En muistanutkaan että tuo kuski oli kisaillutkinJoo, eiköhän d'Ambrosio päästetä ajamaan Monzassa. Onhan se tiimin mukana kaikissa kisoissa ja kokemusta on 19 F1-kisaa enemmän, kuin täällä luonnollisesti spekuloidulla Bottaksella. Viime kaudella keskeytyksiä tuli muuten vain 3, joten ei tulostilastojen perusteella onnettomuusherkkä kuski. Yksi keskeytyksistä oli muuten vuosi sitten Monzassa vaihteistorikkoon.
Onhan siinä hirveästi järkeä yhdeksi viikonlopuksi alle viikon varoitusajalla ottaa täysin ulkopuolinen heppu ajolle. Kakkosauton rooli Monzassa on A) tesmata Kimin laskuun ja B) napsia siinä sivussa jokunen jäännöspiste. Jerôme d'Ambrosiolla on yhtä tuoretta kisakokemusta kuin näillä mainitsemillasi herroilla.d'Ambrosio on ajanut yhden päivän Mugellossa, joten ei kokemusta hirveänä löydy. Mutta pitää muistaa, että de la Rosa ajoi viime vuoden Kanadan GP:ssä kohtuu hyvän sijoituksen vaikka ei ollut ajanut autolla, joten kunnon rattimies voi tehdä hyvänkin tuloksen, mutta itse en pidä Jeromea kovin kummoisena kuskina, joten heitä nimet Barrichello ja Alguersuari mahdolliseksi korvaajaksi.
No ei varmasti kestä. Tietää, että käsissä potentiaalinen voittaja-auto, vain yhden viikonlopun sijaisuus, todennäköisesti uran viimeinen startti... Kyllä Heidfeld varmasti yrittäisi täysillä voittaa ja lyödä Kimin siinä sivussa.Kestääkö se taaskaan sitä, että Kimi vie kaiken nenän edestä? Kyseessä toki vain yksi kisa, mutta...
Ei ollut d'Ambrosion aikaisessa Virginissä paitsi tietysti DRS:ää, myöskään KERSiä. Onko Jerome ajanut tämän kauden Lotusta?En muistanutkaan että tuo kuski oli kisaillutkin
Eiköhän se rattiin pääse kun kokemusta on.
Yhden päivän Mugellon testeissä toukokuussa. Sekin päivä taisi tosin mennä sateessa körötellessä.Reservissä ois pari kovaa, Sutil ja Alguersuari. Mutta joo eiköhän se d'Ambrosio korvaa. Onko sälli muuten ajanut paljon nykyisellä kärryllä?
Tallin omistaja Eric Lux oletettavasti kantaa kaunaa Sutilille, joka veti baarissa Luxilta kaulasta verisuonet auki. Aika isot vedonlyöntikertoimet sijaiskuskiksi pääsylle...Sutil ja Heidfeld muuten molemmat kantavat kaunaa Kimille, Heidfeld sen lisäksi tallillekin viime kauden potkuista. He ovat tyystin sopimattomia rengin sijaispestiin.
Eiköhän siinä DRS kuitenkin ollut kun se tuskin on mikään kallis viritelmä. Sekoitat di Grassin ja d'Ambrosion? KERSiä ei tosiaan viime kaudella Virginillä ollut.Ei ollut d'Ambrosion aikaisessa Virginissä paitsi tietysti DRS:ää, myöskään KERSiä. Onko Jerome ajanut tämän kauden Lotusta?
Jos joku haluaa Fisicoon verrata, niin siirtyminen KERS-auton rattiin tuotti vaikeuksia hänellekin, mutta ei hänkään Monzassa Kimille sekuntia jäänyt aika-ajoissa.
En sekoittanut, mutta vuotta 2010 ajattelin silti.Eiköhän siinä DRS kuitenkin ollut kun se tuskin on mikään kallis viritelmä. Sekoitat di Grassin ja d'Ambrosion? KERSiä ei tosiaan viime kaudella Virginillä ollut.
Eihän tuossa olisi mitään järkeä. Kuka ikinä sitä Romainin autoa ajaakin, saanee varmasti ainakin uuden moottorin Monzaan. Ei Lotuksella ole mitään syytä lähteä valmiiksi tappiomielialalla Monzaan. Auto on kuitenkin hyvä ja pinnoja jaetaan 10 parhaimmalle. Kyllä se on ihan odotusarvoista vaikka Jeromeltakin siihen yltää.Menihän se niin että Korvaaja käyttää Grosjeanin moottori- ja vaihdelaatikkokiintiöitä?
Eikös Korvaajalle silloin kannata laittaa joku loppuunajettu mylly, koska pisteiden keruu on muutenkin epävarmaa...?
Vaihdelaatikon suhteen ei vissiin voi pelailla samalla tavalla, eikös niiden pidä kestää viisi peräkkäistä kisaa...?
Jos Korvaajalle annetaan kulunut moottori, jota vielä mahdollisesti rajoitetaan lisää Monzan pitkien suorien takia, ja lisäksi vaihdelaatikon suhteen on pakko pelata varman päälle koska se tulee vielä Grosjeanille käyttöön, niin eipä taida olla kovin hyvää tulosta odotettavissa Korvaajalle.
Kyllä tuossa burbin ajatuksessa on paljonkin järkeä (onko kukaan aikaisemmin sanonut noin?!?!). Kyllä se on jo monta kertaa nähty kuinka huonosti kesken kauden tulevat tuuraajat ovat pärjänneet. Kannattaa minimoida tappiot. Eikä varmaan kannata edes laittaa kaikki uusia osia autoon. Tämä kausi on niin pitkä että moottorien ja vaihdelaatikkojen kestävyydestä pitää huolehtia erityisesti. Romain voi hyvänä päivänä voittaa GP:n. Jeromelta sitä ei voi odottaa.Eihän tuossa olisi mitään järkeä. Kuka ikinä sitä Romainin autoa ajaakin, saanee varmasti ainakin uuden moottorin Monzaan. Ei Lotuksella ole mitään syytä lähteä valmiiksi tappiomielialalla Monzaan. Auto on kuitenkin hyvä ja pinnoja jaetaan 10 parhaimmalle. Kyllä se on ihan odotusarvoista vaikka Jeromeltakin siihen yltää.
Millähän laseilla noita juttuja pitää katsoa, että tuommosen kuvan saa..Boullierin kommentit ennen kisaa nimenomaan antoi sen kuvan, että auton vauhti riittää kolmanteen sijaan. Aika hyvin ennustettu siis. Missään sivulauseessakaan ei todellakaan sanonut, että Kimin pitäisi tuolla autolla voittoon ajaa..Hämmästyttäviä oli Eric Boullierin evästykset kisaan: "huonoimmillaan Kimi tulee kolmanneksi". Tallipääällikkö muka luuli, siis oikeasti että heidän vanhalla hiilikuidun rotiskollaan on jotain saumaa kärkeen. En tekis töitä tuollaisen apinan kanssa, jonka suojatti vetää aina munat pystyssä ekaan kurviin, ja lisäksi kuvittelee autostaan mitä sattuu.
Hän sanoi, että vähintään eikä parhaimmillaan kolmanneksi, mutta hädin tuskin tuli 3 sija. Alun kolari vain mahdollisti palkintosijan.Millähän laseilla noita juttuja pitää katsoa, että tuommosen kuvan saa..Boullierin kommentit ennen kisaa nimenomaan antoi sen kuvan, että auton vauhti riittää kolmanteen sijaan. Aika hyvin ennustettu siis. Missään sivulauseessakaan ei todellakaan sanonut, että Kimin pitäisi tuolla autolla voittoon ajaa..
En oikein ymmärrä myöskään miksi pitäisi ottaa loparit tallista sen takia, että tallikaveri sattuu törttöilemään.. Ei kuulosta järin järkevältä.
En tarkoitanut Kimin ottavan lopareita vaan Ericin ammattimaisuuden punnitsemista ja ehkä hänen korvaamistaan.En oikein ymmärrä myöskään miksi pitäisi ottaa loparit tallista sen takia, että tallikaveri sattuu törttöilemään.. Ei kuulosta järin järkevältä.
Tätä linjaa mukaillen, vaikuttaisi että kannattaisi jättää koko auto ajamatta, paitti ehkä korkeintaan testimielessä. FIA taitaa kuitenkin velvoittaa että kaksi autoa osallistuu viikonlopun ajoihin, se että millä tavoin osallistuu, on varmasti tallin itsensä käsissä.Kyllä tuossa burbin ajatuksessa on paljonkin järkeä (onko kukaan aikaisemmin sanonut noin?!?!). Kyllä se on jo monta kertaa nähty kuinka huonosti kesken kauden tulevat tuuraajat ovat pärjänneet. Kannattaa minimoida tappiot. Eikä varmaan kannata edes laittaa kaikki uusia osia autoon. Tämä kausi on niin pitkä että moottorien ja vaihdelaatikkojen kestävyydestä pitää huolehtia erityisesti. Romain voi hyvänä päivänä voittaa GP:n. Jeromelta sitä ei voi odottaa.