Rentta
Well-known member
Jep. Fiksua tiimipeliä.Teki Häkkinen ja Coulthardkin tuota joskus Indianapolisissa... Ihan järkevää kun saa ehkä pari kymmenystä kierrosaikaa paremmaksi.
Jep. Fiksua tiimipeliä.Teki Häkkinen ja Coulthardkin tuota joskus Indianapolisissa... Ihan järkevää kun saa ehkä pari kymmenystä kierrosaikaa paremmaksi.
Ilmeisesti. Ihan peliliike kyllä.Päästiköhän Massa Kimin tahalteen ohi varikolta tultuaan ennen kolmatta mutkaa? Jos päästi, niin olipa fiksu veto, kun heti seuraavalla suoralla pääsi helposti kuittaamaan takaisin.
Minusta se on silti naurettavaa hifistelyä. Jos siitä olisi ihan oikeasti hyötyä, niin miksei kaikki sitä tee? Kunnon tiimipeliä toivoisin näkeväni kisoissa, kuten esim. Rubens teki Schumin aikana. Siinä oli kunnon sikaa. Kunnolla kaverit pussiin ja kuutamolle jossain lähdössä tms. Siinä olisi tiimipeliäJep. Fiksua tiimipeliä.
Jaa-a kuule, mutta selvähän se että imuapu pitkällä suoralla auttaa.Minusta se on silti naurettavaa hifistelyä. Jos siitä olisi ihan oikeasti hyötyä, niin miksei kaikki sitä tee?
Olin huomaavinani että molemmat hidastivat juuri siihen DRS viivalle. Massa oli niukasti edellä. Oliskohan jollain videota tuosta tilanteesta.Päästiköhän Massa Kimin tahalteen ohi varikolta tultuaan ennen kolmatta mutkaa? Jos päästi, niin olipa fiksu veto, kun heti seuraavalla suoralla pääsi helposti kuittaamaan takaisin.
http://www.youtube.com/watch?v=0SGYd4t8troOlin huomaavinani että molemmat hidastivat juuri siihen DRS viivalle. Massa oli niukasti edellä. Oliskohan jollain videota tuosta tilanteesta.
Eiku nii.http://www.youtube.com/watch?v=0SGYd4t8tro
Kohdassa 1:21. Kimi hiukan edellä Massan jallittamana.
Juu ja Massa oli kanssa ulkokurvissa neulansilmään ni varmaan siksikin todennäköisemmin juuri hän katsoi tarkemmin että saa avata siipeä.Eiku nii.
Tuossa kohtaa ei ole kyllä kyse enää jallittamisesta vaan enemmän siitä kumpi sattuu hidastamaan enemmän.
Auttaa toki, mutta kuinka paljon? Mutta selitäpä miksei se ole tuon yleisempää?Jaa-a kuule, mutta selvähän se että imuapu pitkällä suoralla auttaa.
Ei jaksa ei viitsi, vai olisko siinä toisessa vaakakupissa puhdas ilma muilla osuuksilla.(tietoa ei ole, mutta arvauksia kyllä)Auttaa toki, mutta kuinka paljon? Mutta selitäpä miksei se ole tuon yleisempää?
Sen ajoittaminen on vissiin vähän hankalaa. Jos talli ei halua uhrata vetoapua antavan kuskin nopeaa kierrosta, niin silloin temppu pitää suorittaa kun tämä kuski tulee ulos varikolta tai heti tämän nopean kierroksen jälkeen. Sitten sen ykköskuskinkin tarttis olla oikeassa paikassa radalla jotta pääsee tästä hyötymään, ja kun siellä radalla on muitakin niin homma menee helposti reisille.Auttaa toki, mutta kuinka paljon? Mutta selitäpä miksei se ole tuon yleisempää?
Omituista taktiikkaa Massalta lähteä vajaalla tankilla kisaan. Liekö odottanut turva-autoa mutta eihän se rata ollut kovinkaan riskialtis moiselle tilanteelle. Eikö Massa osaa sitten ajaa painavalla autolla hä :idea::thumbfh:Huono kisa tänään. Jos positiivista juttua haluaa tästä kisasta nähdä niin nyt huonollakin suorituksella tulee se kuudes sija kun kauden alusta oltiin sijoilla 15. Toki Massa valitti sitä, että joutui säästämään löböä kisan puolesta välistä lähtien, jonka jälkeen ero Buttoniin kasvoi. Täytyy ihmetellä kyllä tätäkin virhettä tiimin puolelta. Uuteen kisaan paremmalla vauhdilla ja uudella diffulla, joka oli Alonsolla käytössä.
Ihan normaalia taktikointia lähteä kisaan 'vajaalla'. Kevyt auto on nopeampi, ja saattaa tuoda hyvät asemat startissa tai kisan alkupuoliskolla.Omituista taktiikkaa Massalta lähteä vajaalla tankilla kisaan. Liekö odottanut turva-autoa mutta eihän se rata ollut kovinkaan riskialtis moiselle tilanteelle. Eikö Massa osaa sitten ajaa painavalla autolla hä :idea::thumbfh:
Niin siis tää on kisabensat tankissa -aikaa...Ihan normaalia taktikointia lähteä kisaan 'vajaalla'. Kevyt auto on nopeampi, ja saattaa tuoda hyvät asemat startissa tai kisan alkupuoliskolla.
Juuri näin. Lopussa sitten hölläilee ja samalla säästää kumeja. Lopussa ne erot kuitenkin on massiivisia ja takaa kirivät ajautuvat rengashuoliin ennen kuin saavat kiinni. Ja ohittaminenhan on suhteellisen mahdotonta jos ei ole 0,2 sekunnin päässä DRS-alueelle tultaessa.Ihan normaalia taktikointia lähteä kisaan 'vajaalla'. Kevyt auto on nopeampi, ja saattaa tuoda hyvät asemat startissa tai kisan alkupuoliskolla.
Varsinkin kun sattuu ajamaan autoa, joka on nopein suoralla...Ja ohittaminenhan on suhteellisen mahdotonta jos ei ole 0,2 sekunnin päässä DRS-alueelle tultaessa.
No ei ole ensimmäinen kerta tosiaan kun Ferrarilla pitää auto jättää radalle kisan jälkeen vähäisen bensan vuoksi. Mutta jos se jotain auttaa niin voisi nuo muutkin tallit ajella höyryillä.Varsinkin kun sattuu ajamaan autoa, joka on nopein suoralla...