F1-uutisia 2012

Tume9000

Well-known member
Liittynyt
15.7.2007
Viestit
282
Sijainti
Location, Location
Joo pitäisi vissiin lukea tarkemmin, Saksassahan tuo Gribkowsky tuomittiin. :rolleyes: Saksan viranomaiset voivat tarvittaessa antaa Berniestä kansainvälisen etsintäkuulutuksen, jotta hänet saataisiin tuomittua Saksassa.
 

Makkonen

Guest
Kiva yhteisö tämä F1.. Bernie-setä saa jatkaa omaa touhuiluaan ja kukaan ei välitä. :nope:
Tuollainen jamppa ei monessakaan firmassa saisi jatkaa moisien perseilyiden jälkeen.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tuollainen jamppa ei monessakaan firmassa saisi jatkaa moisien perseilyiden jälkeen.
Jos sattuu omistamaan suuren osan ja lisäksi muiden osakkaiden kanssa on tehty osakassopimuksia, niin aika helvetin hankala on tilannetta muuttaa missään yhtiössä.
 
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Pitkäaikainen F1-toimittaja Renaud de Laborderie on kuollut 81-vuotiaana. Toimittajalegendalle kertyi mittariin yli 600 GP:tä.



Ja Böönin lahjusjupakasta: eiköhän sitä aleta tutkia, muttei ihan vielä. Pitää ensin saada pois päiväjärjestyksestä tämä aiempi sotku.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tiimit eivät odotetusti kyenneet hoitamaan asiaa keskenään, joten FIA tarvitaan kuitenkin hoitamaan homma. Valvonta on järjestelykysymys, mutta nyt sen ainakin hoitaa ulkopuolinen taho.
Taistelubudjettikatosta: osa 3. Tiimit eivät näemmä todella pystyneet sopimaan asioita keskenään, vaan kädenvääntö kulujen karsimisesta jatkuu edelleen. Viimeksi kikkelimiekkailua harrastettiin Valenciassa, mutta vailla sen kummempia tuloksia. Tulos on sinänsä merkittävä, että kesäkuun jälkeen tiimit pystyvät vaikuttamaan ensi kauden sääntöihin vain yksimielisellä päätöksellä. Tähän asti enemmistön päätös olisi riittänyt, mutta nyt valta siirtyy käytännössä FIA:lle, jos tallit eivät pääse asioista yksimielisyyteen.

Auto Motor und Sportin mukaan jopa seitsemän tiimiä taiteilee tällä hetkellä heikoilla jäillä. Kaiketi nämä ovat sitten HRT, Marussia, Caterham, Williams, Sauber, Force India ja Lotus. Tästä huolimatta Frank Williams murahteli äskettäin olevansa haluton päästämään ulkopuolisia kyttäämään oman yrityksensä rahankäyttöä. Toto Wulff taas peräänkuulutti tuntuvia rangaistuksia resurssien käytön rajoituksia rikkoville. Kulujen karsimisen suhteen FI ja Lotus taas olisivat tuulitunnelien käytön rajoittamista vastaan. Aika kuluu eikä mitään tapahdu. Mun puolesta FIA saisi nuijia kunnon rajoitukset rahankäyttöön, jotta turvattaisiin edes nykyisten tallien säilyminen sarjassa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tulos on sinänsä merkittävä, että kesäkuun jälkeen tiimit pystyvät vaikuttamaan ensi kauden sääntöihin vain yksimielisellä päätöksellä. Tähän asti enemmistön päätös olisi riittänyt, mutta nyt valta siirtyy käytännössä FIA:lle, jos tallit eivät pääse asioista yksimielisyyteen.
Itse kyllä ymmärsin jo aiemmin, että tämä deadline on ongelmallinen nimenomaan FIA:lle eli nyt dediksen jälkeen FIA ei voi silti tehdä yksin mitään.

Tässäkin viitataan siihen suuntaan: http://www.autosport.com/news/report.php/id/100766

The June 30 deadline is important because it is the last date by which rule changes can be made for 2013 without the need for unanimous approval from the teams.

Currently, Red Bull and Toro Rosso are not in line with other teams over the scope of the RRA – meaning that either could block any changes for 2013if matters are not sorted before July 1.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Itse kyllä ymmärsin jo aiemmin, että tämä deadline on ongelmallinen nimenomaan FIA:lle eli nyt dediksen jälkeen FIA ei voi silti tehdä yksin mitään.
Kah, joo kyllä se noin taitaakin mennä. Aivopieru. Mutta sitä suuremmalla syyllä voikin sitten ihmetellä päätöksenteon vaikeutta. Kaikki puhuvat medialle kauniisti siitä, että kuluja pitäisi vähentää, mutta kuitenkaan ei saada mitään päätöksiä aikaiseksi. Varsinkin köyhempien tiimien saamattomuus ihmetyttää, sillä heidän pussiinhan tässä yritetään pelata.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ainoa nykykuski joka debyyttikautensa perusteella ansaitsee paikan kuninkuusluokassa on Hamilton. Hänkin vain niukinnaukin. F1-sarjan nykytaso on todella alhainen. :nope:
Oliko mitään perusteluita? Kaikki muut on suoriutunu rookie kaudella luokattomasti tallin ja sarjan tasoon nähden? Jos onnistuu paikkansa vakiinnuttamaan sarjassa ja joku talli palkkaa kuskin kisakuskiksi, eikö paikka ole silloin ansaittu? varsinkin jos kyseessä ei ole maksullinen ajopaikka.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
F1-talli Marussian MR01-autoa testannut naiskuljettaja Maria de Villota on loukkaantunut pahasti tiistaina.

De Villota ajoi MR01:tä, joka osui kuorma-autoon testien yhteydessä. Paikalle saapunut pelastushenkilökunta kuvasi kuljettajan kolarissa saamia vammoja hengenvaarallisiksi. Myös poliisin edustaja vahvisti de Villotan vammat vakaviksi.

Silminnäkijän mukaan de Villota oli päättänyt kierroksensa, kun hänen kuljettamansa auto "yhtäkkiä kiihdytti" kuorma-auton perään. Kyseinen kuorma-auto oli tuonut ajokin radalle.

Tapaus sattui Marussian testien ensimmäisenä päivänä Cambridgeshiren Duxfordissa, Englannissa. Asiasta kertovat Britannian yleisradioyhtiö BBC:n verkkosivut.

32-vuotias espanjalainen de Villota oli pestattu Marussian testikuljettajaksi aikaisemmin tänä vuonna.
MTV3


Miten tällainen voi olla mahdollista, vielä suoratesteissä?

:confused:
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Rangaistuksia pohditaan uusittaviksi/tarkennettaviksi. Ei vielä tarkempia tietoja, mutta silti.

"Formula 1's driver penalty system is set for an overhaul, after it emerged the FIA is discussing changes to the way punishments are handed out.

Derek Warwick, who has acted as an FIA drivers' steward, said the validity of the current regulations had been discussed during a recent meeting of the stewards' council in Paris, and that "a few changes might be coming" as a result.
"
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100898
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
On kyll hyvä et spa:ssa ajetaan tulevinakii vuosina eikä vaa sillo tällö
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Viimeksi muokattu:
Ylös