Lotus F1 Team kaudella 2012

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jep jep eli sellainen tuttu yhteistyö ja avunantosopimus. Hakevat silti varmaan isoa nimisponsoria, jos odotettua menestystä on tullakseen.
No jos nyt yksi voitto tulisi niin varmaan jossain vaiheessa tätä kautta sponssi autoon ilmestyy.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tätä on odotettu

Group Lotuksen suuruudenhullut visiot saivat jopa Albert Speerin Germania -visiot näyttämään realistisilta.

Ei nykyisen mittapuun mukaan pieni nyrkkipaja pysty tuomaan markkinoille uusia automalleja sitä tahtia mitä on annettu ymmärtää. Koko Lotuksen autonvalmistus pyörii vain ratapäiville ja sunnuntaiajeluun suunniteltujen autojen varassa. Katetta ei juuri tule koska myyntivolyymit eivät päätä huimaa ja autojen hinnat eivät ole kuitenkaan pilvissä.

Lotus saattaa nimenä jäädä pitkäksikin aikaa autojen kylkiin, jos siitä on vaan apua sponsoreiden metsästyksessä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Lehden [L'Equipe] mukaan neuvotteluissa oli myös yhteistyön jatko peräti seitsemälle vuodelle. Tällöin talli olisi saanut $25-27 miljoonaa kaudesta sponsorituloina Lotus-konsernilta. Jo ennen vuotta 2012 päätettiin kuitenkin, että yhteistyö tulisi loppumaan.

Nyt talli neuvottelee parhaillaan “suuren pohjoisamerikkalaisen organisaation” kanssa pääsponsorointisopimuksesta, lehti paljastaa.
http://www.suomif1.com/2012/04/raikkosen-talli-neuvotteluissa-suuren-pohjoisamerikkalaisen-organisaation-kanssa/

.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Pitpass.com väittää (1,2), että Genii vapautti Group Lotuksen sponsorivelvollisuuksista vastineeksi siitä, että Proton lainasi Geniille 35 miljoonaa puntaa, joilla Genii maksoi aiemmat velkansa Renaultille ja Snoras-pankille.
Väitteen tueksi julkaisivat koko dokumentin: http://www.pitpass.com/45967-The-true-value-of-Lotus-F1

Jos kiinnostaa mitä laitteita Enstonen tehtaalta löytyy, niin siinä on kaikki varallisuudet tuulitunnelista lähtien ja mallinimineen listassa. :D
 
Viimeksi muokattu:

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
Lotus innostautui tilittämään

Never let the facts get in the way of a good story….

Take a little look at what we found online. Don’t you think it’s funny? We do. We had a good old giggle. After all, we love a bit of self irony, just as well really. Although it’s funny, this one’s not accurate but then again, why let the facts get in the way of a good story? The inconvenient truth is – surprise, surprise – we have never said that there are no problems at Lotus.

So whilst lots of people obviously feel the need to comment on Lotus’ current situation in the absence of proper facts or evidence, we can’t ignore these particular mistruths any longer even if we would like to, so we have decided to turn a negative into a positive and use this hilarious piece of ‘art’ to set the record straight regarding the status quo at Group Lotus and try to return a little stability to a fast changing situation.

False rumour #1: Dany Bahar is no longer CEO of Group Lotus.
Fact: Rubbish – Dany Bahar still is.

False rumour #2: Dato’ Sri Syed is no longer Managing Director of Proton.
Fact: Again rubbish. He still is.

You can thank good old Tony Fernandes for these two. Don’t take everything he tweets too seriously – perhaps he’s still frustrated about owning Caterham instead of Lotus and the fact that he fights HRT and Marussia instead of Mercedes and Ferrari in F1.

And whilst we’re on the subject of jokes - do you know the latest F1 joke? Mike Gascoyne, Caterham Group’s Chief Technical Officer, has gone missing. Why? He’s looking for the 30 to 40 points he predicted for the last F1 season. Funny.

Speaking of F1: It seems that one special so called ‘independent’ source is at the root of the lion’s share of damaging rumours and misleading stories. The delightful Joe Saward which leads us nicely to….

False rumour #3: Joe Saward is JUST an independent journalist.
Fact: He is an active Director on the Caterham Group Board.

And unlike some, we don’t want to get too personal, so we’ll leave it to you to judge how ‘independent’ his stories about Lotus are.

False rumour #4: Group Lotus is no longer involved in F1.
Fact: Lotus F1 Team and Group Lotus have reshaped their commercial relationship earlier this year. The new governance agreement signifies the continued commitment of Group Lotus to the team and the sport.

Group Lotus’ branding and marketing rights and subsequent activities remain unaffected by the new agreement until at least 2017. Alongside continued branding and title partnership status, Group Lotus is also the exclusive master licensee for all Lotus F1 Team merchandise.

The new agreement was reached following Group Lotus owners Proton providing team owners Genii with a £30m loan which is repayable within three years. In order to secure the loan Genii used 100% of the F1 team’s assets as collateral meaning that under the conditions of the loan agreement Proton have been given full title guarantee to all plant, machinery, show cars, computers, office and the Lotus F1 Team headquarters.

In addition Proton retains the rights to purchase 10% of the F1 team. Another 10% share option will be activated if the team default on their loan obligations with Proton.

Again we leave it to your judgement how ‘bad’ Lotus’ current situation in F1 is. And speaking of bad situations…..

False rumour #5: Group Lotus is going into administration.
Fact: Rubbish. The takeover of our parent company Proton by DRB-HICOM couldn’t have come at a worse time, but up until that point Proton was (and still remains) fully committed to our five year business plan to create jobs and to expand the factory and business. With the takeover process the funding has been restricted and DRB-HICOM is taking time to understand what to do with the business. DRB-HICOM is currently in the middle of due diligence of Group Lotus and there have been and continue to be positive discussions between Group Lotus senior management and senior management at DRB-HICOM both here in Hethel and in Malaysia. At no point has DRB-HICOM indicated to Group Lotus that it intends to put the company into administration. The over-active rumour mill is seriously damaging our business reputation, image and credibility but it is what it is.

The simple fact is, and we haven’t denied this - Lotus is going through a very difficult phase at the moment but we are showing true fighting spirit every day in trying to keep this vision alive. This is also a fact – no matter what people outside of Lotus may say or tweet or blog.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=1146106&l=da3676510f&id=135849009792886 Tästä kuvasta lähti liikkeelle

kommentointia muilta :

http://www.f1fanatic.co.uk/groups/f1/forum/topic/lotus-respond-to-sniff-petrol/

https://twitter.com/#!/adamcooperf1/status/190111712467369984
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
Haha, toihan on loistava! Pisteet sinne, vaikka kyseessähän onkin nyt se autotehdas Lotus, F1 tiimiltä tuskin tuollaista tulisi ulos :D
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Tästä kuvasta lähti liikkeelle

Minulla on vissiin yleissivistyksessä aukko, mutta mikä tuo kuva on? Siis miksi nimenomaan tuohon kuvaan on photoshopattu Lotuksen logot ja no problems -teksti? Mikä tuo hahmo tai tilanne on? Toki kuva voi olla random ja eikä siinä edes ole mitään lisäsisältöä, mutta monesti noissa on.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Lotus F1 Teamin autojen keulalla näkyy Kiinassa LOTUS NYO -logo, koska Kiinassa on toinenkin Lotus-niminen pulju.

 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Kyseessä on Irakin sodan alkuaikana tunnetuksi tullut informaatioministeri, jonka suulla väitettiin kaikenlaista propagandamaista. Sittemmin internetmeemi.

Nettisivukin löytyy: http://www.welovetheiraqiinformationminister.com

Eli ei ole ihan satunnainen kuva...
Muistaakseni lähti liikkeelle, siitä kun se tv-haastattelussa sanoi, että ei ole amerikkalaisia sotilaita vielä Bagdadissa ja samalla kuului selkeää käsiaseilla sotimisen ääniä.
 

