Olis, koska se oli "varastettu" voitto.:doubtful:
Ei sillä mitään kummosta virkaa siinä ole. Oisko se parempi ilman kuin sanaa? Merkityshän ei muuttuis mitenkään.
Aijaaa? Tätä ei varmaan kukaan täällä tiennyt, varsinkin tuo kirjottajaOlis, koska se oli "varastettu" voitto.
On se huima!Alonso on jälleen näyttänyt kykynsä autonkehittäjänä. Minkähänlaisia vinkkejä on antanut pääsuunnitelijalle uuden auton aerodynamiikkaa koskien.
En kyllä varkaudeks sanois. Eihän siinä muuta tapahtunu kuin että Alonso saatiin kärkipaikalle täysin rikollisin keinoin. Ei sillä mitään voittoa vielä varmistettu.Olis, koska se oli "varastettu" voitto.
En ole perehtynyt ihmisten reaktiohin täällä tai ulkomaisilla foorumeilla, mutta muistan hyvin että kun Kimi voitti Spassa 2009 vielä huonommalla autolla kuin tämän vuoden Ferrari on, niin "Ferrari fanit" tuolloin eivät halunneet antaa Kimille minkäänlaista kunniaa vaan pyrkivät kaikkensa lytätäkseen Kimin suorituksen. Nyt omasta puolestani voin ihan hyvin antaa Alonsolle kunnian tästä kisasta joka hänelle kuuluu. Toivon että tähän kykenee myös muutkin joilla on antipatioita Alonsoa ja Ferraria kohtaan.Hieno kisa Alonsolta ja erityisesti Pereziltä. Alonso ajoi virheettömästi ja mielestäni uransa parhaan kilpailun. Tämä yksittäinen esitys on kovempi kuin mestaruudet 2005-2006. Toisaalta en itse koskaan olekaan rankannut kuljettajia tilastojen mukaan vaan taitojen. Tällä kertaa Alonso teki jotain jota en häneltä olisi koskaan odottanut. Olen aiemmin sanonut, ettei Alonso ole urallaan ajanut yhtään legendaarikseksi luokiteltavaa ajosuoritusta, mutta nyt ajoi. Luulenpa että tämä kilpailu tulee jäämään hänen uransa huippukohdaksi. En siis usko että hän kykenee enää tätä toistamaan. Puhtaasti todennäköisyyteen vedoten, tuskin ura jatkuu niin pitkään että toisto on kovinkaan todennäköinen.
En ymmärrä miten jaksat vuodesta toiseen nillittää tätä.En ole perehtynyt ihmisten reaktiohin täällä tai ulkomaisilla foorumeilla, mutta muistan hyvin että kun Kimi voitti Spassa 2009 vielä huonommalla autolla kuin tämän vuoden Ferrari on,
Voittojen ja podiumien määrällä mitattuna on top-3 auto. Myöskin molemmissa kisoissa paremmin sijoittuneen Ferrarin edellä on ollut korkeintaan kahden muun tallin autoja, että ei se ihan **ska voi olla.En ymmärrä miten jaksat vuodesta toiseen nillittää tätä.
Mutta, Ferrari oli 2009 neljänneksi paras auto. Nyt ei.
Jos se auton parhaus näin määritellään, niin Kimillähän oli Belgiassa 2009 sitten paras auto.Voittojen ja podiumien määrällä mitattuna on top-3 auto.
Niin, ja jos asiaa näin ajatellaan niin on ihan Lotuksen ja Williamsin kuskien "huonoutta" ettei ole Ferrarin edellä ollut. Sen verran kalusto niillä kuitenkin parempaa. Kimillä nyt tietty ollut huonoa tuuria...Myöskin molemmissa kisoissa paremmin sijoittuneen Ferrarin edellä on ollut korkeintaan kahden muun tallin autoja, että ei se ihan **ska voi olla.
Joo vielä aikaista sanoa että nyt Ferrari olisi 2009 Ferraria kilpailukykyisempi. Katsoo miten ns. normaalikisoissa tulee menemään vaikka ei Ferrarilta oikein odoteta kärkivauhtia silloin. 2009 se meni jossain kisoissa hyvin mutta ratakohtainen sopivuusheittely oli suurta.En ymmärrä miten jaksat vuodesta toiseen nillittää tätä.
Mutta, Ferrari oli 2009 neljänneksi paras auto. Nyt ei.
Kohtuuhyvin sillä nytkin kisoissa ajaa. Alonso vain ei ole mikään aika-ajaja tuolla autolla ja rengaslämmöillä ja Massa taas on vertailukohtana alas painettuine itsetuntoineen, unohdettuine taktikoineen ja kakkosautoineen lähinnä surkuhupaisa.Joo vielä aikaista sanoa että nyt Ferrari olisi 2009 Ferraria kilpailukykyisempi. Katsoo miten ns. normaalikisoissa tulee menemään vaikka ei Ferrarilta oikein odoteta kärkivauhtia silloin. 2009 se meni jossain kisoissa hyvin mutta ratakohtainen sopivuusheittely oli suurta.
Kyllä pitää, minä ainakin. Aika-ajoissa se toki on selvästi Ferraria parempi (varmaankin f-putkella on syytä tähän), mutta kisassa selvästi huonompi, suorastaan surkea. Kahdesta kisasta saldona on vain yksi piste.Kyllä tämän vuoden Ferrari on kuitenkin top 5 auto ja kunhan kehitystyö etenee luultavasti nousee korkeammalle, eli top 4 tai 3 kauden loppuun mennessä elleivät ihan ryssi. Resursseja tallilla on siihen enemmän kuin tarpeeksi. Renkaiden suorituskyvyn heittely toki tekee siitä välillä huonomman kuin vaikkapa Williams tai Sauber, mutta ihan samaa voi sanoa myös Mersun autosta mutta ei sitä silti kukaan pidä surkeana (tässä tulee taas esiin ns. double standards jossa asiat luetaan Alonson eduksi).
Yleinen konsensus käsittääkseni on, että Ferrarin 2009-auto antoi tasoitusta downforcessa. Mekaaninen puoli oli kärkitasoa - sehän ei juurikaan muuttunut, mutta sääntöuudistusten uusiksi laittamaa aeropakettia ei saatu kilpailijoiden tasolle.Spa 2009: Ferrari ei kyllä takuulla ollut ruudukon huonoimpia autoja. Ei ehkä aivan paraskaan, mutta selvästikin auto toimi nimenomaan Spassa erityisen hyvin. Totta kai Kimi ajoi hyvän ajon, mutta ei F1:ssä voi nykyään voittaa tavallista kuivan kelin kisaa autolla, joka ei ole aivan parhaimpien joukossa.
Alonso karkasi sateen turvin karkuun. Kimi ajoi hitaanpana puolitoista tuntia Fisico persuuksissa. Ovat aikalailla erilaisia, hienoja, suorituksia: vaikea vertailla.Niin, itse pidän Alonson suoritusta Sepangilla aivan yhtä hyvänä kuin Kimin ajoam Spassa. Ehkä jopa hieman parempana.