Lisää Hankintoja! vaan

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Toi on kyllä aika paljon. Meinaan vaan että siinä on aika suuri sukupolvien välinen kuilu. Lapsi ei ymmärrä vanhempiaan ja vanhemmat eivät ymmärrä lastaan.
Tuo on saattanut päteä joskus Kekkosen kaudella. En usko, että enää. Jos vanhemmat ylipäätään elävät ympäristöstään tietoisina...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kyllä se on päinvastoin. Kekkosen aikana eivät asiat muuttuneet sitä vauhtia, kun nykyisin tapahtuu. Pitää meinaan olla tosi tarkkana, että pysyy ajan hermolla nykyään.
Juurikin näin. Viimeisen reilun 20 vuoden aikana on tapahtunut aivan hitosti enemmän kuin sitä edeltäneen 20 vuoden aikana.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Kyllä se on päinvastoin. Kekkosen aikana eivät asiat muuttuneet sitä vauhtia, kun nykyisin tapahtuu. Pitää meinaan olla tosi tarkkana, että pysyy ajan hermolla nykyään.
Uskallan olla hieman eri mieltä. Kekkosen kaudella 15 vee flikka ja 55 vuotias isäukko saattoivat elää aivan toisenlaista todellisuutta keskenään. Nykyisin jos 55 vuotias äiskä on ympäristöstään tietoinen, niin hänellä on samat kilkkeet käytössään kuin rippi-ikäisellä poitsullaan.

Mutta enpä ala tästä jarnaamaan, vaivun kirjallisuuden pariin hetkeksi ja neppaan nupin tyynyyn :thumbup:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Jos vanhemmat ylipäätään elävät ympäristöstään tietoisina...
Tuostahan se on kiinni. Just tänään mietin kuinka iso ero on isälläni ja häntä vuoden nuoremmalla mummollani tuossa nykytekniikan ymmärtämyksessä. Mummoni elää edelleen kuin 1970-luvulla. No on sillä sentään väri-tv. Molempien koulutus on kuitenkin sama (oliko se ny sitte kansakoulu). Isä opetteli tietokoneen käytön seittemänkymppisenä, makselee laskuja verkkopankissa ja ostelee luottokortilla navigaattoriin lisäpalveluita. Mummo ei ole koskaan edes kännykkää käyttänyt ja rahat nostaa pankin tiskiltä jne.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Ne ovat aika paljon henkilöstä kiinni. Jotkut tössöttävät mieluummin vanhoissa asioissa kiinni iästä riippumatta ja toiset ovat taas ajan hermolla.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Uskallan olla hieman eri mieltä. Kekkosen kaudella 15 vee flikka ja 55 vuotias isäukko saattoivat elää aivan toisenlaista todellisuutta keskenään. Nykyisin jos 55 vuotias äiskä on ympäristöstään tietoinen, niin hänellä on samat kilkkeet käytössään kuin rippi-ikäisellä poitsullaan.

Mutta enpä ala tästä jarnaamaan, vaivun kirjallisuuden pariin hetkeksi ja neppaan nupin tyynyyn :thumbup:
Jees, pointti on juurikin sanalla JOS. Kaikilla viisvitosilla ei ole tänäkään päivänä kilkkeet kohillaan. Eikä tästä mitään jarnaa kait. Tyyny se kutsuu muakin.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Kyllähän se ITG sen heti ties.
Onko minkälaiset kokemukset ja mikkä on heikot paikat?
Koneesta itsestään ei ole kokemusta, kun ne kasattiin Joensuussa, mutta noiden Timberjackien ohjaamoita (mm. 810, 810B, 1010, 1010B, 1410, 1610 ja 1710) valmistettiin aikoinaan Raumalla, ja olin siinä hommassa silloin aika vahvalla kynällä mukana. Täällä ko. hommat lopuivat siihen, kun John Deere osti Timberjackin ja olisi ostanut myös silloisen työpaikkani, mutta firman omistaja ei myynyt. Timberin jälkeen tehtiin Tamrockin Toroja. Sittenmin vaihdoin firmaa.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Koneesta itsestään ei ole kokemusta, kun ne kasattiin Joensuussa, mutta noiden Timberjackien ohjaamoita (mm. 810, 810B, 1010, 1010B, 1410, 1610 ja 1710) valmistettiin aikoinaan Raumalla, ja olin siinä hommassa silloin aika vahvalla kynällä mukana. Täällä ko. hommat lopuivat siihen, kun John Deere osti Timberjackin ja olisi ostanut myös silloisen työpaikkani, mutta firman omistaja ei myynyt. Timberin jälkeen tehtiin Tamrockin Toroja. Sittenmin vaihdoin firmaa.
Muistatko sellasta 80-luvun Sisu-vitsiä, joka meni suurinpiirtein niin että "Rolls Roycen koneen on laittaneet ja Fullerin laatikon, mutta kopin ovat näemmä tehneet itte"?

Että kuka niitä Sisun koppeja sillon teki?
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Koneesta itsestään ei ole kokemusta, kun ne kasattiin Joensuussa, mutta noiden Timberjackien ohjaamoita (mm. 810, 810B, 1010, 1010B, 1410, 1610 ja 1710) valmistettiin aikoinaan Raumalla, ja olin siinä hommassa silloin aika vahvalla kynällä mukana. Täällä ko. hommat lopuivat siihen, kun John Deere osti Timberjackin ja olisi ostanut myös silloisen työpaikkani, mutta firman omistaja ei myynyt. Timberin jälkeen tehtiin Tamrockin Toroja. Sittenmin vaihdoin firmaa.
Hyvä hytti tuos on, pirun hilijanen aikalaisekseen.
Hyvä hytti, hyvä hytti.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Muistatko sellasta 80-luvun Sisu-vitsiä, joka meni suurinpiirtein niin että "Rolls Roycen koneen on laittaneet ja Fullerin laatikon, mutta kopin ovat näemmä tehneet itte"?

Että kuka niitä Sisun koppeja sillon teki?
Niitisisusta kulki seuraavanlainen kasku:
"Cumminssin kone ja fullerin loota, mutta hytin oot sitte itte teheny?"

Hytti oli sentakia itsetehdyn näkönen, kun oli kasattu niiteillä, eikä hitsaamalla kuten ennen.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Niitisisusta kulki seuraavanlainen kasku:
"Cumminssin kone ja fullerin loota, mutta hytin oot sitte itte teheny?"

Hytti oli sentakia itsetehdyn näkönen, kun oli kasattu niiteillä, eikä hitsaamalla kuten ennen.
Haa! Saatoin muistaa väärin eli olikin toi Cumminsin kone! Mutta eikö niittisisussa (nyt muistan ton termin!) ollu Rolssinkin kone jossain vaiheessa?

Baariäijien puheista ymmärrettiin poikasina sen verta, että olisi rungoltaan ollut ylivoimaisen luja?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Koneesta itsestään ei ole kokemusta, kun ne kasattiin Joensuussa, mutta noiden Timberjackien ohjaamoita (mm. 810, 810B, 1010, 1010B, 1410, 1610 ja 1710) valmistettiin aikoinaan Raumalla, ja olin siinä hommassa silloin aika vahvalla kynällä mukana. Täällä ko. hommat lopuivat siihen, kun John Deere osti Timberjackin ja olisi ostanut myös silloisen työpaikkani, mutta firman omistaja ei myynyt. Timberin jälkeen tehtiin Tamrockin Toroja. Sittenmin vaihdoin firmaa.
Olenpas tainnut itsekin työskennellä joskus kyseisen firman valmistamassa ohjaamossa. Tai vissiin koko laite oli siellä tehty. Semmonen taajamatraktori.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Haa! Saatoin muistaa väärin eli olikin toi Cumminsin kone! Mutta eikö niittisisussa (nyt muistan ton termin!) ollu Rolssinkin kone jossain vaiheessa?

Baariäijien puheista ymmärrettiin poikasina sen verta, että olisi rungoltaan ollut ylivoimaisen luja?
1955 näyttää eräs sivu, että osassa malleja on ollut Rolls-Royce.
Toisaalta ei se mikään hyvä moottori ollut suomen olosuhteisiin, epäsuosittu.

Netistä löysin:
Käynnistyvyys ei ole kuulunut koskaan RR Eagle moottoreiden parhaimpiin puoliin, sen sijaan suuri öljynkulutus ja muut murheet, joita esiintyi MKI ja MKII - sarjan moottoreissa oli saatu korjattu versioon MKIII, joka oli ihan hyvä moottori. Nämä viimeiset Rollssit vaan jäivät Cumminsin varjoon, joka jylisi -80-luvun alussa yhä useammin Jyry-Sisun nokalla. Kun Jyry-Sisun R- ja M- sarjat korvattiin uusilla S-sarjan malleilla 1982 (SR-sarja) ja 1983 (SM-sarja), jäi Rolls-Royce moottorit, kuten myös Jyry-nimi historiaan. Viimeiset Rollssi koneiset lienevät vuosimallia 1983. Joidenkin huhujen mukaan olisi joitain SR-sarjan autoja ollut Rolls-Royce moottorilla, mutta ainakin ovat hyvin harvinaisia, jos sellaisia on tehty.


Vielä tänäpäivänä on Sisuissa vahvin markkinoilla oleva runko, ja on aina ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
1955 näyttää eräs sivu, että osassa malleja on ollut Rolls-Royce.
Toisaalta ei se mikään hyvä moottori ollut suomen olosuhteisiin, epäsuosittu.

Netistä löysin:
Käynnistyvyys ei ole kuulunut koskaan RR Eagle moottoreiden parhaimpiin puoliin, sen sijaan suuri öljynkulutus ja muut murheet, joita esiintyi MKI ja MKII - sarjan moottoreissa oli saatu korjattu versioon MKIII, joka oli ihan hyvä moottori. Nämä viimeiset Rollssit vaan jäivät Cumminsin varjoon, joka jylisi -80-luvun alussa yhä useammin Jyry-Sisun nokalla. Kun Jyry-Sisun R- ja M- sarjat korvattiin uusilla S-sarjan malleilla 1982 (SR-sarja) ja 1983 (SM-sarja), jäi Rolls-Royce moottorit, kuten myös Jyry-nimi historiaan. Viimeiset Rollssi koneiset lienevät vuosimallia 1983. Joidenkin huhujen mukaan olisi joitain SR-sarjan autoja ollut Rolls-Royce moottorilla, mutta ainakin ovat hyvin harvinaisia, jos sellaisia on tehty.


Vielä tänäpäivänä on Sisuissa vahvin markkinoilla oleva runko, ja on aina ollut.
Meinasin tohon alkuperäiseen jo vastata kun tuntu oma muistikuva Lukkaroisen niittisisusta niin vahvalta, että oli RR -laatta keulassa. Muistaakseni vaihtoi vielä niittisisusta toiseen ja jälkimmäisessä oli tehokkaampi RR (oliko 420hp?). Ja Fulleri molemmissa. Fullerin vaihtoääni kun opeteltiin poikasena korvalla erottamaan. Lomalla aina kerjättiin päästä kyytiin Esson baarista. Oli Jyryä, Kontiota ja niittisisua.

Tässä yksi sisusäie kuuklella löytykin, jossa kuva.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Meinasin tohon alkuperäiseen jo vastata kun tuntu oma muistikuva Lukkaroisen niittisisusta niin vahvalta, että oli RR -laatta keulassa. Muistaakseni vaihtoi vielä niittisisusta toiseen ja jälkimmäisessä oli tehokkaampi RR (oliko 420hp?). Ja Fulleri molemmissa. Fullerin vaihtoääni kun opeteltiin poikasena korvalla erottamaan. Lomalla aina kerjättiin päästä kyytiin Esson baarista. Oli Jyryä, Kontiota ja niittisisua.

Tässä yksi sisusäie kuuklella löytykin, jossa kuva.
Fulleri on hyvä loota, kun opettelee ajahan.
Tänäpäivänä ei enää näe montaa Niittiä liikenteessä, onko peräti kakskertaa tullu vastaan liikenteessä...
Mutta taas S-sarjan Sisuja on vielä ammattiliikenteessä, hiljaisessa haussa on SM Sisu, ja mieluusti sillä 14-litrasella Cumminssilla ja Fulleri-loodalla, yksi parhasita yhdistelmistä.
 
Ylös