Valtteri Bottas - Williamsin varakuski 2012

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Enpä ole kokenut suoralla ajamista mitenkään fyysisesti rasittavana enkä mikroautoilua muutenkaan, paitsi jos vertaa pleikkarin pelaamiseen tai TV:n katseluun.
Staattinen lihasjännitys. Kyllä se pidemmällä matkalla rupee vaikuttamaan vaikkei mutkiin niin tarvitsisi vääntääkään. Tätä voi testata ihan mukavapenkkisellä henkilöautollakin ajamalla yhteen pötköön riittäviä etäisyyksiä. Tässä siitä lihasten kyvystä sietää kestävyyttä ja sitkeyttä vaativaa rasitusta on hyötyä
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Väittäisin että Formuloissa suorittaminen on tasaista, jopa suorilla. Normaali ihminen ei voi ymmärtää kuinka paljon auto hyppii ja pomppii suorilla, mikä on varmasti todella kuluttavaa. Käy vaikka testaan paikallisessa mikroauto radalla, niin saat vähän perspektiiviä.
Eikä pompi. Ehkä 90-luvulla, mutta nykyään radat ovat erittäin tasaisia pl. jotkut jarrutukset ja Eau Rouge. Katuradat ovat asia erikseen, mutta nekin aika tasaisia nykyään.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Enpä ole kokenut suoralla ajamista mitenkään fyysisesti rasittavana enkä mikroautoilua muutenkaan, paitsi jos vertaa pleikkarin pelaamiseen tai TV:n katseluun.
sehän on sama ku sillä mummon 1.1llä micralla laittaa lapun lattiaan kun formulan oikaset mutkasta suoralle.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Enpä ole kokenut suoralla ajamista mitenkään fyysisesti rasittavana enkä mikroautoilua muutenkaan, paitsi jos vertaa pleikkarin pelaamiseen tai TV:n katseluun.
No mikroautoissa on ne vuokrapelit, jotka ei kulje mihinkään ja sitten ne kilpavehkeet, joiden ajaminen on ihan oikeasti raskasta.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Enpä ole kokenut suoralla ajamista mitenkään fyysisesti rasittavana enkä mikroautoilua muutenkaan, paitsi jos vertaa pleikkarin pelaamiseen tai TV:n katseluun.
Hehe, juum... tästä tulikin mieleen joku kauan sitten lukemani artikkeli. En muista lehteä, enkä vuotta, mutta kyseessä oli joku toimittaja joka oli päässyt testamaan Prostin F1-autoa. Muistaakseni kommentoi jälkikäteen että suorillakin meni pää miten sattuu, koska niskalihakset eivät olleet "aivan" F1-kuljettajan tasolla.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Hehe, juum... tästä tulikin mieleen joku kauan sitten lukemani artikkeli. En muista lehteä, enkä vuotta, mutta kyseessä oli joku toimittaja joka oli päässyt testamaan Prostin F1-autoa. Muistaakseni kommentoi jälkikäteen että suorillakin meni pää miten sattuu, koska niskalihakset eivät olleet "aivan" F1-kuljettajan tasolla.
Se vain ei taida keskiverto penkkiurheilja ymmärtää mitä esim. f1 ajaminen vaatii.
Kävin joskus kaveria moikkaamassa sairaalassa, ja katteltiin siinä sitten f1 kisa, papparainen 50-60v ehkä ylikin, kommentoi siinä vieressä ,että eihän nuo ole mittään, hän on varmaan peruuttanutkin enemmän autolla ku nuo ajaneet eteenpäin. Yritin sitten huomauttaa että ajeleehan net testejä(vuonna -99 ei tainnu vielä rajoituksia hirveesti olla) ja harjoituksia, vaan eihän se kelvannut. Tuumasi sitten että kun kavereille laittas sukset jalkaan niin eivätpä pysyis Myllylän Mikan perässä, eikä varmaan olis pysyneetkään. Ei kelvannut vastaväitteeni että Myllylän Mika jäis vielä kauemmas taakse kun hänet laitetaan f1sen puikkoihin. Jotaki se siinä jatko murinaansa, en jaksanut enää edes yrittää pitää keskustelua yllä.
Anteeksi kirjoitusasu kappalejakoineen yms:D
 

vilzu88

Well-known member
Liittynyt
15.12.2009
Viestit
51
Eikä pompi. Ehkä 90-luvulla, mutta nykyään radat ovat erittäin tasaisia pl. jotkut jarrutukset ja Eau Rouge. Katuradat ovat asia erikseen, mutta nekin aika tasaisia nykyään.
nykyään kamerat on vaimennettu siten ettei se incar kamera heilu sillee ku joskus 90 luvulla. kyllä ne vielä koko ajan täristää ku melko jäykkä alusta kuitenkin verrattuna johki henkilöautoon.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Hehe, juum... tästä tulikin mieleen joku kauan sitten lukemani artikkeli. En muista lehteä, enkä vuotta, mutta kyseessä oli joku toimittaja joka oli päässyt testamaan Prostin F1-autoa. Muistaakseni kommentoi jälkikäteen että suorillakin meni pää miten sattuu, koska niskalihakset eivät olleet "aivan" F1-kuljettajan tasolla.
Kommentoin tuossa vm-kartilla ajamista, en formulalla. Siihen voi hypätä kuka tahansa miten huonolla lihas ja kestävyys kunnolla tahansa ilman ongelmia :D

Nopeuden ratkaisee ajotaito ja kokemus niinkuin ajopeleissä, ja ja paino ja ajokokemus. Toki ranteet väsyy jos sitä rattia liikaa puristaa :D
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kommentoin tuossa vm-kartilla ajamista, en formulalla. Siihen voi hypätä kuka tahansa miten huonolla lihas ja kestävyys kunnolla tahansa ilman ongelmia :D

Nopeuden ratkaisee ajotaito ja kokemus niinkuin ajopeleissä, ja ja paino ja ajokokemus. Toki ranteet väsyy jos sitä rattia liikaa puristaa :D
vuokra-mikroauton ja kilpamikroauton vertaileminen on ihan yhtä järkevää kuin Micran ja Formula 1'n.
 

junnu146

Well-known member
Liittynyt
23.9.2009
Viestit
203
No siinähän vertaat.
Tästä asiasta olen itse saanut väitellä ihan tarpeeksi, kyllä esim. kartingin ajaminen vaatii jo niskalihaksia ja kuntoa. Ja vuokravehkeistä nyt en puhu, vaan ihan oikeista kilpavehkeistä. Vuokra-autoissa ja oikeissa mikroautoissa ei ole mitään muuta samaa kuin että siinä on ratti ja neljä rengasta. Uskon että perus foorumilainen ei jaksa ajaa semmoisella "oikealla" edes 15min. Anteeksi OT
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Uskon että perus foorumilainen ei jaksa ajaa semmoisella "oikealla" edes 15min. Anteeksi OT
Olen samaa mieltä, kun ajetaan niin kovaa kuin taidot edellyttää.

Olkaa vaan kaikki huoletta Valtterin suhteen, ensi kaudella ajaa kisakuskina.
Se on varmaa ja mestaruus tulee joskus aikanaan mutta tulee.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Tästä asiasta olen itse saanut väitellä ihan tarpeeksi, kyllä esim. kartingin ajaminen vaatii jo niskalihaksia ja kuntoa. Ja vuokravehkeistä nyt en puhu, vaan ihan oikeista kilpavehkeistä. Vuokra-autoissa ja oikeissa mikroautoissa ei ole mitään muuta samaa kuin että siinä on ratti ja neljä rengasta. Uskon että perus foorumilainen ei jaksa ajaa semmoisella "oikealla" edes 15min. Anteeksi OT
Täh? Siis minä en jaksa edes ns. vuokra-autoilla jos nyt on pakko noin erotella. Kai vuokra-autokin voi olla hyvä? Anyway, sisähallin karting-autolla jos vartin ajan putkeen niin jo on ranteet niin lukossa ettei Jutillakaan konsaan. Yleensä aika-ajoissa säästelen, niin, että alussa löysäilen ja vasta lopussa yritän lujaa. Jos alan alusta asti lujaa en jaksa loppuun asti. On se kovaa hommaa.:yuck: Ei käy kateeksi formulakuskeja. Varmaan tuskaa joka kierros vähän kuin maratonissa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tämä on kiinnostava keskustelu. Keskustellaanko seuraavaksi tuolla jääkiekkopuolella, että kuinka hankalaa on saada Pekka Rinteelle läpiajosta maalia kun puulaakipelissä naapurin Patellekin saan melkein joka kolmannella tehtyä?
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Eihän noilla oo edes normikisan jälkeen hiki. Sepangia, Monacoa, Unkaria ja Singaporea voi oikeestaan sanoa vähän rankemmiksi. Muuten on aika lunkia.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Tämä on kiinnostava keskustelu. Keskustellaanko seuraavaksi tuolla jääkiekkopuolella, että kuinka hankalaa on saada Pekka Rinteelle läpiajosta maalia kun puulaakipelissä naapurin Patellekin saan melkein joka kolmannella tehtyä?
Valtterista ei vissiin vaan kertakaikkiaan irtoo tällä hetkellä enempää?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Ei liity mitenkään toikin aiheeseen, mutta huomasinpahan vaan, että joillain se kunto riittää formulan ajamiseen vanhempanakin: 61-vuotias hollantilaispappa paukutti tänä vuonna vanhalla Jaguarin F1:llä sekuntia kovempia kierrosaikoja kilpailussa ja 2 sekuntia kovempaa aika-ajoissa kuin GP2-sarjan kärki viime vuonna ja paikkana Monza. Joskin Boss gp-sarjan kilpailu oli selkeästi lyhyempi ja onhan tuosta vielä pitkä matka f1:n aikoihin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös