Onneks tämä nimimerkin taakse piiloutuva speedman ei päätä yhtään mitään. Japanin suzuka on 10-14 metriä leveä. Ahvenisto on 9-17 metriä leveä. Suzukassa ajetaan f1 kisoja. Salzburgringilla ajetaan tänä vuonna wtcc osakilpailu. Rata on kapea ja siellä on aidat lähellä. Aivan niinkuin Ahvenistolla. Historic kisassa tapahtunut kuolemankolari johtui siitä, että kuljettajalla ei ollut turvavöitä ollenkaan. Munkin isä meinas kuolla kolarissa muutama vuosi sitten. Mutta ei kuollu. Jos tädillä olis munat sehän olis setä.
On sun juttus kyllä huvittavia, eli Suzuka ja Ahvenisto olisivat jotenkin vertailukelpoisia. Oletkohan koskaan Suzukassa päin käynytkään. Voi olla fasiliteetit "hieman" erilaisia. Muistaakseni pari turva-aluettakin löytyy n 100000 katsomopenkin lisäksi.
Eli, nyt kun Ahvenistolla ei ole turva-alueita, pitää vetää radan leveys keskusteluun, josta siis en ole sanonut missään vaiheessa yhtään mitään.
Salzburgring on kyllä kuvien perusteella aika lähellä Ahvenistoa.
Siellä ei näyttäisi olevan kuin yksi tribune = katsomokin. Muut fasiliteetit on kyllä eri tasoa. Varikkopilttuissa voimavirta ja paineilma, monitorit, jokaiselle erikseen jne.
Sen myönnän, että yllätttävän vaatimattomaan paikkaan WTCC kisan ovat tuomassa. Ei tuo ratana muuten Apparasta näyttäisi eroavan.
Nimimerkki mikä nimimerkki, olen näistä samoista asioita omallakin nimellä eri yhteydessä ollut juttelemassa, siis rataihmisten kanssa.
Edelleen: Ahvenisto on ok, mutta ei todellakaan mikään "ratojen jumala".