Älypuhelin

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Paras käyttis älypuhelimelle?


  • Äänestäjiä yhteensä
    132

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Toisekseen tuo taitaa olla enämpikin Gigantin oma veto. Esim. Verkkokaupassa sama luuri näyttäisi olevan edelleen 469e.

Kyllähän tuossa alkuperäisessä hinnassa on reilusti ilmaa, mutta tuohon alennettuun hintaan mennee jo ihan mukavasti kaupaksi.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ei kai tuo mikään kovin suuri yllätys voi kellekään olla, kyllähän jo jouluna tiedettiin, että N9 on kapula, joka jää todennäköisesti lajinsa ainukaiseksi ja jolla ei näinollen voi olla kovin suurta tulevaisuutta.
No joo tän tiesi kaikki tekniikkaa ylipäätään seuraavat. Mutta tämä porukka ei juuri mainitusta syystä puhelinta hankkinutkaan. Sen sijaan ainakin osa N9 älypuhelimeensa yli 600 euroa joulukuussa sijoittanut ei takuulla tiennyt, että investointi surkastuu parissa kuukaudessa.....:p
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Sen sijaan ainakin osa N9 älypuhelimeensa yli 600 euroa joulukuussa sijoittanut ei takuulla tiennyt, että investointi surkastuu parissa kuukaudessa.....:p
Investointi?
No kai sen puhelimen voi tuollaisenakin nähdä, mutta mä en sellaiseen kykene.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
No joo tän tiesi kaikki tekniikkaa ylipäätään seuraavat. Mutta tämä porukka ei juuri mainitusta syystä puhelinta hankkinutkaan. Sen sijaan ainakin osa N9 älypuhelimeensa yli 600 euroa joulukuussa sijoittanut ei takuulla tiennyt, että investointi surkastuu parissa kuukaudessa.....:p
Ehkä mä näen asian väärin, mutta jos joku on valmis sijoittamaan puhelimeen 600 euroa ilman, että vaivautuu edes ottamaan selvää puhelimen ja sen käyttämän systeemin tulevaisuuden näkymistä, niin oliskohan pikkusen niinku omakin vika? :dunno:

Toisaalta taas jos jonkun mielestä se puhelin oli joulukuussa kuuden huntin arvoinen, niin kaipa se on hänen mielestään sitä vielä maaliskuussakin ;)

Tottakai tuo aikaista ostajaa vituttaa, mutta mun mielestä on aika turha syyttää ketään muuta kuin itteään. Eikä tää koske pelkästään Nokiaa ja N9:ää, aika harvoinhan se on taloudellisesti järkevää ostaa uusinta mallia (oli sitten puhelin, televisio tai mikä tahansa) heti sen ilmestyttyä, paitti ehkä jos kyseessä on Applen tuote, niiden hinnat kun laskevat usienmiten vasta, kun uusin malli on jo ilmestynyt. Sama hinnanromahdus pätee nykyään esim. tietsikkapeleihin, ei tartte odotella kuin muutama kuukausi ja saat saman pelin Steamistä 50% alennuksella, muutama kuukausi lisää ja saat sen jopa 75% alennuksella :thumbfh: Nykyään suolletaan uutta putkeen sen verran hirveällä vauhdilla, että tuotteet ovat jo osin vanhentuneita, kun ehtivät kaupan hyllylle, siinä on paha pitää hintaa korrkealla kovinkaan pitkään. Onhan tuo sairasta, mutta toimii mainiosti niin kauan me kuluttajat itse laukkamme mukana.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ehkä mä näen asian väärin, mutta jos joku on valmis sijoittamaan puhelimeen 600 euroa ilman, että vaivautuu edes ottamaan selvää puhelimen ja sen käyttämän systeemin tulevaisuuden näkymistä, niin oliskohan pikkusen niinku omakin vika? :dunno:

Toisaalta taas jos jonkun mielestä se puhelin oli joulukuussa kuuden huntin arvoinen, niin kaipa se on hänen mielestään sitä vielä maaliskuussakin ;)

Tottakai tuo aikaista ostajaa vituttaa, mutta mun mielestä on aika turha syyttää ketään muuta kuin itteään. Eikä tää koske pelkästään Nokiaa ja N9:ää, aika harvoinhan se on taloudellisesti järkevää ostaa uusinta mallia (oli sitten puhelin, televisio tai mikä tahansa) heti sen ilmestyttyä, paitti ehkä jos kyseessä on Applen tuote, niiden hinnat kun laskevat usienmiten vasta, kun uusin malli on jo ilmestynyt. Sama hinnanromahdus pätee nykyään esim. tietsikkapeleihin, ei tartte odotella kuin muutama kuukausi ja saat saman pelin Steamistä 50% alennuksella, muutama kuukausi lisää ja saat sen jopa 75% alennuksella :thumbfh: Nykyään suolletaan uutta putkeen sen verran hirveällä vauhdilla, että tuotteet ovat jo osin vanhentuneita, kun ehtivät kaupan hyllylle, siinä on paha pitää hintaa korrkealla kovinkaan pitkään. Onhan tuo sairasta, mutta toimii mainiosti niin kauan me kuluttajat itse laukkamme mukana.
En mä ole mistään kirjoittamastasi noin periaatteessa eri mieltä -päin vastoin, samaa mieltä.

Alaa tarkasti seuranneena en kuitenkaan ole moista romahdusta koskaan nähnyt. Eikä toi nyt hyvää mainosta valmistajalle ole vaikka se yritettäisiin kuinka selitellä asiakkaan piikkiin.

Mutta sovitaan, että toi on normaalia niin ei tarvitse siitä enää jauhaa :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mutta sovitaan, että toi on normaalia niin ei tarvitse siitä enää jauhaa :thumbup:
No siis mä sanoisin, että toi on normaalia tuotteelle, joka ei enää mene muuten kaupaksi. Harvemmin ne hinnat tietenkään noin radikaalisti laskee muutaman kuukauden kuluttua ilmestymisestä, mutta kuten sanottua, N9:n kohdalla tuo oli aika selkeästi ennakoitavissa, sinänsä kai harmi, koska itse puhelinhan oli ymmärtääkseni varsin mainio laite (en tosin ole koskaan käyttänyt), mutta vaikea kuvitella, että tuolle enää kovin paljon uusia Appseja kukaan jaksaa kehitellä ja nimenomaan juuri tuo olis ollu mulle ehkäpä jopa suurin syy olla ostamatta tuota.

Sitäpaitti ei soo jauhamista vaan JARNAAMISTA! :frank:
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Meillä on täällä duunissa kans tommonen yks Oopee. Sen kanssa kun jotain asiaa yrittää näppäinteitse selvittää, niin jokaisen kirjoitetun sähköpostiviestin jälkeen, vaikka itse yrittää vaan saada tekstistä sen olennaisen esiin, niin vastauksessa tekstin määrä vaan lisääntyy ja lisääntyy, JOKA VIESTISSÄ. Ja oletettujen ongelmien määrä kasvaa ja kasvaa.

Menee puolet työajasta sen viestien croppailuun ja lopulta meen puhumaan sen kanssa kasvokkain. Sitten yleensä homma menee pakettiin minuutissa-parissa.

EI SIELLÄ MITÄÄN ONGELMIA OLE. Elämästä tulee lyhyt jos kaikkea maailmassa pelkää, noin niinku yleisesti ottaen. EI MITENKÄÄN VITTUILUNA OOPEELLE!

PS. Haista vittu!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Meillä on täällä duunissa kans tommonen yks Oopee. Sen kanssa kun jotain asiaa yrittää näppäinteitse selvittää, niin jokaisen kirjoitetun sähköpostiviestin jälkeen, vaikka itse yrittää vaan saada tekstistä sen olennaisen esiin, niin vastauksessa tekstin määrä vaan lisääntyy ja lisääntyy, JOKA VIESTISSÄ. Ja oletettujen ongelmien määrä kasvaa ja kasvaa.

Menee puolet työajasta sen viestien croppailuun ja lopulta meen puhumaan sen kanssa kasvokkain. Sitten yleensä homma menee pakettiin minuutissa-parissa.

EI SIELLÄ MITÄÄN ONGELMIA OLE. Elämästä tulee lyhyt jos kaikkea maailmassa pelkää, noin niinku yleisesti ottaen. EI MITENKÄÄN VITTUILUNA OOPEELLE!

PS. Haista vittu!
Ehkä sä vaan oot sen kundin mielestä niin tyhmä, että vähemmälle selvittämisellä ei mee perille? Eli niinku siis samalla tavalla kuin forumillakin, jossa sä olet vähän niinku jokaisen mielestä aikalailla... noh... jälkeenjäänyt? :frank:

NIIN JA TÄÄ EI OLLU MITENKÄÄN VITTUILUNA DOMPPARILLE!

P.S. Haista itte homo!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ehkä sä vaan oot sen kundin mielestä niin tyhmä, että vähemmälle selvittämisellä ei mee perille? Eli niinku siis samalla tavalla kuin forumillakin, jossa sä olet vähän niinku jokaisen mielestä aikalailla... noh... jälkeenjäänyt? :frank:

NIIN JA TÄÄ EI OLLU MITENKÄÄN VITTUILUNA DOMPPARILLE!

P.S. Haista itte homo!
Just näin mäkin veikkasin!

PS. Huomasitko, kun toin olennaisen ESIIN!
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Tässä sulle Dominic toimintaohjeita:

Käyttäytymisohjeita ATK-keskuksen kanssa

1. Kun pyydät meitä siirtämään tietokoneesi toiseen työpisteeseen, varmista että se on päällystetty pehmoleluilla, muistilapuilla, kuivatuilla kukkasilla, kasoilla postikortteja ja lasten kuvilla. Meillä ei ole omaa elämää ja siksi on mukavaa nähdä että sinulla on.

2. Älä koskaan kirjoita virheilmoituksia muistiin. Meillä on yliluonnollinen kyky lukea ne tietokoneen pimenneeltä näytöltä.

3. Kun mikrotukihenkilö sanoo tulevansa juuri paikalle, mene kahvitauolle. Me muistamme kaikki yrityksen tietokoneiden 300 näytönsäästäjän salasanaa ulkoa.

4. Kun soitat mikrotukeen, kerro meille mitä haluat saada tehtyä. Älä missään tapauksessa kerro mikä estää sinua tekemästä sitä.

5. Kun mikrotukihenkilö lähettää sinulle kiireellistä sähköpostia, poista se nopeasti lukematta sitä. Mehän vain testailemme.

6. Kun mikrotukihenkilö syö lounastaan, ryntää hänen luokseen valittamaan kaikki tietokonehuolesi. Me olemme olemassa vain palvellaksemme sinua emmekä siksi tarvitse ruokarauhaa.

7. Lähetä kiireelliset viestit aina ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoitettuna. Sähköpostipalvelin huomaa sen ja lähettää viestin meille kiireellisenä.

8. Kun kopiokone on epäkunnossa, soita mikrotukeen. Onhan kopiokoneessa elektroniikkaa.

9. Kun saat kotitietokoneellasi Ei Valintaääntä-ilmoituksen soita mikrotukeen. Osaamme korjata puhelinlinjasi etänä.

10. Kun sinulla on puolitusinaa vanhaa, epäkuntoista monitoria, soita mikrotukeen. Keräilemme niitä.

11. Kun kotitietokoneeseesi tulee vika, kanna se mikrotukihenkilön työtuolille. Älä missään nimessä laita koneeseen lappua josta ilmenisi nimesi, osastosi, puhelinnumerosi tai vian kuvaus. Me rakastamme kunnon arvoituksia.

12. Kun mikrotukihenkilö kertoo sinulle ettei tietokoneen näytössä ole mustekasetteja, väitä vastaan. Rakastamme näitä pikku väittelyjä.

13. Kun mikrotuki lupaa tulla hetken päästä auttamaan sinua, vastaa narisevalla äänellä "Ja kuinkahan monta viikkoa siihen hetkiseen menee?" Se motivoi meitä.

14. Jos tulostin ei suostu tulostamaan dokumenttiasi, yritä vähintään 20 kertaa uudelleen. Usein mustat aukot nielevät tulosteita bittien taivaaseen.

