Fernando Alonso kaudella 2012

  • Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Massa ei Kimiä nopeampi ole piste. Ferrarin perseilyn takia aika-ajoissa meni Massalla paremmin. Bensataktiikat, auton kehittely jne. Kaikki vietiin Massan suuntaan.
Luottaisin kyllä näistä analyyseista Webslaven tekemään. Myöskin Schumin osalta, vaikka miehen fani olenkin. Kohta kai kuitenkin väitellään siitä kumpi hävisi Massalle raa-assa nopeudessa vähemmän.

Massan parhaimmillaan olo kuitenkin taitaa aika harvinaista olla, siis se 100% onnistuminen.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Massa ei Kimiä nopeampi ole piste. Ferrarin perseilyn takia aika-ajoissa meni Massalla paremmin. Bensataktiikat, auton kehittely jne. Kaikki vietiin Massan suuntaan.
Voisitko selventää

- kuinka Ferrari perseili aika-ajoissa
- kuinka Massalle tehtiin paremmat bensataktiikat
- kuinka kaikki vietiin Massan suuntaan

Olen Webslaven arvion kanssa samaa mieltä. Massa on minun mielestäni hyvänä päivänä "raa'alta" nopeudeltaan sarjan nopeimpia kuskeja yhdessä Vettelin ja Hamiltonin kanssa. Mielestäni Räikkönen, Alonso ja vaikka Button ovat hyviä esimerkkejä ettei pelkkä "raaka" nopeus riitä.

Lisään loppuun vielä, että milläänhän näitä ei voi ikinä todistaa. Mutuilla vain. Jos kaikille annettaisiin samanlainen kalusto, ideaalit säädöt, täysin samat olosuhteet yms., voisi joukon nopein olla vaikka Kovalaisen Heikki.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Voisitko selventää

- kuinka kaikki vietiin Massan suuntaan
Kai sä katsoit kisoja 2009? Massan loukkaannuttua Kimi alkoi ihan yht'äkkiä taikomaan kärkisijoituksia autolla joka oli tasaväkinen Toyotan kanssa. Samaan aikaan Badoer ja vertailukelpoinen Fisichella ajoivat joukon hännillä.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Kai sä katsoit kisoja 2009? Massan loukkaannuttua Kimi alkoi ihan yht'äkkiä taikomaan kärkisijoituksia autolla joka oli tasaväkinen Toyotan kanssa. Samaan aikaan Badoer ja vertailukelpoinen Fisichella ajoivat joukon hännillä.
tottakai katsoin. Massa ajoi ennen kimiä palkintopallille.
 

jokke79

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
313
No sehän myönnettiin Ferrarilla, että Massa on ihan hukassa jos auto Kimin tyylinen, mutta Kimi pysty paikkaan hanskalla Massan tyylille sopivan auton.

Bensaa Räikkösellä oli yleensä myös enemmän, joten Massa sai siitäkin etua aika-ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tulosten teko ei ole Alonsosta kiinni, teki sen mihin tuolla kalustolla oli edelletykset ja yli sen.

Alonso ajoi samalla tasolla koko kauden, mutta loppu kaudella Rebbulli ja McLaren olivat parempia. Hamiltonille pakko antaa tunnustusta menetti paljon enenmmän pisteitä auton takia kuin Vettel.

Alonsolle ja Hamiltonille :thumbup::thumbup::thumbup:
Puhuin tuloksista suhteessa Massaan. En suhteessa Red Bulliin. Jopa Ferrarifaneja ärsytti, kun Alonso sanoi ettei autolla parempaan pysty, vaikka Massa pystyi parempaan sekä aika-ajo että kisavauhdissa.
 

Olaus

Well-known member
Liittynyt
6.7.2000
Viestit
225
Sijainti
Monaco
Edellinen kausi päättyi Alonsolla keskisormen heilutteluun kanssakilpailijalle ja tämä kausi sitten sokeaan itsensä kehumiseen ja fanien aliarvioimiseen. Huvittava kaveri.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Nyt on Domenicali ihan hakoteillä. Ilmeisesti on täysin unohtunut Vettelin ja Hamiltonin epäonni, ja olihan sitä muillakin. Mutta jos nyt verrataan suoraan Vetteliin, niin Vettel keskeytti kaksi kertaa tekniseen vikaan, joista toinen johtoasemasta. Lisäksi Vettel kärsi aika paljon Abu Dhabin aika-ajorangaistuksesta ja viimeisen kisan kolarista. Loppujen lopuksi Vettel kyllä menetti enemmän pisteitä kuin Alonso epäonnen vuoksi (epäonni = negatiiviset seikat joihin ei itse voi vaikuttaa).
Mun mielestä on outoa puhua epäonnesta, jos talli on rakentanut nopean mutta epäluotettavan auton. Eivät Vettel ja Hamilton kärsineet epäonnesta, vaan huonosta insinöörityöstä tiimin osalta. Toisaalta sitten taas pääsivät nauttimaan sen insinöörityön hedelmistä, kun autot olivat nopeita.

Mistähän Dome sen kaksi kisaa kaivoi? Spa oli täysin poissa omista käsistä Grosjeanin näyttäessä taitojaan, mutta Suzuka meni kyllä Alonson omaan/kilpailutilanteen piikkiin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Mun mielestä on outoa puhua epäonnesta, jos talli on rakentanut nopean mutta epäluotettavan auton. Eivät Vettel ja Hamilton kärsineet epäonnesta, vaan huonosta insinöörityöstä tiimin osalta. Toisaalta sitten taas pääsivät nauttimaan sen insinöörityön hedelmistä, kun autot olivat nopeita.

Mistähän Dome sen kaksi kisaa kaivoi? Spa oli täysin poissa omista käsistä Grosjeanin näyttäessä taitojaan, mutta Suzuka meni kyllä Alonson omaan/kilpailutilanteen piikkiin.
Koneet on nykyää rajoitettuja. Ei enää eletä sitä aikaa, ko koneet viriteltiin tappiin ja sit se "kulki lujaa, mut oli epävarma". Nykyiset koneet on vissii suunniteltu toimiin suuremmilla kierrosluvuilla mitä säännöt sallii. Ei laturilla autoa nopeaksi tehdä? Jos toimittajan osa ei toimi, nii se on Redbullin vika, ko on valinnut sen toimittajan osalle? Näinhän täällä jotku asian aikoinaan "järkeili".
 
Viimeksi muokattu:

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
? Jos toimittajan osa ei toimi, nii se on Redbullin vika, ko on valinnut sen toimittajan osalle? Näinhän täällä jotku asian aikoinaan "järkeili".
No eikös se nyt ole ihan normaalia, että jos esim. joku yrityksen tavarantoimittajista toimittaa pelkkää paskaa jatkuvasti, niin kyllä se tavarantoimittaja vaihtoon menee.

Jos Brasiliassa olis laturi paukahtanut, niin aika varmasti olis mennyt niitten valmistaja vaihtoon. Ehkä?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Koneet on nykyää rajoitettuja. Ei enää eletä sitä aikaa, ko koneet viriteltiin tappiin ja sit se "kulki lujaa, mut oli epävarma". Nykyiset koneet on vissii suunniteltu toimiin suuremmilla kierrosluvuilla mitä säännöt sallii. Ei laturilla autoa nopeaksi tehdä? Jos toimittajan osa ei toimi, nii se on Redbullin vika, ko on valinnut sen toimittajan osalle? Näinhän täällä jotku asian aikoinaan "järkeili".
Mun käsittääkseni nuo laturiviat johtuivat ylikuumenemisesta, mistä taas voisi vedellä johtopäätöksiä auton jäähdytyksen riittävyyden suhteen. Mistä taas voisi edetä siihen, miten Neweyllä on tapana viedä nämä asiat äärimmäisyyksiin nopeutta hakiessaan. Mutta voi toki olla ihan silkkaa höpinää.

Edelleenkään auton epäluotettavuus tai tiimin töppäilyt (Hamilton) eivät mun mielestä johdu epäonnesta, vaan siitä että jossain vaiheessa joku on tehnyt virheen. Näkyvimpänä kärsijänä näistä virheistä on sitten kuski, mutta epäonneksi mä en sitä kutsuisi.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Mun käsittääkseni nuo laturiviat johtuivat ylikuumenemisesta, mistä taas voisi vedellä johtopäätöksiä auton jäähdytyksen riittävyyden suhteen. Mistä taas voisi edetä siihen, miten Neweyllä on tapana viedä nämä asiat äärimmäisyyksiin nopeutta hakiessaan. Mutta voi toki olla ihan silkkaa höpinää.
Red Bull ei kuitenkaan ollut kaudella ainoa Renault-moottoria käyttänyt talli, joka laturiviasta kärsi.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Jokohan se käytti kaikki samuraiviisaudet tällä kaudella? ehkä seuraavaksi sitten jonkun Wittgensteinin tms kimppuun.

"Ajoin, siis olin" tai muuta nasevaa medialle.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös