HOmokoneet syö Prokuraa. Siis Pro-kuraa, ei prokuraa.Jätkät kehuu niin kovin tuota ProDieseliä että ehkä mäkin alan tunkemaan sitä tankkiin. Bensakonehan mulla on mutta ei kai se haittaa.
Uskoisin suurimman eron polttoaineissa olevan mielikuvissa korvien välissä. Hyvin on näköjään kamppanja onnistunut. Jotenkin vaikea uskoa että Neste olisi yhtäkkiä keksinyt maailman parhaan dieselin. Oliskohan kylmäkäynnistykset parantuneet kun kesälaatu vaihtui talvilaaduksi.Missähän täällä olisi kylmäasema
Tulee ajettua lähes 100% kaupunkiajoa, lyhyitä matkoja ja kylmällä koneella. Koneen karstoittumisen huomasi selkeästi. Varsinkin kylmänä pintakaasulla oli nykimistä ja empimistä. Myöskin alaväännössä tuntui puutetta. Jokusen kerran tuli sammutettua auto. Kun lämpötilat meni alle 10 rupesi mietityttämään että kuinkahan pahaksi menee kun lämpötilat tippuu alle nollan.
Kaikki korjaantui kun ajoi tankin tyhjäksi ja pisti pro dieseliä. Muutaman kerran tullut lähdettyä liikkelle pakkaslukemilla ilman esilämmitystä ja auto tuntuu paremmalta kuin normidieselillä 10 asteen lämpötilassa. Ehkä jopa paremmalta kuin 25 asteen lämpötilassa. Alavääntöä on tullut lisää ja uskon että se johtuu siitä että kone ei ole niin karstainen. Kulutuksesta ei voi mitään sanoa kun Webasto luukuttaa joka välissä, joka sekin varmaan tykkää. Se kun karstottuu jos se ei pääse lämpenemään täysin kuumaksi.
Sanoisin että on juuri oikea polttoaine näihin ekodieseleihin.
Eikö se olisi kannattanut kierrättää?Juu, varmasti. Meni nimittäin kaatopaikalle se kone.
En usko että alle 0-10C lämpötiloissa polttoaineen pakkaskestävyys vaikuttaa yhtään. Kesädieselkin kestää -15COliskohan kylmäkäynnistykset parantuneet kun kesälaatu vaihtui talvilaaduksi.
Siis sehän on ainoa autonvalmistajien suosittelema diesel...Tuollaiset mainoslauseet että "ainoa autonvalmistajien suosittelema diesel" on 107% skeidaa. Mutta suomimies uskoo ja maksaa.
Yrittihän ne kierrättää sitä, muttei ottanut edes 1500 runtua.:thumbfh:Eikö se olisi kannattanut kierrättää?
Halpaa kuin saippua.Kävin hakemassa auton vuosihuollosta. Maksoi 127,20. Ei paha. Sisälsi prikan, öljyt, öljynsuodattimen, lämmitys- ja ilmastointiyksikön päivityksen, keskusohjausyksikön päivityksen, driver information modulen päivityksen, huoltovalon nollauksen, työn ja sijaisauton.
No maanantaikappaleita sattuu...Yrittihän ne kierrättää sitä, muttei ottanut edes 1500 runtua.:thumbfh:
1992 olin Tukholmassa juoksemassa maratonia. Mara-kaverin veli (yövyttiin siellä) oli Södertäljessä Saabin moottoritehtaassa töissä koeajamassa moottoreita. Niitähän penkissä ulvotetaan niin kauan, että luvatut tehot ja väännöt tulee ulos.No maanantaikappaleita sattuu...
Olen antanut itseni ymmärtää, että nykyisin kaikki koneet "rasitetaan" tehtaalla. Mutta voihan sen tonnin sisäänajon silti katsella, eipä tuo kauaa kestä....1992 olin Tukholmassa juoksemassa maratonia. Mara-kaverin veli (yövyttiin siellä) oli Södertäljessä Saabin moottoritehtaassa töissä koeajamassa moottoreita. Niitähän penkissä ulvotetaan niin kauan, että luvatut tehot ja väännöt tulee ulos.
Kertoi että kyllä niitä välillä ihan suorastaan räjähtää, kun kiertokanki tulee lohkosta läpi.
(Tarina imperfektiin).
Eipä tosiaan tarvitse nykymoottoria sisäänajaa. Kunhan ei sorru vedettämään moottoria. Ei edes käytettynä. Sen jälkeen on männät detonaation jäljiltä kuin hiiren syömät.Olen antanut itseni ymmärtää, että nykyisin kaikki koneet "rasitetaan" tehtaalla. Mutta voihan sen tonnin sisäänajon silti katsella, eipä tuo kauaa kestä....
On muuten myyty jo se mun entinen Skoda. Äkkiä meni.Mosse on oto testaajana Skodan koneille eli ajaa tiisseliä +1000 km ilman öljyä ja sitten seurataan mitä auton seuraava omistaja sanoo
Ikinä en ostais tuollaista autoa, jos tietäisin. Ostaisitko itse?On muuten myyty jo se mun entinen Skoda. Äkkiä meni.
Valo vaan vähän vilkkui välillä 150 km matkan..
Sä et ostais, jos olis bensan, tai pissapojanveden varoitusvalo palanut.Ikinä en ostais tuollaista autoa, jos tietäisin. Ostaisitko itse?
Ennen noita lapsellisia merkkivaloja piti vain vaihtaa pitempi öljytikku, jotta ylettyi öljypintaan asti.Minä olen aina ymmärtänyt, että öljyn merkkivalo on "merkkivalo" eikä tiedote siitä, että olet juuri pilannut moottorin käyttökelvottomaksi.
Öljynpaineeen valo on ilmoitus siitä, että öljynpaine on liian alhaalla ja vaatii välittömiä toimia. Siksi se on punainen. Toisin kuin esim. liian alhaisen pesunesteen merkkivalo joka on oranssi (monissa autoissa) Nykyautoissa merkkivalot yleensä ovat oranssisia, varoitusvalot punaisia.Minä olen aina ymmärtänyt, että öljyn merkkivalo on "merkkivalo" eikä tiedote siitä, että olet juuri pilannut moottorin käyttökelvottomaksi.