Lotus F1 Team kaudella 2012

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Tuo Lotuksen PR-rundit Jerezissä voivat kyllä nyt kostautua... Ja jos niin käy, niin ei kyllä pokka enää pidä. Koominen tilanne tuli tästäkin, luulenpa näin mutu tuntumalta että eivät saa kaikkia kolmea päiväänsä läpi. Yhden, korkeintaan kaksi voivat saada. Mutta kolme, se vähän yllättäisi jo.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kolme täyttä päivää voi olla liikaa. Toisaalta Mersu sai oman ylimääräisen päivänsä, joten tuntuisi hassulta, jos Lotus ei saa edes yhtä...

Mitä tulee jeesusteippiviritelmään, niin siinäkin on varmaan riskinsä. Jos vika rungoissa vaatii todella kokonaan uusien tekemisen, mihin kuulemma menee kolme viikkoa per runko, niin Lotuksen pitää myös varoa rikkomasta nykyisiä runkoja enempää, jolloin kenties rajoitetaan testiä Barcelonaassa, jotta Melbournessa olisi edes autot joilla ajaa...
Melbourne lienee ratana lähempänä Jereziä kuin Barcelonaa muutenkin...
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Tuo Lotuksen PR-rundit Jerezissä voivat kyllä nyt kostautua...
No, saatiinpahan näytettyä jumalan olevan edeleen vireessä (samoin Grosjeanin) ja auton olevan "tarvittaessa todella nopea". Eiköhän tuo ollut ainakin Lotuksen (sen autonvalmistajan) johdon puolelta ensimmäisten testien tarkoituskin. Todellisuuteenhan heidän ei tarvitse herätä kuin vasta kauden alkaessa. :rolleyes:
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Taas näitä kärpäsestä härkänen juttuja. Ohjauksen kiinnityksistähän oli nyt huhua. Ja tallistahan vahvistettiin että he tietää mikä on ongelma ja ratkaisu on tiedossa. Nousee vain mediahässäkkä kun kimi ajaa siellä että ois jotain tosi vakavaa. Jos kimi ei ajais sielä jne. Niin tääkin ois vain todettu että jaa niiil joku pikku vika joka korjataan jne.

Noh odotellaan.

JAMES ALLISON, TECHNICAL DIRECTOR:
“Before we were due to fly chassis E20-01 out to Barcelona in replacement of chassis E20-02 - damaged this morning - we ran a series of simulations at the factory based on the data provided by our brief running on track today. As a result, we were able to identify an area which requires some additional work. It will be more productive for us to carry out these modifications to both chassis at Enstone rather than send E20-01 out to this week’s test. We’ll put the right measures in place and we will be able to fix the problem before next week.”
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hieno homma, jos saavat pelit kuntoon.
Toivottavasti ensi viikon testeissä ajavat sitten 100-200 kierrosta per päivä ja kenties saavat vielä luvan yksityistesteihin tämän viikon menetetyistä päivistä.

Tällä hetkellä ovat kuitenkin vain noin 100 kilsaa jäljessä Ferraria ja Toro Rossoa...mutta toki HRT:tä ja Marussiaa huomioimatta vähiten ajanut talli...
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Maikkarin Autosportilta saamien tietojen mukaan Lotus olisi saamassa YHDEN lisätestipäivän ja se käytettäisiin joko ennen tai jälkeen ensi viikon testijakson.

Vika autossa liittyy kuulemma eturipustukseen.
Aiemmin Keke on Maikkarilla kommentoinut epäilyksensä että ohjaus "lähtee irti"...
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Maikkarin Autosportilta saamien tietojen mukaan Lotus olisi saamassa YHDEN lisätestipäivän ja se käytettäisiin joko ennen tai jälkeen ensi viikon testijakson.

Vika autossa liittyy kuulemma eturipustukseen.
Aiemmin Keke on Maikkarilla kommentoinut epäilyksensä että ohjaus "lähtee irti"...
Onko tää nyt suutinten etu- vai takapuolella? :tongue:

Aika nihkeetä saada lisätestiä vs. marsun saama testi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Onko tää nyt suutinten etu- vai takapuolella? :tongue:

Aika nihkeetä saada lisätestiä vs. marsun saama testi.
Luutavastikkin jo aikataulutettujen testien perään koska myös Ferrari ja RB on ilmoittanut halukkuuden siirtää testejään yhden päivän myöhäisemmäksi. (sen takia että saavat uuden osat autoihin valmiiksi ja testattua ennen Melbournea)
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Uskoisin tukivarsiviasta selviytyvän helpommin konstein, kuin moottorikannatinviasta? Ei menisi koko runko uusiksi. Mitäs mieltä ovat arvon forumilaiset?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Uskoisin tukivarsiviasta selviytyvän helpommin konstein, kuin moottorikannatinviasta?
Asiastq mitään ymmärtämättä luulisin asian olevan noin. Moottori on kiinni useista kohdista ja tärisee ihan keskenäänkin ja kirrosten kasvaessa yhä enämpi.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Uskoisin tukivarsiviasta selviytyvän helpommin konstein, kuin moottorikannatinviasta?
Kyse ei kai pitänyt olla tukivarsista, vaan eturipustusten/jousituksen kiinnityspisteistä monokokissa. Mitään aiheesta tietämättä, väittäisin, että niihinkin kohdistuu melkoisia voimia ja tyrimisen intensiteetistä riippuen ehjääminen voi olla vaikeata.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Uutisten mukaan Lotus ajaisi ens MA ylimääräisen testinsä Silverstonessa. Taisi olla Maikkarilta tämä, joten en löisi vetoa viime päivien näyttöjen valossa... :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Uutisten mukaan Lotus ajaisi ens MA ylimääräisen testinsä Silverstonessa. Taisi olla Maikkarilta tämä, joten en löisi vetoa viime päivien näyttöjen valossa... :rolleyes:
Jos nyt ei järin lämmintä ollut Catalunyallakaan, niin viileää on Silverstonessa helmikuussa. Lupaavat sentään 7-11 astetta, mutta sadekuuroja. Logistisesti tietysti fiksu paikka ja tärkein testausasia on tehtyjen korjausten toimivuus. Ja radallahan on riittävän nopeita mutkia asian toteamiseen.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Testisotku

Sääli tämä testisotku, sillä iskun paikka olisi ollut nimenomaan alkukaudesta, sillä perinteisesti isot tallit pystyvät parempaan kehitystahtiin kauden aikana.

Herää kuitenkin kysymys onko tällä testaamattomuudella mitään merkitystä kauden puolivälin kohdalla. Sen kyllä ymmärrän että avaukseen Lotus antaa nyt muille tasoitusta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Etujousitus

Nyt on ollut paljon puhetta siitä, että Lotuksen tuo ongelma olisi etujousitus.

Itse en tosiaankaan tiedä, että missä vika oikeasti on, mutta saattaa olla tuo jousitus.

No ei kellään oo tullu mieleen, että Lotuksella tais olla pisimmälle kehitetty se massavaimennin hässäkkä. Olisiko sillä mitään osuutta asiaan?
Eli onko tullut kiire tän nykysen väsäämiseen?

No, tuskin näillä hirveästi yhtäläisyyttä on..
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
voihan se olla että tämä FIA:n päätös kieltää heidän uusimmat keksinnöt on vaikuttanut osaltaan näihin nytten koettuihin ongelmiin. Mutta toivottavasti poijjat tuleevat entistä vahvempina vain takaisin ja näyttävät herroille karvaista pyllyään !!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös