Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Alonson tekninen vika rokotti myös Kimiä.

Alan Permane, Lotus trackside operations director
“We’re a little disappointed with where we are on the grid for tomorrow’s race, as P6 was our target with Kimi’s car and we missed that by just half a tenth. Kimi had Fernando ahead of his for his last run, which should have given him a nice tow. Unfortunately though, Fernando was not fast on that lap and we were too close to him in the Ascari chicane which cost about a tenth and a half. That’s qualifying sometimes. We’re confident that - with the amount of downforce we have on the car – we can have a strong race. Our tyre degradation is generally less than some of our rivals so that should assist us too. We’re pretty confident we can put in a decent performance and score some good points. It’s been a steep learning curve for D’Ambrosio and he’s done a good job. It’s going to be a difficult race for him tomorrow with the low downforce specification on the car, especially pushing through the chicanes in this configuration. We hope that his progressive improvement over the weekend so far will continue through the race, as anything can happen tomorrow.”
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Huomenna tulee kyllä vaikee kisa Kimille ja lotukselle. Pisteille pääsy nappi suorituksella on mahdollista ja podiumille vaaditaan jo Jumalan väliintuloa.
:yuck: Kimi ja Lotus tuskin satuolentojen varaan hommaa laittaa. Eiköhä se Lotus kisapituudella toimi iha hyvin. Pisteillä nyt helpostikki.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Voisko Kimillä olla mahikset jos yhden stopin taktiikalla mennään? Kimi on tunnetusti äärimmäisen lahjakas viemään autoa äärirajoilla ettei tule virheitä ajamisessa ja nakutella tasaisen nopeita kierroksia toisensa perään mitä sillä paketilla pystyy järkevästi.

Hamilttoni kun lyö esim. pari kertaa rengasta lukkoon tiukoissa jarrutuksissa. Välttämättä tuo aika-ajo ei paljoa kerro tällä radalla miten kisa sujuu. Uskon että voi pirun hyvä kisa ollakkin Kimillä huomenna ja toivon niin. Varmaan renkaat näyttelee huomenna isoa roolia jos 1 stoppi on päivän juttu. Kuka saa ne kestämään tekemättä hallaa kovassa jarrutuksessa pääsuoran jälkeen.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Voisko Kimillä olla mahikset jos yhden stopin taktiikalla mennään? Kimi on tunnetusti äärimmäisen lahjakas viemään autoa äärirajoilla ettei tule virheitä ajamisessa ja nakutella tasaisen nopeita kierroksia toisensa perään mitä sillä paketilla pystyy järkevästi.

Hamilttoni kun lyö esim. pari kertaa rengasta lukkoon tiukoissa jarrutuksissa. Välttämättä tuo aika-ajo ei paljoa kerro tällä radalla miten kisa sujuu. Uskon että voi pirun hyvä kisa ollakkin Kimillä huomenna ja toivon niin. Varmaan renkaat näyttelee huomenna isoa roolia jos 1 stoppi on päivän juttu. Kuka saa ne kestämään tekemättä hallaa kovassa jarrutuksessa pääsuoran jälkeen.
Tässä on vaan se ikävä puoli, että vaikka Hamilton lukitsee jarruja muutamaan kertaan niin 15 kierroksen jälkeen se johtaa Kimiin nähden 25 sekuntia.. Eli stopillakin voi Lewis käyä aika huoletta.. Ja jos se ei käy niin vauhti putoaa Kimin tasolle, ei sen alemmas..


Unkarissa näin konkreettisesti sen, että säästämällä stintin alussa saa etua stintin lopussa (Kimin loisto ajo), mutta epäilen ettei Kimillä ole juurikaan mitään tehtävissä täällä monzassa..

Mersujen ohi voi suorilla mennä, mutta kolmen kärki on sen verran nopeempi että karkuun en ajaa, niitten auto on sen verran parempi että se sallii niille niitä lukkojarrutuksiakin..
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
:yuck: Kimi ja Lotus tuskin satuolentojen varaan hommaa laittaa. Eiköhä se Lotus kisapituudella toimi iha hyvin. Pisteillä nyt helpostikki.
Hyviä kommentteja videolla: "Haha see Teflonso in the background trying to style the same glasses like Kimi! Get over it Alonso you'll never be Kimi :p"

Sitä on luettu forumia?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9270
Oleellista nopeuksissa olisi tietää se, mihin nopeuksiin pystytään ilman DRS:ää. Monzan kaltaisella radalla vaihdevälitykset voivat olla sellaisia, että DRS ei tuota samaa hyötyä kuin yleensä. Esimerkiksi Schumin ja Hamiltonin taistelu viime vuonna oli hyvä esimerkki tästä.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Tässä on vaan se ikävä puoli, että vaikka Hamilton lukitsee jarruja muutamaan kertaan niin 15 kierroksen jälkeen se johtaa Kimiin nähden 25 sekuntia.. Eli stopillakin voi Lewis käyä aika huoletta.. Ja jos se ei käy niin vauhti putoaa Kimin tasolle, ei sen alemmas..


Unkarissa näin konkreettisesti sen, että säästämällä stintin alussa saa etua stintin lopussa (Kimin loisto ajo), mutta epäilen ettei Kimillä ole juurikaan mitään tehtävissä täällä monzassa..

Mersujen ohi voi suorilla mennä, mutta kolmen kärki on sen verran nopeempi että karkuun en ajaa, niitten auto on sen verran parempi että se sallii niille niitä lukkojarrutuksiakin..
Kyllä ainoo mahis Kimin pärjätä hyvin on älyttömän pitkä eka stintti, jossa renkaita on säästelty ja pusketaan vasta ku latu aukeaa. jos ei vedä pitkää ekaa ni maksimi on viides. Nyt pitäis just hoksaa et kaikki vetää yhel, mut me ollaan nopeimpii tyhjäl radal ja lotus voi ajaa pitempää
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kyllä ainoo mahis Kimin pärjätä hyvin on älyttömän pitkä eka stintti, jossa renkaita on säästelty ja pusketaan vasta ku latu aukeaa. jos ei vedä pitkää ekaa ni maksimi on viides. Nyt pitäis just hoksaa et kaikki vetää yhel, mut me ollaan nopeimpii tyhjäl radal ja lotus voi ajaa pitempää
Kyllä, näin jos Kimi on jonkun takana eikä latua ole.


Mutta jos baana on auki (eli startissa neljäs ja kärkikolmikko karkaa) niin silloin voi olla parempi tulla tarpeeksi ajoissa uusien renkaiden hakuun, jotta takaa ei Alonso tms nopeampi tule ohi.

Herkkänä pitää kuitenkin olla tuon taktiikan suhteen...
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Kyllä ainoo mahis Kimin pärjätä hyvin on älyttömän pitkä eka stintti, jossa renkaita on säästelty ja pusketaan vasta ku latu aukeaa. jos ei vedä pitkää ekaa ni maksimi on viides. Nyt pitäis just hoksaa et kaikki vetää yhel, mut me ollaan nopeimpii tyhjäl radal ja lotus voi ajaa pitempää
Niin mutta onko sitten nopeampi vanhoilla renkailla kuin muut uusilla renkailla??? Joku jo heittikin ilmoille että ehkä se olisikin se aikainen stoppi joka tuo etua, olettaen että pääsee tyhjälle radalle stopin jälkeen.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Minusta aikaisemmasta stopista on pääsääntöisesti hyötynyt tällä kaudella.
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Aikaisemman stopin kannalla minäkin olen kunhan pääsee tyhjälle radalle. Tuo tyhjä rata on vaan usein liian hankalaa laskelmoida. Toivotaan että Kimin vauhti on heti lähdöstä kohdillaan. Ja ne renkaat pitää saada lämpimiks heti. Oli kyse sitten lähdöstä tai uusintalähdöstä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Katsotteko ollenkaan harjoituksia? Jos seuraisitte aikoja, niin huomaisitte, että Kimillä oli perjantaina pienin drop off ajoissa pitkillä stinteillä. Voitto tulee.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Katsotteko ollenkaan harjoituksia? Jos seuraisitte aikoja, niin huomaisitte, että Kimillä oli perjantaina pienin drop off ajoissa pitkillä stinteillä. Voitto tulee.
Minä pelkään ettei siitä ole hyötyä.

Tarkoitan sitä, että McLarenit ovat niin paljon nopeampia että he voivat käydä 2 varikolla ja silti ovat Kimin edellä.. Eli nopeutta puuttuu liikaa Lareneihin nähden.. Mersuun nähden tuo rengashomma kääntyy eduksi..
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Minä pelkään ettei siitä ole hyötyä.

Tarkoitan sitä, että McLarenit ovat niin paljon nopeampia että he voivat käydä 2 varikolla ja silti ovat Kimin edellä.. Eli nopeutta puuttuu liikaa Lareneihin nähden.. Mersuun nähden tuo rengashomma kääntyy eduksi..
Eihän nuista kukaan paukuttele aika-ajo vauhtia koko kisan läpi, ja toivon ainaki jos en ihan usko, että kimillä on parempi kisavauhti raskaalla autolla.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Minä pelkään ettei siitä ole hyötyä.

Tarkoitan sitä, että McLarenit ovat niin paljon nopeampia että he voivat käydä 2 varikolla ja silti ovat Kimin edellä.. Eli nopeutta puuttuu liikaa Lareneihin nähden.. Mersuun nähden tuo rengashomma kääntyy eduksi..
Jos katsotaan perjantain kisastinttejä, niin ei Mclaren ole nopeampi. Ferrari ja Lotus näytti vahvimmilta.
 
Ylös