Anddi

Member
Liittynyt
18.3.2007
Viestit
12
Sijainti
Kokkola
Muistaakseni lähti liikkeelle, siitä kun se tv-haastattelussa sanoi, että ei ole amerikkalaisia sotilaita vielä Bagdadissa ja samalla kuului selkeää käsiaseilla sotimisen ääniä.
Vai oliko jopa jenkkien tankkeja taustalla :)
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ketkäs tuolla noita taktiikoita miettii? Alkaa olla näytöt annettu. Eikä näillä näytöillä pitäisi olla enää asiaa lähellekään F1-varikkoa. Kimillä on kolmen kisan aikana tainnut yksi varikkostoppi mennä ihan ok -kategoriaan. Muut onkin sitten ryssitty huolella.

Tänäänkin jo ekalla stopilla näki, ettei vauhti riitä ohituksiin. Silti Kimi laitettiin radalle ultranopean Massan perään. Ja kun siitä olisi vielä ollut mahdollisuus käydä hakemassa uudet renkaat, sitä ei tehty vaan ajettiin sitten yli kymmenen kierrosta ylipitkä stintti.

:wall:
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Seuraava kisa (ehkä) jo viikon päästä. Joten luultavasti samalla paketilla mennään. Harmi kun eivät saaneet uusia osia toimimaan Kiinassa vaan joutuivat palaamaan Malesiassa käytettyihin. Noin tasaisessa keskiporukassa tuollaista tasoitusta ei saisi antaa. Mersu meni jo kisavauhdissa ohi ja Sauber & Williams & Ferrari ovat liian lähellä, ehkä menneet jo ohikin.

Bahrainissa pitäisi olla lämpimämmät kelit, joten se ehkä vielä pelastaa Lotuksen siinä kisassa. :dunno:
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Ketkäs tuolla noita taktiikoita miettii? Alkaa olla näytöt annettu. Eikä näillä näytöillä pitäisi olla enää asiaa lähellekään F1-varikkoa. Kimillä on kolmen kisan aikana tainnut yksi varikkostoppi mennä ihan ok -kategoriaan. Muut onkin sitten ryssitty huolella.

Tänäänkin jo ekalla stopilla näki, ettei vauhti riitä ohituksiin. Silti Kimi laitettiin radalle ultranopean Massan perään. Ja kun siitä olisi vielä ollut mahdollisuus käydä hakemassa uudet renkaat, sitä ei tehty vaan ajettiin sitten yli kymmenen kierrosta ylipitkä stintti.

:wall:
Niin, eiko Kimi ois tullu nopeammin maaliin jos ois tehny lopussa improvisoidun kolmannen stopin?
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Niin, eiko Kimi ois tullu nopeammin maaliin jos ois tehny lopussa improvisoidun kolmannen stopin?
Olis pitäny tehdä ennen Massaa, jotta se olis hidastuttanut muita sen jälkeen, kun Massa meni pois edestä ei ollut enää järkeä, vaan pelattiin upporikasta ja rutiköyhää tällä kertaa jälkimmäinen toteutui. Kahden pysähdyksen taktiikka kusi jo alussa olis pitäny pysähtyä Nicon kanssa samoihin aikoihin.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Olis pitäny tehdä ennen Massaa, jotta se olis hidastuttanut muita sen jälkeen, kun Massa meni pois edestä ei ollut enää järkeä, vaan pelattiin upporikasta ja rutiköyhää tällä kertaa jälkimmäinen toteutui. Kahden pysähdyksen taktiikka kusi jo alussa olis pitäny pysähtyä Nicon kanssa samoihin aikoihin.
Luotetaan etta Bahrainissa rohkenevat kopioida johtomiehen taktiikan. Tai ainakin jaksottaa varikkokaynnit tasaisemmin. Nyt kun kerran tuntevat renkaitten kayttaytymisenkin :D
 
Ylös