Sabelt Rompe
Huoh
Tavalla tai toisella pitää saada Ferrari taas voittamaan. No tuskinpa Renaultillakaan olisi tuosta valittamistaKaikenlaista sitä...
Tiedä sit Hondasta.
Tavalla tai toisella pitää saada Ferrari taas voittamaan. No tuskinpa Renaultillakaan olisi tuosta valittamistaKaikenlaista sitä...
Honda oli mukana ekana V8 vuotena, heille vielä parempi olisi toki mennä V10:ymppeihin. Rajoitetulla kasilla eivät kerenneet oikein minnekään.Tuskin paljoakaan Ferrariin liittyy, taisi Bernie sanoa jo ennen kauden alkua että uudet moottorit ovat kamalia.
Helppoahan se olisi ottaa viime kauden moottorit vähän modattuna takaisin, paitsi Hondalle.
Bernieltä ilmiselvää politikointia.Ratkaisu ongelmaan: sekä Mercedes, että Renault lähtee sarjasta, ja, noh, Honda samalla, koska ketä kiinnostaa kehittää jotain aataminaikuista moottoritekniikkaa. Jäljelle jää Ferrari, jippii. Vihdoinkin, pitkästä aikaa, Ferrari voittaa sekä talli- että moottorimestaruuden...
Se, että Bernie on syvimmiltään moottoriuheilumies, ei tarkoita, että jonkun +80 vuotiaan jutut välttämättä olisi tästä maailmasta.
Niimpä. Kaikenmaailman hömppäpömppä-rajoittimet pois niin noista nykyisistäkin saadaan se 1000hv.Joo ei todellakaan hypätä kehityksessä ensin askel eteen ja heti kaksi taakse. Näistä uusista moottoreista vain lisää tehoja irti.
Niimpä. Kaikenmaailman hömppäpömppä-rajoittimet pois niin noista nykyisistäkin saadaan se 1000hv.
Noista pitäis ihan ekana poistaa äänenvaimentimet. Piste.
Mitä lisätehot muuttaisi? Kuskeilla saattaisi olla hauskempaa, kun autot kiihtyy nopeammin. Yhtään vaikemmaksi ajaminen ei tulisi. Ajaminen vaikeutuisi, jos kielettäisiin kaikki sutimisenestoon liittyvät softat. Nyky autoissa käytännössä on sutimisenesto vaikka se säännöissä onkin kieletty. Kuskit voivat talla pohjassa lähteä mutkista moottorikarttojen ansiosta.Joo ei todellakaan hypätä kehityksessä ensin askel eteen ja heti kaksi taakse. Näistä uusista moottoreista vain lisää tehoja irti.
Ei mun puolesta tarvi tehdäkkään mitään. Tehoa löytyy jo nyt ihan kunnolla, mutta eihän tehoa silti koskaan liikaa ole.Mitä lisätehot muuttaisi? Kuskeilla saattaisi olla hauskempaa, kun autot kiihtyy nopeammin. Yhtään vaikemmaksi ajaminen ei tulisi. Ajaminen vaikeutuisi, jos kielettäisiin kaikki sutimisenestoon liittyvät softat. Nyky autoissa käytännössä on sutimisenesto vaikka se säännöissä onkin kieletty. Kuskit voivat talla pohjassa lähteä mutkista moottorikarttojen ansiosta.
Eli tarvitaan standardisoftat.Mitä lisätehot muuttaisi? Kuskeilla saattaisi olla hauskempaa, kun autot kiihtyy nopeammin. Yhtään vaikemmaksi ajaminen ei tulisi. Ajaminen vaikeutuisi, jos kielettäisiin kaikki sutimisenestoon liittyvät softat. Nyky autoissa käytännössä on sutimisenesto vaikka se säännöissä onkin kieletty. Kuskit voivat talla pohjassa lähteä mutkista moottorikarttojen ansiosta.
Vajaat kymmenen vuotta sitten tuntui jonkinlainen itsestäänselvyys olevan, että urarenkaista oli päästävä eroon kilpailun parantamiseksi. Olisipa armottoman hupaisaa, mikäli urarenkaisiin paluu alettaisiin nyt nähdä samanlaisena pelastajana.Uritetut renkaat takaisin? Ei olisi pitoa niin paljoa.
Urarengasta käytettiin rengassodan aikana, kun FIA:n oli hieman hankala pyytää Bridgestone ja Michlinia käyttämään hitaampia seoksia. Nythän moista ongelmaa ei ole.Uritetut renkaat takaisin? Ei olisi pitoa niin paljoa.
Seuraavaksi voisi kokeilla yhtä kapeita renkaita kuin 50-luvulla. Kisat voitaisiin viedä sateella läpi.Vajaat kymmenen vuotta sitten tuntui jonkinlainen itsestäänselvyys olevan, että urarenkaista oli päästävä eroon kilpailun parantamiseksi. Olisipa armottoman hupaisaa, mikäli urarenkaisiin paluu alettaisiin nyt nähdä samanlaisena pelastajana.
Itse en missään nimessä kannata.