Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jätkät kehuu niin kovin tuota ProDieseliä että ehkä mäkin alan tunkemaan sitä tankkiin. Bensakonehan mulla on mutta ei kai se haittaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Missähän täällä olisi kylmäasema


Tulee ajettua lähes 100% kaupunkiajoa, lyhyitä matkoja ja kylmällä koneella. Koneen karstoittumisen huomasi selkeästi. Varsinkin kylmänä pintakaasulla oli nykimistä ja empimistä. Myöskin alaväännössä tuntui puutetta. Jokusen kerran tuli sammutettua auto. Kun lämpötilat meni alle 10 rupesi mietityttämään että kuinkahan pahaksi menee kun lämpötilat tippuu alle nollan.

Kaikki korjaantui kun ajoi tankin tyhjäksi ja pisti pro dieseliä. Muutaman kerran tullut lähdettyä liikkelle pakkaslukemilla ilman esilämmitystä ja auto tuntuu paremmalta kuin normidieselillä 10 asteen lämpötilassa. Ehkä jopa paremmalta kuin 25 asteen lämpötilassa. Alavääntöä on tullut lisää ja uskon että se johtuu siitä että kone ei ole niin karstainen. Kulutuksesta ei voi mitään sanoa kun Webasto luukuttaa joka välissä, joka sekin varmaan tykkää. Se kun karstottuu jos se ei pääse lämpenemään täysin kuumaksi.

Sanoisin että on juuri oikea polttoaine näihin ekodieseleihin.
Uskoisin suurimman eron polttoaineissa olevan mielikuvissa korvien välissä. Hyvin on näköjään kamppanja onnistunut. Jotenkin vaikea uskoa että Neste olisi yhtäkkiä keksinyt maailman parhaan dieselin. Oliskohan kylmäkäynnistykset parantuneet kun kesälaatu vaihtui talvilaaduksi.

Tuollaiset mainoslauseet että "ainoa autonvalmistajien suosittelema diesel" on 107% skeidaa. Mutta suomimies uskoo ja maksaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Oliskohan kylmäkäynnistykset parantuneet kun kesälaatu vaihtui talvilaaduksi.
En usko että alle 0-10C lämpötiloissa polttoaineen pakkaskestävyys vaikuttaa yhtään. Kesädieselkin kestää -15C

Tuollaiset mainoslauseet että "ainoa autonvalmistajien suosittelema diesel" on 107% skeidaa. Mutta suomimies uskoo ja maksaa.
Siis sehän on ainoa autonvalmistajien suosittelema diesel...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kävin hakemassa auton vuosihuollosta. Maksoi 127,20. Ei paha. Sisälsi prikan, öljyt, öljynsuodattimen, lämmitys- ja ilmastointiyksikön päivityksen, keskusohjausyksikön päivityksen, driver information modulen päivityksen, huoltovalon nollauksen, työn ja sijaisauton.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kävin hakemassa auton vuosihuollosta. Maksoi 127,20. Ei paha. Sisälsi prikan, öljyt, öljynsuodattimen, lämmitys- ja ilmastointiyksikön päivityksen, keskusohjausyksikön päivityksen, driver information modulen päivityksen, huoltovalon nollauksen, työn ja sijaisauton.
Halpaa kuin saippua.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
:D No maanantaikappaleita sattuu...
1992 olin Tukholmassa juoksemassa maratonia. Mara-kaverin veli (yövyttiin siellä) oli Södertäljessä Saabin moottoritehtaassa töissä koeajamassa moottoreita. Niitähän penkissä ulvotetaan niin kauan, että luvatut tehot ja väännöt tulee ulos.

Kertoi että kyllä niitä välillä ihan suorastaan räjähtää, kun kiertokanki tulee lohkosta läpi.

(Tarina imperfektiin).
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
1992 olin Tukholmassa juoksemassa maratonia. Mara-kaverin veli (yövyttiin siellä) oli Södertäljessä Saabin moottoritehtaassa töissä koeajamassa moottoreita. Niitähän penkissä ulvotetaan niin kauan, että luvatut tehot ja väännöt tulee ulos.

Kertoi että kyllä niitä välillä ihan suorastaan räjähtää, kun kiertokanki tulee lohkosta läpi.

(Tarina imperfektiin).
Olen antanut itseni ymmärtää, että nykyisin kaikki koneet "rasitetaan" tehtaalla. Mutta voihan sen tonnin sisäänajon silti katsella, eipä tuo kauaa kestä....
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Olen antanut itseni ymmärtää, että nykyisin kaikki koneet "rasitetaan" tehtaalla. Mutta voihan sen tonnin sisäänajon silti katsella, eipä tuo kauaa kestä....
Eipä tosiaan tarvitse nykymoottoria sisäänajaa. Kunhan ei sorru vedettämään moottoria. Ei edes käytettynä. Sen jälkeen on männät detonaation jäljiltä kuin hiiren syömät.

Eli tarpeeksi pieni vaihde silmään!
 

Örfil

Guest
Mosse on oto testaajana Skodan koneille eli ajaa tiisseliä +1000 km ilman öljyä ja sitten seurataan mitä auton seuraava omistaja sanoo :D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mosse on oto testaajana Skodan koneille eli ajaa tiisseliä +1000 km ilman öljyä ja sitten seurataan mitä auton seuraava omistaja sanoo :D
On muuten myyty jo se mun entinen Skoda. Äkkiä meni.

Enkä mä ole ilman öljyä ajanut. Valo vaan vähän vilkkui välillä 150 km matkan. Jos se olisi loppu, niin se huutais ja vilkkuis kun TT paniikkijarrutuksessa.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Minä olen aina ymmärtänyt, että öljyn merkkivalo on "merkkivalo" eikä tiedote siitä, että olet juuri pilannut moottorin käyttökelvottomaksi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Minä olen aina ymmärtänyt, että öljyn merkkivalo on "merkkivalo" eikä tiedote siitä, että olet juuri pilannut moottorin käyttökelvottomaksi.
Ennen noita lapsellisia merkkivaloja piti vain vaihtaa pitempi öljytikku, jotta ylettyi öljypintaan asti.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Yks Seppo (nimeä ei ole muutettu) ajo 24*:lla Volvolla jotain 200-300 kilsaa ilman jäähdytysnesteitä, letkun katkettua. Kumman kauan kesti ja ois kai kestänyt vielä kotvan ajelua, mutta pysähdyttyä ei enää lähteny käyntiin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Minä olen aina ymmärtänyt, että öljyn merkkivalo on "merkkivalo" eikä tiedote siitä, että olet juuri pilannut moottorin käyttökelvottomaksi.
Öljynpaineeen valo on ilmoitus siitä, että öljynpaine on liian alhaalla ja vaatii välittömiä toimia. Siksi se on punainen. Toisin kuin esim. liian alhaisen pesunesteen merkkivalo joka on oranssi (monissa autoissa) Nykyautoissa merkkivalot yleensä ovat oranssisia, varoitusvalot punaisia.

Autosta riippuen, saattaa tulla jonkunasteen kulumavaurio jo silloin, kun öljynpaineen valo palaa jokusen kilsan. Jos autossa on esim. hydraulinen venttiilinsäätö, saattaa kerta tarkoittaa koneen kosahdusta.
 
Ylös