Ghost_Glove
Jääkausi
Mikäs siinä on laitonta?Tänään Ferrari ajelee tuolla viimevuoden laittomalla takasiivellä
Ja miksi käyttävät aeromaalia siivessä jos se on vanha?
Viimeksi muokattu:
Mikäs siinä on laitonta?Tänään Ferrari ajelee tuolla viimevuoden laittomalla takasiivellä
Nopealla guuklauksella http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/05/1333040/ferrarin-takasiipi-kiellettiin näyttää samanlaiselta idealta.Mikäs siinä on laitonta?
Ja miksi käyttävät aeromaalia siivessä jos se on vanha?
Täsmennätkö mihin viittaat ja millä perusteilla?"Vähän" ei ole tässä tapauksessa kovin vähän. Ferrarilla yritettiin yhdistää kaksi teknistä ratkaisua, jotka eivät järjellä ajateltuna toimi kovin hyvin keskenään.
Täsmennätkö mihin tämä naurettava ajatus perustuu? Ei siellä "riskien ottamisen ilosta" mitään tehdä, vaan nimenomaan etsitään hyötyä.On eri asia ottaa harkittuja riskejä silloin, kun ennakoitu hyöty ylittää ennakoidut vastoinkäymiset, kuin että lähdetään ottamaan riskejä vain riskien ottamisen ilosta.
En luule mitään, koska minulla ei ole riittävästi asiaan liittyvää dataa. Vetotankojousituksen komponentit kuitenkin Bobakin mukaan sijaitsevat alempana korissa kuin työntötankojousituksen, joten jonkinlainen painopiste-etu sillä on saavutettavissa.Paljonko luulet, että saivat korin painopistettä madallettua tuon ratkaisun johdosta? Pari millimetriä? Millimetrin?
Tuollaisella logiikalla tupladiffua, f-putkea tai yleensä mitään "yksittäistä teknistä ratkaisua" ei olisi voitu keksiä.Tarkoituksena on kuitenkin tehdä hyvä kilpa-auto, ja tässä asiassa tasapaino ajaa aina yksittäisten teknisten ratkaisujen edelle. Kuten mm. McLarenilla todettiin vuonna 2004..
Vetotankojousituksessahan ite jousituksen osat on keulan alalaidassa niin alhaalla kuin saa. Aiemmin työntötankojousituksen tapauksessa ne oli niin ylhäällä nokassa kuin sai. Tämä varmaan jousitusgeometrian jne. takia. Eli tältä osin kärjistäen painopisteen pudotus on tasan 100% eli niin paljo kuin nyt vaikuttaa pystyy.En luule mitään, koska minulla ei ole riittävästi asiaan liittyvää dataa. Vetotankojousituksen komponentit kuitenkin Bobakin mukaan sijaitsevat alempana korissa kuin työntötankojousituksen, joten jonkinlainen painopiste-etu sillä on saavutettavissa.
Viittaan siihen, että päättivät yhdistää korkean keulan ja vetotankojousituksen. Niistähän tässä ollaan tarinoitu.Täsmennätkö mihin viittaat ja millä perusteilla?
En kyseisen makaronitehtaan henkilöstön ajatuksenjuoksusta osaa tarkalleen sanoa, mutta viime aikojen toiminnan perusteella en yllättyisi vaikka olisivat hakeneet vähän kumpaakin..Täsmennätkö mihin tämä naurettava ajatus perustuu? Ei siellä "riskien ottamisen ilosta" mitään tehdä, vaan nimenomaan etsitään hyötyä.
Samaiselta herrasmieheltä hiukan varhaisempaa tuotantoa vetotankojousitukseen liittyen: Katso ketjun viimeinen viesti.En luule mitään, koska minulla ei ole riittävästi asiaan liittyvää dataa. Vetotankojousituksen komponentit kuitenkin Bobakin mukaan sijaitsevat alempana korissa kuin työntötankojousituksen, joten jonkinlainen painopiste-etu sillä on saavutettavissa.
-Edit- Ja kuin tilauksesta ScarbsF1 julkaisee kuvaparin, josta syy painopiste-etuun ilmenee. http://yfrog.com/obkqdnyj
Tupladiffuusori ja f-putki olivat kannattavia ratkaisuja jo niiden potentiaalisen hyödyn perusteella. Molempien potentiaalista tuli toteutunut suorituskykylisä ja näin ollen tiimit kopioivat ne niin pian kuin mahdollista, mikäli katsoivat sen olevan mahdollista. Jos vetotankojousitus etuakselilla osoittautuu toimivaksi, Ferrari on tämän ansiosta hiukan nopeampi per kierros, mutta tuskin yksikään talli lähtee suunnittelemaan etujousitustaan uusiksi tämän takia.Tuollaisella logiikalla tupladiffua, f-putkea tai yleensä mitään "yksittäistä teknistä ratkaisua" ei olisi voitu keksiä.
No tästä ollaan toki samaa mieltä.Se, kuinka hyvä kilpa-auto tämänvuotinen Ferrari on, on vielä näkemättä. Katsotaan sitten, kun sijoituksilla alkaa olla merkitystäkin.
Ferrarin rämpimisen seuraaminen on erittäin nautinnollista. Kiitos täysin asiamattomien ja ammattitaidottomien kommenttien mitä he ovat eräästä kuljettajasta potkujen jälkeen antaneet, Monte tästä pääasiallisena. Tämä kuvastaa sitä juuri sitä ammattitaidottomuutta keskittyä epäolennaisuuteen sen sijaan että työtä tehtäisiin pyyteettömästi menestyksen eteen kulissien takana. Montella on olla tarve otsikoissa hinnalla millä hyvänsä, ennen se toi menestys vuosi toisensa perään nyt sen tuo paskan puhuminen menestyksekkäästä ex-kuljettajasta julkisesti.Ferrarilla on nyt käsissään systeemi uuden eturipustuksen myötä, jonka käyttäytymisestä ja säätämisestä heillä aivan ilmeisesti ei ole täyttä käsitystä. Jos ajatellaan kuinka hyvä talli on säätöjen löytämisessä, kahden kuskin avustamisessa ja johdonmukaisuudessa niin lienee täysin perusteltua sanoa, että riski on suuri tallin joutumisesta autonsäätöongelmiin. Kun tähän yhdistää konstikkaat renkaat, kahdet eri ajotyylit ja olemattoman testauksen niin voi jo nähdä sen parun mitä tuleman pitää.
Hieno lauseFerrarin rämpimisen seuraaminen on erittäin nautinnollista. Kiitos täysin asiamattomien ja ammattitaidottomien kommenttien mitä he ovat eräästä kuljettajasta potkujen jälkeen antaneet, Monte tästä pääasiallisena. Tämä kuvastaa sitä juuri sitä ammattitaidottomuutta keskittyä epäolennaisuuteen sen sijaan että työtä tehtäisiin pyyteettömästi menestyksen eteen kulissien takana. Montella on olla tarve otsikoissa hinnalla millä hyvänsä, ennen se toi menestys vuosi toisensa perään nyt sen tuo paskan puhuminen menestyksekkäästä ex-kuljettajasta julkisesti.
Kopioimaan mitä? siis sitä kirveellä veistettyä nokkaa?Hieno lause
Sellainen kuva testeistä on vähän tullut että paniikkinappulaa on jo ferkulla hivelöity.
Mut jospa ne vaan bluffaa ja ajelevat täydellä tankilla, ettei muut tallit ala kopioimaan kun vasta ensimmäisen kisan jälkeen...
Onhan siinä kiesissä innovaatioita ... Kirveellä veistettyä nokkaa tuskin kukaan alkaa kopioimaanKopioimaan mitä? siis sitä kirveellä veistettyä nokkaa?
Maksetaan sivuun ja hiljaiseksi, maksu kattaa seuraavat pari vuotta (kunhan ei ole ykkösissä mukana). Syyt on: Motivaatio, huono palaute, puhumattomuus, kylmyys tallia kohtaan, ei tarpeeksi latino juttuja ja meininkiä, jne.. kyl te tiedätte. :frank:Lotus on juuri näyttänyt vauhtiaan testeissä.
Ei mene kauaa ja voimme lukea lehdestä Ferrarin ostaneen insinöörejä ja suunnittelijoita Lotukselta.
Ainoa askarruttava asia on - mihin Ferrari sijoittaa kaikki omat väistyvät insinöörinsä. Entä palkkakatto? Ihmettelen tätä että Ferrari hankkii koko ajan lisää, mutta vanohista ei puhuta mitään.
Onhan niillä GT1-projekti tulossa ja jos vielä jää miehiä yli, niin laitetaan Corsa Clientin puolelle.Ainoa askarruttava asia on - mihin Ferrari sijoittaa kaikki omat väistyvät insinöörinsä. Entä palkkakatto?
Täytyy sanoa, että eipä ole Massakaan miehistynyt. "Kimi ei sano päivää:frown:"Ferrari-kuljettaja Felipe Massan mielestä Kimi Räikkönen ei ole muuttunut viime vuosina lainkaan.
Massa ajoi Räikkösen tallikaverina kolmen kauden ajan ennen kuin suomalaiskuljettaja lähti Ferrarilta.
Brassikuski kohtasi Räikkösen pitkästä aikaa, kun he ajoivat Jerezissä yhtä aikaa F1-testejä tiistaina ja keskiviikkona.
- Kimi on tullut takaisin sinne minne hän kuuluukin, mutta hän ei ole muuttunut, Massa sanoi Jerezin varikolla.
- Yritin sanoa hänelle hyvää päivää, mutta hän oli samanlainen kuin aina ennenkin.
Janne Aittoniemi, Jerez
...koska Kimi ei vieläkään sano sille "mörö!".Täytyy sanoa, että eipä ole Massakaan miehistynyt.