Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ihmettelin kanssa tuota, että olisko turbokupla muka parempi/mukavempi matka-ajoon kuin Punto. Lelut on leluja ja autot autoja.

Eiköhän Punto ole turvallisempikin perillepääsyyn, kuten kolariX osoitti.
TT käy kahden hengen matkusteluun ihan hyvin. TT:n etumatkustamo yllätti tilavuudellaan kun aikanaan sinne ensimmäistä kertaa ujuttauduin autoliikkeessä.
Takapenkkiä ei taas voi suositella kenellekään. En ole myöskään kokeillut.

Punton turvallisuudestakaan en menisi takuuseen.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
TT käy kahden hengen matkusteluun ihan hyvin. TT:n etumatkustamo yllätti tilavuudellaan kun aikanaan sinne ensimmäistä kertaa ujuttauduin autoliikkeessä.
Takapenkkiä ei taas voi suositella kenellekään. En ole myöskään kokeillut.

Punton turvallisuudestakaan en menisi takuuseen.
Itsehän olen 911:n takapenkillä...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
TT käy kahden hengen matkusteluun ihan hyvin. TT:n etumatkustamo yllätti tilavuudellaan kun aikanaan sinne ensimmäistä kertaa ujuttauduin autoliikkeessä.
Takapenkkiä ei taas voi suositella kenellekään. En ole myöskään kokeillut.

Punton turvallisuudestakaan en menisi takuuseen.
Komp.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä

No offence taken ;)

Tällä hetkellä ongelmana on budjetin rajallisuus, mutta kuitenkin muutamat rajoitukset siitä mitä autolta odottaa tekee hommasta vaikeemman kuin on itsekään olettanut:
- bensakone, kohtuu tilavan kokoinen
- ei ranskalainen
- tehoa min. 150hv
- kilsoja max 70tkm rullattuna
- leveys max. 1,75m
- budjetti max 25k€

Tolla rahalla ei uusia vielä saa, mutta käytetyissä alkaa tulemaan vaihtoehdot vähiin.
Osta FormulaFord, ehdot täytyy.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eihöän noissa sun ehdoissa farkusta mitään mainittu.
Jos viitsit lukea ko. viestin tarkemmin niin samyosammy:n tekstissä puhutaan farkun etsinnästä, johon vastauksena nuo mun kriteerit on laitettu:

No offenssiivi mutta soot ny hakenu sitä "sopivaa farkkua" baltiarallaa seitsemän kuukautta. Voisikko ny vaan mennä kauppaan ostamaan yhden? :eek:
Eli hyvin onnistuit vetämään Formula Fordin tähän keskusteluun kyllä :D
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken

No offence taken ;)

Tällä hetkellä ongelmana on budjetin rajallisuus, mutta kuitenkin muutamat rajoitukset siitä mitä autolta odottaa tekee hommasta vaikeemman kuin on itsekään olettanut:
- bensakone, kohtuu tilavan kokoinen
- ei ranskalainen
- tehoa min. 150hv
- kilsoja max 70tkm rullattuna
- leveys max. 1,75m
- budjetti max 25k€
Noilla ehdoilla (+farmari) löytyy nettiautosta 13 vaihtoehtoa, olettaen, että auto ostetaan autoliikkeestä.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Jos viitsit lukea ko. viestin tarkemmin niin samyosammy:n tekstissä puhutaan farkun etsinnästä, johon vastauksena nuo mun kriteerit on laitettu:



Eli hyvin onnistuit vetämään Formula Fordin tähän keskusteluun kyllä :D
Se jäi kyllä vielä auki, että mitenkä naisen lauantaityöt vaikuttaa auton hankintaan :confused:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Hmm mielenkiintoinen tulokas kyllä, saas nähdä korvaako Exeon kokonaan....
Voiskin käydä tyypittämässä tuon Leonin kun niitä tossa vieressä kuitenkin on....
Tulevasta Leon-farkusta on jo muutama epävirallinen renderöinti olemassa:


edit. heitäpä ajan kuluksesi hieman isompi koeajorapsa tosta Leonista :)
Heitän rapsat molemmista, Toledo 1.6TDI:stä ja Leon 1.4TSI:stä.


Toledo 1.6TDI Style:

- Auto oli ajossa moottoriltaan ihan riittävä maantieajoonkin, 1.6TDI vääntää yllättävänkin mukavasti jo pieniltä kierroksilta.
- Auton alusta oli hieman löysähkö ja huojakka nopeissa suunnanmuutoksissa. Ohjauksen tunto ei myöskään ollut tarkimmasta päästä. Pientä kolahtelua myös esiintyi hidastustöyssyjen ylityksissä.
- Muuten auto olikin ihan passeli arkiajoon ja tilat olivat vähintäänkin riittävät, eivät jää paljoa jälkeen edellisen polven Octaviasta.
- Varustelu oli melko hyvä jo Stylen perustasolla. Koeajoautossa oli lisävarusteiset parkkitutkat, toimivat hienosti aina kojelaudan näytön grafiikoita myöten. Soitin oli hyvää perustasoa ja riittänee useimmille. Vakionopeudensäädin ja ilmastointi olivat mukana Style -varustetasossa.
- Toledon sisarmallista Skoda Rapidista on tulossa farkkuversio ja sama lienee odotettavissa Seatillekin.


Leon 1.4TSI Style:

- Auto perustuu eri pohjalevyyn kuin Toledo/Rapid. Samaa alustaa käytetään MK7 Golfissa, nykyisessä Audi A3:ssa ja uudessa Octaviassa.
- Ajossa ero Toledoon tuntui. Auto oli paljon vakaamman ja hiljaisemman oloinen eikä alustan kolahteluja ollut havaittavissa. Ohjauskin oli paljon tarkemman tuntuinen.
- 122hv versio kulki ihan riittävän vaivattomasti, ei juuri tarvitse huudattaa konetta, Täysi vääntömomentti on tarjolla jo alhaalta.
- Sisusta oli melko eri tyylinen kuin Toledossa. Hieman laadukkaamman oloinen kaikin puolin. Penkit olivat melko hyvät jo Style -tasolla, mutta itse tykästyin enemmän esittelyssä olleen FR -mallin paremman sivutuen omaaviin penkkeihin.
- Soitin oli hyvää perustasoa, saatavilla on kuitenkin kohtuuhintaan huomattavasti parempitasoinen Seat Sound System kera subwooferin ja navigaattorin. Vakionopeuden säädin ja Automaatti-ilmastointi olivat mukana Style -varustetasossa.
- Parkkitutkat löytyivät tästäkin lisävarusteisena ja samaa tasoa verrattuna Toledoon.
- Takaistuimella tilat olivat hyvää luokkaa, pää ei hiponut kattoverhoilua kuten useissa muissa nykyautoissa on tilanne. Polvitilaakin oli riittämiin.
- Takakontti oli samaa luokkaa VW Golfin suhteen, eli perus-hatchback tasoa.

Eräs seikka kiinnitti erityisesti huomiotani: koeajossa ollut Leon on omapainoltaan kevyempi kuin oma autoni, ulkomitoiltaan paljon pienempi Ibiza FR.


Melko myyntimiesmäiset puheet.
 
Ylös