No tulihan sieltä kuva. On kyllä yksi hienoimpia autoja koskaan. Ei liian Race, vaan sopivasti. Tuo takaspoileri on säädettävä tuosta keskeltä.
Z07 pakettiin saa keraamiset 15 tuumaset jarrut.
Ja tämä on GM:n autoista eniten downforcea tuottava. (muissa taitaa olla upforcea)
Tehoa vähintään 625 hp ja vääntöä muhkeat 900 nm.
Auto on myös radalla nopeampi kuin C6 ZR1, joten huimia aikoja voi odottaa Nordschleifeltä.
Hyvältä vaikuttaa. Itse pidin tuosta C6 Z06:n reseptistä: Rehellinen isolohko V8 ilman turbopillejä, isojen poikien 6-lovinen käsin vaihdettava manuaalilaatikko, paino alas ja baanalle. Raakaa menoa, kello tykkäsi ja ennenkaikkea urheiluautofanien sydämet.
Mutta nippulahilavitkutin-tuplakytkin-11-vaihdetta ja sähköinen juomapilli -järjestelmät on vissiin tulleet jädääkseen. Rohkaisevaa se, että 7-korissa GM tarjoaa Z06:ssa jo nyt 120hv enemmän ja miltei 200Nm (!!!) kuin edellisessä korimallissa, joten voidaan jo nyt sanoa, että Porschella ja Fefellä tulee kiire tarjota tulevaa Zr-1 -mallia kovempi tekijä kotiradoilleen :thumbup:
Tuo 1600kg, mikäli pitää kutinsa, on kyllä ikävä uutinen. Kaikki rata-ajoa tietävät, miten paljon joutuu kompensoimaan jokaista lisättyä kilogrammaa jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. Toisaalta kun tekniikkaa lisätään (ahtimia myöten), niin näkyyhän se aina painossakin. Itse olen jo pitkään peräänkuuluttanut todellista Racing Editionia suoraan siviiliin tehtaalta, puuttuisi jopa ilmastoinnit ja radiot yms. Vähän malliin Porschen 911 Gt3:t. Vaikka näyttävät vetet pärjäävän hyvin noille kaikilla "herkuillakin", sitä se teettää se vanha viisaus "nothing beats cubic inches":wink: