Felipe Massa kaudella 2012

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=230498

Aivan, harva suostuisi tuohon. Massa on selvästi Alonson BITCH!!
Kovalainen esimerkiksi vaikka nuolisi Alonson ajohaalarit harjoitusten ja kisojen jälkeen, jos vain pääsisi Ferrarille. Massan osalta saumat titteliin on mennyt niin perjaatteessa tämä menee vielä "tiimipelaamisen piikkiin". Tuskin kukaan täälläkään itkisi jos Räikkönen olisi vastaavalla tavalla hyötynyt. Eroaako toi sitten hirveästi siitä, että antaa toisen voittaa? Ja mitäs tossa hirveästi itkemään kun tilanne sarjataulukossa on mikä on. Lisäksi Massa pyrkii vain noilla kommenteillaan tietoisesti rakentamaan itsestään kuvaa loistavana tiimipelaajana. Kun tulee seuraava heikko kisa niin italian media ei ole niin tiukka "rakastettua ja lojaalia tiimitoveria" kohtaan kuin jotain äksyilijää kohtaan. Massa tietää sen italian median antaman paineen vaikutuksen ja ei ole ollenkaan tyhmää yrittää joillain tämän kaltaisilla komenteilla vaikuttaa italian median seuraavaa hyökkäyksen tasoa.
 
Viimeksi muokattu:

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Massan lähtöruutusiirrosta itketään, koska se heivasi niin mona kuskia sille dramaattiselle likaiselle puolelle Austinissa. Sen valossa mä olisin itsekin valmis narisemaan, kun ratapuoli vaikutti niinkin huomattavasti lähtöihin. Noin taktiikkamielessä ja Massan kohtelusta yleisesti en jaksa tunteilla. Sellainen Alonson näkyvä ylisuojelu ei tee Massan maineelle niin huonoa kuin pilttuissa ja kokouksissa tehdyt strategiat ja sopimukset. Nyt Massa sai kantaa vielä surullisen ja lojaalin ritarin viittaa, kun oli kisassa niin nopea.

Jos tollaisia sinetinrikkomisia tulee jatkossa ja lähtöruudukko alkaa elää, niin sitte rangaistuksen vois vaikka siirtää kilpailuun.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Massan lähtöruutusiirrosta itketään, koska se heivasi niin mona kuskia sille dramaattiselle likaiselle puolelle Austinissa. Sen valossa mä olisin itsekin valmis narisemaan, kun ratapuoli vaikutti niinkin huomattavasti lähtöihin. Noin taktiikkamielessä ja Massan kohtelusta yleisesti en jaksa tunteilla. Sellainen Alonson näkyvä ylisuojelu ei tee Massan maineelle niin huonoa kuin pilttuissa ja kokouksissa tehdyt strategiat ja sopimukset. Nyt Massa sai kantaa vielä surullisen ja lojaalin ritarin viittaa, kun oli kisassa niin nopea.

Jos tollaisia sinetinrikkomisia tulee jatkossa ja lähtöruudukko alkaa elää, niin sitte rangaistuksen vois vaikka siirtää kilpailuun.
Veikkaampa että sääntö muuttuu siten, että lähtöruudukko elää pelkästään siitä taaksepäin, mihin kyseinen auto siirtyisi ja ruutu jäisi tyhjäksi. Tai että jos aika-ajon jälkeen menee sinetin rikkomaan tms, niin varikolta kisaan ja kyseinen ruutu jätetään tyhjäksi, niin että jokainen starttaa ruudusta, johon on aika-ajoissa ajanut.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Varikolta/ruudukon perältä vaan liikkeelle kaikki jotka kikkailee pehmopenaltien eduilla. Oppivat olemaan.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Varikolta/ruudukon perältä vaan liikkeelle kaikki jotka kikkailee pehmopenaltien eduilla. Oppivat olemaan.
Komp. Eikä mitään pelkkää sinettien rikkomista vaan koko vaihteisto silloin vaihtaa. 5 ruutua jos on osoittaa joku vika. Varikolta startti jos ei ole vikaa.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Komp. Eikä mitään pelkkää sinettien rikkomista vaan koko vaihteisto silloin vaihtaa. 5 ruutua jos on osoittaa joku vika. Varikolta startti jos ei ole vikaa.
Mun mielestä vois hyvin laittaa, että jos aika-ajon jälkeen autoon tehdään jotain/sinettiä rikki tms, niin aina varikolta startti. Jos taas ennen aika-ajoja vaihdetaan laatikko/kone, niin 5/10 ruutua penaltia.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Ja että kyseinen ruutu jäisi tyhjäksi, niin että mitään likainen/puhdas puoli etua ei kyseisestä tempusta tulisi. Yhdellä edessä on tietysti pitempi tyhjä kohta, mutta sitä ei sitten enää pysty fiksaamaan säännoillä.
 

