Mielestäni Kimin meno on ollu samanlaista vähän koko tämän kauden;ero on aika massiivinen kun vertaa vaikka Kimin uran alkuvuosiin Sauberilla ja Mclarenilla, silloinhan Kimin nähtiin usein käyttävän joka milli radasta ja todella usein Kimi jarrutti mutkiin kierros kierroksen perään kisassa ihan nurmikkoa hipoen jopa valkoisten kalkkiviivojen päältä ja ulostuloissa käyttäen koko kanttarin pienen pienestä luisusta huolimatta. Vähän kuin Hamilton ja Perez nykyään, Heidän ajamista on todella hieno katsoa. Katsokaapa Kimin aika-ajo Spa 2002 niin siihen verrattuna Kimin ajo oli tänään todella aneemisen näköistä. Liekö sitten ne renkaat syynä niinkuin sanoit. Kokoajan jättää 30- 50 cm mutkissa rataa käyttämättä kun pelkää että renkaat loppuu alta. Oli miten oli mutta ei se ainakaan hienolta näytä...Vähän vaikuttaa, että Kimi ei oikein uskalla käyttää rengasta. Liekkö painaa takaraivossa Kiinan katastrofi ja säästelee nyt liikaa. Kisan alussa ainakin, kun oli Koban/Perezin autosta kuvaa Kimin takaa, niin Kimi kierteli kanttikivet ja ajoi todella siistiä linjaa. Sauber-kuski leikkaili varmaan metrin enempi.
Ja jos ei alussakaan ole lämpöjä niin kumit vaan "luistelee" ja silloinkin kuluu enemmän.Lotus on selvästi hellä renkaille, ja niin on Kimikin. Onko siis niin ettei tämä yhdistelmä toimi. Kimi varoo kun ei ole lämpöjä eikä siksi myöskään luottoa.
Ongelma Kanadassa yleisesti kaikilla oli se että ensimmäinen kierros kovemmilla renkailla oli hitaampi pehmeillä samaan aikaan ajaneilla, ero tuli tässä ja Perez pääsi ohi.Joo näin näkyy tilanne olevan tällä hetkellä. Jos ei ollut Kimillä autossa mitään ongelmaa, niin oli kyllä häpeällisen huono suoritus. Perezin edellä oli vielä ennen stoppia, joten ajamalla olis kolmossija ollut mahdollinen.
Kimi putosi Perezin taakse sen takia kuin joutui taistelemaan sijoituksesta Rosbergin kanssa.Ongelma Kanadassa yleisesti kaikilla oli se että ensimmäinen kierros kovemmilla renkailla oli hitaampi pehmeillä samaan aikaan ajaneilla, ero tuli tässä ja Perez pääsi ohi.
Kimi vois kyllä jo vaihtaa taktiikkaa. Itse asiassa Grosan taitaa hyötyä Kimin auton hinkkaamisesta kisasäätöön kaikkein eniten. Muistelen, että Sumin aikaan juuri kakkoskuskit veti pitkiä vetoja mestarin itsensä keskittyessä vauhtiin ja aika-ajohin. Taitaa olla sen verran pässi, että tahkoaa sitten tuollaisella taktiikalla koko kauden lopuun....Lotus on selvästi hellä renkaille, ja niin on Kimikin. Onko siis niin ettei tämä yhdistelmä toimi. Kimi varoo kun ei ole lämpöjä eikä siksi myöskään luottoa.
Koska aika-ajot on olleet Kimin akilleen kantapää (renkaitten saaminen toimintalämpötilaan kierroksen aikana) niin mitä hyötyä on ajaa perjantai harjoituksissa 30 kierroksen kisa-vetoja aika-ajoa varten? Annettaisiin Kimin keskittyä aika-ajoon kuntoon saamiseen ja Grosjean saa etsiä renkaitten drop-offia kullakin radalla pitkillä vedoilla.Kimi vois kyllä jo vaihtaa taktiikkaa.
Ihan aiheellinen kritiikki, mutta ei Kimin aika-ajovauhti mielestäni ole mitään erityisen surkeaa ollut. Jos jätetään pois Australia, Bahrain ja Kanada, kun aika-ajon pilasivat tallin virheet/tekninen vika, jäljelle jää neljä aika-ajoa. Näistä Monacossa Kimi jäi kahdeksanneksi, mutta itse ainakin olen sillä kannalla että siihen vaikuttivat paljon superpehmeät renkaat (tarkoitan, että niiden takia Monacoa ei voi suoraan ottaa mukaan aika-ajovauhtianalyysiin isossa kuvassa, mutta totta kai superpehmeät renkaat ovat oma ongelmansa, joka pitää ratkaista). Kolmessa jäljelle jääneessä aika-ajossa Kimi on ollut jokaisessa viides ja näistäkin GJ ollut vain kerran edellä puolella kymmenyksellä.Koska aika-ajot on olleet Kimin akilleen kantapää (renkaitten saaminen toimintalämpötilaan kierroksen aikana) niin mitä hyötyä on ajaa perjantai harjoituksissa 30 kierroksen kisa-vetoja aika-ajoa varten? Annettaisiin Kimin keskittyä aika-ajoon kuntoon saamiseen ja Grosjean saa etsiä renkaitten drop-offia kullakin radalla pitkillä vedoilla.
Unohdit että myös selkeä vauhdin puute on myös vaivannut muutamissa ratkaisevissa paikoissa.Joo ei ole Kimillä vielä mennyt ainuttakaan viikonloppua putkeen, tallin kämmäilyjä, taktiikkamokia, teknisiä ongelmia, rangaistuksia, ärsyttää... :wall:
Tota Perezillä ja Kimillä oli sama taktiikka ensin kovat ja sitten pehmeät eli Kimi oli jo pehmeillä, kun Perez ajoi vielä yhden kovemmilla.Ongelma Kanadassa yleisesti kaikilla oli se että ensimmäinen kierros kovemmilla renkailla oli hitaampi pehmeillä samaan aikaan ajaneilla, ero tuli tässä ja Perez pääsi ohi.
Pisteet lasketaan vasta kisan päätyttyä. Edelleen Kimi johtaa tallikaveriaan yhteispisteissä.Odotetusti tallikaveri on nopeampi kuin Kimi.
Harmi kun rosber osui kohdalle. Sillon sattuu noita että kolmas kaveri takaa pääsee kaikkien oh.iTota Perezillä ja Kimillä oli sama taktiikka ensin kovat ja sitten pehmeät eli Kimi oli jo pehmeillä, kun Perez ajoi vielä yhden kovemmilla.
Kieli poskessahan tuota hehkutusta tehdään lähinnä. Siinähän sitä ollaan sitten kun Span kuningas ajaa Grosjeanin perään heti La Sourcessa.Onhan se kiva että Kimin tulevaa voittoa Spa:ssa hehkutetaan jo, mutta oletteko pistänyt merkille miten Lotus toimii kylmemmissä olosuhteissa? Spassa ei kumminkaan "ihan" aina kovin kuumia kelejä ole.
Tietenkin, eihän sitä kirkossa ole kuulutettu eikö tätä Lotuksen ominaisuutta saataisi paranneltua kauden edetessä.