Sue_me
Well-known member
- Liittynyt
- 1.8.2005
- Viestit
- 27848
Voittihan se yhden kisan.-Alonso ei voittanut. Se on tärkeintä.
Voittihan se yhden kisan.-Alonso ei voittanut. Se on tärkeintä.
Renkaat suosivat ihan liikaa Vetteliä. Toivottavasti ensi vuonna Vettel on "kärsijöiden" puolella ja me saamme täällä foorumilla alkaa puhumaan siitä, kuinkas sen Vettelin motivaatio on mennyt ja kuinka paska ja luokaton kuski hän on. Jäätelötikkuihin asti tuskin päästään, mutta eiköhän krapulassa ajelemista joku ehdota.Kuluvat renkaathan loi hyviä vääntöjä, paljon varikkokäyntejä ja renkaiden suorituskyvyt vaihtelevia.
Ilmeisesti Massaanhan tämä liittyy. Renkaat epäonnistuneita, kun Massa ei niillä osannut ajaa, taaskaan. Ennen kauttahan pelättiin italialaisen Pirellin suosivan Ferraria, Massa näytti että näin ei ole.Renkaat suosivat ihan liikaa Vetteliä. Toivottavasti ensi vuonna Vettel on "kärsijöiden" puolella ja me saamme täällä foorumilla alkaa puhumaan siitä, kuinkas sen Vettelin motivaatio on mennyt ja kuinka paska ja luokaton kuski hän on. Jäätelötikkuihin asti tuskin päästään, mutta eiköhän krapulassa ajelemista joku ehdota.
Ensi kaudeksi rengastilanne muuttuu Ferraria suosivampaan suuntaan.Ilmeisesti Massaanhan tämä liittyy. Renkaat epäonnistuneita, kun Massa ei niillä osannut ajaa, taaskaan. Ennen kauttahan pelättiin italialaisen Pirellin suosivan Ferraria, Massa näytti että näin ei ole.
Ja Heikki ajelee kaukana siellä jossakin ihan hyvin.Webber saa huonon lähdön, Hamilton kolaroi ja Vettel voittaa. Siinä tämä kausi tiivistettynä.
Osittain, olisi mukava kuulla kun jotain muutakin kuskia solvattaisiin vaihteeksi. Lisäksi se saattaisi avata joidenkin sokeiden silmät, että auton sopivuus ja renkaat ovat oikeasti kaikki kaikessa. Vettelin käsittämätön yliarvostus laskisi ja Massan arvostus saattaisi nousta sieltä pohjalukemista missä se tällä hetkellä on. Ja kolmanneksi ei kellään kuskilla "saa" olla niin hyvä tuuri, että saisi ajaa kolme kautta putkee parhaalla autolla ja parhaiten sopivilla gummeilla. Voimasuhteiden vaihtelu virkistäisi.Ilmeisesti Massaanhan tämä liittyy. Renkaat epäonnistuneita, kun Massa ei niillä osannut ajaa, taaskaan. Ennen kauttahan pelättiin italialaisen Pirellin suosivan Ferraria, Massa näytti että näin ei ole.
-Schumin iskukyvyn merkittävä parantuminen kisoissa
Totta puhuen Schumi ajeli jokseenkin samalla tasolla kuin viime vuonnakin. Keräsi tällä kaudella vain 4 pistettä enemmän. Auto toki oli tänä vuonna suhteessa huonompi. Eli autoon ja tallikaveriin nähden suoritukset parani, muuhun porukkaan ei.Schumin huikea tasonsa nosto ikäänsä nähden
No silti se oli mielenkiintoisin juttu siellä porukassa.Totta puhuen Schumi ajeli jokseenkin samalla tasolla kuin viime vuonnakin. Keräsi tällä kaudella vain 4 pistettä enemmän. Auto toki oli tänä vuonna suhteessa huonompi. Eli autoon ja tallikaveriin nähden suoritukset parani, muuhun porukkaan ei.
Mitä tohon nyt voi sanoa. Onhan täällä solvattu Webberiäkin hitaudesta, Hamiltoniakin jatkuvasta kolaroimisesta. Massa vaan vetänyt selkeimmin niin pahasti lipan ali, että silloin saa ihan luvallakin solvata ja kovaa. Tiedä sitten onko tuuria sekin, että Massa toistamiseen selkeästi muista kärkikuskeista jääneenä?Osittain, olisi mukava kuulla kun jotain muutakin kuskia solvattaisiin vaihteeksi. Lisäksi se saattaisi avata joidenkin sokeiden silmät, että auton sopivuus ja renkaat ovat oikeasti kaikki kaikessa. Vettelin käsittämätön yliarvostus laskisi ja Massan arvostus saattaisi nousta sieltä pohjalukemista missä se tällä hetkellä on. Ja kolmanneksi ei kellään kuskilla "saa" olla niin hyvä tuuri, että saisi ajaa kolme kautta putkee parhaalla autolla ja parhaiten sopivilla gummeilla. Voimasuhteiden vaihtelu virkistäisi.
Vettel voitti mestaruuden myös Bridgestonen gummeilla. Ja suoriutui hyvin Toro Rosson autolla. Löytyy kuskeja, jotka ovat huipulla rengasmerkistä huolimatta. Alonso nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Vaikken Alonso-fani olekaan, niin joka vuosi, säännöistä/renkaista riippumatta, tuntuu olevan huipulla.Osittain, olisi mukava kuulla kun jotain muutakin kuskia solvattaisiin vaihteeksi. Lisäksi se saattaisi avata joidenkin sokeiden silmät, että auton sopivuus ja renkaat ovat oikeasti kaikki kaikessa. Vettelin käsittämätön yliarvostus laskisi ja Massan arvostus saattaisi nousta sieltä pohjalukemista missä se tällä hetkellä on. Ja kolmanneksi ei kellään kuskilla "saa" olla niin hyvä tuuri, että saisi ajaa kolme kautta putkee parhaalla autolla ja parhaiten sopivilla gummeilla. Voimasuhteiden vaihtelu virkistäisi.
Renkaat muuttuivat kuitenkin 2008-2009 kaudella erittäin merkittävästi. Joten siitä se kolme vuotta. Lisäksi vaikka Vettel voittikin kaudella 2008 yhden kisan oli hän silloin erittäin virhealtis. Bourdeis ei taas ikinä ehtinyt tottua autoon ja ei ollut vertailukohtainen tallitoveri. Hänen tottumattomuus autoon sai Vettelin näyttämään paremmalta mitä hän olikaan.Vettel voitti mestaruuden myös Bridgestonen gummeilla. Ja suoriutui hyvin Toro Rosson autolla. Löytyy kuskeja, jotka ovat huipulla rengasmerkistä huolimatta. Alonso nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Vaikken Alonso-fani olekaan, niin joka vuosi, säännöistä/renkaista riippumatta, tuntuu olevan huipulla.