Kuljettajien siirtohuhut kaudelle 2012

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
En ymmärrä kyllä miksei Button sopisi Ferkulle... Ei se ainakaan huonommin voisi pärjätä kuin Massa ja lisäksi Ferkullakin olisi jotain jakoa sadekelin kisoissa sen jälkeen. :rolleyes:
Kyse olikin mielikuvasta. ;) Ei taidoista tms...

Ja vielä jos maikkari on sovittavassa Buttonia Ferrarille 2013 ja Massaa ulos tämän kauden jälkeen niin kukakohan sitten lähtisi yhden vuoden sopparilla Ferrarille, okei olishan noita, mutta ei tämä olisi ehkä kovinkaan kiintoisa vaihtoehto Ferrarille.
Tämäpä juuri... En kans oikein näe, että Ferrari ottaisi ihan hyvän peruskuskin paikalle vain yhdeksi vuodeksi jonkun muun suhaajan. Varsinkin, kun Massasta voi löytyä ihan hyvääkin potentiaalia takavuosien näyttöjen perusteella.
Ja oikeestaan eilen kun katoin Massan tämän kauden tuloksia, niin yllättävän "hyvinhän" se on tasaseen päästelly. Kokolailla joka kisassa viides. (joka ei oo hurraamisen aihe, mutta jos auto on kolmanneks paras, niin siihen nähden luokassa ok) Suoritukset on vaan olleet ihan näkymättömiä...
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Button-Ferrari kytkennästä

Tuli tuosta mieleen, että Ferrarin kannalta Buttonin palkkaaminen, jopa jo ensi kaudeksi, olisi ns. tuplavoitto. Ferrari saisi motivoituneen hyvän kuljettajan nöyrtyneen Massan tilalle ja samalla saisi heikennettyä McLarenin, kovimman kilpakumppaninsa, asemaa merkittävästi. Tällä hetkellähän kolmesta kärkitallista oikeastaan vain yhdellä, McLarenilla, on se erinomainen tilanne, että heillä kaksi todella kilpailykykyistä JA onnistuvaa kuljettajaa. Varsinkin Ferrarin asema tallien välisessä taistossa on heikko vain yhden "liekeissä" olevan kuljettajan tallina.

En yllättyisi vaikka se yllätysliike vielä nähtäisiin, että taas maksettaisiin yksi kuski pihalle toisen tilalta.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Tällä hetkellähän kolmesta kärkitallista oikeastaan vain yhdellä, McLarenilla, on se erinomainen tilanne, että heillä kaksi todella kilpailykykyistä JA onnistuvaa kuljettajaa.

olisikohan se niin, että McLaren on ainoana halunnut tuollaisen tilanteen?

On monta tapaa rakentaa kuljettajakaksikko:
- selkeä ykköskuski ja hänellä apuri (Schumi-Barrichello aikanaan tai Alonso-Massa nyt)
- ykköskuski ja maksava asiakas kakkoskuskina (esimerkkejä vuosien aikana ollut useita)
- kaksi tasavahvaa kuljettajaa taistelemassa toisiaan vastaan (aikanaan Prost-Senna, nyt Hamilton-Button)

Jostain syystä McL ja Ferrari ovat vuosien aikana tässä näyttäneet kulkevan eri reittejä uskollisina omalle tyylilleen.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Tämäpä juuri... En kans oikein näe, että Ferrari ottaisi ihan hyvän peruskuskin paikalle vain yhdeksi vuodeksi jonkun muun suhaajan. Varsinkin, kun Massasta voi löytyä ihan hyvääkin potentiaalia takavuosien näyttöjen perusteella.
Ja oikeestaan eilen kun katoin Massan tämän kauden tuloksia, niin yllättävän "hyvinhän" se on tasaseen päästelly. Kokolailla joka kisassa viides. (joka ei oo hurraamisen aihe, mutta jos auto on kolmanneks paras, niin siihen nähden luokassa ok) Suoritukset on vaan olleet ihan näkymättömiä...
Ferrarilta karkaa liikaa liikevaihtoa, jos MM-sijoitus on Massan riittämättömän panoksen takia jatkuvasti kolmas tai neljäs. Tämä on jo kolmas heikon tuotannon kausi brassille - 2009 annetaan anteeksi, osin myös 2010. Mutta jo viime kaudella osakkeita laski vikurointi selvissä tiimipelitilanteissa. Millainen tiimipelaaja osoittaa mieltä julkisesti sen sijaan, että selvittäisi asioita kabineteissa ja edes koittaisi hyötyä jotenkin omasta avustaan? Samanlaisia itkijöitä nämä kakkoskorin brassit, julkisesti ei ole munaa haukkua työnantajaa mutta radalla esitetään ihmeellisiä piruetteja ja kuvioita. Jatkoi Rubinhon jalanjäljissä.

Scuderia F tarvitsee kokeneen mutta tarpeeksi kunnianhimottoman, sitoutuneen kehäraakin paiskimaan hommia yhdeksi välikaudeksi Alonsolle. Tällainen työjuhta olisi voinut olla Barrichello, mutta hän on itkijäluonne, epälojaali Ferrarille ja Massaakin kauempana kärjestä. Badoer on lojaali ja hidas, Fisico voi olla jäässä tauon takia mutta saattaisi kovalla, kovalla reenillä taas saada jälkeä aikaan Alonson rinnalla. Kavereilla vyöllä 2x valmistajien titteli ja haluaa ajaa Ferrarilla palkintosijoista. Fisico melkein voitti Spassa 2009 romu-Indialla joten ei se miehestä jää kiinni. Kahtotaan. Mutta yhden kauden raameissa Giancarlo Fisichella on oikea henkilö ajamaan Ferraria numero due.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
olisikohan se niin, että McLaren on ainoana halunnut tuollaisen tilanteen?

On monta tapaa rakentaa kuljettajakaksikko:
- selkeä ykköskuski ja hänellä apuri (Schumi-Barrichello aikanaan tai Alonso-Massa nyt)
- ykköskuski ja maksava asiakas kakkoskuskina (esimerkkejä vuosien aikana ollut useita)
- kaksi tasavahvaa kuljettajaa taistelemassa toisiaan vastaan (aikanaan Prost-Senna, nyt Hamilton-Button)

Jostain syystä McL ja Ferrari ovat vuosien aikana tässä näyttäneet kulkevan eri reittejä uskollisina omalle tyylilleen.
Paitsi että Ferrari ei ole luonut nyt selkeää ykköskuski ja apuri-asetelmaa, vaan siihen on lähinnä ajauduttu. Tämä näkyy selvästi Massan suoritustasossa, joka mielestäni on heikompi kuin silloin kun hän oli virallisesti tasa-arvoinen kuljettaja (oikeasti). Massan suoritustaso tuskin tulee myöskään jatkossakaan paranemaan, taitaa vain lähinnä ajella itselleen eläkerahoja ilman urheilullisia tavoitteita.

On muuten Ferrarillakin ollut kaksi tasavahvaa kuljettajaa tallissaan monet kerrat. Ajalla ennen Schumacheria.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Paitsi että Ferrari ei ole luonut nyt selkeää ykköskuski ja apuri-asetelmaa, vaan siihen on lähinnä ajauduttu. Tämä näkyy selvästi Massan suoritustasossa, joka mielestäni on heikompi kuin silloin kun hän oli virallisesti tasa-arvoinen kuljettaja (oikeasti). Massan suoritustaso tuskin tulee myöskään jatkossakaan paranemaan, taitaa vain lähinnä ajella itselleen eläkerahoja ilman urheilullisia tavoitteita.

On muuten Ferrarillakin ollut kaksi tasavahvaa kuljettajaa tallissaan monet kerrat. Ajalla ennen Schumacheria.
Eiköhän Alonso vähintään henkinen ykkönen ole joka tapauksessa jo Santander-Alonso kytköksen takia. Oli se sitten kirjoitettua tai sanottua. Toki Alonso on asiasta myös kaiken hyödyn ottanut. Eikä tietenkään sovi unohtaa kahta maailmanmestaruutta, jotka myös vaikuttavat asiaan ainakin henkiseltä puolen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eiköhän Alonso vähintään henkinen ykkönen ole joka tapauksessa jo Santander-Alonso kytköksen takia. Oli se sitten kirjoitettua tai sanottua. Toki Alonso on asiasta myös kaiken hyödyn ottanut. Eikä tietenkään sovi unohtaa kahta maailmanmestaruutta, jotka myös vaikuttavat asiaan ainakin henkiseltä puolen.
Eikä sovi unohtaa radalla hankittua henkistä yliotetta. Varikkotiekiilaukset viimekaudella yms...

Massa ei pane vastaan, mitä tietty voi olla mysö sopimustekninen juttu.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Eikä sovi unohtaa radalla hankittua henkistä yliotetta. Varikkotiekiilaukset viimekaudella yms...

Massa ei pane vastaan, mitä tietty voi olla mysö sopimustekninen juttu.
luultavasti juuri sopparista kiinni. Kaverin suu on mennyt kiinni totaallisesti. Alonson ferrari uran alussa Massa vielä huuteli sitä sun tätä, mutta nyt sen suu on laitettu kiinni. Joutuu nöyrtymään joka jutussa numero kahdeksi.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
luultavasti juuri sopparista kiinni. Kaverin suu on mennyt kiinni totaallisesti. Alonson ferrari uran alussa Massa vielä huuteli sitä sun tätä, mutta nyt sen suu on laitettu kiinni. Joutuu nöyrtymään joka jutussa numero kahdeksi.
Ne huutelutkin jäävät pienemmiksi/merkityksettömiksi kun jää aina 2-3 sijaa tallikaverilleen.......

Ferrari on talli joka mielestäni antaa alussa tasaväkistä kohtelua (sans Schumacher-aika) mutta nopeasti ottavat sen nopeamman kuskin puolen.
Nyt on sekä 2010 että 2011 alkanut Massalla aika huonosti-> Alonso saanut niskalenkin->Ferrari mennyt Alonson taakse.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Ne huutelutkin jäävät pienemmiksi/merkityksettömiksi kun jää aina 2-3 sijaa tallikaverilleen.......

Ferrari on talli joka mielestäni antaa alussa tasaväkistä kohtelua (sans Schumacher-aika) mutta nopeasti ottavat sen nopeamman kuskin puolen.
Nyt on sekä 2010 että 2011 alkanut Massalla aika huonosti-> Alonso saanut niskalenkin->Ferrari mennyt Alonson taakse.
Ai kuten 2008 jolloin kauden alussa Kimi vei Massaa kuin litran mittaa mutta silti he päättivät keskittyä Massaan.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Ai kuten 2008 jolloin kauden alussa Kimi vei Massaa kuin litran mittaa mutta silti he päättivät keskittyä Massaan.
Kimille ei sopinut joku osa (en nyt muista) ja Massa alkoi voittamaan Räikköstä.
Tosin olisihan ne Ferrarilla pitänyt hoksata että jotain on pielessä.
En voi tätä ihan selitellä kylläkään :D
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kauteen 2013 liittyen:
Red Bull haalii kuljettajan McLarenilta? (Sportti.com)
Mark Webber jatkaa Red Bullilla vielä kauden 2012, mutta sen jälkeen hänen F1-uransa uskotaan päättyvän. Webberin korvaajasta käydään jo spekulointia ja asiaan ottaa kantaa The Sun-lehden haastattelussa myös Red Bullin kilpailujohtaja Christian Horner.

- Jenson Button ja Lewis Hamilton ovat vailla sopimusta ensi kauden jälkeen, mutta he ovat McLaren-kuljettajia, joten se ei ole meidän asiamme. Mutta molemmat ovat loistavia kuljettajia, kertoo Horner arvoituksellisesti.
Sepä oliskin pommi, jos Button menis 2013 Ferrarille Massan tilalle ja Hamilton RB:lle Webberin tilalle... :cool:
Mäkkärille sillon menis Rosberg ja Di Resta? :D
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
683
Njääh eiköhän se mene näin

2012 Barichello EläkeVirka
2012 Räikkönen Williams
2013 Hamilton RedBull
2013 Räikkönen McLaren
2013 Massa Williams
2013 Webber EläkeVirka
2013 No one special Ferrari
Piti oma teksti ottaa tuolta toisesta ketjusta..saas nähä kuin tää toteutuu..
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Laitetaan sitten omat siirtohuhut ja niiden mahdolliset perustelut oletettavasti kaudelle 2012. Tulokset voivat muuttua vielä monta kertaa vaikka ei tämä nyt vuoden 2010 ruletille vedä vertoja niin laitetaan vain nimiä pöytään.

Red Bull:

Sebastian Vettel: Sopimus ulottuu kaudelle 2014 saakka ja optiosopimukset ovat myös mahdollisia. Optioiden pituus on 1-3 vuotta. Ferrari saattaa kuitenkin kiinnostaa siinä vaiheessa ellei Vettel pelaa sitten mediapeliä.

Mark Webber: Sopimus on ensi vuoteen saakka. Monien huhujen mukaan pitäisi lähteä pois ensi kauden jälkeen. Ainoa toivo säilyttää paikka on vain ajaa kauden 2010 kaltainen kausi paremmin tuloksin ja toivottavasti voittaa mestaruus. Toki huhut ovat huhuja ja mestaruuskin vaatisi Vetteliltä epäonnea ja teknisiä murheita.

McLaren:

Lewis Hamilton: Sopimus on ensi kauteen saakka.

Jenson Button: Mielenkiintoisin kortti. Saattaa jäädä McLarenille ensi kauden jälkeenkin, mutta mahdollisesti korvaa Felipe Massan Ferrarilla kaudesta 2013 eteenpäin. Silloin Buttonista tulisi kuin Mansellista. Odotukset ainakin olisivat kovat. Tosin Alonso voisi pilata hänen uransa kun Alonso on Johtaja ja hyytelöherra Dome varmasti palvoo häntä.

Ferrari:

Fernando Alonso: Sopimus kaudelle 2016 saakka ja mahdollisesti pitempään. Haluaa voittaa vielä yhden mestaruuden ennen lopettamista.

Felipe Massa: Sopimus on ensi kauteen voimassa, mutta Massan korvaamisesta puhutaan ja jatkuvasti ja kritiikkiä on joka suunnalla. Tulevaisuuden potentiaalisia nimiä ovat Nicot Hülkenberg ja Rosberg. Ensimainittu on vain vapailla markkinoilla ja toinen taas on vapaana ensi kauden jälkeen sillä kauden 2013 eteenpäin käsittävä salainen kausimäärä on optiota.

Mercedes:

Michael Schumacher: Ensi kauden jälkeen kausia on ennätysmäärä ja voi luultavasti ja tällä kertaa lopullisesti lopettaa uransa.

Nico Rosberg: Monivuotinen sopimus on Mersulla mutta vain ensi kausi on monien huhujen mukaan täysin varma. Sen jälkeen sopimus on optiota ja muihinkin talleihin ovia voi olla vapaana. Tulevaisuuden ajajia Mersulla on Hülkenberg tai sitten Paul di Resta joka on Mersun kanssa hyvissä väleissä.

Lotus Renault: (ensi kaudella melkein varmasti Team Lotus)

Robert Kubica: Suurin kysymysmerkki Jenson Buttonin ohella. Kuntoutuminen ei ole varmaa ja ainakaan vauhti ei ole varmaa aluksi. Ilman kuntoutumista ja kunnon tuloksia saattaa jättää kauden väliin tai joutuu tallista pois. Ehdolla Kubican paikalle on Bruno Senna joka ajaa tällä hetkellä ja saattaa saada Brasiliasta lisärahaa tiimiin. Romain Grosjean on Boullierin suosikkeja ja hallitseva GP2-sarjan mestari.

Geniin avulla myös rahapuoli ei ole tarvittaessa ongelma. Viimeinen kuljettaja on Giedo van der Garde joka ajaa luultavammin GP2:ssa. Kaikki riippuu Hollannin yrityksistä ja siitä, että ajavatko Senna tai Grosjean riittävän hyviä tuloksia. Hollannin yritykset pystyvät tarjoamaan 5-10 miljoonaa euroa mikä ei riitä hintataistelussa Sennaa tai Petrovia vastaan. GP2 on kuitenkin varmasti Giedon päätavoite.

Vitaly Petrov: Viipurin rahamies on varmistanut paikkansa ja sopimus on voimassa ensi kaudelle. Voi mahdollisesti joutua sponsorikilpailuun Sennan kanssa sillä Brasiliastakin löytyy isoa rahaa. Venäjältä kuitenkin voi ikävä kyllä löytyä vielä enemmän.

Sauber:

Kamui Kobayashi: Ajaa ensi kaudella.

Sergio Perez: Ajaa ensi kaudella ja 1-3 seuraavaa vuotta optiolla joista kauden 2013 sopimus on todennäköisin ja muut kaudet ovat optiota.

