WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Ei ole ollut mitä kopioida, kun ensimmäinen kyhmynokka tuli julkisuuteen vasta kun Caterham julkaisi autonsa, ja se oli aivan liian myöhään jotta muut olisivat voineet ratkaisun kopioida. Kyllä tuohon on päädytty itsenäisesti kussakin tallissa ja olihan tuo muutenkin ennustettu ratkaisu (mm. ScarbsF1).Tai kyse on vaan siitä että joku sitä päätti kokeilla niin muutkin tekee niin että jos vaikka pärjäisi. Kopiointia harrastetaan ja omat innovaatiot tuppaa välillä unohtumaan.
Kuten aiemmin todettua, se ei ole ihan yksinkertaista, kun pitäisi koko monokokki laittaa uusiksi. En usko että tallit siitä kesken kauden luopuvat.Varmasti tuo näyttää jossain tuulitunnelikäppyröissä hyvältä mutta voisin melkein vannoa että radalla tuo Mclarenin perinteisempi ratkaisu vie voiton. Ja vaivihkaa koko kyömynokka unohtuu kauden edetessä kuten Williamsilla konsanaan.
McLarenilla on erilainen suunnittelifilosofia keulan suhteen. Lähes kaikki muut tulevat olemaan Ferrarin tavoin kyhmynokkalinjalla. Luultavasti myös Red Bull, jonka ei ainakaan voida katsoa olleen "viime vuodet kujalla".Ferrari on ollut viime vuodet niin kujalla suunnittelussa eikä mikään ihme kun siellä makaroonit suunnittelee enemmissä määrin. Mclarenko muka sitten päätti olla hyödyntämättä tätä suurta etua?
Viimeksi muokattu: