Oles nyt jo hiljaa..Hyvä juttu Marussialle. Caterham koko sarjan ärsyttävin talli erään tallipomon ja yhden kuhan vuoksi.
Miksi? Ainoa motiivini toivoa Marussialle onnistumisia on se, että Marussian onnistuminen tietää sitä, että Caterham on epäonnistunut. Hyvinkin loogista näetkös?Oles nyt jo hiljaa..
Ja aiheeseen .
Hieno juttu marussialle ja olen iloinen timpan puolesta =)
Jos sinua ei kiinnosta Marussian menestys vaan Caterhamin menestymättömyys, siitä kuuluisi näin loogisesti ajatellen kirjoittaa Caterhamin topikissa eikä täällä.Miksi? Ainoa motiivini toivoa Marussialle onnistumisia on se, että Marussian onnistuminen tietää sitä, että Caterham on epäonnistunut. Hyvinkin loogista näetkös?
Ei taida rahaa irrota vielä ensimmäisestä kymppisijasta. Saatan olla väärässäkin, mutta muistelen lukeneeni jotain sen suuntaista, että sinne kympin sakkiin pitäisi päästä kaksi kertaa lähimpien kolmen vuoden aikana, ja sitten vasta napsahtaa rahaa tallin tilille.Mahtaa Caterhamia harmittaa, "varma" valmistajien sarjan 10. sija taisi mennä tämän kisan myötä. Toivottavasti nämä pari lisämiljoonaa nostaisivat Marussian suoritustasoa lähemmäs keskikastia.
Tänne aiemmin postattu taulukko F1Technical.netistä tukisi (osin) tuota väitettä. 2011 (silloinen) Lotus sai osan edellisvuoden kymppisijan bonuksesta, osan ei. 2012 talli sitten sai sekä sijoitusrahat, että Top10-vakiosumman (mutta menetti uusien tallien bonuksen).Ei taida rahaa irrota vielä ensimmäisestä kymppisijasta. Saatan olla väärässäkin, mutta muistelen lukeneeni jotain sen suuntaista, että sinne kympin sakkiin pitäisi päästä kaksi kertaa lähimpien kolmen vuoden aikana, ja sitten vasta napsahtaa rahaa tallin tilille.
Tällaisessa käsityksessä mäkin olen ollut. Tai ainakin Tonyn poppoo sai rahaa vasta kun olivat viime vuonna toista kertaa sijalla 10. 30 miljoonasta (yksikkö hämärän peitossa) hän silloin twiittaili.Ei taida rahaa irrota vielä ensimmäisestä kymppisijasta. Saatan olla väärässäkin, mutta muistelen lukeneeni jotain sen suuntaista, että sinne kympin sakkiin pitäisi päästä kaksi kertaa lähimpien kolmen vuoden aikana, ja sitten vasta napsahtaa rahaa tallin tilille.
Caterham toi itseasiassa vain uuden etusiiven tähän kisaan .Marussia veti heittamalla oli Heikin Gatorhamista.
Makeammaksi taman tekee viela se et Fernandesin tiimi oli tuonu paivityksia kovalla aanella kesatauon jalkeen ja vituiksihan se meni.
Hyva slobot!
Autosportille Lowdon tunnustaa ettei hänelläkään ole tarkkaa käsitystä siitä minkä arvoinen valmistajien kymppisija on rahassa.Mutta tosiaan tuon websin mainitseman taulukon mukaan kymppipaikasta saisi ensimmäisenäkin kautena sen noin 10 miljoonan punnan bonuksen. Marussian Graeme Lowdonilta asiaa tiedusteltiin BBC:llä kisan jälkeen, ja kyllähän hän vähän kierrellen kaarrellen mainitsi sen rahamäärän olevan merkittävä.
And although historically finishing top ten in the standings has had significant commercial benefits, Lowdon says it is too early to judge what lift in income his outfit could expect to get if it holds onto the position.
"Because there is a new Concorde [Agreement] period, it is unclear," he said when asked if there was any idea of how much his team could stand to earn from finishing 10th.
"There are a lot of strange things in F1, but you would hope that finishing tenth is better [financially] than finishing 12th.
Onko Heikki vieny sulta joskus tyttöystävän vai mikä ahistaa?Miksi? Ainoa motiivini toivoa Marussialle onnistumisia on se, että Marussian onnistuminen tietää sitä, että Caterham on epäonnistunut. Hyvinkin loogista näetkös?
Toiveesi saattaa toteutua. HRT kuihtui jo, ja Marussiallakin taitaa olla aika hurjat velat niskassa. Siihen päälle Bernie on nyt päättänyt haistattaa pitkät koko tallilla, eikä ole ainakaan toistaiseksi tarjonnut uutta Concorde sopimusta allekirjoitettavaksi. Jos Marussia poistuu kuvioista, niin Caterhamia ei sitten voikaan enää potkia pihalle ihan tuosta vaan, koska 20 autoa täytyy olla gridissä.Caterhamia myöten aika säälittäviä nämä uudet tallit, ja joutaisivat vaikka pois.