Pat Fry teki tuon jo sunnuntaina. Häneltä kysyttiin, että onko podiumi Australiassa poissuljettu, mihin Fry vastasi: "Tällä hetkellä sanoisin, että on. Mutta luultavasti olen aina vähän pessimistinen." (Ja sitten myöhemmin Montezemolo otti Fryn kommenttiin kantaa ja toivoi, ettei Fryn ennustus pitäisi paikkaansa.)
Kyllähän kaikki "tietävät" missä mennään, eli että Ferrarilla on ongelmia, ei siihen tuon enempää julkista avautumista tarvita. Saattaa kuitenkin käydä niin, että Ferrari kaikesta huolimatta on Australiassa podiumilla. Avauskisa on aina arvaamaton ja on ihan turha lähteä ripottelemaan ylimääräistä tuhkaa päälle. Tai sitten sitä pitäisi tehdä myös vaikkapa Red Bullin, jonka ajelut jäi hälyttävän vähiin auton uudella versiolla, eikä nopeuskaan vakuuttanut.
Kyse on siitä miksi Ferrari syystä tai toisesta esti mediaa haastattelemasta kuskeja. Se itsessään herättää monta kysymystä.
Talvella Ferrari rummutti tulevansa radikaalilla autolla vaikka olisi voinut pysyä hiljaa. Nyt Marc Gene sanoo että auto oli liian radikaali ja he ovat nyt rakentamassa autoa päinvastaiseen suuntaan eli enemmän perinteiseksi.
Nyt.
Tehtaalla tehdään töitä yötä päivää kun rakennetaan tätä 'uutta' perinteistä autoa, jonka pitää kaiken lisäksi vielä päästä läpi törmäystesteistä.
Vääjäämättä jää kuva siitä ettei Ferrari olekaan mikään erikoisempi talli. Silloin kun sai testata ylenmäärin niin pystyivät vielä tuomaan ylivoimaisen auton radalle, nyt ovat samassa asemassa kun muutkin tallit ja heillä aletaan rakentaa uutta autoa Barcelonan viimeisten testien jälkeen.
Sillä lailla!
Kyllä siellä on vielä itse vika paikantamatta eikä auto parane vaikka heivataan inssi toisensa jälkeen ulos. Tässä ei ole kyse tuhkan heittämisestä vaan ihmettelystä.
Vaikka siellä on Pat Fry niin ei hänkään pysty tekemään mitään jos tieto ei kulje kunnolla ja ellei kaikkia perehdytetä uusiin asioihin.
Jos testien aikana annetaan lausunto missä sanotaan etteivät ymmärrä autosta kuin 20 % niin silloin on syytä pitää perusteellinen F2012-kurssi joka iikalle, kokeineen kaikkineen.
Red Bullin ongelmat taasen ei hetkauta niin paljon koska tietää että siellä inssit ja mekaanikot taitavat sellaisen asian kuin 'yhteistyö'.
Aika näyttää onko logo totuudenmukainen vai ei: