Örfil
Guest
E o. Gui?
Mulla kyllä kesti sen 150000 km, vai mitä ehdin autolla ajaa. Manuaaliloota rupesi kilisemään 240000 km kohdalla.
Tuotevastuusta en VAGien kohdalla paljoa laske. Itsellä meni ilmastointilaitteen kompura 90 tkm kohdalla ja sen sain maksaa. Kaverilta tuli Passatista kattoikkuna sisään moottoritiellä ja yli kuukauden siitä tappeli, ennen kuin korjasi. Auto oli pari kuukautta vanha.
Etta toivotaan ettei ole mitään kattoikkunoita autossasi.
Osta Ford.Kiitän palautteesta! Bussikortti ei kohdallani riitä: en pääsisi oikein työpaikalle, työn hoitaminen ei onnistuisi, eikä myöskään siviilielämä. Ja, jos bussilla ei pääse, niin huonosti johtaa rautateitäkin kotiovelta hiihtoladun varteen.
Mutta aika tyrmäävän riskialtis tuo DSG tuntuu olevan. VAG-areenan kertomusten perusteella kolmanneksella olisi ollut ongelmia. Ja kalliita ongelmia. On kohtuutonta, jos muutaman vuoden ikäiseen autoon, jonka hinta olisi 15 - 20 000 e tulisi yllärinä 3 000 - 5 000 e remontti omaan lukuun. Tai kenenkään lukuun.
Sammy. Touchee! KIA taitaa olla sittenkin aika varteenotettava vaihtoehto:eek!:Itsellä nyt takana 160 000 varsin ongelmatonta kilometriä. Mutta tekisi mieli pykälää parempaa, kun siellä autossa aika pitkän tovin vuodessa viettää. KIA Optima toki olisi, mutta sen hinnalla saakin sitten jo oikean auton. Mutta autoiluun uhrattu rahamäärä ei saisi paljoa nousta kuitenkaan.
KIA:lla on muuten DST, joka kai vastaa DSG:tä. Käynpä piruuttani kokeilemassa.
Miten Voortin automaatit on toteutettu? Perinteinen momentinmuunninko?
Aisinin perinteistä momentinmuunninaskia niissä on ollut muutaman vuoden ajan. Toi loota on luotettava (japanialainen) ja toimiva laitos, itse ainakin tykkään kovasti. Samaa lootaa on mm. Volvoissa ja PSA:n vekottimissa käytössä laajalti.Jospa Foorttia seuraavaksi. Miten Voortin automaatit on toteutettu? Perinteinen momentinmuunninko?
Luotettava ja luotettava.Aisinin perinteistä momentinmuunninaskia niissä on ollut muutaman vuoden ajan. Toi loota on luotettava (japanialainen) ja toimiva laitos, itse ainakin tykkään kovasti. Samaa lootaa on mm. Volvoissa ja PSA:n vekottimissa käytössä laajalti.
Uskaltaisin väittää ettei tossa suhteessa manuaalille häviä kun eivät ole viattomia nekään. Ainakaan ranskisten puolella ei löydy juuri lainkaan ongelmia merkkifoorumeilta noihin liittyen, joten ihan eri sarjassa ollaan DSG:n kanssa tuossa mielessä. Kannattaa toki tsekata Fordin foorumi ennenkuin hyökkää kauppaan. Kytkinrempan hinnalla vaihtaa öljyt aika monta kertaa automaattilaatikkoon. Tuoreemmissa vehkeissä ei taida olla kulutuslisäkään manuaaliin nähden kuin 0,5-1l/100km. Kuusilovinen Aisin vaihtaa ainakin meikäläisellä ihan riittävän pehmeästi. Todella satunnaisesti nykäisee hieman vaihteenvaihdossa kylmänä.Luotettava ja luotettava.
Parempi varmasti kuin DSG, sen alitus on jo hieman haastavaa.
Ainakaan DSG:ssä ei ole volkkarin ikävää kytkintä. Mutta jatsinakkarat siinä silti on ja tm ***** urpo-ohjaus.Jengi ei ole ajanut metriäkään DSGn kanssa ja mussuttavat jonkun hommafoorumin juttujen perusteella.