Laitetaan sitten omat siirtohuhut ja niiden mahdolliset perustelut oletettavasti kaudelle 2012. Tulokset voivat muuttua vielä monta kertaa vaikka ei tämä nyt vuoden 2010 ruletille vedä vertoja niin laitetaan vain nimiä pöytään.
Red Bull:
Sebastian Vettel: Sopimus ulottuu kaudelle 2014 saakka ja optiosopimukset ovat myös mahdollisia. Optioiden pituus on 1-3 vuotta. Ferrari saattaa kuitenkin kiinnostaa siinä vaiheessa ellei Vettel pelaa sitten mediapeliä.
Mark Webber: Sopimus on ensi vuoteen saakka. Monien huhujen mukaan pitäisi lähteä pois ensi kauden jälkeen. Ainoa toivo säilyttää paikka on vain ajaa kauden 2010 kaltainen kausi paremmin tuloksin ja toivottavasti voittaa mestaruus. Toki huhut ovat huhuja ja mestaruuskin vaatisi Vetteliltä epäonnea ja teknisiä murheita.
McLaren:
Lewis Hamilton: Sopimus on ensi kauteen saakka.
Jenson Button: Mielenkiintoisin kortti. Saattaa jäädä McLarenille ensi kauden jälkeenkin, mutta mahdollisesti korvaa Felipe Massan Ferrarilla kaudesta 2013 eteenpäin. Silloin Buttonista tulisi kuin Mansellista. Odotukset ainakin olisivat kovat. Tosin Alonso voisi pilata hänen uransa kun Alonso on Johtaja ja hyytelöherra Dome varmasti palvoo häntä.
Ferrari:
Fernando Alonso: Sopimus kaudelle 2016 saakka ja mahdollisesti pitempään. Haluaa voittaa vielä yhden mestaruuden ennen lopettamista.
Felipe Massa: Sopimus on ensi kauteen voimassa, mutta Massan korvaamisesta puhutaan ja jatkuvasti ja kritiikkiä on joka suunnalla. Tulevaisuuden potentiaalisia nimiä ovat Nicot Hülkenberg ja Rosberg. Ensimainittu on vain vapailla markkinoilla ja toinen taas on vapaana ensi kauden jälkeen sillä kauden 2013 eteenpäin käsittävä salainen kausimäärä on optiota.
Mercedes:
Michael Schumacher: Ensi kauden jälkeen kausia on ennätysmäärä ja voi luultavasti ja tällä kertaa lopullisesti lopettaa uransa.
Nico Rosberg: Monivuotinen sopimus on Mersulla mutta vain ensi kausi on monien huhujen mukaan täysin varma. Sen jälkeen sopimus on optiota ja muihinkin talleihin ovia voi olla vapaana. Tulevaisuuden ajajia Mersulla on Hülkenberg tai sitten Paul di Resta joka on Mersun kanssa hyvissä väleissä.
Lotus Renault: (ensi kaudella melkein varmasti Team Lotus)
Robert Kubica: Suurin kysymysmerkki Jenson Buttonin ohella. Kuntoutuminen ei ole varmaa ja ainakaan vauhti ei ole varmaa aluksi. Ilman kuntoutumista ja kunnon tuloksia saattaa jättää kauden väliin tai joutuu tallista pois. Ehdolla Kubican paikalle on Bruno Senna joka ajaa tällä hetkellä ja saattaa saada Brasiliasta lisärahaa tiimiin. Romain Grosjean on Boullierin suosikkeja ja hallitseva GP2-sarjan mestari.
Geniin avulla myös rahapuoli ei ole tarvittaessa ongelma. Viimeinen kuljettaja on Giedo van der Garde joka ajaa luultavammin GP2:ssa. Kaikki riippuu Hollannin yrityksistä ja siitä, että ajavatko Senna tai Grosjean riittävän hyviä tuloksia. Hollannin yritykset pystyvät tarjoamaan 5-10 miljoonaa euroa mikä ei riitä hintataistelussa Sennaa tai Petrovia vastaan. GP2 on kuitenkin varmasti Giedon päätavoite.
Vitaly Petrov: Viipurin rahamies on varmistanut paikkansa ja sopimus on voimassa ensi kaudelle. Voi mahdollisesti joutua sponsorikilpailuun Sennan kanssa sillä Brasiliastakin löytyy isoa rahaa. Venäjältä kuitenkin voi ikävä kyllä löytyä vielä enemmän.
Sauber:
Kamui Kobayashi: Ajaa ensi kaudella.
Sergio Perez: Ajaa ensi kaudella ja 1-3 seuraavaa vuotta optiolla joista kauden 2013 sopimus on todennäköisin ja muut kaudet ovat optiota.
Force India:
Adrian Sutil: Pysyy 90 prosentisella varmuudella tallissa. Tosin saattaa syystä tai toisesta lähteä Williamsille viemään Medionin 5-10 miljoonan euron edestä käteistä.
Paul di Resta: Saattaa pysyä tallissa tai vaihtoehtoisesti lähtee Mercedekselle Schumin lopettaessa uransa. Mahdollisesti Nico Hülkenberg saattaisi tulla ajamaan Sutilin tai di Restan tilalla tai tavoittelee muussa tapauksessa Mercedeksen paikkaa.
Toro Rosso (Mahdollisesti ensi kaudella Arabiemiraattien omistama CEPSA Team UAE oston toteutuessa)
Sebastien Buemi: Sopimus tämän kauden kisoista kiinni. Tulevaisuudessa hänen paikkansa voi jopa ottaa Jean-Eric Vergne joka testaa Toro Rossoa.
