Täällä on kovasti väännetty asfalttiturva-alueista, mutta siinä vaiheessa, kun kuljettajasta tulee matkustaja,
on lopulta ratkaisevinta vain suojavallin laatu. Tuli vastaan videota reilun viikon takaa, jossa kuljettaja ajaa ulos Austinin pääsuoran päässä, kun autosta häviää jarrut.
Tim Bell Huge Crash 2014 Continental Tire Sportscar Challange at COTA Youtuben sivupalkista löytyy sama törmäys myös in car kameran kuvaamana.
Antureiden mukaan nopeus törmäyshetkellä oli 136 mailia eli noin 219 km/h. Huomattavaa videossa on, miten ehjänä auto näyttää säilyvän ja että törmäyksessä auto ei pomppaa takaisin suojavallista, kuten rengasvallien kohdalla on tapana. Austinin radalla on renkaiden sijasta modernimmat TecPro-vallit.
Itse näkisinkin mieluummin radoilla suojavallit melko lähellä rataa, jolloin run-off -alue olisi melko kapea, mutta vallin takana olisi tyhjää ja vallin rakenteen sellaisena, että se voisi liukua eteenpäin samalla hallitusti hidastaen siihen törmännyttä autoa. Näin koko turva-alue saataisiin paremmin hyödynnettyä nopeutta hidastavaksi alueeksi. Valitettavasti tuollaisen systeeminen toteuttamiseen ei vielä kai ole keksitty toimivaa ratkaisua.