Force India:

Adrian Sutil: Pysyy 90 prosentisella varmuudella tallissa. Tosin saattaa syystä tai toisesta lähteä Williamsille viemään Medionin 5-10 miljoonan euron edestä käteistä.

Paul di Resta: Saattaa pysyä tallissa tai vaihtoehtoisesti lähtee Mercedekselle Schumin lopettaessa uransa. Mahdollisesti Nico Hülkenberg saattaisi tulla ajamaan Sutilin tai di Restan tilalla tai tavoittelee muussa tapauksessa Mercedeksen paikkaa.

Toro Rosso (Mahdollisesti ensi kaudella Arabiemiraattien omistama CEPSA Team UAE oston toteutuessa)

Sebastien Buemi: Sopimus tämän kauden kisoista kiinni. Tulevaisuudessa hänen paikkansa voi jopa ottaa Jean-Eric Vergne joka testaa Toro Rossoa.

Jaime Alguersuari: Sopimus tämän kauden kisoista kiinni. Tulevaisuudessa Jaimen tai Sebastienin paikan ottaa tallissa Red Bullin kohutuin juniori Daniel Ricciardo joka pyörii tällä hetkellä maksua vastaan HRT:llä. Mahdollisesti Brendon Hartley on myös paikassa kiinni.

Williams:

Rubens Barrichello: Jatkaa ensi kaudella ja luultavasti vielä Schumin tyyliin 20 vuotta täyteen sarjasta ja lähtee pois. Saattaa tosin vaihtaa vielä tallia ennen uran päätöstä tai sitten lopettaa jo ennen määräajan täyttymistä. Tuo mahdolliseen toiseen tiimiinsä ainakin 4-5 miljoonaa euroa käteistä ja tarvittaessa ainakin 8 miljoonaa euroa. Huhuissa on pyörinyt Kimi Räikkönen joka on tosin ollut jo kaksi vuotta poissa sarjasta.

Romain Grosjean saattaa myös olla paikassa kiinni hävitessään Renaultin paikan Geniin ansiosta. Adrian Sutil on myös paikassa kiinni Medionin rahojen avulla. Valtteri Bottas on myös paikassa kiinni, mutta rahan vienti voi olla liian suuri kynnys. Lisäksi paikkana parempi kasvualusta olisi GP2-sarja yhden tai kahden kauden ajan.

Toki Valtteri on testikuljettaja tallissa ja kiinni paikassa. Giedo van der Garde neuvottelee kolmen tiimin kanssa ja yksi niistä on Williams. Kaikki on Verstappenin tapaan Hollannin omista yrityksistä ja sponsoreista kiinni. Viimeinen vaihtoehto on Mirko Bortolotti joka on ollut viimeisen kahden vuoden ajan huhuissa kiinni.

Pastor Maldonado: 15-20 miljoonaa euroa takaavat paikan ensi kaudelle ellei maksuvaikeuksia tule tai rahahanat ehdy. Mikäli niin kävisi niin se olisi huono juttu.

Team Lotus (Mahdollisesti ensi kaudella Team Caterham tai Team AirAsia)

Jarno Trulli: Pysyy ensi kaudella.

Heikki Kovalainen: Pysyy ensi kaudella.

Lotuksella on testikuljettajaehdokkaita pilvin pimein ja Trullin mahdollisesti kuitenkin lopettaessa tai Heikin loukkaantuessa ajajaksi tarjolla olisi Karun Chandhokia, Davide Valsecchia, Luis Razia ja Charles Picia.

HRT:

Moottoriostojen myötä saattaa käyttää Renaultin moottoreita myöskin. Se vaatisi budjetin nostamisen vähintään 50 miljoonaan euroon ja sitä tallilla ei välttämättä ole. Kuljettajien puolella tilanne menee näin:

Narain Karthikeyan: Saattaa päästä jatkamaan tallissa kun Ricciardo mahdollisesti häipyy tallista.

Daniel Ricciardo: Voi pahimmassa tapauksessa jäädä talliin odottamaan kautta 2013 jos ei saisi paikkaa Toro Rossolta ja Red Bullilta. Kyseinen skenaario on erittäin epätodennäköinen ja lähinnä vain kilpailukykyisten maksukuskien odotetaan saavan Toro Rosso paikka tai Webberin mahdollisesti jatkaessa sopimusta kaudelle 2013 tai yli niin Ricciardolla ei ole paikkaa.

