Ihan alkukaudesta se kyllä oli varsin huono, mutta Espanjasta lähtien hyvin lähellä kärkeä, ajoittain jopa kärjessä. "Paras auto" kuitenkin vaihteli jopa kisan sisällä olosuhteista ja renkaista riippuen. Ei minusta auton huonoutta ole Espanjan jälkeen mitenkään erityisesti tuotu esiin tai väitetty sitä hitaammaksi kuin se onkaan, mutta se toki on todettu, ettei se ole nopein.
Tarkoitinkin juuri loppukautta. Alkukaudesta Ferrari teki hyvää työtä auton kehityksessä, mutta Hockenheimin jälkeen ollut mielestäni aika saamatonta vaikka yritystä on ollut.
Tallin (=työkavereiden) haukkuminen ei ole kovin hyvä lojaalisuuden rakentaja, ei sille teille kannata lähteä. Taktisesti ja teknisesti tiimi on ollut tällä kaudella varsin virheetön, joten siinä mielessä tiimiä sopiikin kehua. Jos esim. verrataan McLarenin ja Red Bullin teknisiin keskeytyksiin tai varikkovirheisiin. Voi se puhe samalla olla ihan Ferrarin kaipaamaa retoriikkaakin.
Haukkuminen oli ehkä liian vahva sana, enkä kummaksu ollenkaan sitä tapaa millä Alonso puhuu tallistaan. Hienoa että jaksaa kehua ja pysyä positiivisena. Tarkoitin vain että Alonso olisi "oikeuttu kritisoimaan" tallinsa auton kehitystä loppukaudella, koska se ei ole ollut kovin hyvää. En kuitenkaan odota että hän näin tekisi eikä siitä mitään hyötyä olisikaan. Asia on kuitenkin niin että tallin vika se loppupeleissä on jos auto on liian hidas mestaruustaisteluun. Vettelin vähättely väittämällä että hänellä oli ylivoimainen auto on turhaa, olisivat itse tehneet paremman auton. Toki Ferrari ei ole tätä mitenkään ylikorostetusti tuonut esille, mutta auton hitaus on kuitenkin suurin syy siihen miksi mestaruus hävittiin. Jos auto olisi ollut loppukaudella yhtä nopea kuin Red Bull tai McLaren niin Alonso olisi varmasti kerännyt 4 pistettä enemmän kuin nyt.
Se on totta, että taktisesti ja tulosten maksimoinnin suhteen kisaviikonloppuina tämä oli Ferrarin paras kausi 2007 jälkeen, ehkä jopa parempi. Siitä sopiikin kehua.