Formula 1 - Japani - Aika-ajot ja välijarnat

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Löin juuri ennen aika-ajoa vetoa Buttonin paalun puolesta. Että harmittaa, 0,009 :thumbfh:

Oli kuitenkin hieno kierros Vetteliltä..
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Uskomaton venyminen Vetteliltä. McLaren hallitsi koko viikonloppua paitsi aika-ajojen viimeistä minuuttia. Voi toisaalta olla niinkin että Red Bull on tallina nyt hieman alisuorittanut, pitäisihän tämän radan sopia heidän autolleen erittäin hyvin, jopa parhaiten kaikista, ja Webber oli ihan sukka. McLaren teki loistavaa työtä joka tapauksessa.

Hamilton oli kuin myrkyn niellyt. Hah! :D

Harmi Nicon ongelmat. :nope: Toivottavasti tässä ei nyt pelata mitään peliä että saataisiin Schumi Nicon edelle pisteissä kauden lopussa. Noh, en usko, mutta ei voi sulkea poiskaan. Ja ei, en nyt tarkoita että Nicon autoa sentään rikottaisiin, vaan että painopistettä voidaan tallin sisällä siirtää, ihan kuten esim. Ferrarilla tehdään.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4336
Vettel meni niin rajoilla kuin voi, joka sentti oli käytössä radasta ja ajo erittäin agressiivista painamista, hienoa katsoa! Näin tiukkaa ei ole ollut moneen vuoteen, ottaen huomioon radan pituuden ja luonteen. Suzukan pitäisi sopia RB:lle kuin nenä päähän mutta Mclaren vaikutti nopeammalta yhdellä kierroksella, Hamiltonin todellinen vauhti jäi taktiikkamokan takia näkemättä.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Kobajasi ois voinut ajaa hissutteluvedon kovilla renkailla niin olis ollut seitsemäs. Noi ajattomat ruudut kun pohjautuu kilpailunumeroihin...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Voi toisaalta olla niinkin että Red Bull on tallina nyt hieman alisuorittanut, pitäisihän tämän radan sopia heidän autolleen erittäin hyvin, jopa parhaiten kaikista, ja Webber oli ihan sukka. McLaren teki loistavaa työtä joka tapauksessa.

Hamilton oli kuin myrkyn niellyt. Hah! :D
Webber oli kai ekassa sektorissa ajanut pohjat mutta loppukiekka meni virheillä kun niin iso ero lopussa.
Ja Hamilla hyvä sauma nousta puhtaalta puolelta Vettelin kantaan startissa vaikka, jep, harmittikin. Tiukat erot kärkipäässä joka tapauksessa, tullee kiva kisa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Kobajasi ois voinut ajaa hissutteluvedon kovilla renkailla niin olis ollut seitsemäs. Noi ajattomat ruudut kun pohjautuu kilpailunumeroihin...
...vai sittenkin (tässä tapauksessa) järjestykseen edellisessä, Q2ssa..?
 

Kaptah

Well-known member
Liittynyt
28.3.2011
Viestit
182
Ja ei, en nyt tarkoita että Nicon autoa sentään rikottaisiin, vaan että painopistettä voidaan tallin sisällä siirtää, ihan kuten esim. Ferrarilla tehdään.

Niin, paitsi ettei Ferrarilla niin tehdä
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3786
Mitä siinä aika-ajon lopussa tapahtui?

Nyt lukenu parista paikkaa että Koba 7 ja Schumi 8 koska Lewis blokkasi Michaelia ja Webberiä, jonka takia Schumi ja Lewis eivät kerenneet kierrosta aloittaa?

Autosport taas isolla toitottaa Lewisin mielipiteen että Schumi olisi ajanut vaarallisesti???
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Mitä siinä aika-ajon lopussa tapahtui?

Nyt lukenu parista paikkaa että Koba 7 ja Schumi 8 koska Lewis blokkasi Michaelia ja Webberiä, jonka takia Schumi ja Lewis eivät kerenneet kierrosta aloittaa?

Autosport taas isolla toitottaa Lewisin mielipiteen että Schumi olisi ajanut vaarallisesti???
Molemmat totta, siis blokkailu ja syyttely, Lewis tonttuili ja hidasteli kierroksensa loppupuolella ja keskittyi räpläilemään rattiansa, Mark ja Michael ajoivat Lewiksen kiinni vikaan mutkaan ja koska aika oli loppumassa, molemmat paukkasivat Hämiksestä ohi yhtä aikaa eri puolilta, Mark radan kautta ja Schumi veti viimeisen shikaanin läpi. Lewisin typerää kikkailua, vaikka tallipäällikkö oli nimenomaisesti kieltänyt himmailemasta.

Ensin pyöritään toisten edessä kuin se kuuluisa suomalainen syysmarja naisen suvunjatkamiselimessä ja sitten tietysti vielä syytellään muita omista tonttuiluista, niin kuin tapoihin kuuluu.:wall:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kobajasi ois voinut ajaa hissutteluvedon kovilla renkailla niin olis ollut seitsemäs. Noi ajattomat ruudut kun pohjautuu kilpailunumeroihin...
Toisin kuin muut ajattomat, Kobayashi aloitti aikakierroksen ja tuli sisään vasta siltä. Joten saattaa sittenkin nousta seiskaruutuun.

-Edit- Näin se menee, tarkistin säännöistä. Pelkän lämmittelykierroksen ajaneet laitetaan sitten numerojärjestykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Huokaus tämän 107 prosentin säännön kanssa... Avauskisassa HRT:t pudotettiin rohkeasti kilpailun ulkopuolelle, mutta taas pääsi hidas tientuke mukaan nopeampien eteen pyörimään. Eli Liuzzi poikkeusluvalla kera Ruspärin. Aiemmin tällä kaudella jo d'Ambrosio on päässyt mukaan, vaikkei alittanut rajaa ja oli muutenkin vaikeuksissa rajan kanssa viikonlopun läpeensä. Miniatyyritallit uhanneet kulisseissa vetäytyä jos autoja enää karsitaan kilpailusta?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Huokaus tämän 107 prosentin säännön kanssa... Avauskisassa HRT:t pudotettiin rohkeasti kilpailun ulkopuolelle, mutta taas pääsi hidas tientuke mukaan nopeampien eteen pyörimään. Eli Liuzzi poikkeusluvalla kera Ruspärin. Aiemmin tällä kaudella jo d'Ambrosio on päässyt mukaan, vaikkei alittanut rajaa ja oli muutenkin vaikeuksissa rajan kanssa viikonlopun läpeensä. Miniatyyritallit uhanneet kulisseissa vetäytyä jos autoja enää karsitaan kilpailusta?
Liuzzi, kuten Rosbergikaan ei tehnyt lainkaan aikaa. Auto siis ei ollut 107 % ulkopuolella. Ricciardo oli samanlaisella autolla yli sekunnin verran 107 % rajan sisällä, joten auton hitaudesta ei Liuzzin mukanaolo olisi jäänyt kiinni.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Liuzzi, kuten Rosbergikaan ei tehnyt lainkaan aikaa. Auto siis ei ollut 107 % ulkopuolella. Ricciardo oli samanlaisella autolla yli sekunnin verran 107 % rajan sisällä, joten auton hitaudesta ei Liuzzin mukanaolo olisi jäänyt kiinni.
Eli nykyään arvataan, että eihän tiimikaveri voi olla rajan ulkopuolella? Liuzzi ei tehnyt missään vaiheessa vkoloppua aikaa joka oikeuttaisi 107% sisään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eli nykyään arvataan, että eihän tiimikaveri voi olla rajan ulkopuolella?
Noin voi varsin huoletta olettaa. Kuskien väliset tasoerot eivät ole noin suuria ja onhan Liuzzin ja Ricciardon välisestä erosta jo muutaman kisan verran dataakin. Se ei ole noin iso. Ja neljässä kisassa kuudesta se oli Liuzzin hyväksi (aika-ajoissa siis).
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Noin voi varsin huoletta olettaa. Kuskien väliset tasoerot eivät ole noin suuria ja onhan Liuzzin ja Ricciardon välisestä erosta jo muutaman kisan verran dataakin. Se ei ole noin iso. Ja neljässä kisassa kuudesta se oli Liuzzin hyväksi (aika-ajoissa siis).
Luzzi on sen verran kädetön kuski, että sekunnin ero Suzukassa ei olisi ollut mahdottomuus. Sääntö on siis turha ja FIA ilmeisesti poistaa ensi kaudeksi?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Luzzi on sen verran kädetön kuski, että sekunnin ero Suzukassa ei olisi ollut mahdottomuus.
Jos Liuzzin ja Ricciardon eroksi tulee aika-ajoissa yli sekunti, täyttyy 107 % säännön pykälä poikkeuksellisista olosuhteista. Normaalioloissa ja normisuorituksilla tuollaista eroa ei synny.
Sääntö on siis turha ja FIA ilmeisesti poistaa ensi kaudeksi?
Ei vaan sääntöä tulee soveltaa siihen mihin se on tarkoitettu, poistamaan yli 107 % paaluajasta jäävät autot ruudukosta - paitsi poikkeusellisissa olosuhteissa. Se, ettei aika-ajoissa synny aikaa lainkaan on "poikkeuksellinen olosuhde" ja käytännössä sillä perusteella on aina laskettu kisaan.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jos Liuzzin ja Ricciardon eroksi tulee aika-ajoissa yli sekunti, täyttyy 107 % säännön pykälä poikkeuksellisista olosuhteista. Normaalioloissa ja normisuorituksilla tuollaista eroa ei synny.

Ei vaan sääntöä tulee soveltaa siihen mihin se on tarkoitettu, poistamaan yli 107 % paaluajasta jäävät autot ruudukosta - paitsi poikkeusellisissa olosuhteissa. Se, ettei aika-ajoissa synny aikaa lainkaan on "poikkeuksellinen olosuhde" ja käytännössä sillä perusteella on aina laskettu kisaan.
Pitäiskö sinun mielestä kisaan päästää auto, joka on ollut 10 sek hitaampi harjoituksissa, kuin kärkiauto, mutta tämä auto ei ajaisi kierrostakaan aika-ajoissa?
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Ihan hyvinhän se aika-ajo meni kun oikea kuski meni paalulle. Yllättävää on se, että Nico R. ei ajanut yhtään. Mutta hydraulikkavika se oli. Sääli.
 
Ylös