Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jotenkin kutina, että ainakaan toisen merkkistä moottoria ei saa vaihtaa autoon. Eli on oltava ainakin samaa merkkiä kuin alunperin ko. automallin valmistajan eri versioissa on ollut.

Toki vahvaa mutuilua tämä. Ei varmaa tietoa.
Muistaakseni ei ole merkistä kiinni. Ladaan ainakin aikoinaan asentelivat Abarthin koneita.

Syy miksi näitä ristisiitoksia tehdään harvemmin lienee ihan niiden toteuttamisen. Kaveri vaihtoi aikanaan Asconaan Kadettin 2.0 -ruiskukoneen ja siinäkin oli tekemistä, vaikka merkki on sama.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Bemariin Nissanin kone. Kuulostaa jotenkin ratkaisulta, jolla ei katu-uskottavuutta haeta missään piireissä.

Minkähän ikäluokan vehje, millainen moottori nyt kiinni ja mitä kiinni laittamassa?
Oisko se tätä tarkoittanut?

The RB-X GT2 (designed and built by REINIK) is an engine specially made for the NISMO 400R. The difference between this engine and a RB26DETT is that the engine is bored and stroked (87.0 × 77.7 mm) which results in 2771 cc. Engine produces 450 PS (331 kW or 443 HP) at 6800 rpm and 47.8 kgf·m (469 N·m or 347 lbf·ft) at 4400 rpm.
Kyllä Nissanilla katu-uskottavuutta löytyy, ainakin jos mennään GT-Rään asti. Pesee mennen, tullen ja palatessa suurimman osan kalliimmista superautoista. Tai jopa kaikki?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Muistaakseni ei ole merkistä kiinni. Ladaan ainakin aikoinaan asentelivat Abarthin koneita.

Syy miksi näitä ristisiitoksia tehdään harvemmin lienee ihan niiden toteuttamisen. Kaveri vaihtoi aikanaan Asconaan Kadettin 2.0 -ruiskukoneen ja siinäkin oli tekemistä, vaikka merkki on sama.
Lada oli alunalkaen lisenssi-Fiat, joten ei ole ihme että Abarthin kamat käyvät paikalleen. Myöhemmätkin takaveto-Ladat olivat lähinnä korinvaihtoja alkuperäiseen suunnitteluun.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jäin niin helppoon paikkaan kiinni tänään Jämsä-Rallissa, että etuvetoisen lähtölaskenta nopeutui.

Olin auraamattomassa tienliittymässä sulkumiehenä. Mennessä potkin hieman väylää auki jotta ainakaan syyläri ei mene tukkoon. Mutta pois lähtiessä oli ylämäkeä -> ei saa kelattua vauhtia yhtään pöpperölumessa joten heti kun auravalli tuli vastaan, auto oli pohjastaan kiinni. Siiman pidikkeenä olleella laudanpätkällä lumet pois pohjan alta, heijaus 1-vaihteen ja pakin välillä kunnes sai tarpeeksi vauhtia ja irti.

Kunnon nelikolla ei olisi alunperinkään tarvinnut muuta kuin kaasua. Etuvetokikkareella meni vaikeaksi.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24314
Sijainti
lappeen Ranta
Joskus tuli hiukan ahkerammin lueskeltua V8-Magazinea ja siinä oli useinkin juttua eri osien ja osakokonaisuuksien prosenttiosuuksista ja kuinka monta prosenttia voi auton osista vaihtaa ilman jotain ylimääräistä veroa tms. En tiedä miten nykyään menee, mutta onhan noita ties mitä Volvo 245:aksneljävitosia Chevroletin (?) 350 kuutiotuumaisilla veekaseilla varustettuna olemassa.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

RB-Sarjan V6, mitä on käytetty Skylineissä menestyksekkäästi, voi olla aikalilla pirunpaljo ilosempi liikkuja turbo V6 kun BMW oma kutoskone.
Toki on niin, notta tehoa voi saada lisää moottorin vaihdolla, mutta oletan homman huomattavasti helpommaksi käyttämällä BMW:n omia viritysratkaisuja, joita lienee viljalti tarjolla?
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1039
Ei mulla mitään järkevää syytä ole miksi laittaisin bemariin nissanin koneen, kerran tuli sellainen idea ja nyt se on jo pakkomielle. Elikäs laittaisin e30 bemariin koneen Nissan 200sx:stä ja sisustuksen suunnittelisin muistuttamaan e90 bemaria ja jonkulainen ilmastointi autoon. Tuon koneen laittaisin, koska m3 ei ole sama auto ja e30 tehoraja on ilmeisesti 205 heppaa. Toki tuon verran saisi vaikka 325:n moottorista, mutta on halu tehdä jotain erikoista. Suurin muokkaus tapahtuisi vaihdelaatikossa tai kardaanissa, koska ne pitäisi saada sopimaan siten, että nissanin kone toiseen päähän ja bemmin perä toiseen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Paino 1740kg :eek!:

Mikä tuossa niin paljon painaa?
tuplaturbokone, neliveto ja kaikki kompuutterihässäkät mukaan eikä sitten ihmeemmin hiilikuitua mukana niin äkkiäkös se siitä nousee.
(eikä toi sisustakaan nyt kovin spartalainen ole)
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Oisko se tätä tarkoittanut?



Kyllä Nissanilla katu-uskottavuutta löytyy, ainakin jos mennään GT-Rään asti. Pesee mennen, tullen ja palatessa suurimman osan kalliimmista superautoista. Tai jopa kaikki?
Eikä pese. Mm. Corvette ZR-1 pitää tuollaisia riisikuppeja pilkkanaan. Kiihtyy, hidastuu ja kulkee huippuja kovempaa. Radallakin kovemmat ajat.

Ja hinnassa ainakin jenkeissä halvempi kuin Nissani.

Mielestäni paljon fiksumpi konstruktio Vetessä, turhia tollaset nelivedot jos ei tarkoitus ole kyntää peltoa tai kiihdytellä talviajoa. Turhaa painoa vaan.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Eikä pese. Mm. Corvette ZR-1 pitää tuollaisia riisikuppeja pilkkanaan. Kiihtyy, hidastuu ja kulkee huippuja kovempaa. Radallakin kovemmat ajat.

Ja hinnassa ainakin jenkeissä halvempi kuin Nissani.

Mielestäni paljon fiksumpi konstruktio Vetessä, turhia tollaset nelivedot jos ei tarkoitus ole kyntää peltoa tai kiihdytellä talviajoa. Turhaa painoa vaan.
Ei sillä, ettäkö yllättäisi viestisi olevan vailla faktoja. Mutta GTR:n kierrosaika Nyrrellä on parempi kuin ZR1:n. Tässä lista.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ei sillä, ettäkö yllättäisi viestisi olevan vailla faktoja. Mutta GTR:n kierrosaika Nyrrellä on parempi kuin ZR1:n. Tässä lista.
Unohtamatta sitä, että GT-R vakiorenkailla ja ZR-1 kisaslikseillä. Todellinen ero olisi sekunteja enemmän. Puhumattakaan märällä kelillä ajetuista ajoista, joissa GT-R vie muita kuin mätää kukkoa.

Itseasiassa GT-R on vakiorenkaisista kaupasta ostettavista vakiomallisista autoista nopein tuolla listalla. Minkä ei pitäisi olla yllätys kenellekään.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Itseasiassa GT-R on vakiorenkaisista kaupasta ostettavista vakiomallisista autoista nopein tuolla listalla. Minkä ei pitäisi olla yllätys kenellekään.
Onhan toi GTR aivan uskomaton vehje. Soveltuu Nyrrelle erittäin hyvin. Pomppuinen, likainen ja vaihteleva rata. Jollain muulla kilparadalla ero ei olisi välttämättä noin suuri tai edes samansuuntainen. Tosin jos Nyrrellä pärjää niin pärjää oikeassakin elämässä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eikä pese. Mm. Corvette ZR-1 pitää tuollaisia riisikuppeja pilkkanaan. Kiihtyy, hidastuu ja kulkee huippuja kovempaa. Radallakin kovemmat ajat.

Ja hinnassa ainakin jenkeissä halvempi kuin Nissani.

Mielestäni paljon fiksumpi konstruktio Vetessä, turhia tollaset nelivedot jos ei tarkoitus ole kyntää peltoa tai kiihdytellä talviajoa. Turhaa painoa vaan.
no just, päivän parhaat naurut :D
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Ei sillä, ettäkö yllättäisi viestisi olevan vailla faktoja. Mutta GTR:n kierrosaika Nyrrellä on parempi kuin ZR1:n. Tässä lista.

Ettei mene ihan wiki-mutuiluksi, niin laitetaan tänne nyt sitten Motor Trend -lehden testi. Itseasiassa näytti Fiat-Ferrarikin pyyhkivän alitehoisella Nismolla lattiaa, mutta Vettehän tän vei silti:

http://www.youtube.com/watch?v=OZlGMX8G3B4

Ja jos ei riitä, niin tässä Edmundsin testi (testataan about kaikkia ominaisuuksia kurvivauhdeista ratakierroksiin ja kiihtyvyyteen):
http://www.youtube.com/watch?v=mC-PQca6FJU

Corvette vei kaikki osa-alueet. MOT.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Lada oli alunalkaen lisenssi-Fiat, joten ei ole ihme että Abarthin kamat käyvät paikalleen. Myöhemmätkin takaveto-Ladat olivat lähinnä korinvaihtoja alkuperäiseen suunnitteluun.
Tuosta syystä ne sopivat, mutta eikö puhe ollut siitä, että eri merkkisiä ei SAA vaihtaa.

Tiedän ainakin yhden Hiacen jossa on joku jenkki-kasi tavaratilassa. Se on mennyt katsastuksesta läpi.

Heh, "lisenssi".
 
Ylös