Tottahan tuokin, mutta jos katsoo viime kauden "Caterhamia" (Team Lotus), niin lopulta hyvää kautta pilasi KERSsin puuttuminen. Toki voidaan myös arvuutella, että olisiko auto ollut loppukaudesta niin hyvä kuin se oli, jos talli olisi paininut puoli kautta mahdollisten KERS ongelmien kanssa.
Toisaalta pitää myös muistaa kuinka vähän KERSseissä oli luotettavuusongelmia viime kaudella. Jos RB:n yliviritetyn KERSsin jättää huomiotta, niin ns. "standardi" KERSsit tuntu olevan aikas luotettavia. Ja 2009 vuoden KERSseihin verrattuna niissä selkeästi oli jo mukana toimivat tappokytkimet eli KERSsin hajottua/lakattua toiminnasta edessä ei ollut keskeytys vaan jatko ilman KERSsin käyttöä...
En tokikaan tiedä mikä olisi lisäkustannus Marussialle KERSsin hankkimisesta, mutta itsessään perus KERSsin ymppäys ei enää varmaan ole niin kovin suuri juttu, kun palikat ja elektroniikan saa hankittua valmiina... Toki tätä varmaan hidastaa se seikka, että talli jatkaa Cossun koneilla...
...Tosin Williamsilla oli viime kaudella KERS Cossun koneiden jatkeena...
No lopetan siihen kuitenkin, että tekee Marussia miten hyvän auton vaan, niin melkoisella varmuudella voidaan sanoa, että talli ei keskikastiin yllä siltikään. Eli kisailee HRT:n kanssa korkeintaan. Mikä on sikäli sääli, että jos Caterham viimein murtautuu keskikastiin, niin peräpään pitäjiä on vain kaksi ja se porukka ajautuu entistä ahtaampaan rakoon imagollisesti ja siten myös rahallisesti... Riskinä tietty vielä se, että HRT ottaa KERSsin ja perän pitäjänä "jatkaa" Marussia yksin, sit HRT ja sit keskikasti...