ennen osumaa ja vieläpä radan ulkopuolella.Ovi oli vähintäänkin auki iskulle.
Ai tekemällä jarrutuksissa epätoivoisia syöksyjä edellä ajavan kylkeen?Toivottavasti yrittää jatkossakin.
Massa nyt vaan sattui muistamaan, että F1:ssä saa vetäistä oven kiinni miten myöhään vain. Jos kolahtaa, se on aina ohitusta yrittävän vika. Massahan tuossa Hamiltonin kylkeen ajoi, mutta näillä mennään - tämä on F1:stä.Sitä kyllä useimmiten kutsutaan kolariksi, sillä se siitä useimmiten seuraa kun tuuppaa vain keulansa edellä olevan takarenkaiden tasalle. Kuten ystävämme Lewis "ne vihaa mua ku mä oon musta" Hämilton suorituksillaan todisti.
Ja Massan mukaan näin menikin, kolarin jälkeen auto vikuroi ja tämän vuoksi Hamilton pääsi nopeasti rinnalle tunnelissa, ja Massa ajautui likaiselle puolelle.Ja et yhtään epäile Massan auton vaurioituneen Hamiltonin kanssa otetusta kontaktista? Todennäköisesti se aiheutti Massan ulosajon...
Lähes varmasti ulosajo johtui siitä, että Massa oli likaisella ajolinjalla ja ei vaan osannut ajaa kolaroimatta seinään.Ja et yhtään epäile Massan auton vaurioituneen Hamiltonin kanssa otetusta kontaktista? Todennäköisesti se aiheutti Massan ulosajon...
No tottakai massa sanoo maineensa puolesta, että auto vaurioitu osumasta ja pistää kaideosuman Hamiltonin piikkiin... vaikka autoon ei olis osumassa sen kummempaa damagea ees tullut.Ja Massan mukaan näin menikin, kolarin jälkeen auto vikuroi ja tämän vuoksi Hamilton pääsi nopeasti rinnalle tunnelissa, ja Massa ajautui likaiselle puolelle.
massa sai ajaa mistä ajoi ja webberin takarengas vei massan etusiivestä palasen, jos webberin rengas olisi puhjennut olisiko massaa myös rangaistu???Hämiksen rankut oli ihan ansaittuja. Loewsissa Massa ajaa omaa linjaansa ja Hamilton kolistelee kanttarien päältä toinen auton puoli radan ulkopuolella kylkeen. Webberin ja Massan ajolinjojen vertailu on turhaa, sillä Massa sai ajaa siitä mistä ajoi. Hamilton sekoili.
Maldonadon tilanne on vielä selkeämpi, Hamilton oli hädin tuskin puolen auton mitan päässä silti koittaen työntää itseään aivan mahdottomaan väliin. Turha valittaa, että Pastori puski Hamiltonin sinne rata-alueen ulkopuolelle, omaa hölmöyttään Lewis koitti runnoa itseään sisälle. Jos Hamilton olisi ollut rinnalla kunnolla, niin silloin Maldonadossa olisi ollut vikaa. Tässä tilanteessa Hämiksen olisi kuulunut perääntyä.
Hamiltonin ajelu ja taistelu kaksinkamppailuissa on ollut viihdyttävää katsottavaa jo vuosia, mutta Monacon tilanteet olivat ylilyöntejä ja niistä pitää rangaista.
varsinkin ku webber vei samassa tilanteessa palan massan etusiivestä, näkyy varsin selvästi kopterista kuvatussa pätkässä.Ja et yhtään epäile Massan auton vaurioituneen Hamiltonin kanssa otetusta kontaktista? Todennäköisesti se aiheutti Massan ulosajon...
Ei, vaan kisan rangaistuslinjaan sopien Webberille olis kuulunu kans panaltti tilanteesta ku rikko massan etusiivestä pikku palasen, saihan Hamiltonkin siitä tilanteesta rankkua...jos webberin rengas olisi puhjennut olisiko massaa myös rangaistu???
Ferrarille olisi kuulunut siitä penaltti. Aika sama tilanne kuin Brasilia 2007, jossa Mäkki lähetti Hamiltonin Kimin eteen aika-ajossa. Eipä siitäkään mitään tullu.miksi massaa ei rangaistu siitä että se pilas hamiltonin toiseksi viimeisen aika-ajo kierroksen???:yuck:
Liekö vaikutusta radan luonteella. Lähes aina ja jokaisella on ongelmia nopealla kierroksella kun ajetaan Monacossa.Ferrarille olisi kuulunut siitä penaltti. Aika sama tilanne kuin Brasilia 2007, jossa Mäkki lähetti Hamiltonin Kimin eteen aika-ajossa. Eipä siitäkään mitään tullu.
Tai sitten "Fernando is going to pit, I repeat, Fernando is going to pit. Do you understand the message?" ja seinään paikassa mikä aiheuttaa SC:n. Koskaanhan ei ole Alonson tallikaverit näin aikaisemmin tehneet.Massan itsensä mukaan auto meni rikki, ja Hamilton pääsi siksi rinnalle tunnelissa. Kaiteeseen päätymisen varsinainen syy oli kuitenkin kumiroskan päälle ajautuminen.
Mut sillon joskus Monzassa Alonso sai penaltin vaikkei hidastellu vaan ajoi Massalta karkuun..Ferrarille olisi kuulunut siitä penaltti. Aika sama tilanne kuin Brasilia 2007, jossa Mäkki lähetti Hamiltonin Kimin eteen aika-ajossa. Eipä siitäkään mitään tullu.