Jaime Alguersuari: Sopimus tämän kauden kisoista kiinni. Tulevaisuudessa Jaimen tai Sebastienin paikan ottaa tallissa Red Bullin kohutuin juniori Daniel Ricciardo joka pyörii tällä hetkellä maksua vastaan HRT:llä. Mahdollisesti Brendon Hartley on myös paikassa kiinni.
Williams:
Rubens Barrichello: Jatkaa ensi kaudella ja luultavasti vielä Schumin tyyliin 20 vuotta täyteen sarjasta ja lähtee pois. Saattaa tosin vaihtaa vielä tallia ennen uran päätöstä tai sitten lopettaa jo ennen määräajan täyttymistä. Tuo mahdolliseen toiseen tiimiinsä ainakin 4-5 miljoonaa euroa käteistä ja tarvittaessa ainakin 8 miljoonaa euroa. Huhuissa on pyörinyt Kimi Räikkönen joka on tosin ollut jo kaksi vuotta poissa sarjasta.
Romain Grosjean saattaa myös olla paikassa kiinni hävitessään Renaultin paikan Geniin ansiosta. Adrian Sutil on myös paikassa kiinni Medionin rahojen avulla. Valtteri Bottas on myös paikassa kiinni, mutta rahan vienti voi olla liian suuri kynnys. Lisäksi paikkana parempi kasvualusta olisi GP2-sarja yhden tai kahden kauden ajan.
Toki Valtteri on testikuljettaja tallissa ja kiinni paikassa. Giedo van der Garde neuvottelee kolmen tiimin kanssa ja yksi niistä on Williams. Kaikki on Verstappenin tapaan Hollannin omista yrityksistä ja sponsoreista kiinni. Viimeinen vaihtoehto on Mirko Bortolotti joka on ollut viimeisen kahden vuoden ajan huhuissa kiinni.
Pastor Maldonado: 15-20 miljoonaa euroa takaavat paikan ensi kaudelle ellei maksuvaikeuksia tule tai rahahanat ehdy. Mikäli niin kävisi niin se olisi huono juttu.
Team Lotus (Mahdollisesti ensi kaudella Team Caterham tai Team AirAsia)
Jarno Trulli: Pysyy ensi kaudella.
Heikki Kovalainen: Pysyy ensi kaudella.
Lotuksella on testikuljettajaehdokkaita pilvin pimein ja Trullin mahdollisesti kuitenkin lopettaessa tai Heikin loukkaantuessa ajajaksi tarjolla olisi Karun Chandhokia, Davide Valsecchia, Luis Razia ja Charles Picia.
HRT:
Moottoriostojen myötä saattaa käyttää Renaultin moottoreita myöskin. Se vaatisi budjetin nostamisen vähintään 50 miljoonaan euroon ja sitä tallilla ei välttämättä ole. Kuljettajien puolella tilanne menee näin:
Narain Karthikeyan: Saattaa päästä jatkamaan tallissa kun Ricciardo mahdollisesti häipyy tallista.
Daniel Ricciardo: Voi pahimmassa tapauksessa jäädä talliin odottamaan kautta 2013 jos ei saisi paikkaa Toro Rossolta ja Red Bullilta. Kyseinen skenaario on erittäin epätodennäköinen ja lähinnä vain kilpailukykyisten maksukuskien odotetaan saavan Toro Rosso paikka tai Webberin mahdollisesti jatkaessa sopimusta kaudelle 2013 tai yli niin Ricciardolla ei ole paikkaa.
Vitantonio Liuzzi: Jatkaa tallissa varmasti niin kauan kuin rahaa vain riittää.
Loput kuljettajaehdokkaat ovat tämän kauden ruletin häviäjiä tai yksinkertaisia rahamiehiä. Niiden joukossa olisi Grosjeania, Bortolottia, Picia, Valsecchia, van der Gardea, Raziaa, Vergnea ja Karthikeyania.
Virgin:
Timo Glock: Sopimus on pisin varmuudella eli kauteen 2014 ilman optioita tai muita vastaavia asioita.
Jerome d'Ambrosio: Tämän hetken ajaja joka ei kuitenkaan ole saanut maksutukijoita taakseen toivotulla tavalla. Voi jatkaa tai ei jatka rahasta riippuen ensi kaudella.
Giedo van der Garde: Viimeinen paikka mikä on edes vähän parempi kuin HRT. Hyvän kokemuksen hankkimiseksi ja halvin hinta voi tulla Virginillä ajosta sillä noin 3-4 miljoonaa euroa tarvitsisi vain maksaa paikasta.
Romain Grosjean: Viimeinen mahdollinen paikka tässä vaiheessa uraa. Kun paikat ovat täynnä niin ajotuntumaa voi joutua hakemaan huonoistakin talleista.
Loput kaksi ajajaehdokasta Virginille ovat lähinnä testausta varten ja oletettavasti rahat eivät riitä vielä F1:n puolelle kun suunnitelmat ovat GP3-GP2:n linjalla. Robert Wickens toisi 2 miljoonaa euroa talliin ja Adrian Quaife-Hobbs tuo myös suunnilleen saman verran rahaa kuin Wickens.
Se on kuitenkin varsin vähän ja luultavasti päätavoite on GP2:ssa. Charles Pic on myös vahvasti ehdolla HRT:lle tai Virginille 5 miljoonan euron summalla ja tarvittaessa miehen taustajoukoissa pyörivä Olivier Panis osaa neuvotella paremman hinnan markkinoilta.