Iso Paha

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
128
Ja että kyseinen ruutu jäisi tyhjäksi, niin että mitään likainen/puhdas puoli etua ei kyseisestä tempusta tulisi. Yhdellä edessä on tietysti pitempi tyhjä kohta, mutta sitä ei sitten enää pysty fiksaamaan säännoillä.
Miten ajattelit tuon toteuttaa, jos esim. paalulle ajanut henkilö tiputetaan 6 ruutuun ja muita ei nosteta eteenpäin, tippuvat kaikkien muiden lähtöpaikat yhdellä. Ei kuulosta kauhean reilulta esim. sille joka on kolmannessa rivissä lähtöpaikalla 6, hänet ilmeisesti tässä mallissa tiputettaisiin 4 riviin lähtöpaikalle 7?

Ei varmasti tule menemään koskaan läpi, kyllä rangaistuksesta pitää kärsiä vain ja ainoastaan se, kuka oikeasti on sääntöjä rikkonut. Varikolta vaan matkaan ja lähtöpaikka tyhjäksi, jos aika-ajon jälkeen joutuu vaihdelaatikon/moottorin vaihtamaan.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Miten ajattelit tuon toteuttaa, jos esim. paalulle ajanut henkilö tiputetaan 6 ruutuun ja muita ei nosteta eteenpäin, tippuvat kaikkien muiden lähtöpaikat yhdellä. Ei kuulosta kauhean reilulta esim. sille joka on kolmannessa rivissä lähtöpaikalla 6, hänet ilmeisesti tässä mallissa tiputettaisiin 4 riviin lähtöpaikalle 7?

Ei varmasti tule menemään koskaan läpi, kyllä rangaistuksesta pitää kärsiä vain ja ainoastaan se, kuka oikeasti on sääntöjä rikkonut. Varikolta vaan matkaan ja lähtöpaikka tyhjäksi, jos aika-ajon jälkeen joutuu vaihdelaatikon/moottorin vaihtamaan.
Siis. Jos paalulle ajanut henkilö, tai siis autoon tehdään jotain aika-ajon jälkeen, starttaa hän varikolta ja paalupaikka on tyhjä. Jos taas on tehty jotain autoon ennen aika-ajoja, siirtyy hän paikkaan 5 tai 10 ja paalupaikka on edelleen tyhjä. Silloin kakkos ruutuun ajanut lähtee ensimmäisen autona, mutta kakkosruudusta, koska on siihen ajanut. Kolmos ruutuun ajanut lähtee paikalta 3, toisena autona jne. Eihän se lähtöpaikka fyysisesti ole ratkaiseva, vaan montako autoa edelläsi on. Poisluettuna tietysti se lähtöpaikan liukkaus.
 

Iso Paha

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
128
Eihän se lähtöpaikka fyysisesti ole ratkaiseva, vaan montako autoa edelläsi on. Poisluettuna tietysti se lähtöpaikan liukkaus.
Onhan sillä nyt sen verran merkitystä, että minun esimerkin tapauksessa 6:ksi ja kolmanteen riviin aika-ajossa ajanut tippuu neljänteen riviin (kauemmaksi kaikista edellä olevista) ja edessä on kuitenkin edelleen saman verran autoja. Tällöin lähtöpaikka käytännössä huononee jonkun toisen rangaistuksen johdosta.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Onhan sillä nyt sen verran merkitystä, että minun esimerkin tapauksessa 6:ksi ja kolmanteen riviin aika-ajossa ajanut tippuu neljänteen riviin (kauemmaksi kaikista edellä olevista) ja edessä on kuitenkin edelleen saman verran autoja. Tällöin lähtöpaikka käytännössä huononee jonkun toisen rangaistuksen johdosta.
:D:D

Meinaat että ekaan kurviin tullessa on jotain merkitystä siinä, jos lähtee yhtä ruutua kauempaa, jos kuitenkin edessä on se sama määrä autoja :rolleyes:.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
:D:D

Meinaat että ekaan kurviin tullessa on jotain merkitystä siinä, jos lähtee yhtä ruutua kauempaa, jos kuitenkin edessä on se sama määrä autoja :rolleyes:.
Niin eihän se välimatka sen hetkiseen ykköseen muutu mihinkään :)
 

Iso Paha

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
128
Niin eihän se välimatka sen hetkiseen ykköseen muutu mihinkään :)
Mulla oli tässä ilmeisesti aivot hieman tyhjäkäynnillä, kuvittelin jotenkin, että ruutujen 1 ja 2 väli on pienempi kuin ruutujen 2 ja 3.:wall:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Paalupaikan siirtäminen "likaiselle puolelle" kaikilla radoilla tarjonneisi (onkohan tuollaista sanaa) keskimäärin enempi voittotaistelukisoja yleisölle. Kun kerran eivät voi tehdä mitään sille että parillisiin ruutuihin sattumalta päätyneet monesti kärsivät pidon puutteesta.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Paalupaikan siirtäminen "likaiselle puolelle" kaikilla radoilla tarjonneisi (onkohan tuollaista sanaa) keskimäärin enempi voittotaistelukisoja yleisölle. Kun kerran eivät voi tehdä mitään sille että parillisiin ruutuihin sattumalta päätyneet monesti kärsivät pidon puutteesta.
Periaatteesta olen tuollaista näennäistä tasoittamista vastaan, pahimmillaan tuo aiheuttaisi sen, että aika-ajossa ei tavoiteltaisikaan välttämättä paalupaikkaa jos olisi valmiiksi toisena ja muut viimeisen kierroksensa jo ajaneet. Näin siis silloin jos tuo kakkosruutu katsottaisiin teoriassa paremmaksi lähtöpaikaksi kuin paalupaikka. Kilpa-autoilun tulee perustua siihen, että yritetään aina ajaa mahdollisimman kovaa ja mitä nopeampi olet, sitä enemmän saat siitä etua. Takavuosina ajettiin ensimmäisissä aika-ajoissa hitausennätyksiä jotta pääsisi ajamaan toisessa aika-ajossa mahdollisimman aikaisin sateen ollessa tulossa. Tällaista toimintaa tukevia sääntöjä tulee välttää viimeiseen asti.

Ja itse aiheeseenkin jotain, Massa ei muuten hyötynyt yhtään lähdössä puhtaammasta puolestaan, toisin kuin Alonso. Loppukisa olikin sitten täyttä rautaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Periaatteesta olen tuollaista näennäistä tasoittamista vastaan, pahimmillaan tuo aiheuttaisi sen, että aika-ajossa ei tavoiteltaisikaan välttämättä paalupaikkaa jos olisi valmiiksi toisena ja muut viimeisen kierroksensa jo ajaneet. Näin siis silloin jos tuo kakkosruutu katsottaisiin teoriassa paremmaksi lähtöpaikaksi kuin paalupaikka. Kilpa-autoilun tulee perustua siihen, että yritetään aina ajaa mahdollisimman kovaa ja mitä nopeampi olet, sitä enemmän saat siitä etua. Takavuosina ajettiin ensimmäisissä aika-ajoissa hitausennätyksiä jotta pääsisi ajamaan toisessa aika-ajossa mahdollisimman aikaisin sateen ollessa tulossa. Tällaista toimintaa tukevia sääntöjä tulee välttää viimeiseen asti.
Olen samaa mieltä, mutta kun eivät voi tehdä asialle mitään...

Ja itse aiheeseenkin jotain, Massa ei muuten hyötynyt yhtään lähdössä puhtaammasta puolestaan, toisin kuin Alonso. Loppukisa olikin sitten täyttä rautaa.
Tai sitten: Kuinka huonon lähdön Massa olisikaan saanut toiselta puolelta.
 

really?

Well-known member
Liittynyt
5.4.2010
Viestit
379
Ja että kyseinen ruutu jäisi tyhjäksi, niin että mitään likainen/puhdas puoli etua ei kyseisestä tempusta tulisi. Yhdellä edessä on tietysti pitempi tyhjä kohta, mutta sitä ei sitten enää pysty fiksaamaan säännoillä.
Paras rangaistus olisi se, että jos rikkoo jonkin säännön, saa mennä liikkeelle aika-ajossa saavutetusta lähtöruudusta, mutta joutuu 1. kierroksen jälkeen varikolle kärsimään esim 30 sekunnin pysähdyksestä. Ei mitään rangaistuksia, jotka mahdollistavat temppuilun lähtöruutujen suhteen, kiitos.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Paras rangaistus olisi se, että jos rikkoo jonkin säännön, saa mennä liikkeelle aika-ajossa saavutetusta lähtöruudusta, mutta joutuu 1. kierroksen jälkeen varikolle kärsimään esim 30 sekunnin pysähdyksestä. Ei mitään rangaistuksia, jotka mahdollistavat temppuilun lähtöruutujen suhteen, kiitos.
Vielä mieluummin siten, että parillisiinkin ruutuihin päätyvät saisivat startata käytännössä niin monenneksi parhaalta lähtöpaikalta, kuin ruudun sijakin on. Nyt on epäkohta asiassa (monilla radoilla) pidon vuoksi.
Sunnuntaiaamun warm up oli paikallaan sen suhteen.
 
Ylös