Bernie Ecclestone

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Tuskin paljoakaan Ferrariin liittyy, taisi Bernie sanoa jo ennen kauden alkua että uudet moottorit ovat kamalia.

Helppoahan se olisi ottaa viime kauden moottorit vähän modattuna takaisin, paitsi Hondalle.

En kyllä jaksa uskoa että näin nopeasti muutoksia aikaan saataisiin, varmaan jokin sopimuskin sitoo?

Ihan hyvä kuitenkin että Bernie näitä ehdotuksia ilmoille heittelee.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Tuskin paljoakaan Ferrariin liittyy, taisi Bernie sanoa jo ennen kauden alkua että uudet moottorit ovat kamalia.

Helppoahan se olisi ottaa viime kauden moottorit vähän modattuna takaisin, paitsi Hondalle.
Honda oli mukana ekana V8 vuotena, heille vielä parempi olisi toki mennä V10:ymppeihin. Rajoitetulla kasilla eivät kerenneet oikein minnekään.

Tiedä sitten, jos turboilla saisivat muita enemmän käyttöä yläkierroksille.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Minä en lainkaan pidä Bernien ideasta palata vapaasti hengittäviin V10 moottoreihin, koska ei ole kenellekkään eduksi muutella moottoria parin vuoden välein etenkään jos se johtaa Mersun ja Hondan vetäytymiseen.

En kyllä jaksa uskoa Bernien ehdotuksen saavan juurikaan kannatusta sen enempää autonvalmistajien kuin moottorinvalmistajien taholta ja se ei siksi tule menemään läpi.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
V8 moottori ei veisi enempää tilaa kuin nykyinenkään moottori?
Bernien yksi vahvuus lienee ollut siinä ettei hänen ole tarvinnut aina ottaa kaikkien mielipidettä huomioon.
Helppoa se on uhkailla, vaikeampi toteuttaa. Marsukin näyttäisi luovuttajalta, ei näyttäisi hyvältä..
No, en kyllä itsekään usko nopeaan muutokseen.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Ratkaisu ongelmaan: sekä Mercedes, että Renault lähtee sarjasta, ja, noh, Honda samalla, koska ketä kiinnostaa kehittää jotain aataminaikuista moottoritekniikkaa. Jäljelle jää Ferrari, jippii. Vihdoinkin, pitkästä aikaa, Ferrari voittaa sekä talli- että moottorimestaruuden...

Se, että Bernie on syvimmiltään moottoriuheilumies, ei tarkoita, että jonkun +80 vuotiaan jutut välttämättä olisi tästä maailmasta.
Bernieltä ilmiselvää politikointia.

Ratkaisu ongelmaan: Mercedes ymmärtää, että moottoriylivoimaa pitää pystyä kilpailijoiden kaventamaan. Muuten 2016 vaihtoehdot voidat olla hieman radikaaleja. Se että moottori sääntöjä / tyyppiä muutettas vaatii aika monet hyväksynnät... eli tosi pitkässä kuuusessa. Toinen juttu on mitä tällainen keskustelu aiheesta vaikuttaa esim. Mersun imgoon? Uskon että ovat tosi tarkkoja minkälaista mielikuvaa heistä F1 välitetään.

Esimerkiksi se että antoivat Lewiksen ja Nikon ajaa kilpaa keskenään.... muuten ylivoima olisi kääntynyt Mersua vastaa. Sinällään ei kuulu tähän ketjuun, mutta uskon jopa vaihtoehtoon, jossa kuskien mm järjestys päätettiin Span kolaroinnin jälkeen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Joo ei todellakaan hypätä kehityksessä ensin askel eteen ja heti kaksi taakse. Näistä uusista moottoreista vain lisää tehoja irti.
 

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Joo ei todellakaan hypätä kehityksessä ensin askel eteen ja heti kaksi taakse. Näistä uusista moottoreista vain lisää tehoja irti.
Niimpä. Kaikenmaailman hömppäpömppä-rajoittimet pois niin noista nykyisistäkin saadaan se 1000hv.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Joo ei todellakaan hypätä kehityksessä ensin askel eteen ja heti kaksi taakse. Näistä uusista moottoreista vain lisää tehoja irti.
Mitä lisätehot muuttaisi? Kuskeilla saattaisi olla hauskempaa, kun autot kiihtyy nopeammin. Yhtään vaikemmaksi ajaminen ei tulisi. Ajaminen vaikeutuisi, jos kielettäisiin kaikki sutimisenestoon liittyvät softat. Nyky autoissa käytännössä on sutimisenesto vaikka se säännöissä onkin kieletty. Kuskit voivat talla pohjassa lähteä mutkista moottorikarttojen ansiosta.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Mitä lisätehot muuttaisi? Kuskeilla saattaisi olla hauskempaa, kun autot kiihtyy nopeammin. Yhtään vaikemmaksi ajaminen ei tulisi. Ajaminen vaikeutuisi, jos kielettäisiin kaikki sutimisenestoon liittyvät softat. Nyky autoissa käytännössä on sutimisenesto vaikka se säännöissä onkin kieletty. Kuskit voivat talla pohjassa lähteä mutkista moottorikarttojen ansiosta.
Ei mun puolesta tarvi tehdäkkään mitään. Tehoa löytyy jo nyt ihan kunnolla, mutta eihän tehoa silti koskaan liikaa ole.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Mitä lisätehot muuttaisi? Kuskeilla saattaisi olla hauskempaa, kun autot kiihtyy nopeammin. Yhtään vaikemmaksi ajaminen ei tulisi. Ajaminen vaikeutuisi, jos kielettäisiin kaikki sutimisenestoon liittyvät softat. Nyky autoissa käytännössä on sutimisenesto vaikka se säännöissä onkin kieletty. Kuskit voivat talla pohjassa lähteä mutkista moottorikarttojen ansiosta.
Eli tarvitaan standardisoftat.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Uritetut renkaat takaisin? Ei olisi pitoa niin paljoa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Haluttaisipa nähdä tallipäälliköille yms. teetetty nimetön gallup, jossa kysyttäisiin että milloin oli edellinen kerta kun otit mitään Böönin suusta tullutta sääntöihin liittyvää vakavasti.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Niin..toisaalta onhan se kiva katsoa kisaa paikanpäällä kun ei tarvitse enää korvatulppia.. auto tulee...auto menee... ääni, missä on ääni? "no se jäi pois, se ei kuulu enää tähän lajiin ja autourheiluun" " aijaa, no miksi noi porsaat ja formuloiden pikkuluokat pitää metakkaa?" "katsos se on näin että formulat on huippumoderneja kilpa-autoja ja ääntä ei kuulu tulla" "aha, ok"..


Ei ne tehoa kaipaa lisää, ne kaipaa ääniä siihen tehojen rinnalle.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Uritetut renkaat takaisin? Ei olisi pitoa niin paljoa.
Vajaat kymmenen vuotta sitten tuntui jonkinlainen itsestäänselvyys olevan, että urarenkaista oli päästävä eroon kilpailun parantamiseksi. Olisipa armottoman hupaisaa, mikäli urarenkaisiin paluu alettaisiin nyt nähdä samanlaisena pelastajana.

Itse en missään nimessä kannata.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Uritetut renkaat takaisin? Ei olisi pitoa niin paljoa.
Urarengasta käytettiin rengassodan aikana, kun FIA:n oli hieman hankala pyytää Bridgestone ja Michlinia käyttämään hitaampia seoksia. Nythän moista ongelmaa ei ole.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Vajaat kymmenen vuotta sitten tuntui jonkinlainen itsestäänselvyys olevan, että urarenkaista oli päästävä eroon kilpailun parantamiseksi. Olisipa armottoman hupaisaa, mikäli urarenkaisiin paluu alettaisiin nyt nähdä samanlaisena pelastajana.

Itse en missään nimessä kannata.
Seuraavaksi voisi kokeilla yhtä kapeita renkaita kuin 50-luvulla. Kisat voitaisiin viedä sateella läpi.
 
Ylös