Kaimann
Well-known member
Kiva jos ei karvoissa roikuNo munista varmaan?
Kiva jos ei karvoissa roikuNo munista varmaan?
Ettei olisi kansivika hörppinyt vettä? Wondarveltit lohkoon ja myyntiin.Nyt nolottaa - se fiiun lämppärin toimimattomuusjuba selvis
Tuli eilen mieleen että ne vedet vois tarkistaa myös silloin kun auto on ihan kylmä. Kurkkasin aamulla syylariin ja nyt siellä ei näkynyt vettä täyttöputkessa. Ja kun taannoin auto oli lämmin, niin vesiraja oli puolessa välissä min/maxia.
Hain Motonetistä litran putelin jäähdytinnestettä, lorottelin 50/50 sekoitusta sinne yhteensä n. puoli litraa ja veden pinta nousi lähelle max rajalle. Albert joi loput (750 ml) nesteet suoraan pullosta ja lähti takas kylille.
Vaimo kävi nyt koeajolla ja avot - lämppäri toimii! Homma oli siis kiinni vain puolesta litrasta jäähdyttimen nestettä.
Enpä olis uskonut, mutta hyvä näin ja ettei tullut tilattua korjaamolle aikaa. Korjauskustannukset nyt maltilliset 3.90 e.
Bensafiudejen myllyt eivät kyllä ole kuuluisia kestävyydestään, joten komps.Ettei olisi kansivika hörppinyt vettä? Wondarveltit lohkoon ja myyntiin.
ENGINE ERROR!Bensafiudejen myllyt eivät kyllä ole kuuluisia kestävyydestään, joten komps.
Setämiehen Punto korkkasi kiinni kun ensin vedet hävisivät koneesta ja lämpömittaria ei ollut. Vain kansipahvin vaihtovalo.
Öljypuoli näytti normaalilta eli öljy on mustaa eikä lämmöt ole käyneet liian korkealla. Vaimo tiiraili koko ajan mittaria ajaessa tänä propleema-ajanjaksona ja soittelikin kerran kotimatkalta että uskaltaako ajaa kun lämpömittari oli kaks pykälää yli normaalin merkin hetken aikaa.Ettei olisi kansivika hörppinyt vettä? Wondarveltit lohkoon ja myyntiin.
Yhtälö oli helppo:Pitkään työmatka-ajoon ei tulisi ensimmäiseksi mieleen hankkia Fiatia.
Tämä on muuten se mihin tosi moni auton hankkija kapsahtaa. Järkevää olisi hakea pelkästään näillä parametreillä:Yhtälö oli helppo:
- rahaa oli x euroa
- kilometrejä sai olla maks 50 000 km (seurausta tavoitepitoiästä sekä tiedossa oli ajettavat kilsat sinä aikana)
- vuosimalli mieluiten 2005 tai uudempi (seurausta edellisestä)
- ulkoinen kunto mahdollisimman hyvä
Se on huono merkki, jos lämpömittari elää jatkuvasti. Jos se heiluu kymmentä astetta edes takas siellä on yhä ilmaa järjestelmässä. Ja sitä tulee luultavasti lisää kannentiivisteen kautta.Öljypuoli näytti normaalilta eli öljy on mustaa eikä lämmöt ole käyneet liian korkealla. Vaimo tiiraili koko ajan mittaria ajaessa tänä propleema-ajanjaksona ja soittelikin kerran kotimatkalta että uskaltaako ajaa kun lämpömittari oli kaks pykälää yli normaalin merkin hetken aikaa.
Joo ja sitten vois ostaa jobbarilta e190 dieselin vm. 1987 joka on ollu saksassa autotallissa perheen nelosautona ja siks varten takia 32 000 vasta ajettu.Tämä on muuten se mihin tosi moni auton hankkija kapsahtaa. Järkevää olisi hakea pelkästään näillä parametreillä:
- rahaa oli x euroa
- kilometrejä sai olla maks 50 000 km
Ai voi vai! VAU!!! Lähdenkin tästä autokaupoille -->Joo ja sitten vois ostaa jobbarilta e190 dieselin vm. 1987 joka on ollu saksassa autotallissa perheen nelosautona ja siks varten takia 32 000 vasta ajettu.
Ei heilu enää.Se on huono merkki, jos lämpömittari elää jatkuvasti. Jos se heiluu kymmentä astetta edes takas siellä on yhä ilmaa järjestelmässä. Ja sitä tulee luultavasti lisää kannentiivisteen kautta.
Probleemahan tossa yhtälössä on se että raha on muuttuja.Tämä on muuten se mihin tosi moni auton hankkija kapsahtaa. Järkevää olisi hakea pelkästään näillä parametreillä:
- rahaa oli x euroa
- kilometrejä sai olla maks 50 000 km
Rahahan on aina ongelma, mutta jos on ostamassa esimerkiksi 5 000 euron autoa, kannattaa painotus ehdottomasti pistää vuosimallin sijaan ajokilometreihin.Probleemahan tossa yhtälössä on se että raha on muuttuja.
Fiudessa saattaa houkutella nopea hinnanpudotus uutena. Mutta sille hinnanpudotukselle on syynsä...Yhtälö oli helppo:
- rahaa oli x euroa
- kilometrejä sai olla maks 50 000 km (seurausta tavoitepitoiästä sekä tiedossa oli ajettavat kilsat sinä aikana)
- vuosimalli mieluiten 2005 tai uudempi (seurausta edellisestä)
- ulkoinen kunto mahdollisimman hyvä
Sitten kun nämä parametrit syötti hakukoneisiin, niin listalle karsiutui kärkisijalle fiiu.
Isompi auto olisi vaatinut enemmän rahaa tai sitten ne olisi olleet +150 tkm ajettuja pelejä.
Pitkään mietittiin, vaimo olis halunnut Minin, mutta se karsiutui heti pois ja muina vaihtoehtoina oli Micraa, Clio jne.
Rahalla sais ja hevosella pääsis. Mutta kuten sanottua, projektin ekat kaks vuotta on menneet suunnitellusti ja jopa erittäin vähillä korjauskustannuksilla. Sitten kun auto menee vaihtoon, siinä on kohtuulliset 150/160 tkm mittarissa eli jotain myyntiarvoa vielä jäljellä ja hyvä peli jonkun lyhyen matkan ajopeliksi. Hyvässä lykyssä joku pojista lunastaa silloin auton itselleen hyvillä mielin, koska auton historia on tuttu ja tietävät että pidän autot hyvässä iskussa. En mosseile öljyjen jne. kanssa ja autot pestään pohjia ja konehuonetta myöten aina kun se on tarpeellista.