Mielestäni tämä versio on kyllä huonompi kuin se, millä nyt oikeasti ajetaan. Mutta tuossa on kyllä muutama mielenkiintoinen juttu.Tilken Singapore olisi ollut tällainen:
1,7 km?! Herran jestas, onko nykyinen pisin suora se Shanghain takasuora, muistaakseni mitaltaan 1,1 km...?Onhan toi Bakun ratasuunnitelma - jotain. Kuvan perustella pituus 6 km, huippunopeus huima 340 km/h ja keskinopeus 208 km/h. Vertailun vuoksi samat lukemat ovat:
Singaporelle 5,067 km, 305 km/h ja 175 km/h
sekä Silverstonelle 5,901 km, 308 km/h ja 234 km/h.
Pääsuora on tuo pieni kulma mukaan laskettuna noin 1,7 km ja Googlen karttapalvelun kuvien perustella siellä näyttää tältä. Vastaavasti tähän tulisi varikkoalue, turistibussi on lähtöruudukossa paalulla. Säätäminen tullee jännäksi tuon pitkän suoran ja toisaalta hitaiden mutkien takia. Tai no, toi yhdistelmähän kuulostaa Abu Dhabilta.
Joo.1,7 km?! Herran jestas, onko nykyinen pisin suora se Shanghain takasuora, muistaakseni mitaltaan 1,1 km...?
Tuolla Bakun radalla varsinainen suora on mitaltaan samaa luokkaa. Tuo 1,7 km on sitten peräisin ihan mun arviosta tuossa kuvassa olleen mittakaavan perusteella eikä mistään virallisesta lähteestä, joskin google mapsista tutkailtuna tulos on likimain samaa luokkaa. Varmaan 1,6 on lähempänä todellisuutta.FIA sanoi:http://www.formula1.com/news/features/2011/4/11939.html
The back straight at Shanghai International Circuit covers 1170m
Voin luvata ettei tuo kokonaisena kalenteriin päädy1,7 km?! Herran jestas, onko nykyinen pisin suora se Shanghain takasuora, muistaakseni mitaltaan 1,1 km...?
Ajosuunta lienee suurempi muutos.Tuossa aiemmin esillä olleen Singaporen alkuperäisen esityksen ja toteutuneen välillä se isoin ero on nimenomaan järjellisen mittaisen suoran poistuminen.
Kyllä ajosuunta on paljon epäolennaisempi kuin pitkän suoran pilkkominen kolmeen osaanAjosuunta lienee suurempi muutos.
Se on kiinteä rakennus, joka palvelee katsomona monille tapahtumille, jotka järjestetään sen edustalla olevalla kelluvalla lavalla. Ei sitä siitä mihinkään siirretä, mutta sinne mutkaan voi toki rakentaa toisen. Joskin en näe katsomon alittamista minään itsetarkoituksena, sellainen vain tehtiin, jotta saatiin tuo kiinteä katsomo myös F1-käyttöön.Ja sen katsomon voisi siirtää vaikka siihen, niin että siinä kohtaa mentäisiin sen ali sitten.
Kuskit lienevät eri mieltä asiasta.Kyllä ajosuunta on paljon epäolennaisempi kuin pitkän suoran pilkkominen kolmeen osaan
Se riippuu DRS-alueen pituudesta. Eihän ne koko suoran mittaisia välttämättä ole.Mielenkiintonen kyl, ainaki drs hyöty on suuri suoralla.
Mutkien välinen osuus.Tietääkös kukaan muuten että miten tavallaan "määritetään suora", kun pisin kaasu pohjassa osiohan on Spa:ssa ekasta mutkasta Eau Rougen läpi Les Combesiin, mutta se ei ole suoraa koko matkalta.
Tilkedrom Azereissa on sitten parempi. En jaa näkemystäsi.Mielummin näitä, kuin lisää Tilkedromeja keskelle aavikkoa.
Määrittele "mutka". Esim. Monzassa ja Hockenheimringillä lähtösuora taittuu hieman vasemmalle ennen ensimmäistä mutkaa (tai siis mahdollisesti toista).Mutkien välinen osuus.
En jaa minäkään. Oikea moottorirata on aina parempi vaihtoehto. Jostain syystä katuradat ovat viime vuosina lisänneet suosiota niin FOM:n kuin fanienkin keskuudessa, vaikka sitä ennen niitä pidettiin jokseenkin epätoivottavina.Tilkedrom Azereissa on sitten parempi. En jaa näkemystäsi.
Tarkoitin hyviä katuratoja yleensä. New Jerseyn olisin ottanut paljon mielummin kuin tämän.Tilkedrom Azereissa on sitten parempi. En jaa näkemystäsi.
Katuratoja on mielestäni aika vaikea arvioida pelkän rataprofiilin perusteella. New Jersey kyllä näytti onboardissa paikoittain kivan jouhevalta, mutta toisaalta siinäkin on niitä ysikymppisiä ihan riittävästi sataman puolella. Olisiko siellä nähty hyviä kisoja? Profiilin perusteella siinä näyttäisi olevan ehkä yksi hyvä ja kaksi keskinkertaista ohituspaikkaa. Skenejeesuksen tiukan määritelmän mukaan siellä ei ole yhtään pitkää suoraa.Tarkoitin hyviä katuratoja yleensä. New Jerseyn olisin ottanut paljon mielummin kuin tämän.