Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Jaa ei riittäny että telkkari on mua fiksumpi. Nyt alkaa autoki vittuilemaan. Äsken sammutin sen kun oli 3olmonen päällä ja luulin että on 1kkönen. Rupesin ropeltamaan vaihteita ja hapuilemaan virtalukkoa mutta sehän ovela paskiainen pöräytti itse itsensä käyntiin kun sain pykälän 1kköseen.

Pähee rakkine. Oikein innolla odotan mitä se seuraavaksi keksii.
 

Örfil

Guest
Huh huh. Pyryfin kiesissä on tekniikkaa, jota ei ole nähty vielä edes F1-autoissa! :eek!:
Kun tulin taksilla viimeksi kotiin, näin ekaa kertaa toiminnassa sellaisen "stop & go" systeemin autossa.
Johdattelin keskustelun taksikuskin kanssa systeemin ominaisuuksiin ja taksikuski manasi aika äkkiä että "kun värkki sammuu joka saakelin valoihin heti". Näin itsekin käytännössä kuina se toimi "ei-hyvin" eli tultiin punaisiin ja heti kun pysähdyttiin, kone tietysti sammui ja sitten tulikin jo hets perään tietysti vihreät ja moottori "käynnistettiin" n. kahden sekunnin paikallaan olon jälkeen. Ei varmaan säästä yhtään mitään sellainen pysäyttely...

Joku teitsi vois hei kreaa sellaisen kaupunkimoodin siihen tsydeemin että liikennevalot lähettäis radioaalloilla jotain lyhyen kantaman signaalia että kuinka kauan on suuntaansa vielä punaiset ja auton sammutussysteemi käyttäisi tätä tietoa hyväkseen eikä sammuttaisi autoa turhan päin jos punaiset on vaihtumassa vihreiksi esim. 2-3 sekunnin päässä auton pysähtymisestä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Vois olla radiosignaalisysteemi kans, tai sit vaan ihan toi volkkarin systeemi että stop & go sammuttaa auton vasta jos kuljettaja pistää auton vapahalle ja nostaa kytkyttimen ylös. Sillä mulla monta viikkoa menikin huomata koko systeemino lemassaolo kun melki aina pöjötän valoissa pykälä silmässä. Tietty toki tais olla tomaattitaksi?
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ainaskin siinä viime kesän palkintoaudissa sen stop&gon pysty "ohittamaan" ihan vaan jarrun käytöllä. Juuri ennen stoppia kun hellitti jalkaa jarrulta sopivasti niin auto ei sammunut. Toki systeemin sai pois napistakin mutta noin niinku.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24312
Sijainti
lappeen Ranta
Vanhempien autolla kun ajelin ja onnistuin liikkeelle lähtiessä sammuttamaan moottorin, niin vehje starttasi itsekseen kun painoi kytkimen pohjaan. Siinä on vaan tuollainen starttiautomatiikka, ei sammuttele itseään kun pysähdysten aikana. Paitsi jos kuski tumpuloi kytkimen kanssa :eek:.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kun tulin taksilla viimeksi kotiin, näin ekaa kertaa toiminnassa sellaisen "stop & go" systeemin autossa.
Johdattelin keskustelun taksikuskin kanssa systeemin ominaisuuksiin ja taksikuski manasi aika äkkiä että "kun värkki sammuu joka saakelin valoihin heti". Näin itsekin käytännössä kuina se toimi "ei-hyvin" eli tultiin punaisiin ja heti kun pysähdyttiin, kone tietysti sammui ja sitten tulikin jo hets perään tietysti vihreät ja moottori "käynnistettiin" n. kahden sekunnin paikallaan olon jälkeen. Ei varmaan säästä yhtään mitään sellainen pysäyttely...

Joku teitsi vois hei kreaa sellaisen kaupunkimoodin siihen tsydeemin että liikennevalot lähettäis radioaalloilla jotain lyhyen kantaman signaalia että kuinka kauan on suuntaansa vielä punaiset ja auton sammutussysteemi käyttäisi tätä tietoa hyväkseen eikä sammuttaisi autoa turhan päin jos punaiset on vaihtumassa vihreiksi esim. 2-3 sekunnin päässä auton pysähtymisestä.
Mulla toimii ihan ok. Ja voihan siinä vähän aavistella vihreitä keventämällä jarrupoljinta jolloin kone pörähtää käyntiin. En ole jalkoihin vielä jäänyt, tai sitten täällä on hitaat valot.

Eletroninen käkkäri taasen on hyvä, jos olet ylämäessä valoissa. Ei valu auto senttiäkään auto ja käsijarru lähtee itsestään pois päältä. Senkun nostaa jalkaa jarrulta, niin etiäpäin mennään. Kuten aiemmin sanottua, liian helppoa on autoilu nykyään.:eek:
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Mulla toimii ihan ok. Ja voihan siinä vähän aavistella vihreitä keventämällä jarrupoljinta jolloin kone pörähtää käyntiin. En ole jalkoihin vielä jäänyt, tai sitten täällä on hitaat valot.

Eletroninen käkkäri taasen on hyvä, jos olet ylämäessä valoissa. Ei valu auto senttiäkään auto ja käsijarru lähtee itsestään pois päältä. Senkun nostaa jalkaa jarrulta, niin etiäpäin mennään. Kuten aiemmin sanottua, liian helppoa on autoilu nykyään.:eek:
Audissa ei futaa automaattinen (A) kässäri yhtaikaa s&s:n kanssa. Eli s&s kytkeytyy pois ja auto siinä käydä huristaa kunnes polkaiset kaasua, ja sitte mennään :) Nelarilla noin muutenkaa ei nyt jalkoihin jää :p

Mutta yleensä tulee pelattua jarrulla vaan. Sen kanssa oppii elämään ja ja tuohon sammumiseen ja käynnistymiseen tottuu.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Minusta se stop&go systeemi oli raivostuttava ainakin 2013 Audi A4:ssä. Liikennevaloissa sammutti auton kun vaihtoi vapaalle ja käynnisti heti kun painoi kytkintä. Vitutti semmoinen. Saksalaisetkin katsoivat, että eikö tuo turisti osaa ajaa. Siinä oli vaihdekepin vieressä semmoinen nappi josta sen pystyi kytkemään pois, mutta seuraavassa pysäytyksessä se sammutti sen taas.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulla oli kanssa pemarissa tuo sammu&mene sydeemi. Onneksi kojelaudassa oli nappi jolla sen sai ohitettua.
Tosin sitäkin piti muistaa painaa aina jokaisen startin jälkeen, koska tämä rasite oli oletuksena aina käynnistyksen jälkeen päällä.

En tykänny yhtään seisoa risteyksissä kone hengettömänä ja saastainen pakoputki täynnä puhdasta hengitysilmaa. :nope:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Seisoo liikennevaloissa moottori hengettömänä ja saastainen pakoputki täynnä raitista ilmaa niin hipit voittaa joka hetki.
 
Ylös