Onhan tuo hyvin kypsä suhtautuminen toisin kuin "katsomatta paskaa"-asenne. Katsotaan nyt ensin ja vasta sitten TYRMÄTÄÄN!Oli pakko mennä tuon jälkeen katsomaan WebSlaven kommentointia silloin, kun tuplapisteet tulivat julki. Suurinpiirtein ainoa porukasta, joka ei tyrmännyt ideaa.
Saada sattumalta Emiraattien kisassa voittanut kuski mestariksi ohi suurimman osan kautta johtaneen ja kauden tasaisimmin menestyneen kuljettajan. Välttämättä en haluaisi sellaista tapahtuvan.Eihän tuplapisteet mikään erehdys ole, näkemysero vain. Niillä kuitenkin saavutetaan todennäköisesti juuri se, mitä niillä yritetäänkin saavuttaa.
Se on yksi mahdollisuus, mutta kaikkien tiedossa ja sama kaikille. Eli siinä kisassa on parempi onnistua. Se varsinainen tuplapisteiden tarkoitus on nähdäkseni kuitenkin se, ettei mestaruus ratkea ennen aikojaan, ja sen se useimmilla kausilla toteuttaa.Saada sattumalta Emiraattien kisassa voittanut kuski mestariksi ohi suurimman osan kautta johtaneen ja kauden tasaisimmin menestyneen kuljettajan. Välttämättä en haluaisi sellaista tapahtuvan.
Toisaalta jos jarrut pelaavat asfaltilla pystyy hiekkaa tehokkaammin hidastamaan vauhtia jarruttamalla.Siltä kannalta asfalttiturvaalueet on huonoja, että jos tulet 320 km/h vaikka siihen Parabolicaan ja ratti jää käteen (tai muuta vastaavaa että auto ei käänny), niin sitä törmäät melko kovaa siihen seinään. Hiekka-alueella vauhti pysähtyisi hyvin näissä tilanteissa.
Miksi toistat samoja asioita, johan P1 Rai:ta seuraava postaaja tämän kertoi.Toisaalta jos jarrut pelaavat asfaltilla pystyy hiekkaa tehokkaammin hidastamaan vauhtia jarruttamalla.
Samalla on kuitenkin lisätty kisojen määrää, joka taas taistelee tuon "ennenaikojaan" (eli ennen päätöskisaa) ratkeamisen puolesta.Se on yksi mahdollisuus, mutta kaikkien tiedossa ja sama kaikille. Eli siinä kisassa on parempi onnistua. Se varsinainen tuplapisteiden tarkoitus on nähdäkseni kuitenkin se, ettei mestaruus ratkea ennen aikojaan, ja sen se useimmilla kausilla toteuttaa.
Viestisi olisivat kauheasti helpommin luettavia jos et tekisi rivinvaihtoja esimerkiksi kesken lauseen.Juu tuolla tavalla mä olisin myös hyväksymässä tuplapisteet, periaatteella
tuplakisa ja siitä tuplapisteet.
Siinä tankkaus hommassa voitais ottaa vähän mallia FE:stä.
Olis tankkaukselle varattu oma aika.
Esim kun auto pysähtyy varikko stopille syttyy samantin autoon punainen
valo vaikka 30 sekunniksi joka on se tankkaus aika jossa ajassa
tankkaus saadaan hosumatta tehtyä turvallisesti. 30 s jälkeen autoon syttyy
vihreä valo ja se tarkoittais että sitten autoon saa tehdä muut
varikko hommat esim vaihtaa renkaat.
Tällä tavalla tankkaus olis turvallista mutta se muu varikko säpinä säilyis.
Montreal on jo tuhottu. Onneksi vielä Albert Park on vielä hyvällä mallilla vaikka liikaa astroturffia sielläkin on mutkiin laitettu.Onneksi sarjassa on vielä muutama turva-alueiltaan epäonnistunut rata kuten Monaco, Montreal ja Singapore. Niissä on sentään jotain paineita pysyä valkoisten viivojen sisäpuolella, muuten voi löytää itsensä seinästä hajonneen autonsa sisältä.
Tuplapisteet tulevat aiheuttamaan sen, että Abu Dhabissa kaikki ajavat varman päälle eikä yhtään teknistä keskeytystä tule. Turhia riskejä ohituksissa ei myöskään oteta. Tämä vain siksi että kisa on kaksi kertaa arvokkaampi kuin muut kisat. Toivon että maailmanmestaruus ratkeaa 49 pisteen takaa-ajoasemasta niin, että MM-sarjaa johtava kuljettaja kolaroi viimeisellä kierroksella johdosta kierroksella ohitettavan kanssa ilman omaa syytä ja toisena siinä vaiheessa ollut vie kisan voiton ja maailmanmestaruuden.
No itseasiassa lyhyemmät rivit on helpompia lukea valtaväestössä, mut kukin tavallaan.Viestisi olisivat kauheasti helpommin luettavia jos et tekisi rivinvaihtoja esimerkiksi kesken lauseen.
Kiitos ja anteeksi. Varsinkin anteeksi offtopic.
edit: No esimerkiksi!
Intia oli kylläkin mielestäni aivan järkyttävän tylsä.Valencian rata ja Korean rata mahdollisesti kalenterissa poissa pysyvänkin Intian radan tapaan olivat omalla tavallaan mielenkiintoisia. Valenciassa ainakin seinät olivat tarvittaessa lähellä joten hirveästi katuradoilla muutenkaan ei ole turva-alueista tai asvalttialueista ongelmia.
Ainakin mulla tuottaa suunnattomia vaikeuksia lukea tekstiä, jossa riviä vaihdetaan kesken lauseen tai aina lauseen jälkeen. Voi toki olla, että lukihärö löytyykin täältä päästä ja olen ainut, joka tuon kokee ongelmalliseksi lukea.No itseasiassa lyhyemmät rivit on helpompia lukea valtaväestössä, mut kukin tavallaan.
Kesken lauseen tehty rivivaihto ei ole virhe, jopa suotavaa, jos meinaa tulla liian pitkää settiä (selaimenhan toki saa skaalattua sen kokoiseksi ku tykkää).
"Korjaamasi" teksti meni huonommin luettavaksi. Oikea ongelmahan on yhdyssanat ja välimerkit, mut esim. lukihäiriölle ei voi "mitään".
En väitä, että Hilalla lukihärö ois, mut kannattaa joskus miettiä ennenkuin leikkii pilkkupoliisia lämpimikseen. Kukapa täällä äidinkielen kirja kainalossa kirjoittelee.
Tiedoksesi, että sinunkin teksti vaihtoi minun selain-ikkunalla riviä kesken lauseen ja puhuin vain rivin pituudesta, en noista mistä puhuit. Mut joo.Ainakin mulla tuottaa suunnattomia vaikeuksia lukea tekstiä, jossa riviä vaihdetaan kesken lauseen tai aina lauseen jälkeen. Voi toki olla, että lukihärö löytyykin täältä päästä ja olen ainut, joka tuon kokee ongelmalliseksi lukea.
Sori OT. Pysyäkseni topikissa todettakoon, että tontit huomioon ottaen Intia ja Korea olivat yllättävän hyviä suorituksia. Flätit suo ja aro, harmaa taivas, viritä tuonne sit jotain...
Asiasta on ihan tutkittua tulosta ja sen takia vanhat kunnon sähköpostiohjelmat rivittivät 72 merkin kohdalta. Se vastaa myös aika hyvin normaalikokoisen romaanin rivin merkkimäärää. Sen pitempi alkaa olla raskasta luettavaa.No itseasiassa lyhyemmät rivit on helpompia lukea valtaväestössä, mut kukin tavallaan.
Kesken lauseen tehty rivivaihto ei ole virhe, jopa suotavaa, jos meinaa tulla liian pitkää settiä (selaimenhan toki saa skaalattua sen kokoiseksi ku tykkää).