Vitantonio Liuzzi: Jatkaa tallissa varmasti niin kauan kuin rahaa vain riittää.

Loput kuljettajaehdokkaat ovat tämän kauden ruletin häviäjiä tai yksinkertaisia rahamiehiä. Niiden joukossa olisi Grosjeania, Bortolottia, Picia, Valsecchia, van der Gardea, Raziaa, Vergnea ja Karthikeyania.

Virgin:

Timo Glock: Sopimus on pisin varmuudella eli kauteen 2014 ilman optioita tai muita vastaavia asioita.

Jerome d'Ambrosio: Tämän hetken ajaja joka ei kuitenkaan ole saanut maksutukijoita taakseen toivotulla tavalla. Voi jatkaa tai ei jatka rahasta riippuen ensi kaudella.

Giedo van der Garde: Viimeinen paikka mikä on edes vähän parempi kuin HRT. Hyvän kokemuksen hankkimiseksi ja halvin hinta voi tulla Virginillä ajosta sillä noin 3-4 miljoonaa euroa tarvitsisi vain maksaa paikasta.

Romain Grosjean: Viimeinen mahdollinen paikka tässä vaiheessa uraa. Kun paikat ovat täynnä niin ajotuntumaa voi joutua hakemaan huonoistakin talleista.

Loput kaksi ajajaehdokasta Virginille ovat lähinnä testausta varten ja oletettavasti rahat eivät riitä vielä F1:n puolelle kun suunnitelmat ovat GP3-GP2:n linjalla. Robert Wickens toisi 2 miljoonaa euroa talliin ja Adrian Quaife-Hobbs tuo myös suunnilleen saman verran rahaa kuin Wickens.

Se on kuitenkin varsin vähän ja luultavasti päätavoite on GP2:ssa. Charles Pic on myös vahvasti ehdolla HRT:lle tai Virginille 5 miljoonan euron summalla ja tarvittaessa miehen taustajoukoissa pyörivä Olivier Panis osaa neuvotella paremman hinnan markkinoilta.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3527
Toro Rosson kuskeilla jo sopimukset, eikä Hartley ole enään Red Bullin kuski muistaakseni.
Barrichellokaan ei todellakaan tuo mitään tuollaisia summia Williamsille vaan on palkkakuski.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Ei Barrichello Williamsille tuo mitään rahaa vaan mahdolliseen toiseen tiimiinsä. Ja lähinnä vain huonompaan tiimiin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Onko Renu/Lotus muka muuttumassa Team Lotukseksi?
Epäilen, että ottaisivat "verivihollisen" tiimin nimen vaikka se luultavasti nimenä vapautuukin (nimen omistusoikeuksista en tiedä, eikä taida oikeesti tietää muutkaan)...
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Tilanne kuskien osalta näyttää olevan riippuvainen Kubican parantumisesta. Huipputalleissa paikat ovat kiinni. Schumin jostain syystä lopettaessa uransa jo nyt hänen paikkansa ottaisi melkein satavarmasti Paul di Resta.

Sauberillakin kaikki pysyy ennallaan. Lotus on suuri kysymysmerkki. Talli ei itsessään tarvitsisi kahta maksukuljettajaa, mutta taloudellinen välttämättömyys voi viedä silti muutamalta ehdokkaalta paikan.

Villeimpien huhujen mukaan Renault saattaisi olla kiinnostunut erittäin paljon kokemusta omaavan kuljettajan palkkauksesta. Tässä vahvimmin ehdolla olisi Rubens Barrichello. Barrichellon mahdollisuuksia rajoittaa kuitenkin ikä ja sponsorirahaa pitäisi kantaa tiimiin.

Lisäksi tiimi ei halua toistaa Heidfeldin tasoista erehdystä tiimissä vain hyvien kokemusten ja autonkehittämisen takia. Barrichello on todella teoreettinen mahdollisuus johtuen Sennan, Grosjeanin ja muiden nuorien ehdokkaiden takia.

Joidenkin lähteiden mukaan Petrovin otteiden huonontuessa ja teoreettisen lähdön jälkeen Barrichellolla saattaisi olla pieni mahdollisuus tiimissä, mutta siinäkin tapauksessa muut vievät paikat.

Joidenkin lähteiden mukaan Barrichellon viimeinen työpaikka f1:ssä saattaisi olla Force India. Sutil on tallin luottomies, mutta nuorista kavereista valitaan vain toinen kisakuskiksi.

Schumin lopettaessa di Resta saattaa siirtyä Mersulle tai Hülkenberg jolloin käytäisiin mahdollisesti taistelu nuoren ja vanhan kuljettajan välillä. Nämä kuitenkin ovat varsin heikkoja mahdollisuuksia kumpikin.

Toro Rossolla ajajat ovat varmistuneet, mutta toisaalta tallin omistajasuhteet voivat vielä muuttua. Ajajamarkkinoilla Alguersuarin paikka saattaa olla turvatumpi kuin Buemin johtuen Espanjan sponsoreista. Williams on erittäin mielenkiintoinen paikka. Renaultin pitäisi tuoda piristystä heikkojen vuosien jälkeen ja kuljettajakaarti ei voisi olla vähemmän mielenkiintoisempi.

Kimi Räikkönen on ehdolla, mutta mahdollisuus paluuseen on ohut. Sen toteutuessa voi tulla pienimuotoinen piristysruiske myös katsojalukuihin. Muussa tapauksessa ja Barrichellon häipyessä tallissa korvaavia ajajia olisivat tältä kaudelta vain pelkän rahan takia poisjäänyt Nico Hülkenberg tai mahdollisesti Adrian Sutil.

Lotuksella molemmat kuljettajat säästyvät vaikka Jarno Trulli voi edelleen olla kysymysmerkki vaihtelevan motivaation takia. Heikki taas lähtee varmasti pois jos ensi kauden auto on huono kuin ennenkin. Muussa tapauksessa lupaavaa kehitystä on odotettavissa.

HRT:llä rahamiehet ovat valttia, mutta Liuzzi saattaa jäädä talliin koska Kollesilla on hyvät välit ja lisäksi kokemustakin kaivataan. Virginillä Glock jää ja Jeromen tallipaikka riippuu rahoista vaikka tulosta on tullut niin belgialaisilla yrityksillä ei välttämättä rahoitushanat ole kovin virtaavat.

Näiden kaikkien lisäksi on kokonainen nippu GP2-sarjan kuskeja havittelemassa f1-paikkaa. Charles Pic ja Giedo van der Garde saattavat tulla HRT:lle. Giedolla saattaa paikka olla avoinna myös Williamsille Barrichellon lopettaessa tai lähtiessä vain pois tallista.

Lotuksella paikka kisoihin on auki vain Trullin lopettaessa. Muussa tapauksessa tarjolla on vain testikuskin paikka. Kaikki riippuu Hollannin yrityksistä. Luca Filippi on myös tarjolla f1:siin vaikka Timpalta saikin kuulla välillä kyllästymiseen asti Filippin siirrosta Indycariin tai muuhun vastaavaan sarjaan. Katkolla hänen uransa toki on. Seuraavalla kaudella olisi pakko saada GP2-mestaruus.

Jules Bianchi on myös katsomaton kortti. Ferrarin kolmostestaaja on harmitellut testien vähyyttä ja Ferrari saattaa käyttää ostotaktiikkaa Toro Rossoon saadakseen Bianchille ajoaikaa.

HRT on myös vaihtoehto, mutta Bianchi varmasti haluaisi kilpailukykyisemmän kaluston itselleen. Viimeinen mahdollinen kuljettaja Wickensin ja Quaife-Hobbsin ohella on Sam Bird joka luultavasti joutuu tallipaikkojen puutteen takia ajamaan kolmannen kautensa GP2:ssa.

Bird on Mersun testaaja, mutta testiaikaa ei ole herunut paljon. Kaikkien edellämainittujen kuljettajien paras paikka on Virgin tai sitten HRT. Ricciardoa ja Bianchia lukuunottamatta muilla GP2:n ajajilla ei ole kovin hyviä etenemismahdollisuuksia. Katkolla on myös Romain Grosjeanin tie.

Kaikkien teiden sulkeutuessa vaihtoehtona on ajaa Virginillä tai HRT:llä ja odottaa Renaultilta paikan vapautumista huonojen tulosten myötä. Williamsin osalta Giedolle saattaisi oikein hyvällä Hollannin yritysten sponsoroinnilla avautua paikka, mutta kaksi maksukuskia perinteisessä tiimissä ei ole kovin hyvä asia. Teoriasskaan.
 
Ylös