15. Jos tulostin ei 20 uusinnankaan jälkeen suostu tulostamaan, lähetä dokumenttisi yrityksen kaikille 69:lle tulostimelle. Kyllä varmasti jokin niistä suostuu tulostamaan dokumenttisi.

16. Älä missään tapauksessa opiskele minkään teknisen laitteen oikeaa nimeä. Me tiedämme tarkalleen mitä tarkoitat, kun ilmoitat meille, että "Tämä hommeli ei toimi"

17. Älä koskaan käytä ohjelmissa itsessään olevia ohjeita. Ne ovat vain aivottomille ja lahjattomille.

18. Jos hiiren johdon napse vasten näppäimistöä häiritsee sinua, sijoita johto näytön alle. Hiiren johto on ilman muuta suunniteltu kestämään 20:n kilon paino.

19. Jos välilyöntinäppäimesi ei toimi, syytä siitä eilen sähköpostiohjelmaan tehtyä versiopäivitystä.

20. Näppäimistöt suorastaan rakastavat pullan muruja ja kokispisaroita.

21. Kun ohjelma kysyy sinulta "Oletko varma, että haluat tehdä tämän toiminnon?" niin napsauta mahdollisimman nopeasti Kyllä-painiketta. Ethän sinä mitään tekisi ilman että olisit varma siitä, vai mitä?

22. Kun löydät mikrotukihenkilön puhumassa puhelimeen henkilökohtaista puhelua, istahda pyytämättä hänen pöytänsä laidalle ja tuijota häntä koko puhelun ajan. Meillähän ei ole henkilökohtaista elämää.

23. Voit aivan vapaasti sanoa:"Minä en ymmärrä yhtään mitään tämän tietotekniikkahömpötyksen päälle." Meistä on mukavaa, kun asiantuntemukseemme viitataan hömpötyksenä.

24. Jos tulostimeen pitää vaihtaa värikasetti, kutsu mikrotuki paikalle. Värikasetin vaihtaminen on niin hankala ja vaativa tehtävä, että Hewlett-Packardkin suosittelee tehtävää vain diplomi-insinöörille jolla on tohtorin arvo kvanttifysiikasta.

25. Jos et löydä etsimääsi henkilöä puhelinluettelosta, soita mikrotukeen.

26. Jos et saa vanhan työpöytäsi lukittua laatikkoa auki, soita mikrotukeen. Meistä on kiva hakkeroida.

27. Kun tietokoneessasi on vika, pyydä sihteeriäsi soittamaan mikrotukeen. Meistä on ihanaa keskustella tietokoneongelmistasi ulkopuolisen kanssa. Varsinkin, kun hän ei tiedä asiasta mitään.

28. Kun ystäväsi lähettää sinulle 30 MB:n kokoisen (VALTAVAN) elokuvatiedoston, lähetä se kaikille mahdollisille ystävillesi sähköpostin liiteenä. Meillä on kyllä levytilaa eikä se ketään haittaa että verkkoliikenne hidastuu.

29. Älä missään tapauksessa pilko isoja tulosteita pienempiin pätkiin. Joku saattaisi vielä päästä siinä välissä tulostamaan oman dokumenttinsa.

30. Kun kysyt jotain teknistä yksityiskohtaa, älä missään nimessä paina sitä mieleesi, vaan muista kysyä samaa asiaa vähintään 10 kertaa seuraavan viikon aikana.

31. Koska mikrotukihenkilöt ovat niin kiireisiä, on paljon parempi ainakin yrittää itse korjata syntynyt ongelma. Meistä on mukavaa korjailla jälkiäsi ja arvailla virheen alkuperäistä syytä.

32. Älä koskaan myönnä tehneesi mitään. "En minä mitään tehnyt, se vain sammui" on paras puolustus.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Nyt kannattaa panna merkille, että olen itsekin aikoinani työskennellyt tukihommissa.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Nyt kannattaa panna merkille, että olen itsekin aikoinani työskennellyt tukihommissa.
Saiko asiakkaat sulta palvelua vasta siinä vaiheessa kun ne marssi sun huoneeseen ja otti suo kraivelista kiinni? :D
 
Ylös