Scuderia Ferrari kaudella 2012

Rambpo

Well-known member
Liittynyt
21.6.2011
Viestit
140
Mulla tuli ekana mieleen, että Ferrari lähtee kauteen samalla autolla, mutta vaihtanut vaan nokkapalan :D Kai nuo ykstyiskohdat on kovastikin vaihtunut, mutta tämä voi päättyä hyvin tai hyvin huonosti...
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Mulla tuli ekana mieleen, että Ferrari lähtee kauteen samalla autolla, mutta vaihtanut vaan nokkapalan :D
Jeps vaikka auto on muuttunut radikaalimmin kuin muut tähän mennessä esitellyt yhteensä. :rolleyes:



 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jeps vaikka auto on muuttunut radikaalimmin kuin muut tähän mennessä esitellyt yhteensä. :rolleyes:
Perä on kyllä mennyt ihan uusiksi. Aika radikaalisti kapeampi ja sutjakkaampi kuin aikaisemmat, jotka mielestäni olivat aikaansa jäljessä. Ainakaan yrityksen puutteesta ei voi syyttää, mutta olisko sittenkin tehty kiireessä sekundaa...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jotenkin on sellainen kutina, että fefe kulkee tänä vuonna..

Ehdottomasti mielenkiintoisin tähän asti julkaistuista autoista.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Eiköhän mielipiteesi Piolan piirroksista ole jo muutenkin tullut esille tämän ketjun aikana.
Ehkäpä, mutta huomio oli silti hyvä ja siitä oli hyvä muistuttaa tähän väliin. Piolan piirustukset ovat vuodesta toiseen aika lennokkaita ja todellisuus sitten jotain ihan muuta.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location


Ei tuo enään niin pahalta näytä, kun sitä tarpeeksi tuijottaa.
 

Nappula

Well-known member
Liittynyt
17.3.2007
Viestit
272
Sijainti
Helsinki


Ei tuo enään niin pahalta näytä, kun sitä tarpeeksi tuijottaa.
Näyttää se, ihan hirveältä.

On kyllä typerin tekninen sääntö ikinä, jos sen takia kaikki muut autot paitsi mäkki näyttää tolta. Ja mäkki on sit varmaan myös hidas...
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Ei ole tekninen tyhmä sääntö vaan tyhmät tallit kun on pakko tehdä tuollaisia viritelmiä. Valitettavasti korostaa monien nykysuunnittelijoiden ongelmia tehdä yksinkertasia ja tehokkaita suunnitteluratkaisuja.

Ja kyllä, tuo näyttää aivan karmealta. Tuosta Ferrarin versiosta ei saa yhtään sen hienompaa. Karmeita ne on muidenkin tallien vastaavat viritelmät.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Ei ole tekninen tyhmä sääntö vaan tyhmät tallit kun on pakko tehdä tuollaisia viritelmiä. Valitettavasti korostaa monien nykysuunnittelijoiden ongelmia tehdä yksinkertasia ja tehokkaita suunnitteluratkaisuja.
Tää ainakin kuulostaa taas foorumin jonkun Neweyn sanoilta. Suunnittelijathan tekee vaan mahdollisimman nopean auton, ja kun monella tiimillä tuntuu olevat tuontapaista keulaa, tulee mieleen että siinä saattaa ollakin järkeä. Nopeus-, ei kauneuskilpailuun.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Tää ainakin kuulostaa taas foorumin jonkun Neweyn sanoilta. Suunnittelijathan tekee vaan mahdollisimman nopean auton, ja kun monella tiimillä tuntuu olevat tuontapaista keulaa, tulee mieleen että siinä saattaa ollakin järkeä. Nopeus-, ei kauneuskilpailuun.
Tai kyse on vaan siitä että joku sitä päätti kokeilla niin muutkin tekee niin että jos vaikka pärjäisi. Kopiointia harrastetaan ja omat innovaatiot tuppaa välillä unohtumaan. Varmasti tuo näyttää jossain tuulitunnelikäppyröissä hyvältä mutta voisin melkein vannoa että radalla tuo Mclarenin perinteisempi ratkaisu vie voiton. Ja vaivihkaa koko kyömynokka unohtuu kauden edetessä kuten Williamsilla konsanaan.

Ferrari on ollut viime vuodet niin kujalla suunnittelussa eikä mikään ihme kun siellä makaroonit suunnittelee enemmissä määrin. Mclarenko muka sitten päätti olla hyödyntämättä tätä suurta etua?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Tai kyse on vaan siitä että joku sitä päätti kokeilla niin muutkin tekee niin että jos vaikka pärjäisi. Kopiointia harrastetaan ja omat innovaatiot tuppaa välillä unohtumaan. Varmasti tuo näyttää jossain tuulitunnelikäppyröissä hyvältä mutta voisin melkein vannoa että radalla tuo Mclarenin perinteisempi ratkaisu vie voiton. Ja vaivihkaa koko kyömynokka unohtuu kauden edetessä kuten Williamsilla konsanaan.

Ferrari on ollut viime vuodet niin kujalla suunnittelussa eikä mikään ihme kun siellä makaroonit suunnittelee enemmissä määrin. Mclarenko muka sitten päätti olla hyödyntämättä tätä suurta etua?
Itse en sitten niin paljoa usko että kopioinnin takia useampi talli lähes samaanaikaan julkaisee tuonnäköisiä autoja...

Eikä Ferrarilla "ihan kujalla" olla oltu, hyviä autoja sieltä on tullut vaikkei ihan parhaita olleetkaan.

Mclarenin osalta, niin vain mielenkiinnolla odottelen, millaisia voimasuhteita eri tallien välillä onkaan. En ala veikkailemaan järjestystä kun voi mennä kumminpäin vaan. Kyllä ne siellä talleissa tietää ja ymmärtää meitä enemmän näistä asioista.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tai kyse on vaan siitä että joku sitä päätti kokeilla niin muutkin tekee niin että jos vaikka pärjäisi. Kopiointia harrastetaan ja omat innovaatiot tuppaa välillä unohtumaan. Varmasti tuo näyttää jossain tuulitunnelikäppyröissä hyvältä mutta voisin melkein vannoa että radalla tuo Mclarenin perinteisempi ratkaisu vie voiton. Ja vaivihkaa koko kyömynokka unohtuu kauden edetessä kuten Williamsilla konsanaan.

Ferrari on ollut viime vuodet niin kujalla suunnittelussa eikä mikään ihme kun siellä makaroonit suunnittelee enemmissä määrin. Mclarenko muka sitten päätti olla hyödyntämättä tätä suurta etua?
McLarenin ratkaisu ei ole millään tavalla perinteinen vaikka maallikon silmään voikin siltä näyttää. Tämä on jo muistaakseni kolmas kausi kun McLaren käyttää nokan alla lumiauramaista ilmanohjainta, jonka avulla he pystyvät maksimoimaan ilmavirran nokan alla ilman tarvetta korkealla nokalle. Kyömynokka on se konservatiivisempi ratkaisu, vaikka näyttääkin radikaalimmalta. Se on sääntöjen sanelema pakko. Ei mikään optimaalinen ratkaisu, eikä se todellakaan ole siinä sen vuoksi että siitä saa jotain hyötyä. Mikäli tallit olisivat haluneet matalan nokan niin kuin McLarenilla olisi auton suunnittelufilosofia täytynyt muuttaa kokonaan uudeksi, eikä siinä olisi ollut mitään järkeä näin lyhyellä aikavälillä, varsinkin kun kaudeksi 2014 suunnitelmat menevät taas uusiksi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
.Ferrari on ollut viime vuodet niin kujalla suunnittelussa eikä mikään ihme kun siellä makaroonit suunnittelee enemmissä määrin.
Tiedän pointin, mutta no pääsunnittelijana on kreikkalainen Tombazis, italialainen tekninen johtaja Costa lähti, jonka tilalle tuli Fry ja hän on tiimiin tuonnut sen jälkeen muutamia Mclaren insinöörejä perässään. Rory Byrne on palannut taloon ja italialaisista ylimmällä asteella taitaa olla tuotantopuolen Corrado Lanzone, moottoripomo Luca Marmorini tai aerodynamiikkapuolella häärivä Giuseppe Azzollini, jos Domea ei lasketa. Onhan siellä toki niitä italialaisia enemmänkin, mutta teknisen osaston "kärki" paikoilta heitä on karsittu.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Itse kiinnitän näissä autoissa huomiota tuohon saumaan johon keulapala kiinnitetään. Siitä voi aina päätellä sen, mikä on varmaa ja pysyvää testien jälkeenkin.
Ferrarissa tulee keula olemaan tuosta eturipustusten kohdalta edelleen korkea, mutta nokkapala saattaa muuttaa muotoaan vielä. Ehkäpä enemmän viimeistelyyn muotoon muuttuisi tuo nokkapalan "hyppyri".

Mclarenin keula taas kertoo sen, ettei talli tule tällä autolla koskaan tuohon hyppyrikeulaan vaan pysyvät tuossa matalemmassa..
 
Ylös