Corvette erikoisuudet

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Noniin. Vihdoinkin. Viikon päästä eli 12-13.1 on Detroitin automessut ja siellä esitellään sitten C7 Z06. Se on nimenomaan Z06 eikä mikään Z07 tms. kuten spekuloitiin. Tehoa siinä on ilmeisesti 600-620 kaakkia. Eli ihan kivasti. No enemmän sitten seuraavaan tehomalliin. Spekulaatioiden mukaista pieni-iskutilavuuksista turbokonetta siihen ei tule, vaan ihan remmiahdin.

Tässä ihan oikea kuva.
 
Viimeksi muokattu:

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Noniin, tänään tuli ulos Z06 ja samaan syssyyn myös C7-R. Oli kyl todella hieno.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Kyllähän siinä jo se sylinterien leputus on. Eli hiljaisessa ajossa moottori toimii vain neljällä sylinterillä.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
No tulihan sieltä kuva. On kyllä yksi hienoimpia autoja koskaan. Ei liian Race, vaan sopivasti. Tuo takaspoileri on säädettävä tuosta keskeltä.
Z07 pakettiin saa keraamiset 15 tuumaset jarrut.
Ja tämä on GM:n autoista eniten downforcea tuottava. (muissa taitaa olla upforcea)
Tehoa vähintään 625 hp ja vääntöä muhkeat 900 nm.
Auto on myös radalla nopeampi kuin C6 ZR1, joten huimia aikoja voi odottaa Nordschleifeltä.
 

PitteVerre

Hanaa hanaa...
Liittynyt
7.12.2011
Viestit
78
Kyllähän siinä jo se sylinterien leputus on. Eli hiljaisessa ajossa moottori toimii vain neljällä sylinterillä.

Tämähän on jo aikaisemmissakin, LS koneissa. Disabloitu corvetessa, käytössä muissa chevyn malleissa.

Kuvassa LS3 lohko (koneesta jonka tänään purin), missä näkyvät tämän lepuutustoiminnon pystysuorat öljykanavat.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Uudessa Zetassa tehoa siis 650hp, mutta yksi asia on mistä en oikein pidä, on nimittäin paino. 1600kg??!? 200kg C6 Zetaa painavampi. Olis se paino karsittu edes tonne 1400-1500 kilon kantturoihin.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
No tulihan sieltä kuva. On kyllä yksi hienoimpia autoja koskaan. Ei liian Race, vaan sopivasti. Tuo takaspoileri on säädettävä tuosta keskeltä.
Z07 pakettiin saa keraamiset 15 tuumaset jarrut.
Ja tämä on GM:n autoista eniten downforcea tuottava. (muissa taitaa olla upforcea)
Tehoa vähintään 625 hp ja vääntöä muhkeat 900 nm.
Auto on myös radalla nopeampi kuin C6 ZR1, joten huimia aikoja voi odottaa Nordschleifeltä.
Hyvältä vaikuttaa. Itse pidin tuosta C6 Z06:n reseptistä: Rehellinen isolohko V8 ilman turbopillejä, isojen poikien 6-lovinen käsin vaihdettava manuaalilaatikko, paino alas ja baanalle. Raakaa menoa, kello tykkäsi ja ennenkaikkea urheiluautofanien sydämet.

Mutta nippulahilavitkutin-tuplakytkin-11-vaihdetta ja sähköinen juomapilli -järjestelmät on vissiin tulleet jädääkseen. Rohkaisevaa se, että 7-korissa GM tarjoaa Z06:ssa jo nyt 120hv enemmän ja miltei 200Nm (!!!) kuin edellisessä korimallissa, joten voidaan jo nyt sanoa, että Porschella ja Fefellä tulee kiire tarjota tulevaa Zr-1 -mallia kovempi tekijä kotiradoilleen :thumbup:

Tuo 1600kg, mikäli pitää kutinsa, on kyllä ikävä uutinen. Kaikki rata-ajoa tietävät, miten paljon joutuu kompensoimaan jokaista lisättyä kilogrammaa jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. Toisaalta kun tekniikkaa lisätään (ahtimia myöten), niin näkyyhän se aina painossakin. Itse olen jo pitkään peräänkuuluttanut todellista Racing Editionia suoraan siviiliin tehtaalta, puuttuisi jopa ilmastoinnit ja radiot yms. Vähän malliin Porschen 911 Gt3:t. Vaikka näyttävät vetet pärjäävän hyvin noille kaikilla "herkuillakin", sitä se teettää se vanha viisaus "nothing beats cubic inches":wink:
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Huhujen mukaan ZR1 mallia ei tule, vaan C8 esitellään jo 2016-17 välillä. Olisivat nyt sysänneet sinne ZR1:sen vaikka 427 tai 454 moottorilla ja remmiahtimella. Tehoa vois olla vaikka 800 hp. Ja paino mieluusti alle 1500kg. Siinä olisi LaFerrarit, P1 Mc:t, 918 Porschet sun muut ahtaalla. Kyllä se on niin että Vette on urheiluautojen kunkku! Tuo uusi Zeta taitaa olla ~100000 taalaa USA:ssa. Tuolla hinnalla et saa lähimainkaan yhtä hyvää tai nopeata Ferraria tai Lamborghiniä. Sehän siinä vain on, että Suomen autovero nostaa hinnaksi 250000-300000€, eli mahdoton jos ei lotosta voita.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Suomen autovero nostaa hinnaksi 250000-300000€, eli mahdoton jos ei lotosta voita.
Tai muuta johonkin sivistyneeseen länsimaahan, jossa ostovoima on muuta kuin NL:n peruja:thumbup:

EDIT: Ajatteleppa, suuremman BKT:n / asukas -jenkeissä siis keskimäärin huomattavasti suuremmisa käteenjäävistä tuloista nauttiva perus-Joe pääsee kiinni siis noin 70 000 eurolla tuohon uuteen C7 Zo6:een. Samalla loppuun asti verotettu suomi-Pertti maksaa saman jo jostain perus-Volkswagen-Audista:sta (kun on napsinut siihen edes sähkölasit taaksekin yms..). Tasan ei käy onnen lahjat, vaan muistetaan me toistaa vaan mantranlailla sitä ala-aste open suurta viisautta siitä miten suuri lottovoitto on syntyä Suomeen. Unohti vissiin mainita, että pitäisi olla se lottovoittaja täällä eläkeseenkin ;)
 
Viimeksi muokattu:

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Näinpä. Corvette on ja on aina ollut Jenkeissä ja melkein missä tahansa paitsi Suomessa perus raksamiehen rahoilla ostettava auto. Toki on ne Suomessakin halpoja vastaaviin nähden, mutta älyttömän hintaisia kuitenkin.

Muuttaisiko vaikka Ruotsiin...;)
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Näinpä. Corvette on ja on aina ollut Jenkeissä ja melkein missä tahansa paitsi Suomessa perus raksamiehen rahoilla ostettava auto.
No ei nyt ihan, mutta melkein. Tuota taustaa vasten onkin melko ihailtavaa, että Corvette on kautta vuosikymmenten pitänyt pilkkanaan näennäisesti kalliita eurooppalaisia kanssa-sisariaan. Esim. 50-luvulla Porchen perustuessa vielä kuplaan, ajettiin uudella mantereella jo tosi kovaa suorasuihkutuksella varustetulla V8:lla Corvetten keulilla. 1980-luvun lopun lopulla maailmaa järkytti ZR-1 joka pätki Ferrari Testarossat ja 911 Turbot pinoon kaikilla moottoriradoilla. 2000-luvulla Jan Magnussen tykitti Corvette Z06:lla Nürrellä siihen tahtiin, että monta kertaa kalliimmat eurot-sportit olivat helisemässä.

Tuossa Corvetten taiassa on jotain ihailtavaa: Auto, joka on rakennettu kestämään (Ferrariin pelkkä jakohihnan vaihto hieman karrikoiden Corvetten hintainen ja huoltoväli skootterin luokkaa, Corvettessa jakoketju ja perus-osilla tehtävät huollot 25 tkm välein eli kyseessä miltei peruskäyttöauto ylläpitokuluiltaan) näyttää närhen munat vuosikymmenestä toiseen niille euro-super-sporteille, joilla 0 perässä hintalapussa enemmän.

Rakaa ja nopeaa. Jotenkin brutaalia. Toiset tykkää, toiset ei. Itse kuulun ensimmäiseen leiriin.

Ja tämän taian toivon tottavie toistuvan nyt C7-korimallin kohdalla. Jäämme seuraamaan suorituskyky-mittauksia, varmaa on silti se, että taas on Porsche ja italot laitettu ahtaalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös