Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Minä en moiseen usko.

Jos sun työnantaja sanoo että oo vaan poika kotona me kyllä maksetaan sulle palkka himaan, niin mitä kipukorvauksia sää siitä saat? Et mitään...
Huippukuskeilla on sellainen sopimus, että tallin täytyy antaa F1-auto kisoissa ajettavaksi yms. Ei se riitä että maksavat palkkaa ja voivat muka niin ollen sanoa että tee poika sitä tai tätä. Ei. Näillä kavereilla on rajallinen aika F1:ssä ja se huomioiden sopimukset ovat kovat, koska jos talli yrittää kusettaa he menettävät aikaa ja menestysmahdollisuuksia. Ihan varmasti on tullut kovat kipurahat.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
No jos siinä on ihan oudon näköinen heepo ( tai jota ei muista ), niin eihän Kimi siihen mene pusuttelemaan. Selviäähän tuo sitten myöhemmin mikä oli miehen toimenkuva.
Puhe oli siitä ettei Kimi edes tervehdi, siitä on vielä aika pitkä matka pusutteluun. Mun mielestä ainakin työkavereiden tervehtiminen on ihan itsestäänselvyys perusjöröllä suomalaistyöpaikallakin. Joku diiva "pomo" duunipaikalla joka ei edes noteeraa työtovereita saa kyllä aika äkkiä kuspään maineen alaisten(mekaanikot?) keskuudessa, oli sitten kuinka helkkarin hyvä omalla alallaan tahansa. Harvemmin ainakaan parantaa työsuorituksia.

Toivottavasti homma toimii Lotuksella, helkkarin nopea kuski kyseessä. Avaa silti vähän näitä Ferrarin "kommunikaatio-ongelmia" jos ei edes vaivaudu tervehtimään. :confused::thumbfh:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4334
Puhe oli siitä ettei Kimi edes tervehdi, siitä on vielä aika pitkä matka pusutteluun.
Tällä toiminnalla Kimi ei tee muutakuin sahaa omaa oksaana lisäämällä täysin tarpeettomia jännitteitä itsensä ja mekaanikkojen välillä. Loppupeleissä kaikki kääntyvät häntä vastaan, tätä ei edes ilmiömäinen lahjakkuus pelasta.

Kasvun paikka miehelle!
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Puhe oli siitä ettei Kimi edes tervehdi, siitä on vielä aika pitkä matka pusutteluun. Mun mielestä ainakin työkavereiden tervehtiminen on ihan itsestäänselvyys perusjöröllä suomalaistyöpaikallakin. Joku diiva "pomo" duunipaikalla joka ei edes noteeraa työtovereita saa kyllä aika äkkiä kuspään maineen alaisten(mekaanikot?) keskuudessa, oli sitten kuinka helkkarin hyvä omalla alallaan tahansa. Harvemmin ainakaan parantaa työsuorituksia.

Toivottavasti homma toimii Lotuksella, helkkarin nopea kuski kyseessä. Avaa silti vähän näitä Ferrarin "kommunikaatio-ongelmia" jos ei edes vaivaudu tervehtimään. :confused::thumbfh:
Pieni mediakriittisyys olisi ihan paikallaan. Olisiko toimittaja onnistunut tuon tilannekuvan täysin oikein edelleen välittämään vai olisi pieni kiusaus lisätä ripaus myyttisyyttä kommenttiin. Sama saattaa päteä myös tuohon moottori-insinööriin.
 

CrouchingTiger

Well-known member
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
233
Sir Jackie Stewart valottaa Räikkösen ohjausongelmaa

Iltasanomat sanoi:
Miksi Kimi Räikkönen ei ole vieläkään tyytyväinen Lotus-autonsa ohjaukseen?
Kolminkertainen F1-mestari Jackie Stewart valotti Räikkösen ongelmaa Sky Sports -televisiokanavan haastattelussa.

- Kysymys ei varsinaisesti ole ohjausongelmasta. Jo aiemmin testeissä Kimi on etsinyt ohjaustehostimelle oikeanlaista tasoa, Stewart sanoi Melbournessa.

