Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Paljonkos noiden korjaamojen tuntilaskutus on, 80-100? Eihän tuo aivan mahoton ole, kun ottaa huomioon nykyautojen vaatimat kompuutterivehkeet ym.. Mitä lie tollasen korjaamon peruslaitteisto/työkalut kustantaa. 80€ laskutustunteja löytyy myös sellasilta aloilta, joissa ei paljo investointeja vaadita, mitä nyt jonku kopperon vuokra. Muutaman vuoden koulutus toki.

Kusettaminen toki asia erikseen.
Noiden korjaamoiden hinnoista en tiedä, mutta paikallisessa jossa huollatutin autoni tässä kesällä tuntihinta oli 55 euroa. 190000 huollolle tuli hintaa osineen aika tasan 200, josta puolet oli töitä. Pidin sitä tuolloin aika hintavana.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tietty sen rakentamiseen pitää sen asiakkankin osallistua
:D
Jos viittaat tähän minun tapaukseeni niin kannattaa lukea vielä huolella tuo kirjoitukseni.

Tässä tapauksessa asiakas oli hoitanut kaiken niin oikein kuin vain voi, jotta osapuolilla on yhteisymmärrys sopimuksen sisällöstä.
Sopinut mitä tarkalleen ottaen tehdään, sopinut hinnankin valmiiksi, sopinut ajankohdan ja toimittanut auton sopimuksen mukaiseen aikaan paikalle.

Näkisin, että asiakkuussuhteen rakentamisessa asiakas ei tässä keississä mokaillut vaan toimi täsmälleen niin kuin hyvän asiakkaan tulee toimia.

Sopimuksen vastaista tuubaa tämäkään asiakas ei niskaansa suostunut ottamaan (vaikka asiakaspalvelija niin asiakkaalle jankuttikin!), vaan huomautti jankutuksen jatkuessa asiasta suoraviivaisesti, mutta ilman isompaa rähinöintiä.

Asiakas joutui siis palauttamaan sopimuskumppanin mieleen sopimuksen mukaiset faktat. Näin ei tarvitsisi asiakkaana toimia, mikäli yrityksen sisäiset prosessit olisivat kunnossa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Näkyy hassusti PP:n viestin täydennys ja korjailu.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Joku mode vois siivota nuo multipostaukseni pois tuolta ylhäältä.
Ei ollut tulevinaan läpi lain, mutta tuli sitten kuitenkin abaut 10 minuutin viiveellä.
Sori!
Luulin jo, että tää koko kopteri on taas kaatumassa.


Edit:
Mitä vittua täällä tapahtuu - ihan kuin viestit tulisivat vieläkin minuutin - kahden viiveellä läpi :D
 
Viimeksi muokattu:

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
:D
Jos viittaat tähän minun tapaukseeni niin kannattaa lukea vielä huolella tuo kirjoitukseni.
Uskoisin, että luetun ymmärtämiseni on paljon paremmalla tasolla kuin just nyt alkava nurmikon perustaminen (lyhyt oppikurssi suoritettu Pinsiön Taimitarhan sivuilla). En viitannut erityisesti kirjoitukseesi. Se kylläkin kieltämättä innoitti lausumaan mielipiteeni.

Kun toimii asiakasvastuullisessa myyntityössä ja näkee hyvinkin erilaisia erilaisia ihmisiä (joista osaa on oppinut jopa inhoamaan) neuvottelutilanteissa niin on väistämättä oppinut toimimaan itse asiakasroolissa siten, että se hyvä asiakassuhde syntyy.

Hyvän asiakassuhteen määrittelen lyhyesti esmeks niin, että tyystin saman palvelun / tuotteen saa paremmilla lisämausteilla ja merkittävästi edullisemmin kuin naapurin Keijo. Toistuvasti...
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Hyvän asiakassuhteen määrittelen lyhyesti esmeks niin, että tyystin saman palvelun / tuotteen saa paremmilla lisämausteilla ja merkittävästi edullisemmin kuin naapurin Keijo. Toistuvasti...
Yksi syy lisää, miksi suosin paikallisia pienehköjä ostospaikkoja. Kun tulee naama tutuksi, ei tarvitse käydä tinkaamaan, vaan saa hyvää palvelua järkihintaan.

Myyjä suhtautuu vakavasti asiakkaaseen, jonka tietää asioivan jatkossakin ja joka ymmärtää mahdolliset ongelmat toimitusajoissa tms. Vastaavasti asiakas voi luottaa saavansa joustavaa ja laadukasta palvelua kilpailukykyiseen hintaan. Samoin mikäli jossain työssä tai tuotteessa on huomauttamista, asia hoituu helposti kun on suhteet kunnossa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Yksi syy lisää, miksi suosin paikallisia pienehköjä ostospaikkoja. Kun tulee naama tutuksi, ei tarvitse käydä tinkaamaan, vaan saa hyvää palvelua järkihintaan.

Myyjä suhtautuu vakavasti asiakkaaseen, jonka tietää asioivan jatkossakin ja joka ymmärtää mahdolliset ongelmat toimitusajoissa tms. Vastaavasti asiakas voi luottaa saavansa joustavaa ja laadukasta palvelua kilpailukykyiseen hintaan. Samoin mikäli jossain työssä tai tuotteessa on huomauttamista, asia hoituu helposti kun on suhteet kunnossa.
Mulla valitettavasti on sellainen kokemus, että toimii noin viitisen vuotta. Sitten tulee ihmeellisä lisälaskutuksia ja pitää etsiä uusi paikka seuraavaksi viideksi vuodeksi.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mulla valitettavasti on sellainen kokemus, että toimii noin viitisen vuotta. Sitten tulee ihmeellisä lisälaskutuksia ja pitää etsiä uusi paikka seuraavaksi viideksi vuodeksi.
Joo niillä kestää sen viisi vuotta tajuta että asiakas on hirveä mulkku.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Myyjä suhtautuu vakavasti asiakkaaseen, jonka tietää asioivan jatkossakin.
Tuosta tulee mieleen isäukon telkkariostokset kesällä, kun viikkotolkulla kävi melkeen päivittäin paikallisessa kodinkoneliikkeessä kyttäämässä jotain telkkaria ja harkitsemassa ostamista. Aikansa kun kauppiasta "pehmitti" niin sai kunnon alennuksen. Varmaan kauppias ajatteli, että "perkele jos pääsis tostakin ukosta tällä eroon". Kun on eläkkeellä on aikaa harrastaa :D
 

Örfil

Guest
Joka ainoassa autohuollossa mitä olen teettänyt niin hinta on sovittu etukäteen. Ja se on pitänyt.

Viimeksi kun Laakkosella asennutin vakkarin autoon, niin esitin Espoon Audihuollon tarjouksen paperilla kouraan ja sanoin että tämä on satkun halvempi kuin teillä, miksi? No, hetken ihmettelyn jälkeen homma hoidettiin Espoon hinnan mukaan.

Autohuollossa kannattaa olla aina varsin kärkäs eikä jättää mitään avoimeksi hinnoittelun suhteen. Hinta sovitaan etukäteen ja sillä sipuloidi. Toimii joka kerta. Ainakin Laakkosella laittavat hinnan työtilaukseen ja se maksetaan, ei yhtään ylimääräistä.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Vaunulassakin kun olen Focusta käyttänyt, niin hinnan on saanut etukäteen ja jos jotain ylimääräistä haluavat tehdä, niin soittavat ja pyytävän luvan. Siinä samassa ilmoitetaan ylimääräiselle työlle hinta, jotta pystyy sitten päättämään haluaako lisätyöt vai ei.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ainakin Laakkosella laittavat hinnan työtilaukseen ja se maksetaan, ei yhtään ylimääräistä.
Oletan että puhut Tampereen Laakkosesta, jotenka tähän hieman toisenlainen näkökanta:
äitemuorin Seattia kun käytettiin lisähuollossa (vetarit & etujarrut uusiksi ym.) niin huollon ilmoittama hinta oli 614€ ko. remontille.
(tämä luki myös työtilauksessa koska varaosat piti tilata etukäteen)
Remontin jälkeen autoa haettaessa huoltotiskin heppu mongerteli "tää tekisi 926€, käteisellä vai kortilla?"
Kun selviteltiin ettei huoltoon ollut tullu mitään ylimääräistäkään työtä, niin sitten alettiin setvimään hintaa.
Hinnaksi muodostui 635€, eli enemmän kuin alkuperäinen summa, mutta en jaksanut kinata enempää aiheesta.
Sen jälkeen ei ole tullut Laakkosella vierailtua... (ja tuskin tuleekaan)
 

Örfil

Guest
Erikoista. Olen käyttänyt Treen Laakkosta (ja ostanut kaksi autoakin sieltä) koska takuut ja sovittu hinta huollossa on aina pitänyt.

