Jeps vaikka auto on muuttunut radikaalimmin kuin muut tähän mennessä esitellyt yhteensä.Mulla tuli ekana mieleen, että Ferrari lähtee kauteen samalla autolla, mutta vaihtanut vaan nokkapalan
Perä on kyllä mennyt ihan uusiksi. Aika radikaalisti kapeampi ja sutjakkaampi kuin aikaisemmat, jotka mielestäni olivat aikaansa jäljessä. Ainakaan yrityksen puutteesta ei voi syyttää, mutta olisko sittenkin tehty kiireessä sekundaa...Jeps vaikka auto on muuttunut radikaalimmin kuin muut tähän mennessä esitellyt yhteensä.
Eiköhän mielipiteesi Piolan piirroksista ole jo muutenkin tullut esille tämän ketjun aikana.Aika kaukana on todellisuus Piolan piirroksesta.
Ainakin vetotankoetujousituksesta oli oikeassa.Aika kaukana on todellisuus Piolan piirroksesta.
Heh heh, ei ole totta! Tällä rotiskolla ei kyllä voiteta, puhuvat mitä puhuvat.
EDIT: Kvaak.
Susi jo syntyessään. (Fiat)*Rrrauh*
Ehkäpä, mutta huomio oli silti hyvä ja siitä oli hyvä muistuttaa tähän väliin. Piolan piirustukset ovat vuodesta toiseen aika lennokkaita ja todellisuus sitten jotain ihan muuta.Eiköhän mielipiteesi Piolan piirroksista ole jo muutenkin tullut esille tämän ketjun aikana.
Näyttää se, ihan hirveältä.
Ei tuo enään niin pahalta näytä, kun sitä tarpeeksi tuijottaa.
Tää ainakin kuulostaa taas foorumin jonkun Neweyn sanoilta. Suunnittelijathan tekee vaan mahdollisimman nopean auton, ja kun monella tiimillä tuntuu olevat tuontapaista keulaa, tulee mieleen että siinä saattaa ollakin järkeä. Nopeus-, ei kauneuskilpailuun.Ei ole tekninen tyhmä sääntö vaan tyhmät tallit kun on pakko tehdä tuollaisia viritelmiä. Valitettavasti korostaa monien nykysuunnittelijoiden ongelmia tehdä yksinkertasia ja tehokkaita suunnitteluratkaisuja.
Tai kyse on vaan siitä että joku sitä päätti kokeilla niin muutkin tekee niin että jos vaikka pärjäisi. Kopiointia harrastetaan ja omat innovaatiot tuppaa välillä unohtumaan. Varmasti tuo näyttää jossain tuulitunnelikäppyröissä hyvältä mutta voisin melkein vannoa että radalla tuo Mclarenin perinteisempi ratkaisu vie voiton. Ja vaivihkaa koko kyömynokka unohtuu kauden edetessä kuten Williamsilla konsanaan.Tää ainakin kuulostaa taas foorumin jonkun Neweyn sanoilta. Suunnittelijathan tekee vaan mahdollisimman nopean auton, ja kun monella tiimillä tuntuu olevat tuontapaista keulaa, tulee mieleen että siinä saattaa ollakin järkeä. Nopeus-, ei kauneuskilpailuun.
Itse en sitten niin paljoa usko että kopioinnin takia useampi talli lähes samaanaikaan julkaisee tuonnäköisiä autoja...Tai kyse on vaan siitä että joku sitä päätti kokeilla niin muutkin tekee niin että jos vaikka pärjäisi. Kopiointia harrastetaan ja omat innovaatiot tuppaa välillä unohtumaan. Varmasti tuo näyttää jossain tuulitunnelikäppyröissä hyvältä mutta voisin melkein vannoa että radalla tuo Mclarenin perinteisempi ratkaisu vie voiton. Ja vaivihkaa koko kyömynokka unohtuu kauden edetessä kuten Williamsilla konsanaan.
Ferrari on ollut viime vuodet niin kujalla suunnittelussa eikä mikään ihme kun siellä makaroonit suunnittelee enemmissä määrin. Mclarenko muka sitten päätti olla hyödyntämättä tätä suurta etua?
McLarenin ratkaisu ei ole millään tavalla perinteinen vaikka maallikon silmään voikin siltä näyttää. Tämä on jo muistaakseni kolmas kausi kun McLaren käyttää nokan alla lumiauramaista ilmanohjainta, jonka avulla he pystyvät maksimoimaan ilmavirran nokan alla ilman tarvetta korkealla nokalle. Kyömynokka on se konservatiivisempi ratkaisu, vaikka näyttääkin radikaalimmalta. Se on sääntöjen sanelema pakko. Ei mikään optimaalinen ratkaisu, eikä se todellakaan ole siinä sen vuoksi että siitä saa jotain hyötyä. Mikäli tallit olisivat haluneet matalan nokan niin kuin McLarenilla olisi auton suunnittelufilosofia täytynyt muuttaa kokonaan uudeksi, eikä siinä olisi ollut mitään järkeä näin lyhyellä aikavälillä, varsinkin kun kaudeksi 2014 suunnitelmat menevät taas uusiksi.Tai kyse on vaan siitä että joku sitä päätti kokeilla niin muutkin tekee niin että jos vaikka pärjäisi. Kopiointia harrastetaan ja omat innovaatiot tuppaa välillä unohtumaan. Varmasti tuo näyttää jossain tuulitunnelikäppyröissä hyvältä mutta voisin melkein vannoa että radalla tuo Mclarenin perinteisempi ratkaisu vie voiton. Ja vaivihkaa koko kyömynokka unohtuu kauden edetessä kuten Williamsilla konsanaan.
Ferrari on ollut viime vuodet niin kujalla suunnittelussa eikä mikään ihme kun siellä makaroonit suunnittelee enemmissä määrin. Mclarenko muka sitten päätti olla hyödyntämättä tätä suurta etua?
Tiedän pointin, mutta no pääsunnittelijana on kreikkalainen Tombazis, italialainen tekninen johtaja Costa lähti, jonka tilalle tuli Fry ja hän on tiimiin tuonnut sen jälkeen muutamia Mclaren insinöörejä perässään. Rory Byrne on palannut taloon ja italialaisista ylimmällä asteella taitaa olla tuotantopuolen Corrado Lanzone, moottoripomo Luca Marmorini tai aerodynamiikkapuolella häärivä Giuseppe Azzollini, jos Domea ei lasketa. Onhan siellä toki niitä italialaisia enemmänkin, mutta teknisen osaston "kärki" paikoilta heitä on karsittu..Ferrari on ollut viime vuodet niin kujalla suunnittelussa eikä mikään ihme kun siellä makaroonit suunnittelee enemmissä määrin.