- Toinen kuski tykkää toisesta ja toinen jostain muusta. Tallilla on vaikeuksia saada ohjaus juuri sellaiseksi kuin Kimi haluaa, skotti jatkoi.

Räikkösen autoon vaihdettiin aamulla ohjauspylväs, kuten tehtiin myös Barcelonan testeissä maaliskuun alussa.

- Luulen, että ohjauspylväs saatetaan vaihtaa vielä useamminkin, jotta ohjaus saadaan nyt todella sellaiseksi kuin Kimi haluaa. Se on parempi tehdä nyt kuin vasta myöhemmin, Stewart kertoi.

Stewart kuuluu nykyisin samaan tiimiin kuin Räikkönen. Hän tekee PR-töitä Lotus-tallin omistavalle sijoitusyhtiölle Genii Capitalille.
Janne Aittoniemi
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tällä toiminnalla Kimi ei tee muutakuin sahaa omaa oksaana lisäämällä täysin tarpeettomia jännitteitä itsensä ja mekaanikkojen välillä. Loppupeleissä kaikki kääntyvät häntä vastaan, tätä ei edes ilmiömäinen lahjakkuus pelasta.

Kasvun paikka miehelle!
Varmaan kannattaa vetää lopulliset johtopäätökset yhden kommentin perusteella. Lähteenä on kumminkin Iltalehti, joka siteeraa ties mitä sensaatiohakuista brasilialaista julkaisua jonkun google-translaten perusteella.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97921

Kimi is a quick driver who has integrated very well in the team from a personal point of view. He has told me he considers us a family.
Räikkönen handlaa renkaat paremmin kuin Grosjean.

Raikkonen had said over the winter that the biggest issue he faced was understanding Pirelli's tyres - but Boullier thinks he is well on top of that matter.

"Kimi is good at this, but Romain is still lacking a little bit of experience," he said. "However, he [Grosjean] showed very good progress from Jerez to Barcelona on tyre management for the race, so I am confident he will do it."
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Huippukuskeilla on sellainen sopimus, että tallin täytyy antaa F1-auto kisoissa ajettavaksi yms. Ei se riitä että maksavat palkkaa ja voivat muka niin ollen sanoa että tee poika sitä tai tätä. Ei. Näillä kavereilla on rajallinen aika F1:ssä ja se huomioiden sopimukset ovat kovat, koska jos talli yrittää kusettaa he menettävät aikaa ja menestysmahdollisuuksia. Ihan varmasti on tullut kovat kipurahat.
Maalailet kuvaa, jossa kuski(n manageri) sanelisi sopimusehdot. Kyllä se on yleensä työnantaja joka on se jolla neuvotteluissa enemmän valtaa on, sen pussistahan ne palkat maksetaan. Jos kuski asettaa sopimukselle liian kovat ehdot, niin se ei toteudu (esim. Kimin McLaren-sopimus kaudeksi 2010), vaan talli ottaa jonkun muun.

Varmasti erilaisia ehtoja ja purkupykäliä tungetaan mukaan puolin ja toisin, mutta lopullinen sopimus on sellainen, jonka molemmat hyväksyvät. Molemmat osapuolet joutuvat tinkimään joistain vaatimuksistaan. Kuinka paljon ollaan valmiita tinkimään riippuu siitä kuinka palavasti sopimusta halutaan ja onko varteenotettavia vaihtoehtoja.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Sir Jackie Stewart valottaa Räikkösen ohjausongelmaa
Uutisen lähde lienee tämä haastattelu http://www.youtube.com/watch?v=KHha1mk4eCE

Jotenkin Stewartin sanavalinnat saa hänen vastauksen kuulostamaan tyynnyttelevältä PR-puheelta. No, nykyäänhän hän onkin Lotuksella PR-töissä... Ei tuo ohjausongelma ole välttämättä mikään dramaattinen, mutta säätämisen määrästä päätellen se on kuitenkin suurin ongelma mikä niillä Kimin auton kanssa on tällä hetkellä.

Joko tuo ongelma on jokseenkin merkittävä :thumbdown tai sitten niillä on auto suht kunnossa eikä mitään isoa testattavaa. :thumbup: Ei siihen muuten aikaa tuhlattaisi.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Maalailet kuvaa, jossa kuski(n manageri) sanelisi sopimusehdot. Kyllä se on yleensä työnantaja joka on se jolla neuvotteluissa enemmän valtaa on, sen pussistahan ne palkat maksetaan. Jos kuski asettaa sopimukselle liian kovat ehdot, niin se ei toteudu (esim. Kimin McLaren-sopimus kaudeksi 2010), vaan talli ottaa jonkun muun.

Varmasti erilaisia ehtoja ja purkupykäliä tungetaan mukaan puolin ja toisin, mutta lopullinen sopimus on sellainen, jonka molemmat hyväksyvät. Molemmat osapuolet joutuvat tinkimään joistain vaatimuksistaan. Kuinka paljon ollaan valmiita tinkimään riippuu siitä kuinka palavasti sopimusta halutaan ja onko varteenotettavia vaihtoehtoja.
Räikkönenhän oli tuolloin Mäkillä hyvässä tallissa ja luultavasti se oli Ferrari, joka teki aloitteen ja halus Räikkösen jolloin kuskilla on ollut sanavaltaa sopimuksen suhteen. Räikkönenhän olisi voinut vain jatkaa mäkillä.

edit: sori, eka postaus ja heti OT :) ..
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Uutisen lähde lienee tämä haastattelu http://www.youtube.com/watch?v=KHha1mk4eCE

Jotenkin Stewartin sanavalinnat saa hänen vastauksen kuulostamaan tyynnyttelevältä PR-puheelta. No, nykyäänhän hän onkin Lotuksella PR-töissä... Ei tuo ohjausongelma ole välttämättä mikään dramaattinen, mutta säätämisen määrästä päätellen se on kuitenkin suurin ongelma mikä niillä Kimin auton kanssa on tällä hetkellä.

Joko tuo ongelma on jokseenkin merkittävä :thumbdown tai sitten niillä on auto suht kunnossa eikä mitään isoa testattavaa. :thumbup: Ei siihen muuten aikaa tuhlattaisi.
En usko että ongelma on sinänsä kauhean merkittävä. Tilannetta vaan haittaa se että testeissä ei ehditty setvimään ongelmaa. Uusia osia on vaikea testata kisaviikonloppuisin, koska niiden vaihtamiseen menee niin paljon aikaa. Jos perjantain ekassa sessiossa toteaa ettei ohjaus ole hyvä niin pitää tilanne korjata saman tien, jotta toisessa harjoituksessa pääsevät ylipäätänsä ajamaan. Kimille varmasti löytyy sopiva ohjaustehostin, koska tallilla on sen verran historiaa ja erilaisia kuljettajia ja varastosta löytynee erilaisia setuppeja jo valmiiksi. En usko että käy niin kuin Trullille, että talli joutuu suunnittelemaan kokonaan uuden systeemin ja sen valmistamiseen menee puolet kaudesta.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jep ja loppupeleissä kyse on hienosäädöstä. Onhan Kimi jo sanonut, että auto tuntuu muuten hyvältä. Eivät muutenkaan ajatelleet tuhlailla aikaa sateessa ajamiseen, nii oli hyvä hetki kokeilla muuta.



edit:

Räikkönen otti aika-ajosukelluksen omaan piikkiinsä

- Olisin päässyt helposti aika-ajon toiseen osioon. Tämä ei ole paras alku, mutta yritämme saada asiat loksahtamaan kohdilleen. Autosta löytyy vauhtia ja ohjaus on kunnossa. Se ei ole täydellinen, muttei haittaakaan ajamistani.
 
Viimeksi muokattu:

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Jep ja loppupeleissä kyse on hienosäädöstä. Onhan Kimi jo sanonut, että auto tuntuu muuten hyvältä. Eivät muutenkaan ajatelleet tuhlailla aikaa sateessa ajamiseen, nii oli hyvä hetki kokeilla muuta.
Toivotaan näin, mutta kauankohan Kimillä kestää kärsivällisyyttä asian kanssa?
Meinaa jos vielä sunnuntaina hienosäätöä tarvitaan, niin okei, mutta kun samaa säätöä haetaan vielä Malesiassa, niin varmaan nakertaa Kimin luottoa Lotukseen ja miksei toisin päinkin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Toivotaan näin, mutta kauankohan Kimillä kestää kärsivällisyyttä asian kanssa?
Meinaa jos vielä sunnuntaina hienosäätöä tarvitaan, niin okei, mutta kun samaa säätöä haetaan vielä Malesiassa, niin varmaan nakertaa Kimin luottoa Lotukseen ja miksei toisin päinkin.
Noh, toisaalla ihan positiivinen ongelma. Siis, että jos oikeasti ohjauksen säätäminen on suurin ongelma, nii kuulostaa ihan hyvältä. Vaikkakaan ei mistään turhasta kapineesta puhuta. :D Eiköhä ne hae säätöjä seuraavan kerran seuraavan kisan harjoituksissa. Ei mahda olla aikaa ottaa riskejä tässä gp:ssä enempiä.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Räikkönenhän oli tuolloin Mäkillä hyvässä tallissa ja luultavasti se oli Ferrari, joka teki aloitteen ja halus Räikkösen jolloin kuskilla on ollut sanavaltaa sopimuksen suhteen. Räikkönenhän olisi voinut vain jatkaa mäkillä.
Tämäkin spekulointi olisi melkein oman historiaketjunsa väärti.

En nyt tiedä kuinka tyytyväinen Kimi oli McLareniin. Nopeahan auto tuppasi yleensä olemaan (pl. 2004), mutta teknisiä keskeytyksiä tuli turhan usein. Lisäksi kontrollifriikkinen asenne kuskien mediaolemukseen ei varmasti miellyttänyt Kimiä. Oli myös ennätysaikaisin (joulukuussa 2005) julkistettu, että Alonso tulee talliin kaudeksi 2007.

Robertsonit tietysti Kimin managereina heittivät verkkoja veteen eri suuntiin ja vastikään viisi mestaruutta putkeen ottanut Ferrari ei varmasti kuulostanut huonolta vaihtoehdolta. Varsinkin kun Kimi oli markkina-arvonsa huipussa ja Ferrarilla varaa maksaa sirkuksen suurinta palkkaa (josta siis manageritkin nettosivat entistä paremmin).

Ferrarilla oli Schumacher. Ei heilläkään ollut välitöntä tarvetta etsiä parempaa ykköstykkiä. Pidin silloin ja pidän edelleen Ferrarin ratkaisua erikoisena. Heillä oli erittäin hyvin toimiva kombinaatio ja kaikesta päätellen kaksi kuskia jotka viihtyivät tallissa. Schumi (huhujen mukaan) vetäytyi vastoin tahtoaan. Kun vielä oli jopa minulle ilmeistä, ettei Kimi tule istumaan Ferrarin toimintakulttuuriin, niin en ymmärrä miksi Ferrari (Todt?) halusi Kimin.

Eli: En ole lainkaan varma siitä, että aloite tuli Ferrarilta. Se on vähintään yhtä hyvin argumentein tullut Robertsoneilta. Oli kyse sitten rahastamisesta, Kimin markkina-arvon varmistamisesta (mielummin Massan kuin Alonson tallikaverina) tai Kimin halusta saada enemmän vapauksia/parempia tuloksia.

Joka tapauksessa Kimille neuvoteltiin rahallisesti huippusopimus. Jos tuossa kohtaa kuski on nyhtänyt minkä tulevalta työnantajalta irti saa, niin jossain muussa kohdassa on ehkä jouduttu tinkimään. Sopimusneuvottelut ovat kaupantekoa. Missään tapauksessa en usko siihen, että Kimin puolelta on vain kerrottu ehdot ja Ferrari on niihin kaikkiin kiltisti alistunut.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tuntuu siltä, että Kimille täytyy olla TODELLA hyvässä säädössä oleva kiesi ennenkuin kaveri kehtaa edes portista pihalle ajaa..

Mutta kai ne nyt lopettaa sen ohjauksen kans pelleilemisen ja keskittyy Australian kisaviikonloppuun ja säätöjen tekoon.
 
Ylös