Formula 1 – 2012 – Australia: Kisatopic

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Maldonado ohitti Massan tuossa kierroksen 9 paikkeilla.
Jep tuohan se syy muuten onkin. Olin epähuomiossa napsinut tuon Massan tuolta pois.

Mites vertaat Schumia noilla kierroksilla kun keskeytti jo 10.kierroksella.
Heh heh. Tuota ekaa 10 kierrosta nyt tarkotin, toki voi olla että vaihdelaatikko ongelmat vaivasivat jo tuolloin.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Pitää näköjään jatkossa kuunnella tuota Katsomosta. Mukavaa bonusta saa noista tiimiradioista. En tosin tiedä pystyykö samaan aikaan keskittymään kisaan ja jokaiseen tiimiradioon. Kiva ominaisuus kuitenkin.

E: Tietysti niille, joita ei kiinnosta Salon ja Saaren selostus niin Katsomosta kuuntelee tuota kanavaa. Autojen äänet ja tiimiradiot.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Parasta koko viikonlopussa oli se, että porraskeulat saivat köniinsä.

Maldonado vielä tumppasi omansa seinään. Plussaa siitäkin.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Parasta koko viikonlopussa oli se, että porraskeulat saivat köniinsä.

Maldonado vielä tumppasi omansa seinään. Plussaa siitäkin.
Porraskeulat ovat jäämässä pian historiaan, koska FIA aikoo kieltää ne ja kielto tulee voimaan viimeistään kaudelle 2014 ja pakko sanoa, että ainakin minä olen tyytyväinen FIA:n suunnitelmiin porraskeulan kieltämisestä, koska ne ovat vähintäänkin yhtä rumia kuin takavuosilta tutut hankaimet.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Porraskeulat ovat jäämässä pian historiaan, koska FIA aikoo kieltää ne ja kielto tulee voimaan viimeistään kaudelle 2014 ja pakko sanoa, että ainakin minä olen tyytyväinen FIA:n suunnitelmiin porraskeulan kieltämisestä, koska ne ovat vähintäänkin yhtä rumia kuin takavuosilta tutut hankaimet.
Kieltää? Mistäs tämmöinen? Miksi? Minä ku ymmärsin, että nämä ovat vain sääntöjen puitteissa tehtyjä ratkaisuja? 2014 keulan pitää vissii olla entistä alempana, joten autot muuttuu.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kieltää? Mistäs tämmöinen? Miksi? Minä ku ymmärsin, että nämä ovat vain sääntöjen puitteissa tehtyjä ratkaisuja? 2014 keulan pitää vissii olla entistä alempana, joten autot muuttuu.
Niinno, se nyt vain on terminologia kysymys: mahdottomaksi tekeminen = kieltäminen?

Kyllä tässä tapauksessa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Niinno, se nyt vain on terminologia kysymys: mahdottomaksi tekeminen = kieltäminen?

Kyllä tässä tapauksessa.
noh kieltäminen on kyllä eri asia..mut enpäs ala pilkkua oikoon :p sehän on ollut jo tiedossa, että, että keuloja lasketaan portaittain. En tosin ymmärrä näitä "jokavuotisia" isoja sääntömuutoksia, ku samalla huudetaan säästämisestä. Olisko esim HRT paremmassa jamassa ilman uusia sääntöjä? Niille reppanoille taida edes testausrajoituksista olla hyötyä ku ei ole varaa edes rakentaa autoa tai testata sitä. Varmaan himmailevat aika-ajoissaki ettei tarvi kisaa vetää, bensa on kallista :rolleyes:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
En tosin ymmärrä näitä "jokavuotisia" isoja sääntömuutoksia, ku samalla huudetaan säästämisestä. Olisko esim HRT paremmassa jamassa ilman uusia sääntöjä? Niille reppanoille taida edes testausrajoituksista olla hyötyä ku ei ole varaa edes rakentaa autoa tai testata sitä. Varmaan himmailevat aika-ajoissaki ettei tarvi kisaa vetää, bensa on kallista :rolleyes:
Ilman isoja sääntömuutoksia RBR ei olisi päässyt muiden huippujen joukkoon. Tai ainakaan näin pikaisesti.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Onhan se selvää, että isoilla tiimeillä on paremmat resurssit kehittää muutoksia vastaavat osat ja autot. Ainakin lähtökohtaisesti isot sääntömuutokset suosivat aina isoja ja kokeneita talleja. Pelkkä rahakaan ei tietenkään ratkaise.

Red Bull on poikkeus ja siellä sattuivat asiat loksahtamaan kohdalleen.

Mikäs vika muuten Hondan viimeiseksi jääneessä autossa oli? Eikä se Toyotakaan hännillä kuitenkaan ajellut.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Onhan se selvää, että isoilla tiimeillä on paremmat resurssit kehittää muutoksia vastaavat osat ja autot. Ainakin lähtökohtaisesti isot sääntömuutokset suosivat aina isoja ja kokeneita talleja. Pelkkä rahakaan ei tietenkään ratkaise.

Red Bull on poikkeus ja siellä sattuivat asiat loksahtamaan kohdalleen.

Mikäs vika muuten Hondan viimeiseksi jääneessä autossa oli? Eikä se Toyotakaan hännillä kuitenkaan ajellut.
Muuten olen samaa mieltä kanssasi mutta ei ne asiat mitenkään loksahtaneet kohdalleen Red Bullilla. Kyse on ihan tasan tarkkaan yhdestä miehestä: Adrian Neweystä. Hänen uraansa kun katsoo niin kappas, kaikki tallit joissa hän on työskennellyt ovat nousseet menestykseen hänen saapumisensa jälkeen. Jo 1990 Leyton House oli lähes voittaja-auto - sen jälkeen kun Newey oli potkittu pihalle ja joku huomasi että hänen "piirrustuksiaan" oli tulkittu väärin.
 
Ylös