Ja esim. kun asennutin vakkarin siellä, marssin sen jälkeen suoraan sinne sen asentaneen hepun puheille kun tuli vähän kysyttävää ja auliisti kertoi mistä on kyse. En mennyt siis huollon tiskille vaan painelin suoraan halliin ja nykäisin kaveria hihasta. Pieni oma-aloitteisuus oli siis paikallaan.

Varaosamyyjä (se vanha gubbe) ei kyllä osaa ETKA:aa käyttää ja on muutenkin vähän myrtsi ukko, mutta huollon puolella on kaikki aina hoitunut mukisematta. Laakkonen on ollut jopa halvin kun esim. turvatyynyn sensori piti vaihtaa aikanaan Poloon ja kun hintoja kyselin eri paikoista.

Mutta hyvä kun saitte hinnan sovittua, olisko kyseessä ollut joku väärinkäsitys?

Varaosien hinnathan siellä on tapissa, jos saman saa Boschilta. Esim. nyt kun mulle tulee ens viikolla toi viripaketti, 4 bar bensanpaineensäädin VAG numerolla olis maksanut 186 e Laakkosella niin parin sadan metrin päästä AD varaosaliikkeestä Bosch:in numerolla tilattuna sama mokkula maksoi 106 e.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta hyvä kun saitte hinnan sovittua, olisko kyseessä ollut joku väärinkäsitys?
Ei osaa sanoa mikä syy siellä oli, joku nuorehko (25-30v.) jamppa siinä huollon tiskillä oli silloin.
Aikansa naputteli konettaan niin sai tuon 635 taululle, eipä paljon edes selitellyt mitään.
Muutenkin toi huolto oli ?-merkkejä täynnä, etujarrut oli uusittu vaikkei vanhat ollu lähelläkään loppua jne...
75tkm kohdalla vaihdettiin jo toistamiseen palat & levyt autoon joka on ollut koko ikänsä lämpösessä tallissa ja muutenkin vähällä käytöllä (tuolla hetkellä ikää tasan 10v.)
Laakkosella tuota oli käytetty joka huollossa, yhteensä siis 11kpl. Lisähommia oli löytynyt seitsemään huoltoon, keskiarvo lisätöille liikkui 300-500€ välissä...

Tiedusteltaessa Laakkosen huollon päälliköltä tilanteesta että eikö tässä olla liioiteltu vaihtoaikatauluja, sieltä tuli selityksiä milloin jarrulevyt olivat kierot tai palat loppu tai jotain muuta vastaavaa, toisaalta kun pyysin viimeisestäkin huollosta osat mukaan niin levyt oli kuluneet tasaisesti, eivät olleet urautuneet ja paloistakin oli vielä 50% jäljellä niin tommonen 30tkm vaihtovälinä alkaa olemaan aika napsakka kyllä...
(vaikka nyt Seatti olikin niin Polon tekniikka siellä raudaltaan kuitenkin on...)

Noh Siitin meni myyntiin ja tilalle tuli ihan jotain muuta kuin VAG-konsernin tavaraa :)
 

Örfil

Guest
Aika kusetuskeikka on tuo ollut :nope:

Siksipä se hinta on hyvä sopia etukäteen ja kaikki extra pitää soittaa asiakkaalle. Levyjen vaihtoi noilla kilsoilla on täysin liioittelua! Mulla on 105 000 mittarissa ja levyistä ei ole kuin milli kulunut.

Ihme homma kaikkinensa.

Itse en kyllä osta muita kuin VAG autoja jatkossakaan. Japanialaiset ruostuu alle ja tuolla VAGcomilla on mukava leikkiä kun saa kännykkäänkin ajotietokoneen lukuisilla parametreilla.

Ainoat autot mitkä eivät ole ruostuneet ovat olleet VAG tuotantoa. Kaikki japsi- ja brittiautot ovat lahonneet alle järjestään. Vihaan ruostetta enemmän kuin paskaa huoltoputiikkia.


Ei osaa sanoa mikä syy siellä oli, joku nuorehko (25-30v.) jamppa siinä huollon tiskillä oli silloin.
Aikansa naputteli konettaan niin sai tuon 635 taululle, eipä paljon edes selitellyt mitään.
Muutenkin toi huolto oli ?-merkkejä täynnä, etujarrut oli uusittu vaikkei vanhat ollu lähelläkään loppua jne...
75tkm kohdalla vaihdettiin jo toistamiseen palat & levyt autoon joka on ollut koko ikänsä lämpösessä tallissa ja muutenkin vähällä käytöllä (tuolla hetkellä ikää tasan 10v.)
Laakkosella tuota oli käytetty joka huollossa, yhteensä siis 11kpl. Lisähommia oli löytynyt seitsemään huoltoon, keskiarvo lisätöille liikkui 300-500€ välissä...

Tiedusteltaessa Laakkosen huollon päälliköltä tilanteesta että eikö tässä olla liioiteltu vaihtoaikatauluja, sieltä tuli selityksiä milloin jarrulevyt olivat kierot tai palat loppu tai jotain muuta vastaavaa, toisaalta kun pyysin viimeisestäkin huollosta osat mukaan niin levyt oli kuluneet tasaisesti, eivät olleet urautuneet ja paloistakin oli vielä 50% jäljellä niin tommonen 30tkm vaihtovälinä alkaa olemaan aika napsakka kyllä...
(vaikka nyt Seatti olikin niin Polon tekniikka siellä raudaltaan kuitenkin on...)

Noh Siitin meni myyntiin ja tilalle tuli ihan jotain muuta kuin VAG-konsernin tavaraa :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
7v. tuli omalle koslalle täyteen ja eipä tuossa ole ruosteesta hajuakaan vaikka japsi onkin, opetelleet nekin suojailua edes hieman :D
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Muutaman vuoden olen käyttänyt Kuopion Laakkosella ( siis Veljekset Laakkonen ) Pösöjä. Hmm.. kun on myös Autotalo Laakkonen. Ovat siis eri firmaa, mutta Laakkosten veljekset (pää)omistajina molemmissa?

Aika kohtuullisesti on huollot menneet, lisätöistä on kysytty puhelimella, jos yhtään arvokkaampia. Toisaalta olleet yleensä vaan määräaikaishuoltoja ja joku erikoisvika ( 3008:n taka-alaluukun saranatappien kiinnitysruuvit löysällä /alamittaisia, jolloin luukku ei mennyt tarkasti kiinni yläluukun kanssa ja sitten ei mikään auton ovi lukkoon). Taka-iskarit sain takuuseen 407 Coupeen viimeisenä takuupäivänä, sillä saivat aika hyvää luottamusta jatkoa ajatellen.
Onhan ne osat ja työ selvästi kalliimpaa kuin paikallisilla kylähuoltamoilla, mutta aikataulut ovat pitäneet eikä iso saksanpaimenkoira iske persaukseen kiinni, niin kuin kävi toisella kylähuoltamolla. :frank:

Pari vuotta sitten odottelin huoltoa paikan päällä, ja työnjohtajapomo tuli kahville kanssa. Sanoin, että varsin hyvä ilmapiiri tuntuu olevan tällä työpaikalla ( jotenkin vaistosi, että hommat sujui huollon, huollon työnjohdon varaosamyynnin, automyynnin ja toimistoväen kesken hyvin sutjakkaasti.

Kaveri vastasi, että pari vuotta sitten tilanne oli täysin toisenlainen, että kaikki asiat sekaisin ja kireä ilmapiiri. Oli itse ottanut asian esille ja ruvettu yhteisesti hänen johdollaan pohtimaan, että mikä mättää. Ja tulosta oli tullut alkumökötyksien jälkeen.

Lankomies oli varmaan vienyt auton huoltoon joku aamu niihin "huonoihin aikoihin" n 5 v sitten. Iltapäivällä kysellyt, että joko alkaa olla valmista... "ööö... eejj... ei olla muistettu ajaa sitä ulkoa huoltohalliin" Oli hällekin viimeinen pösö-huolto sitten...
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Aattelin laittaa n. kuukauden päästä Toyota Avensiksen vm. 2004 tohon parkiruutuun. Lahosi alle tai ei.
Niin ja tänä syksynä tosiaan autokouluunkin pitäisi mennä.
 
Ylös