WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Koko Ferrarikaudelta kisoissa, joissa molemmat tulivat maaliin saldo on 17-15 Massalle (jos oikein laskin).Entä päihittikö Massa Räikkösen?
Koko Ferrarikaudelta kisoissa, joissa molemmat tulivat maaliin saldo on 17-15 Massalle (jos oikein laskin).Entä päihittikö Massa Räikkösen?
Jos nyt aletaan muistella, niin ennen Massan loukkaantumista Kimi joutui ajamaan autolla joka oli tehty Massan ajotyylille sopivaksi ja tunnetusti Kimi haluaa erilaisen auton kuin Massa.Sääli vain, ettei kuitenkaan nopeus riittänyt Massan päihittämiseen.
Tuo koskee vain sitä kautta jolloin Massa loukkaantui. Miksi auto oli kehitetty Massalle, taas johtui siitä, että edellisellä kaudella Massa pärjäsi paremmin. Silloin auto oli kehitetty taas Kimin mestaruusvuoden jälkeen, eli auton olisi pitänyt sopia Kimille. Mutta kuinkas kävikään.Jos nyt aletaan muistella, niin ennen Massan loukkaantumista Kimi joutui ajamaan autolla joka oli tehty Massan ajotyylille sopivaksi ja tunnetusti Kimi haluaa erilaisen auton kuin Massa.
Massan loukkaannuttua auto muutettiin Kimille sopivaksi ja Kimi keräsi loppukaudella enemmän pisteitä kuin kukaan muu eli kuljettajana Kimi on aina ollut Massaa nopeampi ja jos Ferrari olisi tehnyt Kimille auton joka sopii hänen ajotyylilleen Kimi voisi olla jo kaksinkertainen maailmanmestari.
Muutettiinko autoa sopivammaksi jo unkarin kisaan, kun Kimi ajoi kakkoseksi? Vai ottiko talli Kimiltä menestyspainot pois kun ei enää tarvinnut hidastella Massan taakse?Massan loukkaannuttua auto muutettiin Kimille sopivaksi ja Kimi keräsi loppukaudella enemmän pisteitä kuin kukaan muu eli kuljettajana Kimi on aina ollut Massaa nopeampi ja jos Ferrari olisi tehnyt Kimille auton joka sopii hänen ajotyylilleen Kimi voisi olla jo kaksinkertainen maailmanmestari.
Karuja faktoja..Tuo koskee vain sitä kautta jolloin Massa loukkaantui. Miksi auto oli kehitetty Massalle, taas johtui siitä, että edellisellä kaudella Massa pärjäsi paremmin. Silloin auto oli kehitetty taas Kimin mestaruusvuoden jälkeen, eli auton olisi pitänyt sopia Kimille. Mutta kuinkas kävikään.
Kerrotko vielä, miksi Massa pärjäsi autolla alkuvuodesta 2008 niin huonosti verrattuna Räikköseen?Tuo koskee vain sitä kautta jolloin Massa loukkaantui. Miksi auto oli kehitetty Massalle, taas johtui siitä, että edellisellä kaudella Massa pärjäsi paremmin. Silloin auto oli kehitetty taas Kimin mestaruusvuoden jälkeen, eli auton olisi pitänyt sopia Kimille. Mutta kuinkas kävikään.
Ei enempää kuin Lewis, molemmat keräsivät 40, jos laskenta aloitetaan Unkarin kisasta. Jos laskenta taas aloitetaan vasta seuraavasta kisasta, Vettel ja Barrichello keräsivät enemmän.Kimi keräsi loppukaudella enemmän pisteitä kuin kukaan muu
Melko lailla sama laskitko oikein vai väärin. Tyystin turhaa urpoamista. Suomi hävisi Lillehammerissa `94 yhden erän koko kisoissa. Se riitti.Koko Ferrarikaudelta kisoissa, joissa molemmat tulivat maaliin saldo on 17-15 Massalle (jos oikein laskin).
Vastasin vain esitettyyn kysymykseen samalla metodilla, jolla tallikaverivertailut normaalistikin teen. Kyseessä on vain kylmä tilasto, joka ei kerro mitään muuta.Melko lailla sama laskitko oikein vai väärin. Tyystin turhaa urpoamista.
Kannattaisi vaihtaa (tai ainakin ottaa rinnalle toinen) tapa vertailla tallikavereita. Tapasi ei ole kovin näppärä.jolla tallikaverivertailut normaalistikin teen. Kyseessä on vain tyhmä tilasto, joka ei kerro mitään .
Paremmuudesta - kuten sanoin - tilasto ei kerro mitään.Jos herra A voittaa kauden aikana yhden sprinttilähdön hiihtokisoissa enemmän kuin herra B, hän on siis parempi?
Aivan, Tamin sanoin uudemman kerran; "win the right games"Paremmuudesta - kuten sanoin - tilasto ei kerro mitään.
Heh, vai yksi tapaturma. Entäs mitäänsanomaton 2001 vuosi keskinkertaisuudelle ja vuosi 2008 "baby-massalle". On se hauskaa miten asiat saa katsottua omalta kantilta.Jos nyt off-topic sallitaan (näköjään sallitaan), niin 2004 JA 2007, kun Alonso otti turpaan journeymaniltä ja rookielta, vaikka hänellä oli ykköskuljettajan asema tallissa (ei toki niin vahva kuin nyt Ferrarilla, mutta ykköskuljettajan asema siltikin), kertoo karua kieltä. Yksi kerta menisi vielä työtapaturman piikkiin, kaksi ei, varsinkin kun talli(t) oli lähtökohtaisesti viritetty Alonson menestyksen taakse.
Kimillä on vastaavasti kuitenkin vain yksi "työtapaturma", 2008, jolloin hänellä ei ollut mitään havaittavissa olevaa ykköskuljettajan asemaakaan tukenaan. Big difference.
Kenen sanoja asiapuolelta FA-toicista? Kenen?Heh, vai yksi tapaturma. Entäs mitäänsanomaton 2001 vuosi keskinkertaisuudelle ja vuosi 2008 "baby-massalle". On se hauskaa miten asiat saa katsottua omalta kantilta.
Kysymys toisinpäin: Onkos Kimi löylyttänyt yhtä tuskallisesti tallitovereita kuin Alonso. Massa sai oikein urakalla pataan jo kaksi kautta ja toinen oli ihan kunnon selkäsauna eikä selitelmiä jäänyt. Fisichella sai samoin kaksikautta oikein olan takaa. Pieneksi miinukseksi laskettaneen vuosi 2007, jolloin häviö tuli niinkin huimalla määrällä kuin 0p. Eikä Jarno Trulli ajatkaan niin penkinalle menneet vaikka juniorikuljettaja olikin. Joten jotain tälläistä.
Vai Mclaren oli viritelty oikein Alonson taakse. Mites Kimi aikoina, ettei olisi vaan ollut Kimin takana? Ykskaks McLarenilla olikin ykköskuljettaja. Eikös Alonson juuri nupissut siitä kun ei saa mestaruuden tasoista kohtelua. Eikös tästä ole ollut puhetta, että McLaren ei ole ollut juuri koskaan tasarvoinen talli kuljettajille, vaikka Ron sitä korostaakin. Räikein esimerkki Kovalainen ja mm. Gerhard Berger.
En, koska siihen minulla ei ole mitään kovin hyvää vastausta olemassa. Mutta lopulliset pisteet ratkaisevat ainakin omalla kohdallani tuon kauden paremmuus järjestyksen.Kerrotko vielä, miksi Massa pärjäsi autolla alkuvuodesta 2008 niin huonosti verrattuna Räikköseen?
Sinäpä sen sanoit, en jaksa ruveta jarnaamaan asiapuolella moisia koska kiertää kehää ja käsittääkseni on ruvennut paukkumaan penaltiakin siitä. Eikö tässä jaottelussa ole juuri se, että vapaa on vapaa ja asia on asia?Kenen sanoja asiapuolelta FA-toicista? Kenen?
"Vieläkö tästä samasta aiheesta jaksetaan puhua, alkaa väsyttää..."
Mutta jaksat täällä? Oucci... Hyvä sää!Sinäpä sen sanoit, en jaksa ruveta jarnaamaan asiapuolella moisia koska kiertää kehää ja käsittääkseni on ruvennut paukkumaan penaltiakin siitä.
Kuhan heittelen kommentteja muiden "iloksi", kuten sinäkin tässä juuri teet. Kuten huomaat tämäkin keskustelu kiertää kehää, johon itsekin osallistut ja ilmeisesti jaksat?Mutta jaksat täällä? Oucci... Hyvä sää!
Ajotaidot ei säväytä?Minusta Sebastian Vettel on paras, koska se on uskomattoman komea ja osaa Suomea.